Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
J.. skrev (11 minutter siden):

Tror det er dårlig respons på hennes SoMe om dagen da hun tydeligvis ikke helt vet hva slags "folkelig" greie hun skal prate om/normalisere.

Igår nevnte hun flere ganger at hun hadde fått tilbake mens.

Mensen er like normalt som alle andre funksjoner kroppen har og er ingen skam å snakke om - og nettopp derfor ser jeg ikke poenget i å prøve å få det til å bli en greie heller.

Hun er liksom 10 år for sent ute "alt"..

Er neste reklame /annonse om mens truser? Ref Helene Drage hver gang hun nevner at hun har mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minombre skrev (3 timer siden):

Men, ser du egentlig storyene hennes? Hun sier jo at både hun selv og mannen jobber ræva av seg for tiden. Hun går ikke hjemme og har ingenting å gjøre, hun jobber og skal ta seg av et spedbarn samtidig. Mannen jobber også tydeligvis lange dager for å klargjøre for 30 ukers pappaperm. Det må da være greit å få litt hjelp av foreldrene sine om de har mulighet da?? 
Å si at noen har lav boevne fordi det i perioder er så hektisk at hun ikke rekker alt selv, det er drøyt! 
Jeg snakket med mange som hadde hjemmekontor og skulle ta seg av barn samtidig under pandemien, de var utslitte. De følte ikke de strakk til hverken her eller der og at de måtte fordele arbeidsdagen utover hele døgnet for å komme i mål. Det var ingen som sa at «de går jo bare hjemme og burde klart dette lett» da. Da hørte jeg kun sympati med folk som måtte sjonglere hverdagen med barn og jobb. Selv om mange ikke ser på influenseryrket som jobb (og det kan jo stemme for mange som liker å kalle seg influenser), så gjør Sara ganske mye annet enn å poste reels og storys på insta og snap. Hun skal snart åpne butikk nr to og skal lansere ny bikinikolleksjon i disse dager. Jeg tenker at alle som ikke har gjort dette selv kan slutte å uttale seg om hvor mye/lite hun jobber. Selv om hun legger ut endel gjennom dagen er det jo mye vi ikke ser.
For meg er det en styrke å be om hjelp dersom det er behov for det for å holde hodet over vannet!  

Jobber ræva av seg for tiden? Det må være årets største løgn. Sara Emile Tandberg sitter å snakker til mobiltelefonen sin dagen lang og driver med snikreklame. Hun kan legge ned mobilen og starte med å rydde og vaske huset sitt.
Dette kjøret Sara As holder på med i salgskanalene sine er kritikkverdig!

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (6 minutter siden):

Er neste reklame /annonse om mens truser? Ref Helene Drage hver gang hun nevner at hun har mensen.

Hadde ikke overrasket meg,da samarbeid/spons spontant dukker opp i sammenheng med nevnte "problem" 9/10 ganger..

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (2 timer siden):

Det kan jo ikke enkelt kombineres med husarbeid dersom hun sitter på pc’n å jobber store deler av dagen. Dessuten genererer det mye mer stress og mindre oppmerksomhet mot det man jobber med dersom alt skal kombineres hele tiden. Vi mennesker har faktisk behov for like mye hvile som arbeid og bevegelse, så å kreve at hun skal kombinere jobb og hverdag til alle døgnets tider vil jeg si er alt for mye å kreve av et annet menneske. La hun nå styre hverdagene sine selv og be om hjelp når hun trenger det, uten at andre skal blande seg inn i det. Når det er sagt så kunne hun jo droppet å dele ting som husarbeid og slikt for å unngå slike diskusjoner. Man skulle jo tro at ingen brydde seg, men det gjør jo enkelte åpenbart. 

Unnskyldninger og bortforklaringer… Hva tror du folk som er i arbeid sånn på ordentlig gjør om dagene?? De som jobber 100% stilling, har barn som skal hentes og leveres i barnehage og skole/SFO. Barn som skal på diverse fritidsaktiviteter?? Er ingen unnskyldning å la huset fallere og ikke holde huset sånn noenlunde i orden. Denne «jobben» Sara holder på med består hovedsakelig av å syte og klage mens hun snikreklamerer og eksponerer mindreårige. Lovbrudd altså.. Dette er noe du mener er verdt å forsvare??

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun har bedre kontroll og mer orden på alle AS’ene sine enn hun har i huset sitt. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (1 minutt siden):

Håper hun har bedre kontroll og mer orden på alle AS’ene sine enn hun har i huset sitt. 

Etter alle løgnene som er blitt servert i salgskanalene og elendig kommunikasjon ut mot kunder, har jeg ikke troen på at Tandberg er en seriøs og organisert forretningseier overhodet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exkt skrev (2 timer siden):

Er det to brukere som har samme navn? 

Hehe, man skulle nesten tro det🫢

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (6 minutter siden):

Hehe, man skulle nesten tro det🫢

Brukerdebatt! At man ikke bare er kritisk betyr ikke at man har to brukere , noe så dumt,»! Å Leite fram et innlegg skrevet for flere mnd siden fordi man ikke bare kritiserer , blir for dumt. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Nei det sa hun ikke.. hun sa hun ikke hadde hatt moppen fremme siden hun flyttet inn

Ok. Har bare sett masse skryt om den støvsugeren med vaskefunksjon, så derfor jeg tenkte på det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (1 time siden):

Unnskyldninger og bortforklaringer… Hva tror du folk som er i arbeid sånn på ordentlig gjør om dagene?? De som jobber 100% stilling, har barn som skal hentes og leveres i barnehage og skole/SFO. Barn som skal på diverse fritidsaktiviteter?? Er ingen unnskyldning å la huset fallere og ikke holde huset sånn noenlunde i orden. Denne «jobben» Sara holder på med består hovedsakelig av å syte og klage mens hun snikreklamerer og eksponerer mindreårige. Lovbrudd altså.. Dette er noe du mener er verdt å forsvare??

Jeg vet veldig godt hva folk som jobber 100 % i vanlige jobber, som du kaller det, gjør om dagene. Jeg jobber 100 % selv og når jeg er ferdig på jobb kl 15.30 så slipper jeg å tenke mer på jobb den dagen. Jeg bor sammen med en som er selvstendig næringsdrivende og han kan ikke legge i fra seg jobben slik jeg gjør. Han har mye mer problemer med å få dagene til å gå opp enn det jeg har. Vi har også barn med litt ekstra utfordringer og det er både mer travelt og tærer veldig på psyke og kropp, så du trenger virkelig ikke å belære meg ifht dette. I perioder blir husarbeid nedprioritert fordi det lille overskuddet som finnes må brukes på andre ting eller at kroppen går på reservetanken og gulvvask er det siste jeg tenker på. Men, stort sett holdes det i orden, selv om det langt ifra er strøkent til enhver tid. 
Når det gjelder eksponering av barn vet du at jeg har sagt at jeg er imot mange ganger tidligere, jeg forsvarer ikke det overhodet. Men, det må gå an å skille på saker når man diskuterer her inne? Hvor ofte og med hvilket utstyr folk vasker gulvene sine med er en litt annen sak enn at man snikreklamerer eller eksponerer ungene sine. Hun bør gjøre jobben sin skikkelig dersom hun vil ha respekt for yrket sitt, det forsvarer jeg heller ikke. Jeg syns bare folk kan oppføre seg ordentlig her og faktisk diskutere det som er verdt å diskutere. Det er ganske ofte at denne tråden blir stengt pga krenkelser o.l og det syns jeg er sykt unødvendig av voksne folk! 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg skrev (3 timer siden):

