whybother Skrevet 20. september 2023 #28541 Skrevet 20. september 2023 Nussepus skrev (Akkurat nå): SE kopierer jo bare andre klær og pjatter til tlf 12 t om dagen. Ikke mye nyttig. Vel, hele klesbransjen baserer seg vel på kopiering til en viss grad. Du vet, trender og slikt. Man kan ikke finne på kruttet på nytt hver gang. Tar du deg en tur på f.eks. hm og vero moda regner jeg med du finner mye likt. 1 1
Marble01 Skrevet 20. september 2023 #28542 Skrevet 20. september 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Jeg har sett videoen hun la ut og jeg er positivt overrasket over at hun innrømmet så mye feil. Men det er jo åpenbart når hun og sier at møtet blir journalført og tilgjengelig på einnsyn.no. Hun gjør nok ikke den feilen igjen med å lyve om hva som ble sagt. Men hun viser jo nå i det minste at hun løy sist. Ellers er det jo verdt å merke seg hvor stort problem hun gjør ut av dette. Hun trenger 1-3 nøytrale plagg hun har kjøpt selv. Thats it. Men hun får det jo til å høres ut som om det snur opp ned på verdenen hennes. Åpenbart synes hun dette er kjipt for nå kan hun ikke snikreklamere for Careless slik hun har gjort før. Og hun vet folk blir lei av å se en konstant reklamekanal. Skjønner tankegangen, men det blir jo ikke helt slik i praksis for de som har mottatt produkter i flere år, både på møbler, klær, gulv etc. Det vil jo si at hver eneste ting som vises i en egentlig «reklamefri» reel, et bilde i feed eller på hverdagssnapping, som har blitt sponset eller reklamert for opp igjennom årene - må spesifiseres som reklame uansett om de ikke tjener noe på det lenger. Jeg ser for meg da at influencere vil ta enda høyere priser, om de må reklamere for dem «livet ut» - for å sitte i et nøytralt hjørne på hvert innlegg/snap eller kjøpe alt nytt tipper jeg ikke kommer til å skje.
Gjest Verba Skrevet 20. september 2023 #28543 Skrevet 20. september 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Og rett fra møte om at ting må merkes til å legge ut umerket reklame for Careless. #prinsessevilikke Hahaha ja, dét er sant 😂
elskersommer Skrevet 20. september 2023 #28544 Skrevet 20. september 2023 Jeg må si hun prøver og dra offerkortet litt vel mye.Stakkar meg opplegg hele veien. Men det morsomste var at hun mente det var lite bærekraftig at hun tross alt må sette seg i bilen,kjøre til en butikk og kjøpe seg noen få nøytrale klær for å bruke når hun spiller inn reklame. 22 2
prokrastinerer Skrevet 20. september 2023 #28545 Skrevet 20. september 2023 4 minutter siden, Høstsemester said: Det er ganske så spesielt at du ikke forholder deg til alle lovbruddene SE serverer hver dag. Denne tråden handler også om SE.. så du kan ikke forvente at vi skal diskutere andre influncere. SE er en av verstingene når det kommer til å spy ut den ene kopierte kjolen etter den andre. Er hun verre enn andre norske influencere som gjør reklame for H&M, Nelly, etc.? Eller er det ganske likt? 1
elskersommer Skrevet 20. september 2023 #28546 Skrevet 20. september 2023 Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Og rett fra møte om at ting må merkes til å legge ut umerket reklame for Careless. #prinsessevilikke Jeg tenkte at nå slipper jeg og ta screenshot av bilder for sende inn til FT pga umerket reklame🙈 men den tiden er ikke over enda. 11 1
