Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (8 timer siden):

Jeg synes kjolene til Therese er enda mer Amish enn de til SE

Det har du rett i😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg blir så irritert og lei av att SE ikke kan merke skikkelig. Ja hun merker men det er så smått og sette oppå en bakgrunn hvor det blir vanskelig å se

Screenshot_20231113-115808.png

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

For at det skal fremgå klart at det er reklame bør merkingen ha:

• Fremtredende plassering
  • Tydelig skrift og farge
  • Stor nok skriftstørrelse

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning#hvordanmerke

Hvor vanskelig kan det være??? 

Bildet over har verken fremtredende plassering, tydelig skrift og farge eller stor nok skriftstørrelse. Kunne like godt latt være å merke... 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning#hvordanmerke

Hvor vanskelig kan det være??? 

Bildet over har verken fremtredende plassering, tydelig skrift og farge eller stor nok skriftstørrelse. Kunne like godt latt være å merke... 

Å dette skjer dag etter dag etter dag..😈😈

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner jeg blir så irritert og lei av att SE ikke kan merke skikkelig. Ja hun merker men det er så smått og sette oppå en bakgrunn hvor det blir vanskelig å se

Det er en fullstendig bevisst handling for å bevare venninnefølelsen hun oppretter hos følgerne sine. Hvis hun merket alt rett, ville det bli helt tydelig at hun kun er en vandrende reklameplakat. 

En kynisk og manipulerende taktikk for å tjene mest mulig penger på godtroende og naive mennesker. 
Håper det vanker en kraftig bot snart etter all den opplæringen FT har kastet bort tiden sin på med henne. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Era Vulgaris skrev (54 minutter siden):

Det er en fullstendig bevisst handling for å bevare venninnefølelsen hun oppretter hos følgerne sine. Hvis hun merket alt rett, ville det bli helt tydelig at hun kun er en vandrende reklameplakat. 

En kynisk og manipulerende taktikk for å tjene mest mulig penger på godtroende og naive mennesker. 
Håper det vanker en kraftig bot snart etter all den opplæringen FT har kastet bort tiden sin på med henne. 

100. % enig. Når ikke 3 jurister når inn til henne, så gjør ingen det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, elskersommer said:

Her så jeg ikke at den var merket, trodde den ikke var det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte SE om dette med utydelig merking. Hvit skrift på hvit bakgrunn. Jeg la med de bildene jeg legger ved her som eksempel. Og svaret jeg fikk til slutt. Hun er så vrang att jeg har ikke ord🤔🤔🤔

Screenshot_20231113-173320~2.png

Screenshot_20231113-173327~2.png

Screenshot_20231113-173332~2.png

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, elskersommer said:

Fortsetter her😊😊

Screenshot_20231113-173315~2.png

Screenshot_20231113-210818~2.png

Men stemmer det da? Hadde FT vært fornøyd med dette? Man burde jo nesten spurt de. Hvis de er happy er det jo bra. (Men jeg ser jo ikke at de er merket engang når jeg ikke leter, så det er jo rart.) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (8 timer siden):

Men stemmer det da? Hadde FT vært fornøyd med dette? Man burde jo nesten spurt de. Hvis de er happy er det jo bra. (Men jeg ser jo ikke at de er merket engang når jeg ikke leter, så det er jo rart.) 

Kan ikke tenke meg de hadde vært fornøyd. Man skal ikke måtte lete etter merking om reklame, og det må man på disse snappene. FT sier det skal merkes tydelig, og det er det absolutt ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (10 timer siden):

Fortsetter her😊😊

Screenshot_20231113-173315~2.png

Screenshot_20231113-210818~2.png

Ren og skjær løgn. Og det kan bevises. Hvorfor må hun lyve om ting som kan dokumenteres at ikke stemmer?

Hentet fra FTs egen veileder om merking av reklame i sosiale medier:IMG_1210.thumb.jpeg.2cc2ab94242166a1712bd8131a1c9bc1.jpeg

Det hun gjør strider jo bokstavelig talt mot de to første punktene her (det er flere punkter på listen).

Så det er INGEN troverdighet knyttet til at FT skulle sagt det motsatte i møte med henne.

Løgn.

Her er linken til hele veilederen: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

caremore skrev (13 timer siden):

Her lyver hun igjen. Det er ikke det FT kaller god merking. 

Jeg svarte att jeg var uenig og fikk dette svaret i dag 🙈

Screenshot_20231114-075745~2.png

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (12 timer siden):

Jeg skal sende mail når jeg kommer hjem fra jobb. Var ei som svarte meg raskt forrige gang jeg lurte på noe. Har sagt til SE att jeg sender mail og vil gi henne det jeg får til svar

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 minutter siden):

Herregud..

"😂😂😂😂"

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elskersommer skrev (5 minutter siden):

Det er merkelig at hun påstår dette, nå veilederen til FT sier det motsatte.

Og igjen så må hun hevde seg med å klage på hva andre gjør. Hun følger i det minste sitt eget mønster om ikke annet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Det er merkelig at hun påstår dette, nå veilederen til FT sier det motsatte.

Og igjen så må hun hevde seg med å klage på hva andre gjør. Hun følger i det minste sitt eget mønster om ikke annet.

Har FT skrevet noe i de brevene som er sendt til SE om dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (10 minutter siden):

Har FT skrevet noe i de brevene som er sendt til SE om dette?

Ikke som jeg har sett da spørsmålene der gikk mer på HVA som skal merkes, og hvorvidt en skal nevne alle samarbeidspartnere/sponsorer i ett og samme innlegg.

Men i det opprinnelige svaret til Sara Emilie i fra i sommer (datert 07.07.2023) så henviser FT til linken jeg gav over for nærmere info og veiledning til hvordan ting skal merkes.

Her er utdraget fra brevet til Sara Emilie fra FT:

Skjermbilde2023-11-14kl_13_03_00.thumb.png.063abee5efc80bd01cdc803430bf4775.png

Den blå linken går til samme side som jeg linket til tidligere i dag.

Altså dette SKAL være godt nok for enhver og forstå - men ikke for Sara Emilie. Dette bygger mer og mer opp om at hun later som om at hun bryr seg og til tross for konkret veiledning og fysisk møte med FT så gjør hun fortsatt masse feil i merkingen. Dette er gått over fra "ikke forstå" til "vil ikke".

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, elskersommer said:

En som merker alt? 😅

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...