Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Vet ikke om andre er enig, men jeg føler at alt SE er med tanke på bedrifter hun fronter, er nettopp det, bare en "front".. Tenker på Careless, Amicas, og nå Snowroller. Hva har hun bidratt med med butikkene for eksempel? Annet enn å møte opp på åpninger.. ikke driver hun butikkene for de er vel Dignity som eier og styrer med, det samme med lageret. 

Hun skaper et inntrykk av alt "hun har skapt", men hva er det egentlig? Hun ville ha kjoler som passet henne, Dignity kom inn med penger, dignity eier butikkene, dignity eier lageret etc. Så det er vel Dignity som har skapt dette? Hun er bare ansiktet utad

Hadde Careless blitt skapt uten Dignity? Jeg tror ikke det. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
slipperyslope skrev (8 minutter siden):

Vet ikke om andre er enig, men jeg føler at alt SE er med tanke på bedrifter hun fronter, er nettopp det, bare en "front".. Tenker på Careless, Amicas, og nå Snowroller. Hva har hun bidratt med med butikkene for eksempel? Annet enn å møte opp på åpninger.. ikke driver hun butikkene for de er vel Dignity som eier og styrer med, det samme med lageret. 

Hun skaper et inntrykk av alt "hun har skapt", men hva er det egentlig? Hun ville ha kjoler som passet henne, Dignity kom inn med penger, dignity eier butikkene, dignity eier lageret etc. Så det er vel Dignity som har skapt dette? Hun er bare ansiktet utad

Det stemmer. Hun er en markedsfører for produktene gjennom sine sosiale medier. Hun plukker fra en katalog og velger mønster/farger etter å ha spurt følgerne om hva de ønsker. Det er vel strengt tatt ikke å designe eller skape noe. Jeg har trodd at å være i klesindustrien i den lille skalaen Careless driver i er vanskelig, men etter ha fulgt prosessene i Careless så skjønner jeg at det eneste som kreves er en influenser med 3000.000 reelle følgere, en Reme i ryggen, og en fabrikk i Kina /Tyrkia som produserer varene billig. Så er du grynder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipperyslope skrev (19 minutter siden):

Det stemmer nesten på en prikk.

Ut fra en kvittering jeg har sett så «eies» butikkene av Careless AS. Men det er fortsatt Dignity Collective som har ansatte, drifter lager, forsendelser, nettbutikk osv, og Reme som er styreleder i de ulike bedriftene.

Styret kan for eks kaste daglig leder (Sara Emilie), men daglig leder kan ikke kaste styret. Så det er en åpenbar maktubalanse der.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står selgeren nok en gang i eget merkevare uten å merke det med reklame for egen bedrift. I mens hun har annonsesamarbeid.

IMG_0950.jpeg

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lauder skrev (12 minutter siden):

Her står selgeren nok en gang i eget merkevare uten å merke det med reklame for egen bedrift. I mens hun har annonsesamarbeid.

IMG_0950.jpeg

Håper folk melder inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lauder said:

IMG_0950.jpeg

T A L E N T L Ø S T. Jeg blir mektig provosert av det (u)dyret. 

Meldt inn.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurte på en ting angående merking av reklame. Da SE snakker om og går rundt i huset til Therese Lien og filmer burde ikke det merkes med reklame? Therese har jo sagt at hun kjøpte dette huset i hovedsak for å leie ut på Airbnb. Og derfor tjener hun jo penger på det🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lauder skrev (2 timer siden):

IMG_0950.jpeg

Meldt inn

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå skal Sara Emilie ha nok en runde med veiledning fra forbrukertilsynet? Eller har jeg misforstått noe?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (12 minutter siden):

Så nå skal Sara Emilie ha nok en runde med veiledning fra forbrukertilsynet? Eller har jeg misforstått noe?

Hvis så er tilfelle må jeg bare spørre : Hvor tregt går det egentlig?!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banjolin skrev (7 timer siden):

Jeg lurte på en ting angående merking av reklame. Da SE snakker om og går rundt i huset til Therese Lien og filmer burde ikke det merkes med reklame? Therese har jo sagt at hun kjøpte dette huset i hovedsak for å leie ut på Airbnb. Og derfor tjener hun jo penger på det🤔

Er jo TL som tjener og da må merke. Om SE har leid det så må hun jo ikke merke som reklame.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Riktig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slipperyslope skrev (5 minutter siden):

Hvor kommer dette frem? 😊

Ingen plass.

Er sånt man må følge opp på eget intiativ.

Man kan selv sjekke det opp hos Elinnsyn.

Jeg sjekket igår.

Screenshot_20231019_042919_Chrome.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
J.. skrev (44 minutter siden):

Ingen plass.

Jeg sjekket igår.

Men kjære vene. Har hun så vondt for å skrive reklame / egenreklame? 🙈 FT må jo begynne å bli lei dama 😂

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Men kjære vene. Har hun så vondt for å skrive reklame / egenreklame? 🙈 FT må jo begynne å bli lei dama 😂

Kan tenkes at FT ønsker å gjøre som enkelte influensere, blokkere de som spør om all slags. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (53 minutter siden):

Ingen plass.

Jeg sjekket igår.

Dette gjør hun kun som et spill for galleriet. Hun holder tett dialog med dem og later som hun ikke forstår slik at hun skal slippe å bli bøtelagt. Hun kan virkelig ikke mene at hun ikke forstår at hun må merke eget merkevare med reklame. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lauder skrev (10 minutter siden):

Dette gjør hun kun som et spill for galleriet. Hun holder tett dialog med dem og later som hun ikke forstår slik at hun skal slippe å bli bøtelagt. Hun kan virkelig ikke mene at hun ikke forstår at hun må merke eget merkevare med reklame. 

Burde ikke være så vanskelig å forstå nei. Hun har garantert en baktanke med disse dialogene.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...