Angel75 Skrevet onsdag kl. 22:50 #56041 Skrevet onsdag kl. 22:50 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Tull. Du om det. 3 4
Era Vulgaris Skrevet onsdag kl. 22:52 #56042 Skrevet onsdag kl. 22:52 Angel75 skrev (1 minutt siden): Du om det. Nei, han tar alltid konstruktiv kritikk. Å påstå noe annet er faktafeil. 3 9
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 23:00 #56043 Skrevet onsdag kl. 23:00 (endret) Era Vulgaris skrev (8 minutter siden): Nei, han tar alltid konstruktiv kritikk. Å påstå noe annet er faktafeil. Men akkurat nå passer det ikke narrativet nå når Sara Emilie blir "urettferdig hetset med", og spesielt noe som omgår flere og det er kvinnehelse. Tenk at en MANN skal rakke ned på kvinnehelse? Det går ikke ann! Og kun fordi han ikke tåler kritikk... Så da er det viktig å etablere en felles sannhet om at han ikke takler kritikk. Selv om det i realiteten er Sara Emilie som fortsatt ikke kan tåle kritikk. Og selv noen som har så vidt hørt om psykiatri forstår at dette handler om defleksjon. Litt fascinerende å se mønsteret. Endret onsdag kl. 23:01 av skeiv-ostepop 4 9
Interiørgla Skrevet onsdag kl. 23:03 #56044 Skrevet onsdag kl. 23:03 (endret) Angel75 skrev (20 timer siden): Du om det. På forumet skal man diskutere sak, ikke hverandre. Endret torsdag kl. 18:54 av Interiørgla 1 5
Interiørgla Skrevet onsdag kl. 23:05 #56045 Skrevet onsdag kl. 23:05 (endret) Angel75 skrev (20 timer siden): Jasså, tenk om jeg er Sara 😘 På forumet skal man diskutere sak, ikke hverandre. Endret torsdag kl. 18:52 av Interiørgla 1 3
Minimeg1234 Skrevet onsdag kl. 23:06 #56046 Skrevet onsdag kl. 23:06 skeiv-ostepop skrev (20 minutter siden): Men hva er "fakta"? For en leser i Finansavisen så er 190.750 følgere like mye fakta som 189.950. Det hadde blitt noe annet om de hadde skrevet 500.000 følgere når realiteten var 190.000. Men med så små avvik så betyr det nada i den sammenhengen de bruker tallene. Men når en skal dokumentere hvor mange det faktisk er og endring over tid, må en enten bruke egne verktøy for det, eller følge med på tallene Snapchat selv viser for hver enkelt følger. Som @Donnap har gjort. Og jammen kommer jeg til å følge med på følgertallene fremover. Bare for gøy . 2 2 1
oss-to Skrevet onsdag kl. 23:08 #56047 Skrevet onsdag kl. 23:08 Roe skrev (25 minutter siden): Ok da, står det er helt naturlig. 🤷🏽♀️ 🎯 Henrik Troy. 3 12
oss-to Skrevet onsdag kl. 23:16 #56048 Skrevet onsdag kl. 23:16 Lancia667 skrev (48 minutter siden): Jeg fikk nok med både tampong saken og måten dama tar kritikk på. Så avfulgte nå. Ikke at jeg sitter mye på sosiale media men gidder ikke være et nr på listen hennes! Så flott at du brukte forbrukarmakta di og avfølgde! Alle andre burde gjere det same –,det gir faktisk effekt. 5 7
elskersommer Skrevet onsdag kl. 23:17 #56049 Skrevet onsdag kl. 23:17 Angel75 skrev (1 time siden): Det gjør visst ikke Troy heller. Jo det gjør han🙂 å jeg håper det kommer flere som H.Troy på banen👏 5 9
Minimeg1234 Skrevet onsdag kl. 23:18 #56050 Skrevet onsdag kl. 23:18 Pepssi skrev (2 timer siden): Line Victoria husby på Snapchat snakket før i kveld på snap om dette med tampongen og hvor viktig det er at Sara Emilie tok opp dette. Hun studerer til å bli sykepleier og har fordypet seg i bakterier i kroppen. Så hun gir Sara Emilie kudos for dette Veldig tydelig og bra innlegg fra Line Victoria om det SE hadde opplevd. 5 3
Minimeg1234 Skrevet onsdag kl. 23:23 #56052 Skrevet onsdag kl. 23:23 skeiv-ostepop skrev (19 minutter siden): Men akkurat nå passer det ikke narrativet nå når Sara Emilie blir "urettferdig hetset med", og spesielt noe som omgår flere og det er kvinnehelse. Tenk at en MANN skal rakke ned på kvinnehelse? Det går ikke ann! Og kun fordi han ikke tåler kritikk... Så da er det viktig å etablere en felles sannhet om at han ikke takler kritikk. Selv om det i realiteten er Sara Emilie som fortsatt ikke kan tåle kritikk. Og selv noen som har så vidt hørt om psykiatri forstår at dette handler om defleksjon. Litt fascinerende å se mønsteret. Det går jo ann å være uenige uten at den ene eller andre prøver å skape et narrativ om noe eller at det skal skapes en sannhet om noe annet. 2 2
Angel75 Skrevet onsdag kl. 23:26 #56053 Skrevet onsdag kl. 23:26 Era Vulgaris skrev (33 minutter siden): Nei, han tar alltid konstruktiv kritikk. Å påstå noe annet er faktafeil. Har lest, og nei, han tar ikke alltid konstruktiv kritikk. 5 4
Angel75 Skrevet onsdag kl. 23:29 #56054 Skrevet onsdag kl. 23:29 elskersommer skrev (10 minutter siden): Jo det gjør han🙂 å jeg håper det kommer flere som H.Troy på banen👏 Nei, han gjør ikke det. Håper det kommer noen på banen som tåler motstand, tåler kritikk og svarer voksent. 7 1
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 23:30 #56055 Skrevet onsdag kl. 23:30 Angel75 skrev (1 minutt siden): Nei, han gjør ikke det. Håper det kommer noen på banen som tåler motstand, tåler kritikk og svarer voksent. Slik som Sara Emilie da kanskje? 1 5
Angel75 Skrevet onsdag kl. 23:31 #56056 Skrevet onsdag kl. 23:31 skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): Slik som Sara Emilie da kanskje? Javisst 1
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 23:33 #56057 Skrevet onsdag kl. 23:33 Nå har en diskutert følgerantallet litt i kveld. Og det er litt viktig siden det er følgerantallet som ligger til grunn for hvor "populær" vi mener en influenser er, og hvor "stor" stemme de har å komme med. Så en influenser har alt å tjene på høye følgertall. Mens vi, følgere, bør kunne stole på at disse tallene stemmer sånn noelunde. Sara Emilie har blitt spurt om dette før når noen begynte å bruke verktøy for å se litt på demografien på følgerne hennes. Dvs kjønn, alder og hvor de kommer fra. Og da viste det seg at verktøyet viste at over 60% av følgerne hennes var fra utlandet. Forklaringen til Sara Emilie på dette var at det var vel noe med at det var utenlands hun slo igjennom først, med engelskspråklig innhold. Er det faktisk noen som vet om dette stemmer? For jeg klarer virkelig ikke å forstå hvor sannsynlig det er at Sara Emilie, som har blogget på norsk i alle år, har deltatt på en haug med norske aktiviteter for å bli kjent og stort sett aldri beveger seg utenfor dørstokken tydeligvis skal ha hatt et mål om å bli kjent utenlands først - og så gli rett over til det norske markedet etterpå. Er det faktisk noen som tror på det? Jeg tviler. Jeg skulle gjerne hørt noen som faktisk fulgte henne helt i starten hvilken type innhold hun da faktisk hadde og hvorfor dette fenget så mye utenlands. For jeg tror ikke på det. Så da blir det jo litt spekulasjoner hvor alle disse følgerene kommer fra da. Tallet er nok ikke likt i dag. Det må en nesten bruke samme verktøy for å finne frem til. Men det jeg synes er litt bemerkelsesverdig med akkurat Sara Emilie er at til tross for så mange følgere som hun har på de sosiale medie kanalene sine så er engasjementet jevnt over veldig dårlig. Og det er ofte de samme navnene som går igjen på facebook og instagram. Og ofte samme ordlyd på det hun deler på snap (med mindre det er kritikk da vel og merke). Hvor blir alle disse 380-400k følgerne av? Det utgjør ca 7% av Norges befolkning pr 2025. Om vi kutter ut alle under 15 år (1,2 mill) og alle over 60 år (1,2 mill) så blir det over 12%. Og om vi antar at halvparten av den befolkningen mellom 15 og 60 år er menn, og at menn (med unntak av Henrik Troy) ikke følger henne, så er vi plutselig oppe i at over 24% av Norges befolkning følger henne dersom følgerantallet er reellt og flesteparten er fra Norge. Hvor er disse 24%? Hvor er engasjementet deres? Og støtteerklæringene? I kveld er det sikkert mange som kritiserer HT på bestilling fra Sara Emilie, men teller vi over så er det sikkert knapt noen hundre, hvor mange bare noen titalls egentlig bryr seg mens resten kaster seg på fordi de leste kvinnehelse og har hørt at Sara Emilie er kul. Nå er dette åpenbart bare litt hoderegning og lek med tall. Det er ikke helt slik det fungerer men jeg vil påstå at det bør vekke noen tanker og spørsmål om hvor reelt det tallet på 400k følgere faktisk er. Jeg er overbevist over at ekstremt mange av disse er falske kontoer. Så får det blir opp til andre å spekulere i om Sara Emilie har betalt for de eller ikke. Sara Emilie har tilgang til fakta. Hun kan gå inn på appene og hente ut tall og vise oss. Men vil hun det tror dere? 3 13
Stargaze Skrevet onsdag kl. 23:35 #56058 Skrevet onsdag kl. 23:35 skeiv-ostepop skrev (2 minutter siden): Slik som Sara Emilie da kanskje? Tror det skal mye til for å få SE til å tåle motstand, tåle kritikk og svare voksent… har ikke vært tydelige tendenser til det så langt. 4 6
Minimeg1234 Skrevet onsdag kl. 23:35 #56059 Skrevet onsdag kl. 23:35 skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden): Nå har en diskutert følgerantallet litt i kveld. Og det er litt viktig siden det er følgerantallet som ligger til grunn for hvor "populær" vi mener en influenser er, og hvor "stor" stemme de har å komme med. Så en influenser har alt å tjene på høye følgertall. Mens vi, følgere, bør kunne stole på at disse tallene stemmer sånn noelunde. Sara Emilie har blitt spurt om dette før når noen begynte å bruke verktøy for å se litt på demografien på følgerne hennes. Dvs kjønn, alder og hvor de kommer fra. Og da viste det seg at verktøyet viste at over 60% av følgerne hennes var fra utlandet. Forklaringen til Sara Emilie på dette var at det var vel noe med at det var utenlands hun slo igjennom først, med engelskspråklig innhold. Er det faktisk noen som vet om dette stemmer? For jeg klarer virkelig ikke å forstå hvor sannsynlig det er at Sara Emilie, som har blogget på norsk i alle år, har deltatt på en haug med norske aktiviteter for å bli kjent og stort sett aldri beveger seg utenfor dørstokken tydeligvis skal ha hatt et mål om å bli kjent utenlands først - og så gli rett over til det norske markedet etterpå. Er det faktisk noen som tror på det? Jeg tviler. Jeg skulle gjerne hørt noen som faktisk fulgte henne helt i starten hvilken type innhold hun da faktisk hadde og hvorfor dette fenget så mye utenlands. For jeg tror ikke på det. Så da blir det jo litt spekulasjoner hvor alle disse følgerene kommer fra da. Tallet er nok ikke likt i dag. Det må en nesten bruke samme verktøy for å finne frem til. Men det jeg synes er litt bemerkelsesverdig med akkurat Sara Emilie er at til tross for så mange følgere som hun har på de sosiale medie kanalene sine så er engasjementet jevnt over veldig dårlig. Og det er ofte de samme navnene som går igjen på facebook og instagram. Og ofte samme ordlyd på det hun deler på snap (med mindre det er kritikk da vel og merke). Hvor blir alle disse 380-400k følgerne av? Det utgjør ca 7% av Norges befolkning pr 2025. Om vi kutter ut alle under 15 år (1,2 mill) og alle over 60 år (1,2 mill) så blir det over 12%. Og om vi antar at halvparten av den befolkningen mellom 15 og 60 år er menn, og at menn (med unntak av Henrik Troy) ikke følger henne, så er vi plutselig oppe i at over 24% av Norges befolkning følger henne dersom følgerantallet er reellt og flesteparten er fra Norge. Hvor er disse 24%? Hvor er engasjementet deres? Og støtteerklæringene? I kveld er det sikkert mange som kritiserer HT på bestilling fra Sara Emilie, men teller vi over så er det sikkert knapt noen hundre, hvor mange bare noen titalls egentlig bryr seg mens resten kaster seg på fordi de leste kvinnehelse og har hørt at Sara Emilie er kul. Nå er dette åpenbart bare litt hoderegning og lek med tall. Det er ikke helt slik det fungerer men jeg vil påstå at det bør vekke noen tanker og spørsmål om hvor reelt det tallet på 400k følgere faktisk er. Jeg er overbevist over at ekstremt mange av disse er falske kontoer. Så får det blir opp til andre å spekulere i om Sara Emilie har betalt for de eller ikke. Sara Emilie har tilgang til fakta. Hun kan gå inn på appene og hente ut tall og vise oss. Men vil hun det tror dere? Snakker du om Instagram eller Snapchat nå? 3 5
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 23:44 #56060 Skrevet onsdag kl. 23:44 Minimeg1234 skrev (8 minutter siden): Snakker du om Instagram eller Snapchat nå? Totalt. 380-400k anses vel å være totalt antall følgere på alle plattformer? 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå