arnoyb Skrevet i går, 09:55 #41661 Del Skrevet i går, 09:55 Xmasclovn skrev (10 timer siden): «Alle» vet at sannsynligheten er større for at diabetesen er en konsenkvens av det elendige kostholdet hun tilbyr barna sine, enn matforgiftning på hotell. Du kommer aldri til å bli kvitt den dårlige samvittigheten din Sara. Uansett hvor mange hoteller du skylder på eller historier du dikter opp. Vet du hvorfor? Fordi tarmproblemer og omgangssyke kommer dere aldri til å bli kvitt. Så lenge dere fortsetter å leve uhygienisk i møkk og du hever brødeigen omtrent på dasslokket. Det kommer til å gi dere tarmproblemer og sykdommer igjen og igjen. Og til fansen som kommer rekende nå: I dont care! Og stfu for jeg vet at dia 1 ikke skyldes kosthold. elskersommer skrev (31 minutter siden): Det er da INGEN som har lagt skylda på barnet🤔 det er jo eventuelt mor som har sørget for dårlig kosthold Øverst kan du se det jeg svarte på. At dårlig kosthold er årsaken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet i går, 11:07 #41662 Del Skrevet i går, 11:07 Med den hygienen/mathygienen hun viser er det jo stor sannsynlighet for å bli matforgiftet hjemme hos henne selv. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 11:17 #41663 Del Skrevet i går, 11:17 Stargaze skrev (9 minutter siden): Med den hygienen/mathygienen hun viser er det jo stor sannsynlighet for å bli matforgiftet hjemme hos henne selv. Eller stikke hånda si nedi toaletter på flyplasser... 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet i går, 11:34 #41664 Del Skrevet i går, 11:34 arnoyb skrev (5 timer siden): Dette er direkte feil! Diabetes type 1 kommer ikke av kosthold! Skal jeg, basert på hva du nå presterte å skrive, anta at du ikke leste hele innlegget før du kastet deg over tastaturet? Eller er det en enda «verre» grunn til at du svarer som du gjør? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet i går, 11:38 #41665 Del Skrevet i går, 11:38 (endret) arnoyb skrev (1 time siden): Øverst kan du se det jeg svarte på. At dårlig kosthold er årsaken. Men du glemte å lese resten før du valgte å skrive et «driter-meg-selv-ut» innlegg? Attpåtil to ganger. Det er virkelig unikt! Anyway, gratulerer med dagens både tastaturkriger og drit-deg-selv-ut pris. Godt jobba! Endret i går, 11:41 av Xmasclovn 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet i går, 11:51 #41666 Del Skrevet i går, 11:51 Sara Emilie forer barna sine med drittmat og elendig kosthold allerede fra de ligger i livmoren. Hun lar de leve i møkk hvor hunder pisser ned huset og bolledeigen heves på dass. De har omganssyke og tarmproblemer i hus «hver mnd». Og så skal hun ha verden til å tro at det er større sjanse for at en enkelt hotellopplevelse skal være årsak til sykdom hos barnet. Det er til å le av. Og enda mer latterlig er saueflokken som skal støtte henne uansett hva hun lirer av seg. Føler med barnet dette handler om og ønsker det bare godt. Men den mora der som melker sykdommen for alt det er verdt, når følgertallene synker og hun må ha noe nytt å legge ut 2736624 snaper om, er det ikke litt synd i en gang. Håper samvittigheten spiser henne opp helt til hun slutter å legge skylda på andre og bagatellisere sin sykt usunne livsstil som hun overfører til barna. God helg til alle Saras tastaturkrigere. Her får dere det servert! Gleder meg til å se hva dere har å by på😘 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet i går, 12:02 #41667 Del Skrevet i går, 12:02 (endret) arnoyb skrev (4 timer siden): Slik det blei fremlagt virket det som at det ble lagt skyld på barnet. Det er sykehuset veldig nøye på å presisere at ikke er riktig, det er det jeg mente. Det kan ikke skrives at barnet har dårlig kosthold å derfor får diabetes type 1. Etter resten av innleggene her dømme, virker det kun som at det er i ditt hode skylda ble lagt på barnet. Hva i alle dager får det deg til å tro skylda legges på barnet? Hvordan får man til en så dårlig prosessering av informasjon? Hvilken 7-8-9 åring har ansvar for eget kosthold?! Det er helt spinnvilt at jeg skal måtte presisere dette, men la gå: SKYLDA LIGGER SELVSAGT HOS FORELDRE!!