Det er jo det her hun sier i sine kanaler, at hun kan ha møter samtidig som hun rydder og helt ærlig, klarer hun ikke å sette av 20-30 min husarbeid hver dag? Jobber hun 20 timer hver dag?  Men samtidig så er det jo det her som stort sett er innholdet på SC og hun tror det er morsomt og søtt. «Se i kottet her dere, se så rotete» «Oi, ammeputen min er så møkkete at venninna mi kom for å vaske den for meg» Søtt og morsomt? Overhodet ikke når du er 30 år og trebarnsmor

Selvfølgelig har hun 20-30 min tid hver dag til å rydde. Når hun kan snakke i 30 min på snap om ingen ting, nada innhold. Så det handler bare om prioritering rett og slett.
Kom ikke her å si at hun er den eneste i Norge som er så opptatt at hun ikke klarer å bruke 20 min på rydding hver dag… 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (10 minutter siden):

Ok. Har bare sett masse skryt om den støvsugeren med vaskefunksjon, så derfor jeg tenkte på det da. 

At støvsugeren er bra kan nok være. Men hadde jeg hatt 2 snart 3 små barn som drar inn ufattelig mye møkk etter skole/barnehage,2 voksne og en hund så hadde jeg ikke gått for å bare bruke en slik støvsuger. Man må faktisk vaske litt med en mopp/gulvklut også... Å snart krabber den minste rundt om kring...

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (10 minutter siden):

Jeg vet veldig godt hva folk som jobber 100 % i vanlige jobber, som du kaller det, gjør om dagene. Jeg jobber 100 % selv og når jeg er ferdig på jobb kl 15.30 så slipper jeg å tenke mer på jobb den dagen. Jeg bor sammen med en som er selvstendig næringsdrivende og han kan ikke legge i fra seg jobben slik jeg gjør. Han har mye mer problemer med å få dagene til å gå opp enn det jeg har. Vi har også barn med litt ekstra utfordringer og det er både mer travelt og tærer veldig på psyke og kropp, så du trenger virkelig ikke å belære meg ifht dette. I perioder blir husarbeid nedprioritert fordi det lille overskuddet som finnes må brukes på andre ting eller at kroppen går på reservetanken og gulvvask er det siste jeg tenker på. Men, stort sett holdes det i orden, selv om det langt ifra er strøkent til enhver tid. 
Når det gjelder eksponering av barn vet du at jeg har sagt at jeg er imot mange ganger tidligere, jeg forsvarer ikke det overhodet. Men, det må gå an å skille på saker når man diskuterer her inne? Hvor ofte og med hvilket utstyr folk vasker gulvene sine med er en litt annen sak enn at man snikreklamerer eller eksponerer ungene sine. Hun bør gjøre jobben sin skikkelig dersom hun vil ha respekt for yrket sitt, det forsvarer jeg heller ikke. Jeg syns bare folk kan oppføre seg ordentlig her og faktisk diskutere det som er verdt å diskutere. Det er ganske ofte at denne tråden blir stengt pga krenkelser o.l og det syns jeg er sykt unødvendig av voksne folk! 

Sara Emile Tandberg sitter og snakker til mobiltelefonen sin og driver med snikreklame, brudd på lovverket! Barn blir eksponert for å lage innhold for å få profitt! Hun kan legge ned mobilen sin og gjøre litt husarbeid. Denne sytingen og kjøret hun holder på med i salgskanalene sine er kritikkverdig!

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Minombre skrev (6 minutter siden):

Problemet med denne historie fortellingen til Tandberg er at denne fremstillingen av å ikke ha boevne, er knyttet opp mot reklame. Det vil si at hun fremstår slik for å selge vaskeutstyr, og andre varer man trenger til huset. I beste fall kan man vel være enige at å fremstå som urenslig, rotete, og lite oppegående i en alder av 30 ikke er en god salgspitch? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hele mitt poeng i denne diskusjonen er at det faktisk er helt absurd at man blir millionær på å vise fram hvor ustrukturert, uorganisert og grisete man er for hele verden. Folk som støtter henne ved å gi henne klikk og oppmerksomhet og et levebrød, må ha utrolig dårlig refleksjonsevne. 

Influensere er mennesker som deg og meg, den eneste forskjellen er at de er villig til å selge sjela si for penger. De har aldri prestert noe som helst som skulle tilsi at de bør dyrkes, men folk elsker tydeligvis å følge med på livet til andre. Derfor kan influensere leve av dette. Helt surrealistisk er det. 

Enig i at det er absurd. Skulle mye heller sett at helsearbeidere, renholdere og alle andre som måtte stå i førstelinja under pandemien kunne fått reale lønnsløft fremfor influensere som viser frem hverdagen sin. Når det er sagt syns jeg flere influensere, som f.eks Emilie Nereng, Desiree Andersen ++ som man ser bruker mye tid på å lage godt innhold, fortjener lønna si. De holder stort sett privatlivet sitt utenfor some og gjør en god jobb. Jeg er ikke uenig i at influenserbransjen er shady og at det trengs tydelige retningslinjer for hva som er greit å dele og ikke. Jeg har selv avfulgt mange jeg virkelig ikke vil støtte opp under. Sara er foreløpig ikke en av dem, men det kan jo skje. Uansett, de som er her inne og kritiserer er også med på å gi henne oppmerksomhet, så det beste hadde vel vært å unngått det om man ikke vil bidra til å betale lønna hennes 😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Problemet med denne historie fortellingen til Tandberg er at denne fremstillingen av å ikke ha boevne, er knyttet opp mot reklame. Det vil si at hun fremstår slik for å selge vaskeutstyr, og andre varer man trenger til huset. I beste fall kan man vel være enige at å fremstå som urenslig, rotete, og lite oppegående i en alder av 30 ikke er en god salgspitch? 

Tydeligvis syns de hun reklamerer for at det er en god salgspitch ettersom de velger henne til å markedsføre produktene sine. Kan ikke huske å ha sett noe mer reklame om de vaskeproduktene på en stund heller, så er jo ikke sikkert det ble noe mer av samarbeidet?  At hun vil fremstå som rotete og urenslig er jo egentlig bare hennes sak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minombre skrev (4 minutter siden):

Tydeligvis syns de hun reklamerer for at det er en god salgspitch ettersom de velger henne til å markedsføre produktene sine. Kan ikke huske å ha sett noe mer reklame om de vaskeproduktene på en stund heller, så er jo ikke sikkert det ble noe mer av samarbeidet?  At hun vil fremstå som rotete og urenslig er jo egentlig bare hennes sak. 

Det er innhold i salgskanalene hennes og vips, er det ikke bare hennes sak lenger. Tandberg kan ikke styre reaksjonene som kommer fra publikum. Da rot og urenslighet blir snakket om, viser det jo at ikke alle er fornøyd med metodene Tandberg benytter seg av sammensauset med snikreklame.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden):

Det er innhold i salgskanalene hennes og vips, er det ikke bare hennes sak lenger. Tandberg kan ikke styre reaksjonene som kommer fra publikum. Da rot og urenslighet blir snakket om, viser det jo at ikke alle er fornøyd med metodene Tandberg benytter seg av sammensauset med snikreklame.

Joda, hele opplegget er rotete. Det hopper fra reklameinnlegg til hverdagslige ting hele tiden og det kunne helt klart vært en fordel å ikke blande alt dette. Men, enn så lenge funker influenseryrket slik, særlig dem som ikke har noe skille mellom bedrift og privat. Noen liker det, noen liker det ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Minombre skrev (24 minutter siden):

Joda, det er klart at det er hennes valg å fremstå slik. Men da må man også tåle at det diskuteres. Det influensere legger ut på deres salgskanaler er ikke enveis kommunikasjon.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Joda, det er klart at det er hennes valg å fremstå slik. Men da må man også tåle at det diskuteres. 

Helt enig, da må hun tåle at det blir diskutert hvis hun velger å fremstå slik. Ikke begynne å sutre fordi folk reagerer.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...