Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Seriøst, jeg følger ikke mye med her eller på SE, men hva er greia hennes? Er det ikke bare å trekke på seg noen andre klær? Hvor vanskelig går det an å gjøre det? Herregud, det er jo som en fjortis som nektes mobil etter kl 22: ingen andre må det, det er bare meeeeg. 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tekrystaller skrev (2 minutter siden):

Tenker kanskje det er greit å ikke mene for mye om hvor ille SE har det med adenomyose. Ingen av oss er legen hennes. Det er kjempeflott at dere har erfaring med at dette ikke er så ille. Det er mange som må sloss seg gjennom systemet over flere år, med sykehusinnleggelser og større doser opiater, og omsider fjerning livmor. 

Synes det er veldig smålig å skulle sitte her og synse i helsa hennes. Hva har det å si for bedriften, eller for oss, hvor mye smerter hun har eller ikke? 

Føler jeg har sagt det SÅ mange ganger nå, det er så ekstremt mange ting å kritisere med bedriften hun driver. Helsa hennes er ikke en av de. Hun må faktisk kunne dele sånne ting om seg selv uten at vi trenger å sitte her og plukke det fra hverandre. 

HELT enig! Du vet de mener dette er konstruktivt, selv om alle som ikke har tunnelsyn på Sara ser at det er så mye usakelig. Alt det som faktisk ER saklig faller igjennom, som feks bedrift. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
J.. skrev (2 minutter siden):

For en vanvittig sutring.

Screenshot_20230925_203806_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203810_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203815_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203819_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203822_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203825_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203851_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203856_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203902_Snapchat.jpg

Her lyver hun (igjen) de siste  9 mnd har hun utelukkende hatt på enten Careless, By Lien, Bubblerom eller Amicas i ALLE reklame samarbeid og toppet dette med umerket reklame for Happyflops. Så disse «vanskelige» samarbeidspartnerne eksisterer ikke. Samme gjelder «ønsker ikke fokus på Careless», det er bare å se på Fotoknudsen reklamen. Og denne stråmannargumentasjonen om at FT «forskjellsbehandler» er bare fullstendig på trynet. Det utvises en kynisme og en løgnaktighet som ikke når de andre influenserne til knærne en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whybother skrev (11 minutter siden):

De kunne jo gjerne spesifisert om «litt» betyr 10% eller 40% synlighet av produktet, vanskeligere enn det trenger det faktisk ikke å være. 

ja, du kan godt påstå at fra livet og opp av en kjole har nok markedsføringsverdi (og jeg er ikke uenig med deg), men poenget er at det blir din tolkning. Konkrete retningslinjer er absolutt enklere å forstå og følge, på samme måte vil det også bli tydeligere hva som faktisk er brudd på retningslinjene og dermed enklere å gi sanksjoner. 

Men det vil alltid være rom for tolkning.

Skal de 40% inkludere fremsiden OG bakside? 40% av en kjole hvor bare den ene siden teller vil være nok til å gi markedsføringsverdi. Men av et veggbilde er det ikke nok. Mens 5% kan være nok om de prosentene får med unike farger, former eller logo på produktet.

Så jeg synes loven er godt formulert og tar høyde for mange ulike faktorer. Gir det en kan se en markedsføringsverdi? Da skal det merkes.

Og joda, det kan gi rom for subjektive tolkninger det og, men langt færre. For som FT og skriver - er det tvil bør en merke uansett.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (21 timer siden):

" denne uken har jeg ikke fått gått meg tur på  2 ×30 min.. å det det er fordi jeg har mensen"🙈🙈🙈  vet mange sier at det å være i litt fysisk aktivitet er bra om man har smerter. Kunne jo f.eks brukt denne superfine walkingpad som står urørt mesteparten av året🙈

Jeg kjøper ikke unnskyldningen nettopp fordi hun har vist at hun har gjort andre ting, men det er ikke alltid bare å komme seg opp når smertene står på altså.

Selv har jeg endometriose, og selv etter kirurgi, spiral og to fødsler så er smertene så intense at jeg enten bare får gjort det nødvendigste (være bittelitt mamma), eller så ligger jeg krøllet sammen. 

Det er mulig det funker for «vanlige» menssmerter og ubehag, men jeg har ikke fått det til.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Tekrystaller skrev (11 minutter siden):

Tenker kanskje det er greit å ikke mene for mye om hvor ille SE har det med adenomyose. Ingen av oss er legen hennes. Det er kjempeflott at dere har erfaring med at dette ikke er så ille. Det er mange som må sloss seg gjennom systemet over flere år, med sykehusinnleggelser og større doser opiater, og omsider fjerning livmor. 

Synes det er veldig smålig å skulle sitte her og synse i helsa hennes. Hva har det å si for bedriften, eller for oss, hvor mye smerter hun har eller ikke? 

Føler jeg har sagt det SÅ mange ganger nå, det er så ekstremt mange ting å kritisere med bedriften hun driver. Helsa hennes er ikke en av de. Hun må faktisk kunne dele sånne ting om seg selv uten at vi trenger å sitte her og plukke det fra hverandre. 

Poenget mitt som åpenbart har gått folk hus forbi, er at hun kan gjerne ha denne diagnosen men hun fremstiller det som at det ikke finnes en løsning for dette, og at det serveres på en bedriftskanal ispedd ranter mot FT og mersalg av kjoler. Det oppleves totalt useriøst. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Seriøst, jeg følger ikke mye med her eller på SE, men hva er greia hennes? Er det ikke bare å trekke på seg noen andre klær? Hvor vanskelig går det an å gjøre det? Herregud, det er jo som en fjortis som nektes mobil etter kl 22: ingen andre må det, det er bare meeeeg. 

Greia er at hun skal selge Careless produkter for 70 millioner i år, så all PR er god PR. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, caremore said:

Poenget mitt som åpenbart har gått folk hus forbi, er at hun kan gjerne ha denne diagnosen men hun fremstiller det som at det ikke finnes en løsning for dette, og at det serveres på en bedriftskanal ispedd ranter mot FT og mersalg av kjoler. 

Det finnes faktisk ikke en løsning for alle for dette. I alle fall ikke som er lett tilgjengelig eller hurtigvirkende. Så bra at du har funnet et alternativ. Det samme alternativet fungerer ikke nødvendigvis for alle andre. 
Kritiser GJERNE kjolen og merking. Men å tvile på andres diagnoser og helsetilstander er direkte funkofobisk. Uavhengig om det er en influenser eller ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 timer siden):

Du vet jo ikke hvordan SE har det, derfor tenker jeg du kan la være å snakke de ned.  Flere burde i grunn snakke om diagnoser som kvinner har

Hadde SE hatt store smerter vil jeg nesten tro det hadde kommet fram på snappen hennes. Nå følger ikke jeg SE, så spør oppriktig om hun har lagt ut noe om det? Eller var det bare plutselig en snap nå at hun ikke hadde fått gått de to turene sine pga mensen?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (8 timer siden):

Jeg har samme diagnose, uten at det er noe dramatikk i det. Hun bør få lagt inn spiral, eller gjøre andre tiltak. Det er som sagt ingen dramatikk, og det kan fikses. Håper at hun har fortalt dette til følgerne sine.

Sara har bare fått antatt diagnosen av lege, ikke fått diagnose av den. Hvis man skal tro bloggen hennes.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Tekrystaller skrev (1 minutt siden):

Det finnes faktisk ikke en løsning for alle for dette. I alle fall ikke som er lett tilgjengelig eller hurtigvirkende. Så bra at du har funnet et alternativ. Det samme alternativet fungerer ikke nødvendigvis for alle andre. 
Kritiser GJERNE kjolen og merking. Men å tvile på andres diagnoser og helsetilstander er direkte funkofobisk. Uavhengig om det er en influenser eller ikke. 

Det stemmer det at det ikke funker for alle, men det funker for noen. Og denne mistilliten har Tandberg klart å bygge opp selv, gjennom å proklamere om sine mensproblemer ispedd reklame for mensen produkter i samme slengen. Det er IKKE å fremstå som seriøs om kvinnehelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
røverdatteren skrev (Akkurat nå):

Sara har bare fått antatt diagnosen av lege, ikke fått diagnose av den. Hvis man skal tro bloggen hennes.  

For et sjokk, har ikke diagnosen engang 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Bibbi_ skrev (5 minutter siden):

Hadde SE hatt store smerter vil jeg nesten tro det hadde kommet fram på snappen hennes. Nå følger ikke jeg SE, så spør oppriktig om hun har lagt ut noe om det? Eller var det bare plutselig en snap nå at hun ikke hadde fått gått de to turene sine pga mensen?

Hun har lagt ut om sterke blødninger og mensen i forbindelse med reklame for mensenprodukter. Som x antall andre influensere gjorde på samme tidspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

J.. skrev (20 minutter siden):

For en vanvittig sutring.

Screenshot_20230925_203806_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203810_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203815_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203819_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203822_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203825_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203851_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203856_Snapchat.jpg

Screenshot_20230925_203902_Snapchat.jpg

Herrehatt for en sutrekopp! Nei Sara, selv om andre ikke følger lover og regler så kan ikke du drite i å gjøre det. Hvordan hadde verden blitt da? 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer altså ikke å forstå at det ikke er mulig å bytte antrekk for å spille inn andre reklamer. Jeg begriper det ikke. Og å sutre så mye gjør at man virker helt ute sett opp mot et vanlig arbeidsliv. 
Herregud vi har ulik definisjon av slitsomme ting.

Jeg må kartlegge om folk har depresjon og er suicidale og sånn, så må jeg skrive om det etterpå i tillegg!!! Herreguuud! Blir sykt mye da, burde være nok at jeg snakker med folk om det lixm! Travelt er det også! På løpebånd!🤪

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

Det med at hun må merke med reklame også dersom hun bruker sponsede klær og produkt………. Kan det være så vanskelig da? 

Hun kan jo stå på tredemølla i morgen, og merke med reklame, iført treningsklærne hun reklamerte for, men merket reklame? 🤣 

Nei, hele greia er jo rett og slett en ikke-sak.

Det fins veldig mange mer kompliserte saker i verden enn Sara sitt problem med å merke/ikke merke. Kanskje hun må ut og hospitere i andre yrker snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
Unodostrez skrev (1 minutt siden):

Det med at hun må merke med reklame også dersom hun bruker sponsede klær og produkt………. Kan det være så vanskelig da? 

Hun kan jo stå på tredemølla i morgen, og merke med reklame, iført treningsklærne hun reklamerte for, men merket reklame? 🤣 

Nei, hele greia er jo rett og slett en ikke-sak.

Det fins veldig mange mer kompliserte saker i verden enn Sara sitt problem med å merke/ikke merke. Kanskje hun må ut og hospitere i andre yrker snart. 

Hun og Therese Lien satser åpenbart på at fokus på hvor dårlig behandling de får fra FT (som for øvrig ikke stemmer med virkeligheten) skal booste salget av produkter som er kopiert fra andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, caremore said:

Det stemmer det at det ikke funker for alle, men det funker for noen. Og denne mistilliten har Tandberg klart å bygge opp selv, gjennom å proklamere om sine mensproblemer ispedd reklame for mensen produkter i samme slengen. Det er IKKE å fremstå som seriøs om kvinnehelse. 

3 minutter siden, caremore said:

For et sjokk, har ikke diagnosen engang 🙄

Denne mistilliten er det samme som alle med samme sykdom møter fra samfunnet. Hun må faktisk kunne snakke om at hun har hatt for vondt til å gjøre ting. Også uten å ha vist det frem. Det er ikke noe jeg forventer at folk viser. Selv ikke noen som eksponerer så mye av eget privatliv. 
Vi har jo sett før at ting foregår i kulissene der uten hun snakker om det. Som f.eks bruddet med R. Hun er heller ikke forplikta til å opplyse om noe er diagnosert eller ikke. 

Forøvrig, som kroniker er det ekstremt vanlig å oppleve at leger antar en diagnose, uten at det sees som nødvendig å utrede den videre. For mange så er både endo og adeno diagnoser som kun kan settes ved kirurgi. Som ikke gjennomføres før det er høyst nødvendig, og helst enda litt senere. 

Igjen, SE må kunne snakke om egen helse uten at vi skal sitte her og late som om vi er (eller vet bedre) helsepersonellet hun har snakket med. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at lovverket er SÅ vanskelig å forstå for Sara og Therese, mens flere fra kvinneguiden har skjønt regelverket for lengst. Uten å være influencere engang. Har lyst å si at enten er de jæ... dumme, eller vi jæ... smarte. Men skal selvsagt ikke si det 🫶

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så driter jeg i hvilke diagnoser hun har eller ikke har, men hvorfor drar hun opp så mye av det og sykdommer generelt på en bedriftskonto?  Selvfølgelig har hun en baktanke med det

• Liker 12
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...