🥄 Endret i går, 12:07 av Xmasclovn 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet i går, 12:02 #41668 Del Skrevet i går, 12:02 (endret) LivEinar skrev (3 timer siden): Her er SET sine egne ord fra i går - som supplement til bildet som @elskersommer la ut: «Det skal mye til før jeg oppfordrer til boikott, og dette er langt mer enn kun min erfaring, derfor står jeg stødig i det.» «Og flertallet [i anmeldelsene på nett] ER positive, vi reiste jo også dit etter følgere sin anbefaling tross alt. Men det er en mye høyere prosent med matforgiftning her enn andre steder. Det er ikke å nekte for.» Hun legger ikke fram noen som helst dokumentasjon eller statistikk for påstandene, hun bygger kun egen lesing på tilfeldige nettsteder, og tilbakemeldinger fra sine følgere. Dette er skremmende useriøst! Tviler på at det finnes noe forskning som støtter utsagnet om hyppigheten av matforgiftning på akkurat det hotellet. Er ikke til å stikke under en stol at slike all inclusive steder for barnefamilier uansett hvor er mer utsatt for spredning norovirus eller andre virus for den saks skyld. Nordmenn reiser ned i værste vinter norovirus sesong her hjemme (juleferie, vinterferie og påskeferie) og drar med seg smitte ned på hotellene i «syden». Så her kan nordmenn takke seg selv😅 Endret i går, 12:04 av GulleGull 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet i går, 12:09 #41669 Del Skrevet i går, 12:09 arnoyb skrev (2 timer siden): Øverst kan du se det jeg svarte på. At dårlig kosthold er årsaken. Ja som mor serverer 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet i går, 12:13 #41670 Del Skrevet i går, 12:13 Orly skrev (1 minutt siden): Ja som mor serverer Kanskje vedkommendes barn har ansvar for eget kosthold fra de klarer å «ta brystet»? Og at det derfor for vedkommende er et ukjent fenomen at foreldre stort sett ellers i verden har ansvaret for barnas kosthold?🤭 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepssi Skrevet i går, 12:32 #41671 Del Skrevet i går, 12:32 På tide med en opprydding @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset? Mye regelbrudd her 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet i går, 12:39 #41672 Del Skrevet i går, 12:39 Pepssi skrev (6 minutter siden): På tide med en opprydding @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset? Mye regelbrudd her Er det for slitsomt å bruke rapporteringknappen? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet i går, 15:23 #41673 Del Skrevet i går, 15:23 Xmasclovn skrev (3 timer siden): Kanskje vedkommendes barn har ansvar for eget kosthold fra de klarer å «ta brystet»? Og at det derfor for vedkommende er et ukjent fenomen at foreldre stort sett ellers i verden har ansvaret for barnas kosthold?🤭 Det er så ødeleggende for debatten at det ikke er rom for alles meninger. 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet i går, 15:34 #41674 Del Skrevet i går, 15:34 arnoyb skrev (8 minutter siden): Det er så ødeleggende for debatten at det ikke er rom for alles meninger. Dette er det beste du kunne komme opp med? Really? Det er rom for alles meninger. Kanskje ikke hos deg som vrir om på alles meninger og gjør de til din sannhet? Det det ikke er rom for er nettopp å legge ord i munnen på andre, vri om og tolke ting som er skrevet rett frem og enkle å forstå. DET er det som ødelegger debatten. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet i går, 15:58 #41675 Del Skrevet i går, 15:58 arnoyb skrev (32 minutter siden): Det er så ødeleggende for debatten at det ikke er rom for alles meninger. Er helt enig. Så lenge man ikke er enig med å kun svartmale så er det ikke rom for noe annet. Det dannes sannheter som ikke har rot i virkeligheten for å sette Sara i enda dårligere lys. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet i går, 16:12 #41676 Del Skrevet i går, 16:12 Xmasclovn skrev (36 minutter siden): Dette er det beste du kunne komme opp med? Really? Det er rom for alles meninger. Kanskje ikke hos deg som vrir om på alles meninger og gjør de til din sannhet? Det det ikke er rom for er nettopp å legge ord i munnen på andre, vri om og tolke ting som er skrevet rett frem og enkle å forstå. DET er det som ødelegger debatten. Det må være rom for at de man ikke liker i debatten missforstår eller stiller spørsmål ved utsagn uten at man skal latterliggjøres men svares på en ordentlig måte. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet i går, 16:24 #41677 Del Skrevet i går, 16:24 arnoyb skrev (1 time siden): Det er så ødeleggende for debatten at det ikke er rom for alles meninger. Den der ble vel veldig merkelig , for når du faktisk vrir om på kommentaren for å kunne tolke det negativt og ta folk på det så er det vel fra din side ikke rom for alle meninger hvertfall 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet i går, 16:25 #41678 Del Skrevet i går, 16:25 Angel75 skrev (26 minutter siden): Er helt enig. Så lenge man ikke er enig med å kun svartmale så er det ikke rom for noe annet. Det dannes sannheter som ikke har rot i virkeligheten for å sette Sara i enda dårligere lys. Eh eller det danses sannheter for å finne noe å ta de som er kritiske på for å martyr de i ett dårligere lys 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet i går, 16:25 #41679 Del Skrevet i går, 16:25 arnoyb skrev (13 minutter siden): Det må være rom for at de man ikke liker i debatten missforstår eller stiller spørsmål ved utsagn uten at man skal latterliggjøres men svares på en ordentlig måte. Du fikk motsvar men fortsatte likevel med din egen tolkning selv om ingen andre var enig 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet i går, 16:30 #41680 Del Skrevet i går, 16:30 (endret) arnoyb skrev (20 minutter siden): Det må være rom for at de man ikke liker i debatten missforstår eller stiller spørsmål ved utsagn uten at man skal latterliggjøres men svares på en ordentlig måte. Jeg kan ikke hverken like eller ikke like noen i debatten, for jeg kjenner sikkert ikke den som er bak et anonyme nick uansett. Mulig det funker sånn hos deg, men for meg skal det mer til for å kunne like/ikke like noen. Så det det typiske «de man ikke liker» kortet må du lengre ut på landet med. At man kanskje ikke liker noens argumenter eller innhold i innlegg, kanskje. Men å påstå at man ikke liker anonyme folk på nett er rimelig drøyt. At du ikke gidder å lese et helt innlegg før du kaster deg på tastaturet og argumenterer mot noe ingen har påstått, er helt og holdent din egen greie. Eller i dette helt konkret tilfellet skrive til meg 2(!) ganger «Du tar feil, diabetes 1 skyldes ikke kosthold» når jeg allerede i innlegget du valgte å sitere har skrevet «Jeg vet at diabetes 1 ikke skyldes kosthold» og med det selv gjør deg til latter er ikke mitt problem. Ta det på din egen kappe. Måten du velger å formulerer deg på tilsier på ingen måte at du «stiller spørsmål» eller «misforstår». Derimot fremstår det helt klart som at du bevisst legger ord i munnen, påstår og vrir om på det andre sier. Uansett hva og hvem som skriver. Om årsaken til det er mangel på argumenter, forsøk å drepe debatten eller hva, vet bare du. Endret i går, 16:33 av Xmasclovn 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg