Gasellen Skrevet 22. oktober 2023 #29801 Del Skrevet 22. oktober 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Hvorfor er jeg ikke overrasket når det viser seg at Sara Emilie bedriver med nepotisme? Altså ansettelse av venner og familie i butikkene «sine». Er ikke hu ene ufør? Eller husker jeg feil ? I såfall er det vel på periodiske kontrakter i regi av/med NAV. På 3-6 mnd av gangen. Mange bedrifter gjør dette. Særlig de med dårlig økonomi og ingen krav til utdanning i de aktuelle stillingene. Det er gunstig da NAV betaler (den lave) lønnen og bedriften selv får noen kroner for å ha dem inne. Moderne slaveri forkledd som "arbeidstrening". Ikke sikkert det er tilfellet her da, bare så det er sagt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22. oktober 2023 #29802 Del Skrevet 22. oktober 2023 Gasellen skrev (52 minutter siden): Er ikke hu ene ufør? Eller husker jeg feil ? I såfall er det vel på periodiske kontrakter i regi av/med NAV. På 3-6 mnd av gangen. Mange bedrifter gjør dette. Særlig de med dårlig økonomi og ingen krav til utdanning i de aktuelle stillingene. Det er gunstig da NAV betaler (den lave) lønnen og bedriften selv får noen kroner for å ha dem inne. Moderne slaveri forkledd som "arbeidstrening". Ikke sikkert det er tilfellet her da, bare så det er sagt Det har jeg og tippet på tidligere når en ser antall butikker, ansattbehov og innmeldt ansatte opp mot lønnsutgifter. Men nå tenkte jeg mest at de ansetter stort sett familie og venner ser det ut til. Og det er det nepotisme er. De kan godt ha folk på arbeidstrening eller arbeidsavklaring for min del, men om det er utelukkende familie og venner så er det nepotisme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 22. oktober 2023 #29803 Del Skrevet 22. oktober 2023 Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Det har jeg og tippet på tidligere når en ser antall butikker, ansattbehov og innmeldt ansatte opp mot lønnsutgifter. Men nå tenkte jeg mest at de ansetter stort sett familie og venner ser det ut til. Og det er det nepotisme er. De kan godt ha folk på arbeidstrening eller arbeidsavklaring for min del, men om det er utelukkende familie og venner så er det nepotisme. Absolutt. Det pleier å være en dårlig ide å ansatte venner/familie. Mange vennskap som slutter pga sånne ting 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 22. oktober 2023 #29804 Del Skrevet 22. oktober 2023 Gasellen skrev (1 time siden): Er ikke hu ene ufør? Eller husker jeg feil ? I såfall er det vel på periodiske kontrakter i regi av/med NAV. På 3-6 mnd av gangen. Mange bedrifter gjør dette. Særlig de med dårlig økonomi og ingen krav til utdanning i de aktuelle stillingene. Det er gunstig da NAV betaler (den lave) lønnen og bedriften selv får noen kroner for å ha dem inne. Moderne slaveri forkledd som "arbeidstrening". Ikke sikkert det er tilfellet her da, bare så det er sagt Det er ikke noe avtaler i den forstand om man velger å jobbe som ufør, eneste man må gjøre er å legge inn forventet inntekt i inntektsplanlegger da det skal trekkes av trygd etter man har tjent over fribeløp på knappe 48.000,-. På aap har man tidsbegrensede kontrakter med evt bedrifter i en utprøvningsperiode før en evt får innvilget uføretrygd. Så pdd kan man jobbe så mye man vil fordi om man er uføretrygdet, kun pliktig å oppgi inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 22. oktober 2023 #29805 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Snublefot62 skrev (1 time siden): Det har jeg og tippet på tidligere når en ser antall butikker, ansattbehov og innmeldt ansatte opp mot lønnsutgifter. Men nå tenkte jeg mest at de ansetter stort sett familie og venner ser det ut til. Og det er det nepotisme er. De kan godt ha folk på arbeidstrening eller arbeidsavklaring for min del, men om det er utelukkende familie og venner så er det nepotisme. Her skal cash rett i lomma på investorene, tipper lønnstilskudd hvis det er ufør/AAP i bildet. Endret 22. oktober 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 22. oktober 2023 #29806 Del Skrevet 22. oktober 2023 "reklame" skal stå med tydelig skrift sier Forbrukertilsynet. Hvorfor må hun alltid legge hvit skrift på hvit bakgrunn? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22. oktober 2023 #29807 Del Skrevet 22. oktober 2023 elskersommer skrev (2 minutter siden): "reklame" skal stå med tydelig skrift sier Forbrukertilsynet. Hvorfor må hun alltid legge hvit skrift på hvit bakgrunn? Åpenbart et forsøk på å unngå reglene. Hun merker nok nedgang i følgere/engasjement når gjør det etter reglene. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 22. oktober 2023 #29808 Del Skrevet 22. oktober 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Åpenbart et forsøk på å unngå reglene. Hun merker nok nedgang i følgere/engasjement når gjør det etter reglene. Her er også ett godt eksempel😡 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22. oktober 2023 #29809 Del Skrevet 22. oktober 2023 elskersommer skrev (1 minutt siden): Her er også ett godt eksempel😡 Japp. Og dette er for dårlig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 22. oktober 2023 #29810 Del Skrevet 22. oktober 2023 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Japp. Og dette er for dårlig. Jeg lurer faktisk på hvor lang tid det tar før hun ligger dårlig med ME igjen.. hun stresser rundt,skal hit og dit,har hus og 3 barn,skal åpne x antall butikker +++++++ Hun har tross alt vært syk og mange sier at ME blir du ikke kvitt så hun har kanskje en bra periode nå. Men tåler da kroppen dette kjøret og higet om og må være på topp fremover? Hun er jo småsyk støtt . Ja jeg er motstander av det meste hun gjør men har alikevel ett snev av omtanke for henne som person og barna hennes. Er alle disse pengene verdt så mye mere enn barn og familie? 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprite Skrevet 22. oktober 2023 #29811 Del Skrevet 22. oktober 2023 elskersommer skrev (44 minutter siden): Jeg lurer faktisk på hvor lang tid det tar før hun ligger dårlig med ME igjen.. hun stresser rundt,skal hit og dit,har hus og 3 barn,skal åpne x antall butikker +++++++ Hun har tross alt vært syk og mange sier at ME blir du ikke kvitt så hun har kanskje en bra periode nå. Men tåler da kroppen dette kjøret og higet om og må være på topp fremover? Hun er jo småsyk støtt . Ja jeg er motstander av det meste hun gjør men har alikevel ett snev av omtanke for henne som person og barna hennes. Er alle disse pengene verdt så mye mere enn barn og familie? Hun er et voksent menneske, med folk rundt seg. Hun er klar over sin egen diagnose og sin egen kropp. Hun kjører seg selv i grøfta eventuelt, vel viten. Jeg foreslår du sparer omtanken din for et fremmed menneske og bruker energien på deg selv og dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 22. oktober 2023 #29812 Del Skrevet 22. oktober 2023 elskersommer skrev (1 time siden): "reklame" skal stå med tydelig skrift sier Forbrukertilsynet. Hvorfor må hun alltid legge hvit skrift på hvit bakgrunn? Det blir rett og slett bare dumt. Panneklask til deg Sara. Bli voksen og følg reglene! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 22. oktober 2023 #29813 Del Skrevet 22. oktober 2023 Sprite skrev (14 minutter siden): Hun er et voksent menneske, med folk rundt seg. Hun er klar over sin egen diagnose og sin egen kropp. Hun kjører seg selv i grøfta eventuelt, vel viten. Jeg foreslår du sparer omtanken din for et fremmed menneske og bruker energien på deg selv og dine! Jeg sitter ikke og tenker på SE 24)7 altså😊 men tenker jo mest på barna hennes. At mor faktisk synes penger er viktigere en enn de små. Men det er glemt like fort som jeg har skrevet dette😊 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hudorm1 Skrevet 22. oktober 2023 #29814 Del Skrevet 22. oktober 2023 Helt drøyt at ei som er hjemme 6,5/7 dager i uken klarer å ha det så jævlig rotete rundt seg. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 22. oktober 2023 #29815 Del Skrevet 22. oktober 2023 elskersommer skrev (4 timer siden): Jeg lurer faktisk på hvor lang tid det tar før hun ligger dårlig med ME igjen.. hun stresser rundt,skal hit og dit,har hus og 3 barn,skal åpne x antall butikker +++++++ Hun har tross alt vært syk og mange sier at ME blir du ikke kvitt så hun har kanskje en bra periode nå. Men tåler da kroppen dette kjøret og higet om og må være på topp fremover? Hun er jo småsyk støtt . Ja jeg er motstander av det meste hun gjør men har alikevel ett snev av omtanke for henne som person og barna hennes. Er alle disse pengene verdt så mye mere enn barn og familie? Helt ærlig så ja, penger betyr alt for henne. Det viser hun så tydelig. Det er om å prakke folk på de mest ubrukelige klær, undertøy og sokker til høyeste mulig pris fordi hun vil tjene penger. Hun viser at det er materialistiske ting som betyr noe for henne i form av dyre biler og hus. Hun kommer til å kjøre på til hun ligger nede og jeg eier null omtanke for henne fordi hun er voksen og bør vite bedre selv 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
whybother Skrevet 22. oktober 2023 #29816 Del Skrevet 22. oktober 2023 caremore skrev (21 timer siden): Jeg reagerer mest på at sokker til den prisen skal vaskes på 30 grader. Trysil sokken vasker jeg på 60 grader og de holder seg veldig bra. Og de er billige. Hvor mange grader og hvordan sokkene skal vaskes avhenger av hvilke type ull som er brukt i sokkene, og ikke hvor mange prosent ull det er. Trysilsokken inneholder vel 50%(?) ull, men siden sokkene fint kan vaskes på 60 grader er det da mest sannsynlig brukt superwashbehandlet ull siden ullen ikke blir ødelagt og sokkene krymper i vask Jeg vil derfor anta at Sara sine sokker inneholder ubehandlet ull og kanskje vil krympe i vask ved for høy temperatur, siden det kun er anbefalt vask på 30 grader. Når ullen er superwashbehandlet ligger det et tynt lag med plastikk rundt ullfibrene, noe som gjør at plagget ofte får bedre hold og blir mer slitesterk, MEN ullen mister også sine naturlige gode egenskaper. Ullen varmer derfor ikke like godt, puster ikke like godt og er ikke selvrensende lengre. Vet ikke om du er særlig interessert i fibre, men dette er i alle fall en mulig forklaring på det du reagerer på 😄 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harnoejegvilsi Skrevet 22. oktober 2023 #29817 Del Skrevet 22. oktober 2023 elskersommer skrev (6 timer siden): "reklame" skal stå med tydelig skrift sier Forbrukertilsynet. Hvorfor må hun alltid legge hvit skrift på hvit bakgrunn? En ting å si er provoserende. Mister så mye respekt for disse egosentriske, materialistiske influencerne. Nei, ho prakker ikke trygghet i egen kropp på folk, Ho propper hodet til folk med at hun er den eneste som gir en kroppslig fysisk trygghet. Hele konseptet hennes er jo egentlig genialt, samtidig som ho er kynisk. Blir matt av det innholdet ho produserer. Merking av reklamen er helt helt latterlig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 22. oktober 2023 #29818 Del Skrevet 22. oktober 2023 whybother skrev (33 minutter siden): Hvor mange grader og hvordan sokkene skal vaskes avhenger av hvilke type ull som er brukt i sokkene, og ikke hvor mange prosent ull det er. Trysilsokken inneholder vel 50%(?) ull, men siden sokkene fint kan vaskes på 60 grader er det da mest sannsynlig brukt superwashbehandlet ull siden ullen ikke blir ødelagt og sokkene krymper i vask Jeg vil derfor anta at Sara sine sokker inneholder ubehandlet ull og kanskje vil krympe i vask ved for høy temperatur, siden det kun er anbefalt vask på 30 grader. Når ullen er superwashbehandlet ligger det et tynt lag med plastikk rundt ullfibrene, noe som gjør at plagget ofte får bedre hold og blir mer slitesterk, MEN ullen mister også sine naturlige gode egenskaper. Ullen varmer derfor ikke like godt, puster ikke like godt og er ikke selvrensende lengre. Vet ikke om du er særlig interessert i fibre, men dette er i alle fall en mulig forklaring på det du reagerer på 😄 Ikke all superwash kan vaskes på høy temp heller. Noe superwash må vaskes på ullvask 40, noe skal på vanlig vask 40 (og vokser fort noe helsikes om det vaskes på ullvask 😱). Og så er vel tommelfingerregelen at om det er ull i plagget skal det vaskes som ull, selv om det er lav%. Synes jo %-andelen hennes er så lav at jeg aldri hadde kjøpt dem for å ha varme sokker… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauder Skrevet 22. oktober 2023 #29819 Del Skrevet 22. oktober 2023 elskersommer skrev (7 timer siden): "reklame" skal stå med tydelig skrift sier Forbrukertilsynet. Hvorfor må hun alltid legge hvit skrift på hvit bakgrunn? Hun liker å provosere. Hun vet det skaper reaksjoner, hun følger med. Sitter garantert og ler godt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 22. oktober 2023 #29820 Del Skrevet 22. oktober 2023 Lauder skrev (12 minutter siden): Hun liker å provosere. Hun vet det skaper reaksjoner, hun følger med. Sitter garantert og ler godt. Vi får se hvor festlig det er blir, når FT er drittlei og gir Careless bøter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå