Gå til innhold

Få enda ett mellom navn, endring av førerkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er så heldig så jeg har dobbeltnavn, og ett etternavn. Jeg har lenge vurdert å få min mors pikenavn inn i rekken også, men det blir da stående som «mellomnavn», og ikke bli «offisielt» og heller ikke så synlig. Men når jeg legger til et navn, må jeg da søke om nytt førerkort? Og hvor mye koster evt nytt førerkort ved navnendring? Prøvd å søke meg opp på nett, men ble ikke så mye klokere egentlig.

Anonymkode: e3b3e...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke skiftet førerkortet etter jeg fikk et ekstra mellomnavn. 

Kanskje jeg burde det? 

Men jeg har ikke hatt noe problem med det i løpet av de sju årene siden jeg tok navnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du legger til et navn så skal du endre førerkort. Orker ikke søke etter det nå, men leste det da jeg endret navn.

Anonymkode: bb402...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte førerkort er strengt talt ikke nødvendig dersom du bare skal kjøre i Norge. Ål du derimot til utlandet og leie bil kam det være greit at pass og førerkort stemmer.

Jeg har med vilje droppet å oppdatere både pass og førerkort etter jeg fikk et ekstra mellomnavn. Jeg må bare passe på å bestille billetter uten mellomnavn 😂 

Når passet går ut vil jeg oppdatere førerkortet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 28.5.2019 den 7.42, stan skrev:

Jeg har ikke skiftet førerkortet etter jeg fikk et ekstra mellomnavn. 

Kanskje jeg burde det? 

Men jeg har ikke hatt noe problem med det i løpet av de sju årene siden jeg tok navnet. 

Har ikke skiftet etter jeg ble gift for 11 år siden 😬

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er så heldig så jeg har dobbeltnavn, og ett etternavn. Jeg har lenge vurdert å få min mors pikenavn inn i rekken også, men det blir da stående som «mellomnavn», og ikke bli «offisielt» og heller ikke så synlig. Men når jeg legger til et navn, må jeg da søke om nytt førerkort? Og hvor mye koster evt nytt førerkort ved navnendring? Prøvd å søke meg opp på nett, men ble ikke så mye klokere egentlig.

Anonymkode: e3b3e...148

Førerkort, pass, bankkort og alle andre papirer skal ha det navnet du er registrert med i Folkeregisteret. Ellers er ingen av dokumentene gyldige. Les på vegvesen.no, politiet.no banken din m.m.

Anonymkode: 34669...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.5.2019 den 17.45, Skogkløver skrev:

Å bytte førerkort er strengt talt ikke nødvendig dersom du bare skal kjøre i Norge. Ål du derimot til utlandet og leie bil kam det være greit at pass og førerkort stemmer.

Jeg har med vilje droppet å oppdatere både pass og førerkort etter jeg fikk et ekstra mellomnavn. Jeg må bare passe på å bestille billetter uten mellomnavn 😂 

Når passet går ut vil jeg oppdatere førerkortet også.

Her kan du få deg en kostbar overraskelse dersom du blir stanset i en kontroll og må vise førerkort. 

Anonymkode: 34669...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kan du få deg en kostbar overraskelse dersom du blir stanset i en kontroll og må vise førerkort. 

Anonymkode: 34669...327

Nei det er bare tull. Så lenge fornavn og etternavn er korrekt bryr ikke politiet eller vegvesenet seg om mellomnavnet er på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...