elskersommer Skrevet 14 timer siden #56921 Skrevet 14 timer siden Minimeg1234 skrev (1 time siden): Det må hun . Men siden jeg ser farene med eksponering av barn så vil ivertfall ikke jeg videreeksponere pga de samme farene. Men det er jo helt greit🙂 3
Stargaze Skrevet 14 timer siden #56922 Skrevet 14 timer siden Minimeg1234 skrev (1 time siden): Det må hun . Men siden jeg ser farene med eksponering av barn så vil ivertfall ikke jeg videreeksponere pga de samme farene. Det mest skremmende er at hun ikke aner hvem som deler eller hvor de deler. For alt hun vet er bildene delt og misbrukt i det mørke nettet. At hun ikke synes det er skummelt begriper jeg ikke. Hun burde ta ansvar, være en god mor og slutte å dele noe som helst. Hun er ansvarlig! 4 1
Anemoi Skrevet 14 timer siden #56923 Skrevet 14 timer siden Eksempler fra helgens barneeksponering. Her forteller mor SET om private aktiviteter med barna, hva de gjør og koselige stunder de har sammen. Hun utleverer også hvilken middag som er barnas favoritt, viser bilder av hva den lages av og fremgangsmåten. Selv ikke favorittmaten får barna i denne familien ha for seg selv.. 😣 #stopsharing 5
Minimeg1234 Skrevet 13 timer siden #56924 Skrevet 13 timer siden (endret) Stargaze skrev (37 minutter siden): Det mest skremmende er at hun ikke aner hvem som deler eller hvor de deler. For alt hun vet er bildene delt og misbrukt i det mørke nettet. At hun ikke synes det er skummelt begriper jeg ikke. Hun burde ta ansvar, være en god mor og slutte å dele noe som helst. Hun er ansvarlig! Enig i at SE er ansvarlig for info/bilder hun legger ut Samtidig så vil jeg påstå at enhver som deler bilder og opplysninger om barna også har et ansvar . De vet heller ikke om og hvem som henter disse bildene. Istedenfor å gjenta det jeg har skrevet før så legger jeg bare inn et sitat fra tidligere. Minimeg1234 skrev (På 19.11.2025 den 1.31): Etter min erfaring så kan screenshot av barneeksponering være mer skadelig enn mitt innlegg. Bildene havner på en tlf /nettbrett/pc/mac og i samme slengen oppe i en sky et eller annet sted. Å få tak i bildene for andre folk er ikke noe problem. Så screeshoter man og lagrer dette så er man med på å øke faren for at dette kan bli problematisk senere. Det er synd man hyller at noen legger ut bilder av barna i i denne tråden . Det å legge ut bilder her i tråden er med på å øke faren for at det skader nå og/eller/kanskje senere. Selvom de er sladdet. De bildene som blir lagt ut her inne kan også bli screenshotet og hva man vil tolke ut i fra de bildene er det ingen som vet. Min erfaring er at man tar små ting og legger sammen og får noe som ikke stemmer i det hele tatt. Det kan skade masse. Samtidig så vil jeg påstå at bilder som blir lagt ut her inne ikke vil ramme SET. Det vil eventuelt ramme barna . Man kan fint diskutere barne eksponeringen som foregår hos SET uten bilder. Det er helt urolig hva folk kan «sause» sammen og videreformidle for å skade andre. Også her i forhold til barna. Så nettvett som vi ønsker hos SET bør vi også praktisere selv. Endret 13 timer siden av Minimeg1234 2 5
Angel75 Skrevet 13 timer siden #56925 Skrevet 13 timer siden Minimeg1234 skrev (16 minutter siden): Enig i at SE er ansvarlig for info/bilder hun legger ut Samtidig så vil jeg påstå at enhver som deler bilder og opplysninger om barna også har et ansvar . De vet heller ikke om og hvem som henter disse bildene. Istedenfor å gjenta det jeg har skrevet før så legger jeg bare inn et sitat fra tidligere. 🎯 5
oss-to Skrevet 11 timer siden #56926 Skrevet 11 timer siden Det er jo eit håp at fleire blir merksame på influensarane og barneeksponering. Tete reklamerte for Kvinneguiden på laurdag på Maskorama. 2
Anemoi Skrevet 11 timer siden #56927 Skrevet 11 timer siden oss-to skrev (43 minutter siden): Det er jo eit håp at fleire blir merksame på influensarane og barneeksponering. Tete reklamerte for Kvinneguiden på laurdag på Maskorama. Oi, gjorde han det? Jeg så det ikke, kan du gi et resymé?
oss-to Skrevet 10 timer siden #56928 Skrevet 10 timer siden Anemoi skrev (11 minutter siden): Oi, gjorde han det? Jeg så det ikke, kan du gi et resymé? Eg hugsar ikkje akkurat korleis han ordla seg, men han sa noko om at ein kunne gå på Kvinneguiden.no om ein ville ha hjelp til å tippe. Eg trur ikkje det var meint så positivt. Men etter mi meining, viss nokon kjem inn og ser, så kan ein faktisk finne gode og seriøse debattar der. 3
Stargaze Skrevet 6 timer siden #56929 Skrevet 6 timer siden Minimeg1234 skrev (7 timer siden): Enig i at SE er ansvarlig for info/bilder hun legger ut Samtidig så vil jeg påstå at enhver som deler bilder og opplysninger om barna også har et ansvar . De vet heller ikke om og hvem som henter disse bildene. Istedenfor å gjenta det jeg har skrevet før så legger jeg bare inn et sitat fra tidligere. Og akkurat derfor burde ikke SE delt noe i det hele tatt. Hun kan veldig enkelt ta kontroll over dette. 3
Interiørgla Skrevet 5 timer siden #56930 Skrevet 5 timer siden Minimeg1234 skrev (7 timer siden): Enig i at SE er ansvarlig for info/bilder hun legger ut Samtidig så vil jeg påstå at enhver som deler bilder og opplysninger om barna også har et ansvar . De vet heller ikke om og hvem som henter disse bildene. Istedenfor å gjenta det jeg har skrevet før så legger jeg bare inn et sitat fra tidligere. Her blir den som dokumenterer og viser til eksempel den store stygge ulven. Tror nok de der ute som prøver å være wannabe micro influenser burde se på hvordan ikke gjøre det som SET, og være forsiktig med hva de deler, spesielt hvis de har barn. 1 2
GulleGull Skrevet 4 timer siden #56931 Skrevet 4 timer siden (endret) Interiørgla skrev (1 time siden): Her blir den som dokumenterer og viser til eksempel den store stygge ulven. Tror nok de der ute som prøver å være wannabe micro influenser burde se på hvordan ikke gjøre det som SET, og være forsiktig med hva de deler, spesielt hvis de har barn. Slutter SET å utlevere barna sine -så slutter man diskutere det. Enkel matte. Man kan kritisere SET for å dele det hun gjør om de og man kan straffe de som velger å bruke bilder eller info om barna til SET i intensjon å gjøre noe kriminelt eller ulovlig. Å vise til eksempler i denne tråden er verken ulovlig eller kriminelt. Eksponering av barn i SoMe er et økende problem og det må det rettes fokus på. Endret 3 timer siden av GulleGull 1 4
Minimeg1234 Skrevet 3 timer siden #56932 Skrevet 3 timer siden (endret) Selvom SE er ansvarlig så fritar ikke det andre som utleverer barn videre. Enhver er ansvarlig for sin egen handling. Det er barna jeg tenker på. Nå er det lov å både legge ut egne barn og videreføre det. Men det er ikke alt som er lov som er bra. Å diskutere denne eksponeringen som både SE og andre influensere gjør er viktig. Alle i denne tråden har tatt avstand fra barneeksponeringen som skjer hos SE så da er jeg forundret over den velvilligheten over videreeksponering. Det er tross alt barna som er de viktige her. Endret 3 timer siden av Minimeg1234 3 1 3
Mamma53 Skrevet 3 timer siden #56933 Skrevet 3 timer siden Minimeg1234 skrev (13 timer siden): Jeg har skrevet flere ganger hva jeg mener om barneeksponering i denne tråden . Jeg mener at barn ikke skal ses, høres eller snakkes om av influensere på offentlige SoMe kontoer . Ikke av SE selv og ikke videreføres av andre. På noen som helst måte. Ho har sosiale medier som jobb å som småbarnsforelder kan man ikke steng barna inne på et rom å be dem være stille, for nå må mamma jobbe for at dem ikke skal høres. 2 1
oss-to Skrevet 3 timer siden #56934 Skrevet 3 timer siden Mamma53 skrev (5 minutter siden): Ho har sosiale medier som jobb å som småbarnsforelder kan man ikke steng barna inne på et rom å be dem være stille, for nå må mamma jobbe for at dem ikke skal høres. Eg skjønnar ikkje argumentasjonen. 3 1