elskersommer Skrevet 20. september 2023 #28547 Skrevet 20. september 2023 prokrastinerer skrev (1 minutt siden): Er hun verre enn andre norske influencere som gjør reklame for H&M, Nelly, etc.? Eller er det ganske likt? Jeg tror det er mange andre som er like ille. Å for å ikke snakke om SE sine to veninner. 5
Snublefot62 Skrevet 20. september 2023 #28548 Skrevet 20. september 2023 Marble01 skrev (5 minutter siden): Skjønner tankegangen, men det blir jo ikke helt slik i praksis for de som har mottatt produkter i flere år, både på møbler, klær, gulv etc. Det vil jo si at hver eneste ting som vises i en egentlig «reklamefri» reel, et bilde i feed eller på hverdagssnapping, som har blitt sponset eller reklamert for opp igjennom årene - må spesifiseres som reklame uansett om de ikke tjener noe på det lenger. Jeg ser for meg da at influencere vil ta enda høyere priser, om de må reklamere for dem «livet ut» - for å sitte i et nøytralt hjørne på hvert innlegg/snap eller kjøpe alt nytt tipper jeg ikke kommer til å skje. Kun ting som har en markedsføringsverdi. 2
Bibbi_ Skrevet 20. september 2023 #28549 Skrevet 20. september 2023 Citha skrev (36 minutter siden): Har ikke kommet meg helt gjennom ennå, men hun sier at hun synes det er vanskelig å følge reglene fordi ingen gjør det, så hun ønsker heller å få endret reglene... Jeg skjønner ikke unnskyldningen med at det er vanskelig å følge reglene fordi ingen andre gjør det. Ser jeg noen bryte loven eller en regel tenker jo ikke jeg at da er det greit jeg gjør det også. For meg blir det litt barnehagementalitet; "Kari, det der er ikke lov" . "Jammen Ola gjorde det, da kan jeg gjøre det også". 11 3
Snublefot62 Skrevet 20. september 2023 #28550 Skrevet 20. september 2023 Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner ikke unnskyldningen med at det er vanskelig å følge reglene fordi ingen andre gjør det. Ser jeg noen bryte loven eller en regel tenker jo ikke jeg at da er det greit jeg gjør det også. For meg blir det litt barnehagementalitet; "Kari, det der er ikke lov" . "Jammen Ola gjorde det, da kan jeg gjøre det også". Samme tenker jeg. Det er et veldig fokus på at andre ikke følger reglene i stede for å være voksen og bare følge reglene. Og Sara Emilie har jo nå fått personlig gjennomgang med FT og vil jo da kunne regelverket bedre enn resten, og det bør da være enklere for henne å gjøre det rett. 12
Høstsemester Skrevet 20. september 2023 #28551 Skrevet 20. september 2023 prokrastinerer skrev (7 minutter siden): Er hun verre enn andre norske influencere som gjør reklame for H&M, Nelly, etc.? Eller er det ganske likt? Hvem handler denne tråden om og hvem spyr ut plagg?? Hva med all snikreklamen hun holder på med? Kan du forholde deg til dette tror du? 4 3
Høstsemester Skrevet 20. september 2023 #28552 Skrevet 20. september 2023 elskersommer skrev (9 minutter siden): Jeg tenkte at nå slipper jeg og ta screenshot av bilder for sende inn til FT pga umerket reklame🙈 men den tiden er ikke over enda. Fem minutter etter FT gikk ut døren forsetter frøken vil ikke å snikreklamerer. 9 1
Gjest Kattedama Skrevet 20. september 2023 #28553 Skrevet 20. september 2023 (endret) Så veien videre er følgende; melde inn ALT av umerket reklame fra Tandberg. Tenker at tiden er inne for å dele screenshot av disse naive og godtroende følgerne som kjøper alt hun selger med snøre og søkke. Jeg blant annet fikk noen belærende tilsvar på mine innlegg under Fotoknudsen innlegget om at hun merket riktig og at jeg tok feil. I tillegg til at jeg fikk beskjed om hun er syk så hun må da slippe å tenke på å merke. Å lyve til følgerne om at hun har fått skryt av FT og trykke likes og latteremoji når hun vet at hun både lyver og tar feil er virkelig kynisme på sitt verste. Hun er virkelig moralsk sett på bunn nivået og den uprofesjonelle og mangelen på å gjøre jobben sin riktig er sykt.Legg til oppfordrer til hets og mobbing i eget kommentarfelt så er vi der. Endret 20. september 2023 av caremore
