Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Japp skrev (52 minutter siden):

Vet ikke om det er lov eller ikke. Men fullstendig feilslått kundeservice er det jo.

Må da være ulovlig , produkter du får tilsendt er ødelagt , da kan det umulig være riktig at kjøper skal sitte med kostnaden 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (1 time siden):

Å betale for ny  frakt og retur når man for et ødelagt produkt er elendig kundeservice og kan umulig være lov?

Jeg handler svært mye på nett, nesten alt jeg kjøper kjøper jeg på nett og har lagt merke til at fler og fler kunder må selv betale returen i nettbutikker. En sa til meg en gang at det reduserte antall "tulle" bestillinger. Folk handlet mye og sendte alltid tilbake. Men ikke en eneste gang har jeg opplevd å måtte betale retur vis varen var ødelagt eller jeg var veldig misfornøyd. Har alltid fått tilsendt returlapp da eller at de har satt minus på det jeg skylder.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nussepus skrev (18 minutter siden):

Så syk at hun var danselærer, konflærer og drev hunde og hamsteroppdrett faktisk. Burde kanskje gått an å få klemt inn et fag eller to også da. 

Du vet jo ingenting om hvordan hennes perioder med ME har vært! Man kan ha gode perioder med ME og jeg vet av flere som i perioder har kunne drevet med ting selv om de har ME. Uansett hvilken diagnose man har, bør ingen betvile hvilken funksjon man har. At folk enda ikke forstår dette skjønner jeg ikke er mulig, faktisk. Det har vært så mye fokus på usynlig sykdom de siste årene og at man aldri skal dømme og betvile hva andre strever med. Kanskje flere av dere her inne skal lese dere opp på det i stedet for å kritisere hver minste lille ting influensere sier og gjør? Slike kommentarer som dette gjør at stigmatiseringen rundt det å være usynlig syk, ufør o.l opprettholdes og fører med seg skam og dårlig selvfølelse hos de som er syke. 
Hun har ikke vært syk eller like alvorlig syk hele ungdomstiden sin, så at hun har hatt interesser og har kunne deltatt på noe er da ikke rart i det heletatt. 

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Jo det gjør jo det da din mening om hva andre gjør ikke er "problemet" eller poenget,men at SE ikke har utviklet nettsiden riktig og da har åpnet for denne muligheten.

Seriøst? Skal vi da skylde på bilprodusentene om vi en dag kjører altfor fort og blir tatt i fartskontroll, Nei du forstår kjære politi, jeg kjørte i 230 for produsentene har jo gjort det slik at bilen kan kjøre så fort, derfor gjorde jeg det, er ikke mitt ansvar. De må jo endre det så jeg ikke kan gjøre det, slik at det ikke er åpent for den muligheten. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Skal vi da skylde på bilprodusentene om vi en dag kjører altfor fort og blir tatt i fartskontroll, Nei du forstår kjære politi, jeg kjørte i 230 for produsentene har jo gjort det slik at bilen kan kjøre så fort, derfor gjorde jeg det, er ikke mitt ansvar. De må jo endre det så jeg ikke kan gjøre det, slik at det ikke er åpent for den muligheten. 

For en idiotisk sammenligning.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT sier bl.a..

  • Den næringsdrivende må sørge for at deres system for innsamling av brukeromtaler ikke styrer vurderingene som gis i en bestemt retning, for eksempel ved at malen for å skrive en brukeromtale legger opp til positive vurderinger.
  • Det vil gi en villedende fremstilling dersom den næringsdrivende ikke tillater at forbrukerne gir negative omtaler av produktet, ved å fjerne denne muligheten allerede ved innsamling av brukeromtalene.

Og..

 

Brukeromtaler skal gi et tilstrekkelig veiledende bilde av brukernes synspunkter på produktet eller den næringsdrivende som omtales. Dette gjelder uansett hvordan den næringsdrivende har lagt opp sine systemer eller sin praksis for innsamling, behandling og publisering/presentasjon av brukeromtaler.

 

Samt..

 

  • Den næringsdrivende må vurdere behovet for å ha systemer som sikrer at brukeromtalene er reelle. Det kan for eksempel være behov for tiltak for å sikre at kundene som omtaler et produkt eller en næringsdrivende faktisk har benyttet seg av produktet eller tjenesten den næringsdrivende tilbyr.

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/brukeromtaler-i-markedsforing

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertestein skrev (1 time siden):

Jeg handler svært mye på nett, nesten alt jeg kjøper kjøper jeg på nett og har lagt merke til at fler og fler kunder må selv betale returen i nettbutikker. En sa til meg en gang at det reduserte antall "tulle" bestillinger. Folk handlet mye og sendte alltid tilbake. Men ikke en eneste gang har jeg opplevd å måtte betale retur vis varen var ødelagt eller jeg var veldig misfornøyd. Har alltid fått tilsendt returlapp da eller at de har satt minus på det jeg skylder.

Nei det er det jeg mener, totalt urimelig å måtte betale når man får et ødelagt plagg

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bikinien i posten nå og har fått feil topp. Miami som jeg egentlig bestillte er utsolgt i fargen.
Vurderer å bare returnere alt.

Det blir helt uaktuelt å betale frakten selv.

Endret av GhostHug
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GhostHug skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk bikinien i posten nå og har fått feil topp. Miami som jeg egentlig bestillte er utsolgt i fargen.
Vurderer å bare returnere alt.

Det blir helt uaktuelt å betale frakten selv.

Hva fikk du istedet? Feil topp eller "bare" feil farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
2 hours ago, Orly said:

Å betale for ny  frakt og retur når man for et ødelagt produkt er elendig kundeservice og kan umulig være lov?

Dersom produktet er ødelagt. Skal kunde få tilsendt nytt produkt. Og gratis returlapp, dersom bedriften ønsker ødelagt produkt i retur. 
 

Dersom kunden ikke ønsker å beholde produktet, må kunden betale retur frakt uavhengig om produktet er ødelagt eller ikke. 
 

Dette er helt normal prosedyre i veldig mange nettbutikker. Og jeg vil tro det er det siste som et tilfelle her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferie skrev (5 minutter siden):

Dersom produktet er ødelagt. Skal kunde få tilsendt nytt produkt. Og gratis returlapp, dersom bedriften ønsker ødelagt produkt i retur. 
 

Dersom kunden ikke ønsker å beholde produktet, må kunden betale retur frakt uavhengig om produktet er ødelagt eller ikke. 
 

Dette er helt normal prosedyre i veldig mange nettbutikker. Og jeg vil tro det er det siste som et tilfelle her. 

Nei det står produktet er ødelagt om du leser og da skal man hverken betale retur eller ny frakt så dette  kan ikke forsvares uansett . 
 

 

 

"Har kun prøvd Miami bikinien. Den er fin, men alt for mye løst stoff og man får dobbel-rumpe i den selv om bikinitrusen absolutt ikke er for liten. Måtte sende i retur to ganger fordi størrelsestabellen ikke samsvarte med mine mål, og måtte betsle retur og ny frakt begge gangene, også siste gangen når jeg fikk bikinitruse med hull i."

 

 

 

Endret av Orly
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (20 minutter siden):

Hva fikk du istedet? Feil topp eller "bare" feil farge?

Fikk den trekantbikinien når jeg skulle ha miami.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GhostHug skrev (3 minutter siden):

Fikk den trekantbikinien når jeg skulle ha miami.

Helt automatisk? Uten beskjed i forkant? Normalt ville det jo være å sende epost til kunden om at vi dessverre er utsolgt, men om det er noen annen topp som kan være aktuell. Eller om du da vil kansellere ordren. Ikke bare sende en vilkårlig annen topp?? 😮

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (2 minutter siden):

Helt automatisk? Uten beskjed i forkant? Normalt ville det jo være å sende epost til kunden om at vi dessverre er utsolgt, men om det er noen annen topp som kan være aktuell. Eller om du da vil kansellere ordren. Ikke bare sende en vilkårlig annen topp?? 😮

 

Ja, uten noe beskjed. Det var flere miami igjen i fargen i xs når jeg bestillte. Ble ikke utsolgt før et halvt døgn senere.

Jeg ønsker ikke den jeg har fått nå.

Endret av GhostHug
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GhostHug skrev (8 minutter siden):

Ja, uten noe beskjed. Jeg det var flere miami igjen i fargen i xs når jeg bestillte. Ble ikke tomt før et halvt døgn senere.

Håper du legger igjen anmeldelse både på trustpilot og Facebook. (På Trustpilot kan du gjøre det anonymt). På høy tid folk får opp øynene for hvordan denne bedriften holder på. 

Endret av Exkt
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Exkt skrev (3 minutter siden):

Håper du legger igjen anmeldelse både på trustpilot og Facebook. (På Trustpilot kan du gjøre det anonymt). På høy tid folk for opp øynene for hvordan denne bedriften holder på. 

Det kommer jeg til å gjøre, iallfall på trustpilot.
Men er veldig spent på hvordan de håndterer dette nå.

Jeg tenker egentlig at jeg ønsker å returnere alt.

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GhostHug skrev (2 minutter siden):

Det kommer jeg til å gjøre, iallfall på trustpilot.
Men er veldig spent på hvordan de håndterer dette nå.

Jeg tenker egentlig at jeg ønsker å returnere alt.

Ut ifra andre ratings kan du forvente 20-25 dager før noe som helst skjer.

Noe som er utrolig lenge.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Ut ifra andre ratings kan du forvente 20-25 dager før noe som helst skjer.

Noe som er utrolig lenge.

Jeg har HELDIGVIS ikke betalt, og har brukt klarna. Så det kommer nok til å være nok for klarna at jeg dokumenterer at jeg har sendt eposter om feil vare.

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GhostHug skrev (2 minutter siden):

Jeg har HELDIGVIS ikke betalt, og har brukt klarna. Så det kommer nok til å være nok for klarna at jeg dokumenterer at jeg har sendt eposter om feil vare.

Så bra!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...