Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Rufs skrev (49 minutter siden):

Ang merkingen av den gule kjolen etter møtet med FT i dag sa hun at det trengtes ikke å merkes da så lite av kjolen var synlig. Hun fikk kommentar på det og svarte i story. 

Ja det sa hun. Var en følger som spurte henne om at hun burde jo merket den snap jeg la ut bilde av her med reklame siden hun er iført Careless. Men nei.. det trengte hun ikke fordi det var bare en liten del av kjole som syntes.

I papirene fra Forbrukertilsynet som var ett svar til SE i august så står det at dersom det er lite av hennes tøy som er med på ett bilde. F.eks kun kragen på kjolen så trengte hun ikke å merke. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir helt satt ut når jeg ser kommentarfeltet på innlegget hennes. «Å så tungvint» «stakkars dere» «husk å ikke få sponset frisør», «hva om malingen på veggen er sponset» etc  etc.  Hvorfor må alt hun eier og har være sponset? For meg tyder det på at hun er en influenser som har tatt det hun har fått av spons uten å bry seg om kvalitet på produkter. Hvorfor må alt være sponset? Hun har råd til egne klær og betale sin egen frisør. Hun klarer fint å finne en nøytral vegg , feks på kontoret sitt og kjøpe inn en nøytral bukse og genser fra HM/Cubus.  Kanskje hun burde være litt mer kresen på hvilke oppdrag hun tar på seg istedetfor å bare tenke på penger. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (20 minutter siden):

Ekstra fantastisk synes jeg når hun tagger Fredrik Solvang 😂

Hvor har hun gjort dette? Å jeg tror vel Fredrik solvang har litt annet og ha i debatten enn sutrete influencere som ikke gidde og følge reglene til FT

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (4 minutter siden):

Hvor har hun gjort dette? Å jeg tror vel Fredrik solvang har litt annet og ha i debatten enn sutrete influencere som ikke gidde og følge reglene til FT

Hun tagget han i videoen på Instagram.

Det er puteflaut. Det er ingen sympati å hente her. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (4 minutter siden):

Det vil jeg tro. 
Han hadde avkledd hele praksisen hennes på fem minutter.
Profilerte politikere og næringsdrivende som kan snakke for seg blir tatt godt for seg hos Solvang. Tviler på SE hadde klart seg der.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unodostrez

BUHU, stakkars influencere. Sjekk kommentarfeltet. Ærlig talt. Det er mye i mitt yrke jeg også tenker er tidstyv og som jeg mener kunne blitt gjort på en annen måte, men regler er regler. Og nei, det er for Guds skyld ikke influencerne som skal påvirke reglene vi har for forbrukere. Hva vil Sara E med Foto Knudsen bilde? Hun vil fronte Careless. Er folk så naive at de ikke ser det? Og en tidligere kommentar over her, der man tenker at hun ikke har penger som agenda når hun deler? Klart hun har det som motivasjon. Tror folk at hun har dette som en hobby? Therese også. Sitter og tar på seg sokkene som kommer i salg. Merk som egenreklame da!!! Kjenner jeg blir helt matt! 

Ene kommentaren: først mammapoliti, nå reklamepoliti. Nei, det handler om at man skal følge regler. Det er ikke fritt frem for verken Gjelsvik, Lien eller Sara E. Reglene gjelder for alle. 

Gud altså, får høy puls! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prokrastinerer skrev (1 time siden):

Men akkurat det er et dødfødt argument. Når man er på sosiale medier så vet man med samme sikkerhet som når man skrur på lineær TV at man vil bli eksponert for reklame. Det handler ikke om å være for smart til å bli lurt men det faktum at det er reklame overalt og spesielt hos influencere hvis jobb er å påvirke

Jeg skjønner hvor du vil hen, men nå er det uansett sånn reglene er angående merking, å da bør influenserene forholde seg til det 🙂 Og man bør bli flinkere til å «ta» alle på det, ikke kun SaraE 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (38 minutter siden):

Jeg måtte slutte og lese alle kommentarene under innlegget på IG🙄🙄 *" hvorfor må vi influencere ha så strenge regler" 

Disse reglene er så kompliserte,tullete,urimelige,tungvindt, unødvendig,strengt voldsomme,høl i huet osv..... å folk gir seg helt over fordi for en jobb tross alt disse influencere får fremover. Nå må de tross alt gjøre jobben sin og det er rett og slett ikke

Mest av alt blir jeg litt flau over mennesker som faktisk mener at det er for tungt og gjøre jobben sin på en riktig måte

Det er tydelig at verken SE eller gjengen i kommentarfeltet noen gang har hatt en faktisk jobb. Alle yrker har regler, retningslinjer, etikk, lover og kontrakter man må forholde seg til. At SE er for korttenkt til å forstå noe av dette, forklarer veldig godt hvorfor hun ikke evner å lære seg det mest grunnleggende i sin egen «jobb». 

