Glutis Skrevet 30. april 2023 #18981 Del Skrevet 30. april 2023 (endret) Lill skrev (19 minutter siden): Det jeg lurer på er hvordan du kan se hvor mye av inntekten kommer fra Ad sales? Hvor mye av inntekten er fra Careless? Altså hvor kommer denne omsetningen fra? Det vi vet er at Careless har donert 10 % av salget, og den summen er vel 500.000? Kan vell ikke vite eksakt hvor mye av inntekten som kommer fra Ad sales osv med mindre man har tilgang til bilagene.. Careless AS er et eget selskap og hvis de skal donere 10% av salget så er det uvisst hvor mye det er for det er ikke sendt inn årsregnskap enda iflg proff.no. Endret 30. april 2023 av Glutis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinterferie Skrevet 30. april 2023 #18982 Del Skrevet 30. april 2023 1 minutt siden, Glutis said: Kan vell ikke vite eksakt hvor mye av inntekten som kommer fra Ad sales osv med mindre man har tilgang til bilagene.. Careless AS er et eget selskap og hvis de skal donere 10% av salget så er det uvisst hvor mye det er for det er ikke sendt inn enda iflg proff.no. Careless donerer 10% av overskuddet, (ikke salget.) De har donert 500 000,- til nå. Tallene er sendt inn. Men de er ikke offentlig enda. Du har sendt inn selvangivelsen din nå. Men tallene er ikke offentlig før til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camilla_s Skrevet 30. april 2023 #18983 Del Skrevet 30. april 2023 Orly skrev (11 timer siden): Nettop , dette er helt normalt blant fe jeg kjenner , ingen av de har lav boevne av den grunn. Ja, dette er normalt. Å be familien på dugnad for å feks male eller flytte, er normalt. Brette tøy? Nei. Folk reagerer på er at SE planla ca en uke i forveien, og satt av en hel dag, hvor foreldrene skulle komme for å hjelpe til med å brette babytøy og kaste papp. Dette er altså ei dame på 30 år, som går hjemme 24/7 med unntak av levering i bhg og skole. Hvis man er hjemme 23 timer i døgnet, men likevel ikke klarer å gjøre de mest enkle ting som å brette tøy, da må man kanskje stoppe opp å tenke over hvordan man faktisk bruker dagene sine. 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 30. april 2023 #18984 Del Skrevet 30. april 2023 Glutis skrev (53 minutter siden): Kan vell ikke vite eksakt hvor mye av inntekten som kommer fra Ad sales osv med mindre man har tilgang til bilagene.. Careless AS er et eget selskap og hvis de skal donere 10% av salget så er det uvisst hvor mye det er for det er ikke sendt inn årsregnskap enda iflg proff.no. Det er nettopp det jeg mener. Jeg viser til hva som er synlig av annonsører/ reklame utenom Careless, og det er ikke stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 30. april 2023 #18985 Del Skrevet 30. april 2023 Orly skrev (7 timer siden): Å dette er ikke brukerdebatt ? Nei,,? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glutis Skrevet 1. mai 2023 #18986 Del Skrevet 1. mai 2023 (endret) Vinterferie skrev (8 timer siden): Careless donerer 10% av overskuddet, (ikke salget.) De har donert 500 000,- til nå. Tallene er sendt inn. Men de er ikke offentlig enda. Du har sendt inn selvangivelsen din nå. Men tallene er ikke offentlig før til høsten. Mente selvfølgelig overskuddet, skrev feil Hvem sine tall er sendt inn? Hvis det er Careless AS sine tall du mener så vet jo ikke vi det før det er offentlig på proff.no og fristen for å sende inn skattemelding og offentlig regnskap er jo da 31/5 og 30/6 hvis man ikke søker om utsettelse. Endret 1. mai 2023 av Glutis 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plast Skrevet 1. mai 2023 #18987 Del Skrevet 1. mai 2023 Lill skrev (På 28.4.2023 den 12.51): Takk for svar. Så at «eier» av Careless driver med eksponering av mindreårig og utstrakt bruk av skjult reklame har ingen betydning når man vurderer kjøp av bikini? Spør av ren nysgjerrighet. Sånne som denne brukeren synes veldig godt på stranda og i badeland til sommeren. Gir totalt f i etikken bak både produkt og firma. Hvis de føler seg sett på, så er det ikke nødvendigvis fordi man tenker turban-trusa er fin. Heller at deres holdninger til til shady business, eksponering av barn og klima generelt er synlige. Blir som å gå med en plakat. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. mai 2023 #18988 Del Skrevet 1. mai 2023 Vinterferie skrev (9 timer siden): Ad Sales gir omsetting til Saraaemiliee as. Careless gir omsetting til Careless. Det er to forskjellige firma. Hva Sara Emilie tar ut i lønn og utbytte finner du i skattemeldingen. Jeg sier ikke at 5 mill kommer fra Ad Sales. Jeg sier at Saraaemiliee as hadde over 5 mill i omsetting i 2022. Strengt tatt viser vel regnskapet som ligger offentlig på proff.no for Saraaemiliee AS at rundt 4,5 mill kommer fra reklamesalg og annonseinntekter. Kun en "mindre andel" kom fra Careless AS. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 1. mai 2023 #18989 Del Skrevet 1. mai 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 1. mai 2023 #18990 Del Skrevet 1. mai 2023 Orly skrev (På 19.2.2023 den 16.08): Det er helt absurd å lese hvordan enkelte sv fansen holder på, det slenges så mye stygge kommentarer of dritt til enkeltbrukere som er kritiske til Se, det er helt latterlig å lese at de mener kritikerne går for langt når de selv slenger ut så mye dritt 💯 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #18991 Del Skrevet 1. mai 2023 Camilla_s skrev (11 timer siden): Ja, dette er normalt. Å be familien på dugnad for å feks male eller flytte, er normalt. Brette tøy? Nei. Folk reagerer på er at SE planla ca en uke i forveien, og satt av en hel dag, hvor foreldrene skulle komme for å hjelpe til med å brette babytøy og kaste papp. Dette er altså ei dame på 30 år, som går hjemme 24/7 med unntak av levering i bhg og skole. Hvis man er hjemme 23 timer i døgnet, men likevel ikke klarer å gjøre de mest enkle ting som å brette tøy, da må man kanskje stoppe opp å tenke over hvordan man faktisk bruker dagene sine. Men, ser du egentlig storyene hennes? Hun sier jo at både hun selv og mannen jobber ræva av seg for tiden. Hun går ikke hjemme og har ingenting å gjøre, hun jobber og skal ta seg av et spedbarn samtidig. Mannen jobber også tydeligvis lange dager for å klargjøre for 30 ukers pappaperm. Det må da være greit å få litt hjelp av foreldrene sine om de har mulighet da?? Å si at noen har lav boevne fordi det i perioder er så hektisk at hun ikke rekker alt selv, det er drøyt! Jeg snakket med mange som hadde hjemmekontor og skulle ta seg av barn samtidig under pandemien, de var utslitte. De følte ikke de strakk til hverken her eller der og at de måtte fordele arbeidsdagen utover hele døgnet for å komme i mål. Det var ingen som sa at «de går jo bare hjemme og burde klart dette lett» da. Da hørte jeg kun sympati med folk som måtte sjonglere hverdagen med barn og jobb. Selv om mange ikke ser på influenseryrket som jobb (og det kan jo stemme for mange som liker å kalle seg influenser), så gjør Sara ganske mye annet enn å poste reels og storys på insta og snap. Hun skal snart åpne butikk nr to og skal lansere ny bikinikolleksjon i disse dager. Jeg tenker at alle som ikke har gjort dette selv kan slutte å uttale seg om hvor mye/lite hun jobber. Selv om hun legger ut endel gjennom dagen er det jo mye vi ikke ser. For meg er det en styrke å be om hjelp dersom det er behov for det for å holde hodet over vannet! 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 1. mai 2023 #18992 Del Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (7 minutter siden): Men, ser du egentlig storyene hennes? Hun sier jo at både hun selv og mannen jobber ræva av seg for tiden. Hun går ikke hjemme og har ingenting å gjøre, hun jobber og skal ta seg av et spedbarn samtidig. Mannen jobber også tydeligvis lange dager for å klargjøre for 30 ukers pappaperm. Det må da være greit å få litt hjelp av foreldrene sine om de har mulighet da?? Å si at noen har lav boevne fordi det i perioder er så hektisk at hun ikke rekker alt selv, det er drøyt! Jeg snakket med mange som hadde hjemmekontor og skulle ta seg av barn samtidig under pandemien, de var utslitte. De følte ikke de strakk til hverken her eller der og at de måtte fordele arbeidsdagen utover hele døgnet for å komme i mål. Det var ingen som sa at «de går jo bare hjemme og burde klart dette lett» da. Da hørte jeg kun sympati med folk som måtte sjonglere hverdagen med barn og jobb. Selv om mange ikke ser på influenseryrket som jobb (og det kan jo stemme for mange som liker å kalle seg influenser), så gjør Sara ganske mye annet enn å poste reels og storys på insta og snap. Hun skal snart åpne butikk nr to og skal lansere ny bikinikolleksjon i disse dager. Jeg tenker at alle som ikke har gjort dette selv kan slutte å uttale seg om hvor mye/lite hun jobber. Selv om hun legger ut endel gjennom dagen er det jo mye vi ikke ser. For meg er det en styrke å be om hjelp dersom det er behov for det for å holde hodet over vannet! Hun hadde hatt både tid og overskudd til å rydde selv om hun hadde tatt seg én fridag fra å poste 30+ snaps for å hanke inn reklamepenger. Penger er tross alt ikke alt her i verden. 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. mai 2023 #18993 Del Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (16 minutter siden): Men, ser du egentlig storyene hennes? Hun sier jo at både hun selv og mannen jobber ræva av seg for tiden. Hun går ikke hjemme og har ingenting å gjøre, hun jobber og skal ta seg av et spedbarn samtidig. Mannen jobber også tydeligvis lange dager for å klargjøre for 30 ukers pappaperm. Det må da være greit å få litt hjelp av foreldrene sine om de har mulighet da?? Å si at noen har lav boevne fordi det i perioder er så hektisk at hun ikke rekker alt selv, det er drøyt! Jeg snakket med mange som hadde hjemmekontor og skulle ta seg av barn samtidig under pandemien, de var utslitte. De følte ikke de strakk til hverken her eller der og at de måtte fordele arbeidsdagen utover hele døgnet for å komme i mål. Det var ingen som sa at «de går jo bare hjemme og burde klart dette lett» da. Da hørte jeg kun sympati med folk som måtte sjonglere hverdagen med barn og jobb. Selv om mange ikke ser på influenseryrket som jobb (og det kan jo stemme for mange som liker å kalle seg influenser), så gjør Sara ganske mye annet enn å poste reels og storys på insta og snap. Hun skal snart åpne butikk nr to og skal lansere ny bikinikolleksjon i disse dager. Jeg tenker at alle som ikke har gjort dette selv kan slutte å uttale seg om hvor mye/lite hun jobber. Selv om hun legger ut endel gjennom dagen er det jo mye vi ikke ser. For meg er det en styrke å be om hjelp dersom det er behov for det for å holde hodet over vannet! En periode? Da er det så fall en lang periode. Hun har jo ikke vasket gulvene på snart 1 år!! 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #18994 Del Skrevet 1. mai 2023 J.. skrev (2 minutter siden): Hun hadde hatt både tid og overskudd til å rydde selv om hun hadde tatt seg én fridag fra å poste 30+ snaps for å hanke inn reklamepenger. Penger er tross alt ikke alt her i verden. Det vil jeg påstå at du ikke vet noen ting om. Hennes overskudd og tid er det vel kun hun som kan uttale seg om. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal definere hva det er greit å få hjelp til og ikke!? Om hun trenger hjelp til å brette tøy og kaste papp, så er det vel der behovet ligger nå da. Å invitere til dugnad ellers skal liksom være greit, men huslige oppgaver ikke? Man klarer jo gjerne større oppgaver som enkelte inviterer til dugnad på selv også, det tar bare lenger TID. Og det er tid som er det avgjørende her også, ikke evne! 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 1. mai 2023 #18995 Del Skrevet 1. mai 2023 Kan nesten ikke skylde på at det er sååå mye å gjøre akkurat nå. Hun har vel aldri klart å holde hus ryddig bortsett fra da hun bodde med R og det viser vel hvem som tok ansvar for å holde det ryddig. Nå skal hun bygge hus. Sikkert større enn det hun allerede har. Hvordan skal hun klare å holde det ryddig når hun ikke klarer det nå? 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #18996 Del Skrevet 1. mai 2023 Bibbi_ skrev (3 minutter siden): En periode? Da er det så fall en lang periode. Hun har jo ikke vasket gulvene på snart 1 år!! Den tolkningen får du stå for selv. Jeg tolket det utsagnet på en annen måte enn deg. Selvsagt har hun vasket gulvene på snart ett år. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 1. mai 2023 #18997 Del Skrevet 1. mai 2023 Minombre skrev (4 minutter siden): Det vil jeg påstå at du ikke vet noen ting om. Da vil jeg diskutere på samme vis å i si reverse uno,det kan nemlig ikke du påstå du vet heller. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 1. mai 2023 #18998 Del Skrevet 1. mai 2023 (endret) Minombre skrev (2 minutter siden): Selvsagt har hun vasket gulvene på snart ett år. Hun har sagt selv at hun ikke har gjort det,så det kan du faktisk ikke si. Endret 1. mai 2023 av J.. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #18999 Del Skrevet 1. mai 2023 J.. skrev (4 minutter siden): Da vil jeg diskutere på samme vis å i si reverse uno,det kan nemlig ikke du påstå du vet heller. Nei, jeg har aldri sagt at jeg vet noe om overskuddet og tiden hennes heller. Men, ut i fra de snappene jeg har sett den siste tiden så snakker hun mye om at hun jobber ekstremt mye og at hun tok imot hjelp av foreldrene nå. I motsetning til mange andre her tror jeg på nettopp det hun sier om det og betviler ikke at det er hektisk og tøft med spedbarn, barn med diabetes og generelt 3 relativt små unger. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 1. mai 2023 #19000 Del Skrevet 1. mai 2023 J.. skrev (6 minutter siden): Hun har sagt selv at hun ikke har gjort det,så det kan du faktisk ikke si. Hun sa vel at hun ikke hadde vasket gangen med mopp? Eller husker jeg feil? Hun sa vel ikke at hun ikke hadde vasket gulvene på ett år!? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå