Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

LivEinar skrev (18 minutter siden):

Har sett det og tror nok jeg ser helheten - ut fra det SET har delt.  😉 Hun sier de har 12 mill i egenkapital, regner med at det er samlet egenkapital. Hun presiserer ikke beløp, kun at hun skal eie 70% og V 30%. Kanskje avspeiler det hvor mye egenkapital hver av dem bringer inn. 

Generelt - hvis to personer skiller lag, skal hver ha med seg ut sin del av egenkapitalen. Det øker lånet tilsvarende til den som eventuelt overtar boligen. (I dette tilfellet 15 mill++)  Det nye huset deres vil også ha atskillig høyere driftskostnader enn der de bor nå. Så - her kreves det en ganske så høy inntekt for å klare å sitte med huset aleine eller med lavere lønn, men jeg regner med at de har gjennomtenkt absolutt alle eventualiteter veldig godt. Og jeg unner ingen, heller ikke SET og V, å komme i en økonomisk knipe pga «et drømmehjem».

Nei det unner faktisk ikke jeg noen heller.. for ingen vet når sykdom kan ramme en husstand og kanskje de ikke klarer og ha den lønna de har nå.  Er litt derfor jeg ikke skjønner att noen tør og bygge ett hus til mellom 27-30 mill.. å jeg tør ikke tenke på strømutgiftene eller utgifter på vann

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (4 minutter siden):

Nei det unner faktisk ikke jeg noen heller.. for ingen vet når sykdom kan ramme en husstand og kanskje de ikke klarer og ha den lønna de har nå.  Er litt derfor jeg ikke skjønner att noen tør og bygge ett hus til mellom 27-30 mill.. å jeg tør ikke tenke på strømutgiftene eller utgifter på vann

Husker når vi tok opp lån så var det 13% rente på deler av lånet vårt. Vi hadde trapperente lån den gangen (-97). Nå skal det vel litt til at renten blir så høy igjen, men en renteoppgang med så mye lån vil Jo koste litt også😅 Husker vi pantet flasker siste uka før lønn for å få råd til brød og pålegg🙊 Dette var før vi fikk barn da. Vårt første hus. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, brukerdebatt og persondebatt.

Diskusjoner rundt identifiserbare barns sykdom og helse er ikke tillatt på Kvinneguiden selv om barnas foresatte deler om dette på sine sosiale medier.

Måne, admin. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...