Hvis det å være influenser er for komplisert for henne, så er det bekymringsfullt. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstsemester skrev (24 minutter siden):

Enten har damen vunnet eller ikke.. når det gjelder troverdighet er ikke SE vinneren av den premien. En mer useriøs aktør enn SE skal en se lenge etter. 
Snikreklame hver dag og sutring fordi hun må følge regelverket som hun er pålagt å følge. 

Glad jeg ikke jobber i FT. Det må være frustrerende å bruke så mye tid på veiledning via e-post og ansikt til ansikt. Fem min etter FT har gått fortsetter SE i samme tralten.  

Du som er så opptatt av at alle andre må komme med «bevis» på sine argumenter, burde kanskje vente på bevis på at denne damen i kommentarfeltet faktisk har vunnet før du blir bastant på dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fint at de har fått hatt et møte og at hun faktisk gikk ut med rett info som dere har delt her tidligere. Jeg stiller meg forsatt personlig likegyldig til merkingen av reklame. Jeg også syns forøvrig også at regelverket virker firkantet og at det burde holde med "produktplassering" fremfor å ramse opp alt som er sponsa. 

Ifht til merking av reklame av lite klær som synes, hvor går grensa for hva som er lite. Virker som at dere mener at det lille som synes av kjolen hun har på i snap etter FT videoen skulle vært merket? Hun har jo en stor tekstboks over og for min del er det lite som syns av kjolen.

Men syns også det er interessant det som ble kommentert, at artister, idrettsfolk osv virker å være frie fra disse reglene. 

Tror også det hadde vært fint om det hadde blitt en debatt på NRK ifht til merking av reklame og gjennomføringen av dette, samt dette med artister osv. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kmhfj skrev (5 minutter siden):

Syns det er fint at de har fått hatt et møte og at hun faktisk gikk ut med rett info som dere har delt her tidligere. Jeg stiller meg forsatt personlig likegyldig til merkingen av reklame. Jeg også syns forøvrig også at regelverket virker firkantet og at det burde holde med "produktplassering" fremfor å ramse opp alt som er sponsa. 

Ifht til merking av reklame av lite klær som synes, hvor går grensa for hva som er lite. Virker som at dere mener at det lille som synes av kjolen hun har på i snap etter FT videoen skulle vært merket? Hun har jo en stor tekstboks over og for min del er det lite som syns av kjolen.

Men syns også det er interessant det som ble kommentert, at artister, idrettsfolk osv virker å være frie fra disse reglene. 

Tror også det hadde vært fint om det hadde blitt en debatt på NRK ifht til merking av reklame og gjennomføringen av dette, samt dette med artister osv. 

enig. Jeg synes det er kjempebra at hun fikk et møte med FT! Ikke bare for seg selv men kanskje det blir en liten endring hos flere influensere osv. 

Min mening er at hun trenger ikke å merke det, fordi det er så lite av kjolen som vises. 

jeg også tror at det hadde vært BRA med en sånn debatt. Virkelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
elskersommer skrev (6 minutter siden):

Er dette brudd?

Screenshot_2023-09-20-19-45-59-429_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2023-09-20-19-47-28-294_com.snapchat.android.jpg

Nei, det er bare en hyggelig gest til faren 😊 hvis hun hadde hatt på klær fra Careless, ByLien, Amicas eller noe fra Monica Nyhus mens hun hadde vist frem vinen hadde det vært brudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hun skulle ha gjort var å endre navnet på kanalene sine til Careless eller Careless.no da hadde hun ikke trengt å merke noe som helst av egenreklame. Men da er det nok ikke mange andre annonsører som ville brukt henne så spørs om det er aktuelt.. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (22 minutter siden):

Nei, det er bare en hyggelig gest til faren 😊 hvis hun hadde hatt på klær fra Careless, ByLien, Amicas eller noe fra Monica Nyhus mens hun hadde vist frem vinen hadde det vært brudd.

Den er grei.. ble usikker🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Kaylah skrev (4 minutter siden):

Det hun skulle ha gjort var å endre navnet på kanalene sine til Careless eller Careless.no da hadde hun ikke trengt å merke noe som helst av egenreklame. Men da er det nok ikke mange andre annonsører som ville brukt henne så spørs om det er aktuelt.. 

Hun kan bare skille Careless fra SE AS. Selge Careless på Careless Snap/IG , og Annonsører/spons på SE AS Snap/ IG. Men det betyr at alle vil se hvor mye Careless reklame hun pusher daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (7 timer siden):

Har ikke kommet meg helt gjennom ennå, men hun sier at hun synes det er vanskelig å følge reglene fordi ingen gjør det, så hun ønsker heller å få endret reglene... :):):)

Hun liker å provosere. Jeg syns det ser ut som at det tilfredsstiller henne på en eller annen måte. Å det gir henne pr. Reglene må for guds skyld ikke endres. Forbrukeren og moder jord må skånes for slike som henne. Verden har allerede nok plast. Vi tenger ikke mer. 

Endret av Mamak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...