Gjest Kattedama Skrevet 20. september 2023 #28554 Skrevet 20. september 2023 Citha skrev (56 minutter siden): Har ikke kommet meg helt gjennom ennå, men hun sier at hun synes det er vanskelig å følge reglene fordi ingen gjør det, så hun ønsker heller å få endret reglene... Ja, og helvete kommer til å fryse til is snart 😂
elskersommer Skrevet 20. september 2023 #28555 Skrevet 20. september 2023 (endret) Snublefot62 skrev (49 minutter siden): Kun ting som har en markedsføringsverdi. 🤔 Men hun mener att dette ikke skal merkes Endret 20. september 2023 av elskersommer 2 1
elskersommer Skrevet 20. september 2023 #28556 Skrevet 20. september 2023 Snublefot62 skrev (33 minutter siden): Samme tenker jeg. Det er et veldig fokus på at andre ikke følger reglene i stede for å være voksen og bare følge reglene. Og Sara Emilie har jo nå fått personlig gjennomgang med FT og vil jo da kunne regelverket bedre enn resten, og det bør da være enklere for henne å gjøre det rett. Hun må jo egentlig bare gjøre det som hun har fått beskjed om.. vise att hun faktisk gjør alt rett så må vi bare håpe att andre kommer etter og alt til slutt blir gjort rett. Men noen må starte og ikke sitte og snakke om alle andre som gjør feil 1
Malindalin Skrevet 20. september 2023 #28557 Skrevet 20. september 2023 Først, kjempebra at hun hadde møte med de! Men jeg forstår seriøst ikke problemet. Skal hun filme samarbeid, film inntil en vegg eller gå ut (slik hun ofte gjør). ALLE har noen nøytrale t-skjorter/gensere. Hvis ikke: Reklame: Fotoknudsen blabla Egenreklame: Careless kjole Reklame: gammelt bilde fra Desenio Nå kan du samle sommerminner fra Fotoknudsen og her er rabattkode, se fine fotoboka jeg har laget bla bla. Dette er ikke så veldig vanskelig å få til men det gjør vel vanvittig vondt i viljen tenker jeg 😄 16 2
Gjest Sprite Skrevet 20. september 2023 #28558 Skrevet 20. september 2023 Så fittekjerringene hadde rett da altså. 👏🏼
J.. Skrevet 20. september 2023 #28559 Skrevet 20. september 2023 Da er det bekrefter av FT at det jeg sa om merkingen var sant og riktig. Alt som er sponset/eget brand SKAL merkes,uansett hvem reklamen er for. Spent på om hun bruker Careless i nye reklameinnelegg fremover eller ikke,siden det nå er bekreftet at det skal merkes. 11
Snublefot62 Skrevet 20. september 2023 #28560 Skrevet 20. september 2023 Malindalin skrev (Akkurat nå): Først, kjempebra at hun hadde møte med de! Men jeg forstår seriøst ikke problemet. Skal hun filme samarbeid, film inntil en vegg eller gå ut (slik hun ofte gjør). ALLE har noen nøytrale t-skjorter/gensere. Hvis ikke: Reklame: Fotoknudsen blabla Egenreklame: Careless kjole Reklame: gammelt bilde fra Desenio Nå kan du samle sommerminner fra Fotoknudsen og her er rabattkode, se fine fotoboka jeg har laget bla bla. Dette er ikke så veldig vanskelig å få til men det gjør vel vanvittig vondt i viljen tenker jeg 😄 Jeg tror nok viljen gjør vondt her ja. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå