Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest Unodostrez

Forstår ingenting av denne suppa. Tenker at hun enten burde gått fullt inn i Careless og droppet «influencer-delen» som handler om å ta med følgerne inn i privatlivet, eller, droppet å fremstå som om hun driver Careless, men heller være nettopp ansikt-utad og være åpen om det. For per idag er dette en blanding av det meste. MEN, folk kjøper det visst, og det er for meg totalt uforståelig!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sydenkupp skrev (17 minutter siden):

Etter å ha fulgt SE på SC, så trodde jeg hun var eier av Careless, men jeg skjønner nå at hun ikke er det eller at hun har så veldig mye med driften å gjøre. Det er vel ikke hun som holder i butikkene, ansetter folk og styrer der? Så det eneste hun gjør er å velge ut stoff og reklamere for det på SOME?

Hun sier selv at hun eier og driver flere bedrifter og at hun er travel og må jobbe for at ting skal fungere.

Men. Virkeligheten er en helt annen.

Hun startet ikke selskapene selv eller alene. Careless er såkalt ferdigregistrert hylleselskap som er kjøpt. Har ikke stor betydning, men sparer litt tid på oppstarten og mye er bare gjort når en starter. Amicas har Therese Lien som daglig leder og Christoffer Nyhus som styreleder. Careless og Salabim har David Flotve Reme som styreleder og Sara som daglig leder.

Når det gjelder den daglige driften av Careless så driftes nettbutikken av Dignity Collective. Jeg tipper det er det Christoffer Nyhus gjør for de og er ansatt for. Så hun driver ikke nettbutikken.

Når det gjelder den daglige driften av av salg, utsending av varer og mottak av retur har hun i praksis vist at dette er og Dignity Collective. De eier lageret og har ansatte som tar seg av forsendelser.

Når det gjelder avtaler og samarbeid med fabrikker har jo det kommet frem at det er Elements Production AS.

Butikkene er litt ukjent pr nå, men siden hun har to butikker men ingen lønnskost så er det rimelig åpenbart at disse to heller ikke drives av Careless med et eller flere andre selskaper. Min gjetning er på Dignity Collective AS. Dette kan bekreftes om noen bare kan finne en kvittering på noe som er kjøpt i butikkene da org nr og navn skal stå på kvitteringen (lovpålagt - men de har jo droppet å følge loven før...).

Telefonnummeret som oppgis til butikkene er registrert på Dignity Collective - så det er rimelig sikkert at det er de som driver butikkene og.

David Flotve Reme mottar posten som sendes til Careless, Amicas og Salabim og.

Så hva er det igjen av driften da? Jo samle sammen stoffprøver og prøve å kopiere andre etter beste evne. Uunværlig rolle må jeg si!

• Liker 8
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unodostrez skrev (21 minutter siden):

Forstår ingenting av denne suppa. Tenker at hun enten burde gått fullt inn i Careless og droppet «influencer-delen» som handler om å ta med følgerne inn i privatlivet, eller, droppet å fremstå som om hun driver Careless, men heller være nettopp ansikt-utad og være åpen om det. For per idag er dette en blanding av det meste. MEN, folk kjøper det visst, og det er for meg totalt uforståelig!  

Hun har klart å etablere seg en lojal følgerbare på sosiale medier. Disse står nok for en stor del av omsetningen.

Lojaliteten kommer fra de tidligere dager når hun var folkelig og lett å like. Morsom og klumsete, men ikke på en overflatisk og påtatt måte. Sånn som nå. Over tid har hun klart å mestre kunsten å skape en vennefølelse via mobilen. Hun tar folk inn i livet sitt og deler personlige ting. Vi mennesker er programmert til som flokkdyr at når en deler personlige øyeblikk og detaljer så skaper det en følelse av personlig bånd. Dette går igjen hos flere influensere, men SE føler jeg er ekstremt god på det. Og man beskytter flokken sin.

I den prosessen deler hun naturligvis veldig mye personlig også om familien sin. R ble en del av det. V er en del av det. Alle ungene er en del av det og nå har vi den nyfødte som får alt om han delt for flere hundre tusen følgere og ikke minst eldstemann som får sykdommen sin brettet ut langt ut over familien. Dette er "sharenting" og det er begynt å bli en god del fokus på dette de siste årene. Heldigvis. Men vi har en lang vei å gå og Sara Emilie er en versting her.

Oppi alt dette driver hun med ekstremt mye produktplassering og "glemmer" å merke det med reklame. Hun bor i egne klær, som regel nye kommende modeller. Hun tjener penger om noen kjøper det hun har på seg, ergo er det produktplassering, ergo er det brudd på markedsføringsloven å IKKE merke dette som reklame. Som hun hele tiden glemmer. Dette er grooming av følgere, og gjør at folk blir vant til klærne og vi mennesker vil ofte ha noe som er kjent - og kjøper derfor klærne hennes når hun "har drop". Så får en og følelse av å være tidlig ute og spesiell som får en personlig designet kjole fra Sara Emilie her self.

Men tidene forandrer seg og det er ganske åpenbart at SE ikke evner å fornye seg eller skape nye marked hun kan gå inn i. Det gjør at tiden hennes er begrenset og det er bare et tidsspørsmål før inntektsgrunnlaget forsvinner. Hun har ikke funnet hull i markedet slik hun påstår, men om hun skulle ha gjort det så har hun langt på vei tettet det nå med det omfanget hun driver.

Hun kan sammenlignes med en jeger eller fisker som tilfeldigvis har kommet over et område med mye fisk i eller bytte i, og så i stede for å ta ut en fornuftig mengde ressurser over tid så fanger hun/jakter hun så mye hun bare klarer uten å tenke på en levedyktig bestand over tid. Til slutt vil hun se at ressursene er tappet og hun står på bar bakke uten evne til å finne nytt område.

Det er ikke levedyktig. Og vi ser jo allerede nå konturene av at imaget hennes slår sprekker.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål fra en "nybegynner" i denne tråden, hvorfor får SE holde på med umerket reklame i alle kanaler hver eneste dag? Blir ikke hun meldt inn? Får det altså ingen konsekvenser og hun kan bare holde på så lenge hun gidder?

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (3 minutter siden):

Spørsmål fra en "nybegynner" i denne tråden, hvorfor får SE holde på med umerket reklame i alle kanaler hver eneste dag? Blir ikke hun meldt inn? Får det altså ingen konsekvenser og hun kan bare holde på så lenge hun gidder?

Problemet er at folk må gidde å melde inn. Nå er det dessverre bare en eller to som gidder å melde fra regelmessig men de fleste bryr seg ikke. Det gjør at FT ikke nødvendigvis ser omfanget av det som skjer. Kombinert med at FT er underbemannet og overarbeidet - så vil fort en avgjørelse der komme 6+ måneder etter at de begynner å se på saken.

Så det er viktig å rapportere fra om det en ser - men samtidig ser jeg at det er effektivt å gjøre følgere oppmerksom på dette samtidig.

Så konsekvensen blir sannsynligvis frafall av følgere før FT får gjort noe.

Samme gjelder ulovlig bruk av alkohol i reklame for bedriften. Tar fort litt tid før konsekvensen kommer. Men den kommer.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (7 minutter siden):

Vi er fler som melder inn,ting tar tid.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Jeg var en av de som tagget henne på insta da en spurte henne om dette, men hun overså selvsagt glatt det spørsmålet. Men hvem melder man inn dette til? Jeg tror jeg har lyst til å sende de noen spørsmål ang dette. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Jeg var en av de som tagget henne på insta da en spurte henne om dette, men hun overså selvsagt glatt det spørsmålet. Men hvem melder man inn dette til? Jeg tror jeg har lyst til å sende de noen spørsmål ang dette. 

Spørsmål / klager kan sendes her :

https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/

Anonyme klager kan sendes her :

https://www.forbrukertilsynet.no/har-du-en-klage

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemningen på Jodel fremstår som veldig negativ til Careless/SE. Så det er åpenbart at ting snur for henne.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Trustpilot - kan man legge igjen anmeldelser der angående kundeservice? Tenker da spesielt på måten daglig leder henger ut kundene sine på Facebook og Snap. Dette er vel bedriftskontoer? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LolIipop skrev (Akkurat nå):

Hva med Trustpilot - kan man legge igjen anmeldelser der angående kundeservice? Tenker da spesielt på måten daglig leder henger ut kundene sine på Facebook og Snap. Dette er vel bedriftskontoer? 

Ja,det kan du.

Man kan også rate Careless med tilbakemelding på FB.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LolIipop skrev (1 minutt siden):

Du kan legge igjen anmeldelse på Trustpilot ja. Men ikke forvent noe svar. Og du kan regne med at SE vil klage på anmeldelsen din i forsøk på å få den slettet om den er negativ.

Facebook er og et alternativ. Men der styrer SE kontoen og kan fint slette tilbakemeldinger. Samme på nettsiden til Careless. Men hun gjør mindre av det nå enn før nå som hun vet at folk følger med. Kom nylig inn en negativ tilbakemelding på FB kontoen. Ikke slettet enda.

Det gjennomgående er manglende tilbakemeldinger og forsøk på å løse problemet for kunden. De fleste positive tilbakemeldinger på FB får et takk og evnt hjelp til å løse problemet - så og si ingen negative får det.

Viser jo hvor viktig kundene er for SE. Fash Fashion på sitt beste. Hun driter vel i de som har kjøpt og forventer å få solgt til nye etterpå.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (9 minutter siden):

Stemningen på Jodel fremstår som veldig negativ til Careless/SE. Så det er åpenbart at ting snur for henne.

Har merket det samme. For 2 uker siden ble folk sure og nebbete om man sa noe kritisk om SE.. Nå er de fleste kritiske og sier de ikke kommer til og kjøpe mer av henne

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (4 minutter siden):

Har merket det samme. For 2 uker siden ble folk sure og nebbete om man sa noe kritisk om SE.. Nå er de fleste kritiske og sier de ikke kommer til og kjøpe mer av henne

Det funker å gi beskjed, det er veldig tydelig. 👏

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez
Snublefot62 skrev (53 minutter siden):

Hun har klart å etablere seg en lojal følgerbare på sosiale medier. Disse står nok for en stor del av omsetningen.

Lojaliteten kommer fra de tidligere dager når hun var folkelig og lett å like. Morsom og klumsete, men ikke på en overflatisk og påtatt måte. Sånn som nå. Over tid har hun klart å mestre kunsten å skape en vennefølelse via mobilen. Hun tar folk inn i livet sitt og deler personlige ting. Vi mennesker er programmert til som flokkdyr at når en deler personlige øyeblikk og detaljer så skaper det en følelse av personlig bånd. Dette går igjen hos flere influensere, men SE føler jeg er ekstremt god på det. Og man beskytter flokken sin.

I den prosessen deler hun naturligvis veldig mye personlig også om familien sin. R ble en del av det. V er en del av det. Alle ungene er en del av det og nå har vi den nyfødte som får alt om han delt for flere hundre tusen følgere og ikke minst eldstemann som får sykdommen sin brettet ut langt ut over familien. Dette er "sharenting" og det er begynt å bli en god del fokus på dette de siste årene. Heldigvis. Men vi har en lang vei å gå og Sara Emilie er en versting her.

Oppi alt dette driver hun med ekstremt mye produktplassering og "glemmer" å merke det med reklame. Hun bor i egne klær, som regel nye kommende modeller. Hun tjener penger om noen kjøper det hun har på seg, ergo er det produktplassering, ergo er det brudd på markedsføringsloven å IKKE merke dette som reklame. Som hun hele tiden glemmer. Dette er grooming av følgere, og gjør at folk blir vant til klærne og vi mennesker vil ofte ha noe som er kjent - og kjøper derfor klærne hennes når hun "har drop". Så får en og følelse av å være tidlig ute og spesiell som får en personlig designet kjole fra Sara Emilie her self.

Men tidene forandrer seg og det er ganske åpenbart at SE ikke evner å fornye seg eller skape nye marked hun kan gå inn i. Det gjør at tiden hennes er begrenset og det er bare et tidsspørsmål før inntektsgrunnlaget forsvinner. Hun har ikke funnet hull i markedet slik hun påstår, men om hun skulle ha gjort det så har hun langt på vei tettet det nå med det omfanget hun driver.

Hun kan sammenlignes med en jeger eller fisker som tilfeldigvis har kommet over et område med mye fisk i eller bytte i, og så i stede for å ta ut en fornuftig mengde ressurser over tid så fanger hun/jakter hun så mye hun bare klarer uten å tenke på en levedyktig bestand over tid. Til slutt vil hun se at ressursene er tappet og hun står på bar bakke uten evne til å finne nytt område.

Det er ikke levedyktig. Og vi ser jo allerede nå konturene av at imaget hennes slår sprekker.

👏🏼👏🏼 Amen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Hun sier selv at hun eier og driver flere bedrifter og at hun er travel og må jobbe for at ting skal fungere.

Men. Virkeligheten er en helt annen.

Hun startet ikke selskapene selv eller alene. Careless er såkalt ferdigregistrert hylleselskap som er kjøpt. Har ikke stor betydning, men sparer litt tid på oppstarten og mye er bare gjort når en starter. Amicas har Therese Lien som daglig leder og Christoffer Nyhus som styreleder. Careless og Salabim har David Flotve Reme som styreleder og Sara som daglig leder.

Når det gjelder den daglige driften av Careless så driftes nettbutikken av Dignity Collective. Jeg tipper det er det Christoffer Nyhus gjør for de og er ansatt for. Så hun driver ikke nettbutikken.

Når det gjelder den daglige driften av av salg, utsending av varer og mottak av retur har hun i praksis vist at dette er og Dignity Collective. De eier lageret og har ansatte som tar seg av forsendelser.

Når det gjelder avtaler og samarbeid med fabrikker har jo det kommet frem at det er Elements Production AS.

Butikkene er litt ukjent pr nå, men siden hun har to butikker men ingen lønnskost så er det rimelig åpenbart at disse to heller ikke drives av Careless med et eller flere andre selskaper. Min gjetning er på Dignity Collective AS. Dette kan bekreftes om noen bare kan finne en kvittering på noe som er kjøpt i butikkene da org nr og navn skal stå på kvitteringen (lovpålagt - men de har jo droppet å følge loven før...).

Telefonnummeret som oppgis til butikkene er registrert på Dignity Collective - så det er rimelig sikkert at det er de som driver butikkene og.

David Flotve Reme mottar posten som sendes til Careless, Amicas og Salabim og.

Så hva er det igjen av driften da? Jo samle sammen stoffprøver og prøve å kopiere andre etter beste evne. Uunværlig rolle må jeg si!

Jaggu ikke rart de som følger henne på SC tror hun driver hele sulamitten og er sjefen over alle sjefer, for det er sånn hun fremstiller det. Hun er en reklameplakat eller digital markedsfører om du vil, dette blandes sammen med deling av privatlivet. Å dele privatliv er også en del av markedsføringen da hun har på seg eget merke (uten å merke ) mens hun skravler løst om barns sykdom, barns søvn, barns utvikling, samboer som gjør så "dumme" ting at hun ler seg ihjel osv... og med det gjør hun det personlig sånn at følgerne skal føle et slags venninnebånd med henne. En slags manipulering for å selge til og tjene penger på følgerne.

Endret av K_mb
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unodostrez
K_mb skrev (2 minutter siden):

Jaggu ikke rart de som følger henne på SC tror hun driver hele sulamitten og er sjefen over alle sjefer, for det er sånn hun fremstiller det. Hun er en reklameplakat eller digital markedsfører om du vil, dette blandes sammen med deling privatlivet. Å dele privatliv er også en del av markedsføringen da hun har på seg eget merke (uten å merke ) mens hun skravler løst om barns sykdom, barns søvn, barns utvikling, samboer som gjør så "dumme" ting at hun ler seg ihjel osv... og med det gjør hun det personlig sånn at følgerne skal føle et slags venninnebånd med henne. Alt for å selge og tjene penger.

Og dette fenomenet burde snart blitt stoppet, sånn generelt sett. En strategi som Reme kan leve av, der alt er så bevisst utført for å «lure» kundene til seg. Sykt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymabcd skrev (3 timer siden):

Vedlagt er kommentar jeg la under en post på ig, (ønsket anonymt her), hvor Sara har ignorert meg. Jeg kommenterte storyen hun la ut i går om fabrikkene i Kina og Tyrkia. Hun så bare mld, gadd ikke svare. Meget uansvarlig ifm forbrukerne osv.

Tommel opp for å si ifra!

Endret av J..
  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (Akkurat nå):

Tommel opp for å si ifra!

Thank you❤️ Jeg har fulgt denne tråden LENGE, og blir irritert over manipuleringen enkelte influenserne og investorene gjør mot forbrukerne. Mtp brudd på markedsføringsloven f.eks., kunne ranta i lang tid.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...