Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Noe av det som fascinerer meg med Sara er den manglende viljen eller interessen til å gjøre det hyggelig for de rundt seg. Når ser man egentlig at hun anstrenger seg for å gjøre noe fint for de rundt seg? Navnefest - bruker noen visne blomster, og det aller viktigste er å få vist frem kjolene sine. Og nå, bursdagen til Vegard - kjøper en baguett på bensinstasjonen til han som bursdagsfrokost? Tror faktisk aldri jeg kan huske å ha sett henne anstrenge seg for å gjøre det koselig eller fint for andre. Virker som hun legger inn minimal innsats på alle områder, men så fort det handler om henne selv og hennes egne prosjekter så har hun plutselig all verdens tid og engasjement. 

Endret av LinnHenrikke
  • Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LinnHenrikke skrev (2 minutter siden):

Noe av det som fascinerer meg med Sara er den manglende viljen eller interessen til å gjøre det hyggelig for de rundt seg. Når ser man egentlig at hun anstrenger seg for å gjøre noe fint for de rundt seg? Navnefest - bruker noen visne blomster, og det aller viktigste er å få vist frem kjolene sine. Og nå, bursdagen til Vegard - kjøper en baguett på bensinstasjonen til han som bursdagsfrokost? Tror faktisk aldri jeg kan huske å ha sett henne anstrenge seg for å gjøre det koselig eller fint for andre. Virker som hun legger inn minimal innsats på alle områder, men så har hun plutselig all verdens tid og engasjement så fort det ganger henne og hennes egne prosjekter.

Så lenge det ikke gir henne penger i kassa, har det dessverre liten verdi for henne. Noe hun har vist en rekke ganger det siste året. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (6 minutter siden):

Noe av det som fascinerer meg med Sara er den manglende viljen eller interessen til å gjøre det hyggelig for de rundt seg. Når ser man egentlig at hun anstrenger seg for å gjøre noe fint for de rundt seg? Navnefest - bruker noen visne blomster, og det aller viktigste er å få vist frem kjolene sine. Og nå, bursdagen til Vegard - kjøper en baguett på bensinstasjonen til han som bursdagsfrokost? Tror faktisk aldri jeg kan huske å ha sett henne anstrenge seg for å gjøre det koselig eller fint for andre. Virker som hun legger inn minimal innsats på alle områder, men så har hun plutselig all verdens tid og engasjement så fort det ganger henne og hennes egne prosjekter.

Og så må dette eksponeres innimellom umerket reklame på bedriftskanalen.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (8 minutter siden):

👆 Spot ON!!👏🏻👏🏻
Morgenlevering for eksempel? De har faktisk en pakke som de kaller «bursdagfrokost» hvor man kan legge ved deilig bakst, en eske med sjokoladehjerter, kaker osv💗 sette seg ned i ro og mak og nyte en litt ekstra fin bursdag frokost sammen, hvorfor kan ikke det være en gave i seg selv?

Jeg som voksen hadde i hvert fall satt veldig pris på det, men hun har vel kjøpt flere spill til han(virket som hun hintet til det siden hun skrev at han var opptatt med gavene sine og noen spill emojis..🙄) for all del, innafor å kjøpe det, men hun kan jo gjøre en innsats når de begge er hjemme i perm nå? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (1 time siden):

Noe av det som fascinerer meg med Sara er den manglende viljen eller interessen til å gjøre det hyggelig for de rundt seg. Når ser man egentlig at hun anstrenger seg for å gjøre noe fint for de rundt seg? Navnefest - bruker noen visne blomster, og det aller viktigste er å få vist frem kjolene sine. Og nå, bursdagen til Vegard - kjøper en baguett på bensinstasjonen til han som bursdagsfrokost? Tror faktisk aldri jeg kan huske å ha sett henne anstrenge seg for å gjøre det koselig eller fint for andre. Virker som hun legger inn minimal innsats på alle områder, men så fort det handler om henne selv og hennes egne prosjekter så har hun plutselig all verdens tid og engasjement. 

Nettopp! 

Er visst ikke så viktig med de personlige milepælene i livet,bare Careless..

Hun burde heller CareMORE..

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Ser for øvrig at SE igjen bryter markedsføringsloven.

Ene snappen hun la ut skriver hun at det blir dropp av nye produkter nå i kveld, og at de allerede nå er lagt inn i butikken men satt til utsolgt.

I tråd med markedsføringsloven er dette ikke lov. Det skaper et uriktig inntrykk av tilgjengelighet og bidrar til å skape kjøpepress ovenfor kunder.

Leker SE butikk? Dette burde være elementært å følge...

Skjermbilde2023-05-15kl_11_59_43.thumb.png.78075701d77a3d6418ddf02bfc015235.png

https://lovdata.no/lov/2009-01-09-2/§7

Om jeg forsto snappen riktig så har hun lagt det ut som utsolgt, for at folk nå, før lanseringen skal få mulighet til å sjekke hvilke størrelse de eventuelt trenger?

Godt mulig det er faller innunder forbudet du skriver om her.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Japp skrev (4 minutter siden):

Om jeg forsto snappen riktig så har hun lagt det ut som utsolgt, for at folk nå, før lanseringen skal få mulighet til å sjekke hvilke størrelse de eventuelt trenger?

Ingen andre nettbtikker opererer på denne måten,så det er nok ikke helt innafor,nei.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (2 minutter siden):

Ja, det er det hun sier og skriver. Men hva med de som ikke følger henne på snap?

Dette skaper et kunstig press på å kjøpe produktet. Hun sier ikke noe om hvor mange de har fått inn, bare at de «slippes kl 20». De som da lurer på å kjøpe vil da følge med for å sikre seg i «rett størrelse».

Man gir kjøperen en følelse av tidspress.

Det er etter min mening ingenting med dette som er gjort for å være snill med kundene så de får «forberedt» seg litt. Kun kynisk bevisst brudd på reglene for å selge mer.

Hadde hun visst hva hun gjorde og fulgt reglene så hadde hun hatt en noenlunde forutsigbar størrelsestabell å forholde seg til, og så hadde hun holdt seg til å legge ting ut når ting ble lansert. Da hadde folk sluppet å måtte forberede seg.

Herremin at enkelte faktisk faller for dette.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Driver ikke med fast fashion" sier hun,mens hun spyr ut kolleksjon etter kolleksjon i 100% plast..

Forøvrig er det masse igjen fra gamle kolleksjoner så hun burde slutte med salgspitchet om at hun alltid selger ut alt.

• Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprite
Smurfii skrev (3 timer siden):

👆 Spot ON!!👏🏻👏🏻
Morgenlevering for eksempel? De har faktisk en pakke som de kaller «bursdagfrokost» hvor man kan legge ved deilig bakst, en eske med sjokoladehjerter, kaker osv💗 sette seg ned i ro og mak og nyte en litt ekstra fin bursdag frokost sammen, hvorfor kan ikke det være en gave i seg selv?

Jeg som voksen hadde i hvert fall satt veldig pris på det, men hun har vel kjøpt flere spill til han(virket som hun hintet til det siden hun skrev at han var opptatt med gavene sine og noen spill emojis..🙄) for all del, innafor å kjøpe det, men hun kan jo gjøre en innsats når de begge er hjemme i perm nå? 

La spesielt merke til hvordan hun ordla seg… «idag er en spesiell dag, men ikke V sin bursdag» 🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (8 minutter siden):

La spesielt merke til hvordan hun ordla seg… «idag er en spesiell dag, men ikke V sin bursdag» 🤦🏻‍♀️

Da tror jeg du må se igjen, «i dag er en spesiell dag, sånn utenom at V har bursdag…….» hun hadde strengt talt ikke trengt å nevne bursdagen i hele tatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Snublefot62 skrev (4 timer siden):

Ser for øvrig at SE igjen bryter markedsføringsloven.

Ene snappen hun la ut skriver hun at det blir dropp av nye produkter nå i kveld, og at de allerede nå er lagt inn i butikken men satt til utsolgt.

I tråd med markedsføringsloven er dette ikke lov. Det skaper et uriktig inntrykk av tilgjengelighet og bidrar til å skape kjøpepress ovenfor kunder.

Leker SE butikk? Dette burde være elementært å følge...

Skjermbilde2023-05-15kl_11_59_43.thumb.png.78075701d77a3d6418ddf02bfc015235.png

https://lovdata.no/lov/2009-01-09-2/§7

Så SE drifter nettbutikken alene ja. Helt i tråd med det du du skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Sharp75! skrev (7 timer siden):

Her var det mye synsing 🥴

Så du mener at når de har vært på lageret i Kr.sand og vist rundt og pakket, det er bare løgn? SE har alt hjemme og pakker selv du antyder? 

Hva er synsing??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (8 minutter siden):

Så SE drifter nettbutikken alene ja. Helt i tråd med det du du skrev. 

Jeg tror det. Men samtidig så ble det jo påpekt en del fordringer i årsregnskapet til et Dignity Collective AS, som sannsynligvis leverer noen tjenester til Careless AS. Kan og være at de faktisk leverer lager, logistikk og kundeservice til Careless AS.

Men det etterlater jo da tre sannsynlige alternativ;

1) Sara Emilie har egentlig ganske fri rolle i Careless AS, og kunne fint tatt seg permisjon i forbindelse med fødsel av L.

2) Sara Emilie leier denne tjenesten fra Dignity Collective AS og får i retur laber kvalitet på innsatsen som gjøres (feilplukkinger, treg svartid ++).

3) Sara Emilie leier noen tjenester fra Dignity Collective AS men står for ordrehåndtering, forsendelser og etc selv - og sparer dermed utgifter og lønnskostnader for at noen gjør dette.

1 setter ikke SE i godt lys. 2 setter ikke Dignity Collective AS i godt lys. 3 viser bare at driften er kunstig rimelig på nåværende tidspunkt og vil sannsynligvis ikke takle vekst.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (25 minutter siden):

Hva er synsing??

Jeg har nevnt 1 eksempel og spurt, men ingen svar. Og det er iallefall synsing da 3 stk har lagt ut på snap og sagt dette er også lager til Careless og nå sitter noen her og skriver/synser/antar at SE selv tar seg av ordre/pakking/levering. 

Det andre har jeg ikke hode og gå inn på, men for meg blir det synsing når det står: jeg tror, jeg antar m.m. På proff og Brønnøysundregisteret får man ikke all info og detaljer, derfor vil man sitte igjen med synsing og antakelser. Er også spekulasjoner i at butikkene har egne organisasjonsnummer, det er synsing. Så lenge det ikke er bevis for noe, så vet vi ingenting.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Er også spekulasjoner i at butikkene har egne organisasjonsnummer, det er synsing. Så lenge det ikke er bevis for noe, så vet vi ingenting.

Så hvorfor har de ingen lønnskostnader? Betaler de ikke lønn?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (7 minutter siden):

Jeg har nevnt 1 eksempel og spurt, men ingen svar.

Dette stemmer ikke. Jeg svarte deg.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Sharp75! skrev (4 minutter siden):

Jeg har nevnt 1 eksempel og spurt, men ingen svar. Og det er iallefall synsing da 3 stk har lagt ut på snap og sagt dette er også lager til Careless og nå sitter noen her og skriver/synser/antar at SE selv tar seg av ordre/pakking/levering. 

Det andre har jeg ikke hode og gå inn på, men for meg blir det synsing når det står: jeg tror, jeg antar m.m. På proff og Brønnøysundregisteret får man ikke all info og detaljer, derfor vil man sitte igjen med synsing og antakelser. Er også spekulasjoner i at butikkene har egne organisasjonsnummer, det er synsing. Så lenge det ikke er bevis for noe, så vet vi ingenting.

Ser ikke helt problemstillingen. SE skriver at hun har satt varene som utsolgt på nett. Ergo hun drifter nettsiden. Nå har Careless fysiske butikker, men informasjonen bruker har lagt ut er fra i fjor. Ergo var det ikke samme bedriftsmodellen som i år. At du ikke forstår hva som legges ut på proff eller Brønnøysund kan du ta på egen kappe. Totalt uinteressant og lite relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Jeg svarte deg.

Åpenbart ikke forstått hva du har skrevet, eller poenget har gått over hodet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...