Minimeg1234 Skrevet 3 timer siden #56935 Skrevet 3 timer siden Mamma53 skrev (5 minutter siden): Ho har sosiale medier som jobb å som småbarnsforelder kan man ikke steng barna inne på et rom å be dem være stille, for nå må mamma jobbe for at dem ikke skal høres. Jeg er ganske sikker på at selvom man er småbarnsforeldre så kan man få til SoMe jobben uten at barna eksponeres. Det må bare planlegges bedre. 3 1 1
oss-to Skrevet 3 timer siden #56936 Skrevet 3 timer siden Minimeg1234 skrev (41 minutter siden): Selvom SE er ansvarlig så fritar ikke det andre som utleverer barn videre. Enhver er ansvarlig for sin egen handling. Det er barna jeg tenker på. Nå er det lov å både legge ut egne barn og videreføre det. Men det er ikke alt som er lov som er bra. Å diskutere denne eksponeringen som både SE og andre influensere gjør er viktig. Alle i denne tråden har tatt avstand fra barneeksponeringen som skjer hos SE så da er jeg forundret over den velvilligheten over videreeksponering. Det er tross alt barna som er de viktige her. Eg forstår godt poenget ditt, og eg er einig i mykje av det som blir sagt om ansvar og eksponering. Samstundes synest eg det blir feil når kritikken også rettar seg mot dei som faktisk jobbar for å dokumentere og synleggjere problemet. Det er ein viktig skilnad mellom å vidareeksponere barn og å bruke sladda bilete for å vise kva som faktisk skjer, utan å utsetje barna ytterlegare. Eit sladda bilete er ikkje vidareeksponering; det handlar om å diskutere praksisen på ein trygg måte utan å identifisere barna.Dersom ingen tør å dokumentere problematikken, blir det mykje vanskelegare å vise kor alvorleg dette eigentleg er. For meg handlar dette om å kombinere omsyn til barna med moglegheita til å avdekke og kritisere uheldig praksis. 1 3
Angel75 Skrevet 3 timer siden #56937 Skrevet 3 timer siden oss-to skrev (7 minutter siden): Eg skjønnar ikkje argumentasjonen. Er ikke så vanskelig å forstå. At man hører deres stemme av og til skader verken oss eller barna. Nei, ingen eksponering er det beste bla bla bla. Jeg vet alt det. Men jeg er ikke så firkantet at jeg ikke forstår hva andre mener. Spesielt med minste. At hen lager lyder i bakgrunnen er ikke utlevering. 3 1
elskersommer Skrevet 3 timer siden #56938 Skrevet 3 timer siden Minimeg1234 skrev (43 minutter siden): Selvom SE er ansvarlig så fritar ikke det andre som utleverer barn videre. Enhver er ansvarlig for sin egen handling. Det er barna jeg tenker på. Nå er det lov å både legge ut egne barn og videreføre det. Men det er ikke alt som er lov som er bra. Å diskutere denne eksponeringen som både SE og andre influensere gjør er viktig. Alle i denne tråden har tatt avstand fra barneeksponeringen som skjer hos SE så da er jeg forundret over den velvilligheten over videreeksponering. Det er tross alt barna som er de viktige her. Heldigvis tar alle avstand på den eksponering SET gjør i henhold til sine barn. Men jeg skjønner ikke hvordan mange kan hylle henne på mange områder 🤔 for meg så hyller man da en mamma som eksponerer de små 2 1
elskersommer Skrevet 3 timer siden #56939 Skrevet 3 timer siden Mamma53 skrev (24 minutter siden): Ho har sosiale medier som jobb å som småbarnsforelder kan man ikke steng barna inne på et rom å be dem være stille, for nå må mamma jobbe for at dem ikke skal høres. Da får hun som mamma filme når de små ikke er til stede. Er andre influencere som klarer det fint 2 3
GulleGull Skrevet 3 timer siden #56940 Skrevet 3 timer siden (endret) Angel75 skrev (5 minutter siden): Er ikke så vanskelig å forstå. At man hører deres stemme av og til skader verken oss eller barna. Nei, ingen eksponering er det beste bla bla bla. Jeg vet alt det. Men jeg er ikke så firkantet at jeg ikke forstår hva andre mener. Spesielt med minste. At hen lager lyder i bakgrunnen er ikke utlevering. Det med lyder er jo en del av totalen. Hadde man tilfeldigvis hatt baby i bakgrunnen en «gang i måneden» som lagde lyder så er det jo noe helt annet enn den rigga eksponeringen som foregår på en rekke influenserkanaler. Endret 2 timer siden av GulleGull 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå