arnoyb Skrevet 24. oktober #54701 Skrevet 24. oktober elskersommer skrev (16 minutter siden): Jeg hadde aldri sett mine to yngre døtre med en slik nattkjole.. verken Isabell eller Sara sin Å jeg hadde aldri kjøpt den, spes til den prisen. Jeg hadde aldri brukt bikini, aldri inntatt øl, aldri lagt nytt tak på huset, aldri lakka mine negler rød, brukt dongeribukse med vide bein og lavt liv, aldri brukt skinnlue, aldri brukt flere hundre tusen på ei veske, osv... Men jeg både innser og aksepterer at dette er naturlig for noen, at mine barn eller jeg selv ikke representerer alle, at moten forandrer seg å at det som var vanlig da jeg var ung for 15-20 år siden ikke nødvendigvis er det nå. 5 2
Babyface Skrevet 24. oktober #54702 Skrevet 24. oktober Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Du kan jo ikke sammenligne SET sine bestemorsnattkjoler med de du linker til der. Det er jo to vidt forskjellige "ting". Jeg trodde du på generelt grunnlag du mente at nattkjoler er for gamle damer. 4
arnoyb Skrevet 24. oktober #54703 Skrevet 24. oktober Babyface skrev (1 minutt siden): Jeg trodde du på generelt grunnlag du mente at nattkjoler er for gamle damer. Men du viser jo et poeng med at man har sin egen preferanse. Jeg kunne aldri sovet i den du la ut, men så flott for deg at du har funnet hva du trives i!
Minimeg1234 Skrevet 24. oktober #54704 Skrevet 24. oktober Bibbi_ skrev (12 minutter siden): Årets entreprenør? Seriøst? De som nominerer, følger de i det hele tatt med? Eller ser de bare på hva hun tar ut i utbytte/lønn? Skjermbilde fra SET sin snap Dette har nok ikke noe med hvilken lønn/utbytte som blir tatt ut. Jeg vil tro det har med hvordan Careless har vokst, arbeidsplasser som er skapt , hvordan de møter markedet etc. 3
Era Vulgaris Skrevet 24. oktober #54705 Skrevet 24. oktober Orly skrev (1 time siden): Jeg har også skrevet det at jeg kjenner flere og ja selvsagt er det latterliggjøring Hvorfor er det latterliggjøring? Jeg er bestemor, og blir ikke fornærmet om yngre mennesker ikke ønsker å kle seg i samme stil som meg. Nå bruker jeg personlig verken nattkjole eller pysj, men vet at mange yngre kvinner liker å bruke det som koseklær. SE sitt nattøy appellerer ikke til meg, men det er fordi jeg ikke bruker nattøy. Prisen er helt hinsides også! 5 3
Mallisaen Skrevet 24. oktober #54706 Skrevet 24. oktober Anemoi skrev (1 time siden): Hvis man søker på begrepet influensermarkedsføring, får man opp veldig mange sider, både undersøkelser, artikler og tilbud om kurs. Et mye brukt ord er påvirkningsmekanismer, og hvordan salgsstrategiene skal bakes inn i hverdagsinnholdet på influensernes SoMe. Influenserne anbefales å skape vennskapelige og personlige bånd til følgerne for å få de til å handle mest mulig. Dette er det SET praktiserer 24/7. Dette!! 🎯 Det er nettopp derfor!! Og det er nettopp derfor jeg ikke er fan av influensere og deres brand og den type påvirkning og salg! 7 2
elskersommer Skrevet 24. oktober #54707 Skrevet 24. oktober Babyface skrev (45 minutter siden): Du vet det er mange ulike typer eller? Selv bruker jeg denne typen; https://www.ellos.no/triumph/nattkjole-a-weekend-to-remember-ndw/2181406-01-40 og synes slike er finere enn de fleste pysjer. Men den nattkjole er jo fin🥰 man trenger ikke kle seg som om en er 85 når vi kryper til sengs 4 2
Minimeg1234 Skrevet 24. oktober #54708 Skrevet 24. oktober Era Vulgaris skrev (19 minutter siden): Hvorfor er det latterliggjøring? Jeg er bestemor, og blir ikke fornærmet om yngre mennesker ikke ønsker å kle seg i samme stil som meg. Nå bruker jeg personlig verken nattkjole eller pysj, men vet at mange yngre kvinner liker å bruke det som koseklær. SE sitt nattøy appellerer ikke til meg, men det er fordi jeg ikke bruker nattøy. Prisen er helt hinsides også! Det er ikke bestemødre som blir latterliggjort. Det er de yngre kjøperne av nattkjoler. 1 1 2
elskersommer Skrevet 24. oktober #54709 Skrevet 24. oktober Minimeg1234 skrev (28 minutter siden): Dette har nok ikke noe med hvilken lønn/utbytte som blir tatt ut. Jeg vil tro det har med hvordan Careless har vokst, arbeidsplasser som er skapt , hvordan de møter markedet etc. Er enig i det du sier.. men synes også det er merkelig at de ikke ser litt mer i regnskapet.. hjelper ikke å ha en inntekt på 150 mill om bunnlinja ikke er bra. 2 2
Minimeg1234 Skrevet 24. oktober #54710 Skrevet 24. oktober elskersommer skrev (3 minutter siden): Er enig i det du sier.. men synes også det er merkelig at de ikke ser litt mer i regnskapet.. hjelper ikke å ha en inntekt på 150 mill om bunnlinja ikke er bra. Uten at jeg vet hvordan de jobber så vil jeg tro de har undersøkt disse firmaene som er i finalen ganske nøye. Hva er det i bunnlinja som ikke er bra? (seriøst spørsmål pga jeg syns dette er interessant ) 1 2
Bibbi_ Skrevet 24. oktober #54711 Skrevet 24. oktober Minimeg1234 skrev (43 minutter siden): Dette har nok ikke noe med hvilken lønn/utbytte som blir tatt ut. Jeg vil tro det har med hvordan Careless har vokst, arbeidsplasser som er skapt , hvordan de møter markedet etc. Hvor mange arbeidsplasser har de skapt? Altså faste arbeidsplasser som Careless lønner? Hvordan de møter markedet? Mener du med elendig passform og kvalitet? Der vil jeg vel påstå de bommer en del. 3 3
Era Vulgaris Skrevet 24. oktober #54712 Skrevet 24. oktober Minimeg1234 skrev (18 minutter siden): Det er ikke bestemødre som blir latterliggjort. Det er de yngre kjøperne av nattkjoler. Gikk litt i surr for meg der 😂 Selv om jeg er bestemor, betyr det ikke at jeg er gammelmodig i stilen, men heller ikke alt for ungdommelig. Bestemødre i dag er ikke som min bestemor, eller min mor, for den del. At yngre kjøpere velger en mer gammeldags stil enn bestemorgenerasjonen, er deres valg. Hva folk har på seg i senga bryr meg lite. At noen velger å bruke så mye penger på en nattkjole, skjønner jeg ikke. Den er jo helt ordinær. 3 3
Orly Skrevet 24. oktober #54713 Skrevet 24. oktober Babyface skrev (1 time siden): Jeg trodde du på generelt grunnlag du mente at nattkjoler er for gamle damer. Ja , var det jeg trodde også 2
Orly Skrevet 24. oktober #54714 Skrevet 24. oktober Era Vulgaris skrev (1 time siden): Hvorfor er det latterliggjøring? Jeg er bestemor, og blir ikke fornærmet om yngre mennesker ikke ønsker å kle seg i samme stil som meg. Nå bruker jeg personlig verken nattkjole eller pysj, men vet at mange yngre kvinner liker å bruke det som koseklær. SE sitt nattøy appellerer ikke til meg, men det er fordi jeg ikke bruker nattøy. Prisen er helt hinsides også! Det er jo ikke bestemødre som blir latterliggjort i de innleggene , det er de yngre som bruker nattkjoler 3
Nussepus Skrevet 24. oktober #54715 Skrevet 24. oktober elskersommer skrev (På 22.10.2025 den 11.39): En til mobil og en til en vibrator🙂 Ha med sugemaskina til Vegard. 2 1
Minimeg1234 Skrevet 24. oktober #54716 Skrevet 24. oktober Litt tall fra droppet i går. Hadde de vært veldig fornøyde så hadde SE kanskje sagt noe men det ble da en del salg. 2 2
oss-to Skrevet 24. oktober #54717 Skrevet 24. oktober Minimeg1234 skrev (2 minutter siden): Litt tall fra droppet i går. Hadde de vært veldig fornøyde så hadde SE kanskje sagt noe men det ble da en del salg. 9 Men eg skjønar ikkje. Har dei null salg før dropp og salg ein time . 24 besøkande eit par timar etter dropp. Vitnar vel om mykje faste kjøparar som har venta på dropp. Eller? 2 5
Stargaze Skrevet 24. oktober #54718 Skrevet 24. oktober (endret) Minimeg1234 skrev (1 time siden): Uten at jeg vet hvordan de jobber så vil jeg tro de har undersøkt disse firmaene som er i finalen ganske nøye. Hva er det i bunnlinja som ikke er bra? (seriøst spørsmål pga jeg syns dette er interessant ) De har svak likviditet: en lav likviditetsgrad betyr at en bedrift har problemer med å dekke sine kortsiktige gjeldsforpliktelser, noe som kan føre til betalingsvansker eller til og med konkurs. Det innebærer at bedriften har lite tilgjengelige eller lett omsettelige midler til å dekke utgifter som lønn, leverandørgjeld og andre regninger. De har svak soliditet: En lav soliditetsgrad indikerer at en bedrift har en stor andel gjeld i forhold til egenkapital, noe som gjør den mer sårbar for økonomiske nedgangstider. Dette kan føre til økt risiko, vanskeligere vilkår for låneopptak og i verste fall fare for konkurs. Det er ofte et tegn på en høy gjeldsbyrde og manglende økonomisk buffer. De har veldig høy gjeld (stigende!) Og i tillegg er det høy pant i firmaet. På vaklende grunn med andre ord. Hjelper ikke å sprengselge da. Endret 24. oktober av Stargaze 2 3
Minimeg1234 Skrevet 24. oktober #54719 Skrevet 24. oktober (endret) Stargaze skrev (11 minutter siden): De har svak likviditet: en lav likviditetsgrad betyr at en bedrift har problemer med å dekke sine kortsiktige gjeldsforpliktelser, noe som kan føre til betalingsvansker eller til og med konkurs. Det innebærer at bedriften har lite tilgjengelige eller lett omsettelige midler til å dekke utgifter som lønn, leverandørgjeld og andre regninger. De har svak soliditet: En lav soliditetsgrad indikerer at en bedrift har en stor andel gjeld i forhold til egenkapital, noe som gjør den mer sårbar for økonomiske nedgangstider. Dette kan føre til økt risiko, vanskeligere vilkår for låneopptak og i verste fall fare for konkurs. Det er ofte et tegn på en høy gjeldsbyrde og manglende økonomisk buffer. De har veldig høy gjeld (stigende!) Og i tillegg er det høy pant i firmaet. På vaklende grunn med andre ord. Hjelper ikke å sprengselge da. Takk for svar , jeg vet ikke hvordan dette blir behandlet i forhold til den prisen hun er nominert til. Jeg kjenner noen som har vært nominert. En for mange år siden og der har økonomien gått veldig opp og ned i firma. Veldig gøy å følge med der på hvordan de jobber og hvordan dette utvikler seg. Det hele endte veldig bra. Kanskje ikke det er så uvanlig de første åra man holder på å utvikle noe? Hvor finner man dette som handler om Careless ? (jeg ser du la ut et bilde etter jeg svarte her 👍) Endret 24. oktober av Minimeg1234 1
elskersommer Skrevet 24. oktober #54720 Skrevet 24. oktober Ser SET strir mye med att skoleskyss ikke funker. Å hun river seg i håret. Men her tror jeg desverre at hun må rive seg i håret i lang tid fremover Denne ordningen har desverre ikke fungert i mange år. Å det virker ikke som de gjør noe for at det skal fungere😔 Så er redd at stemmen til SET ikke vil få dette på rett vei. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå