AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1901 Del Skrevet 4. august 2022 Vogna er grei, bilstolen er ikke. Kjøp heller en pakke med Britax Babysafe 1,2 eller 3 enn Primo. Anonymkode: 3ee28...b4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1902 Del Skrevet 4. august 2022 Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage og har dermed erfaring med myyyye forskjellige vogner. Det jeg opplever er viktigst er at det er svingbare hjul fremme. De gamle emmaljunga vognene med de klassiske understellene ser pene ut absolutt, men de er et herk å manøvrere. God plass til bein og at det er enkelt å stille tilbake sete er også en stor bonus. Personlig liker jeg best britax sine vogner, og noen av babyjogger vognene. De vognene som er billige, fungerer ofte deretter. Mye problemer med at hjulene låser seg eller går ut av hektene osv så vil anbefale å legge hvertfall litt penger i akkurat barnevogn ☺️ Anonymkode: 70b7b...c19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1903 Del Skrevet 4. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Trenger ikke overtenke kjøp av vogn. De fleste vogner er helt greie. Britax Smile er det mange i bhg som har (bor i Bergen). Den er en litt mindre vogn, så det er ikke like god oppbevaringsmulighet under som på en del andre vogner. Men om du ikke trenger det, er det jo helt greit. Jeg har brukt Britax Go Big 2 til begge mine, og vært veldig fornøyd med den. Jeg liker at det er god plass til ting under, og hadde ikke likt Britax Smile, den hadde blitt for begrensende for meg. Anonymkode: 4075b...c01 Må bare si at selv om Britax Smile sikkert har mindre plass under enn Go Big (som jo er en mye større vogn), har den bedre plass under enn andre vogner med lignende størrelse/bruksområde (f.eks Bugaboo Fox eller Emmaljunga nxt90). Til TS: jeg har hatt en Smile 2 og vært veldig fornøyd med den. Liten og smidig vogn, lett å manøvrere og slå sammen, gode lufthjul som funker på de fleste underlag. Separat bag- og sittedel som byttes med et klikk, god plass under. 😊 Vet ikke noe om bilstolen i pakka, men Britax lager også bilstoler som kan klikkes rett på vogna, ville vurdert det også. Anonymkode: 8dcdb...65b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #1904 Del Skrevet 5. august 2022 Hvor lenge varer sittedelen til Bugaboo Donkey, sånn ca? Vi venter et barn til, eldste vil være omtrent 2 år og 3 måneder når neste kommer. Antar at vi trenger muligheten til å trille begge to samtidig. Vi har en Uppababy Vista V2 fra før, men jeg kjenner jeg ikke er komfortabel med å skulle ha minstemann lengst unna meg. Anonymkode: a3961...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #1905 Del Skrevet 6. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 11.09): Britax Smile er det mange i bhg som har (bor i Bergen). Den er en litt mindre vogn, så det er ikke like god oppbevaringsmulighet under som på en del andre vogner. Men om du ikke trenger det, er det jo helt greit. Jeg har brukt Britax Go Big 2 til begge mine, og vært veldig fornøyd med den. Jeg liker at det er god plass til ting under, og hadde ikke likt Britax Smile, den hadde blitt for begrensende for meg. Anonymkode: 4075b...c01 Har du prøvd Smile 2? Den har kjempestor plass under! Også er bagasjekurven dypere enn hos Go Big, så man får plass til mer uten at det faller ut. Har hatt mange vogner og Smile 2 var den som tilfredsstilte mest når det gjelder oppevaring. Vogna ble litt liten når det gjelder et par andre ting (f.eks. lengde på setet og høyde-tyngde-forholdet til vogna), men absolutt ikke når det gjelder kurven. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #1906 Del Skrevet 11. august 2022 Uff, jeg tror vi må kjøpe ny vogn. Hatt Britax Smile 3 i over 1 år nå, og den er blitt så skranglete og slarkete. Den er pent brukt og for det meste brukt på asfalt. Angrer på at vi kjøpte den nå 😔 Driver å ser på 2022 modellene til Emmaljungs, nxt90f, noen som erfaringer å dele? Ønsker å bruke på asfalt, grusvei, samt noe bybruk. Anonymkode: ac702...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #1907 Del Skrevet 12. august 2022 Jeg har en Emmaljunga Nxt90 og har nettopp byttet fra bagdel til sittedel. Må si meg veldig skuffet over kalesjen!?? For å få kalesjen opp og ned så må man visst bruke makt (var innom butikken og spurte, og det stemmer). I motsetning til bagdelen som har innvendige knapper man holder inne for å flytte kalesjen. Hadde funksjonen vært problemfri så hadde det vært greit... men i 80% av tilfellene når jeg dytter kalesjen ned, så spretter det ene festet av slik at kalesjen bare henger halvveis på. Sykt irriterende! Flere som opplever dette sånn? Forventer litt mer når man har betalt 10k+ for vogna. Anonymkode: 29553...2c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1908 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 20.06): Jeg har en Emmaljunga Nxt90 og har nettopp byttet fra bagdel til sittedel. Må si meg veldig skuffet over kalesjen!?? For å få kalesjen opp og ned så må man visst bruke makt (var innom butikken og spurte, og det stemmer). I motsetning til bagdelen som har innvendige knapper man holder inne for å flytte kalesjen. Hadde funksjonen vært problemfri så hadde det vært greit... men i 80% av tilfellene når jeg dytter kalesjen ned, så spretter det ene festet av slik at kalesjen bare henger halvveis på. Sykt irriterende! Flere som opplever dette sånn? Forventer litt mer når man har betalt 10k+ for vogna. Anonymkode: 29553...2c7 Vi har kjøpt denne (men ikke satt den opp), men den i butikken vi prøvde var ikke sånn du beskriver. Behøvde ikke å bruke noe makt. Tror den kanskje er litt ødelagt? Anonymkode: f86a4...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #1909 Del Skrevet 15. august 2022 AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 20.06): Jeg har en Emmaljunga Nxt90 og har nettopp byttet fra bagdel til sittedel. Må si meg veldig skuffet over kalesjen!?? For å få kalesjen opp og ned så må man visst bruke makt (var innom butikken og spurte, og det stemmer). I motsetning til bagdelen som har innvendige knapper man holder inne for å flytte kalesjen. Hadde funksjonen vært problemfri så hadde det vært greit... men i 80% av tilfellene når jeg dytter kalesjen ned, så spretter det ene festet av slik at kalesjen bare henger halvveis på. Sykt irriterende! Flere som opplever dette sånn? Forventer litt mer når man har betalt 10k+ for vogna. Anonymkode: 29553...2c7 Har nxt90f i 2018 modell. Den er ikke sånn. Den er faktisk litt for slapp så den faller ned. Anonymkode: 3154b...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #1910 Del Skrevet 17. august 2022 Noen tips til vogn som mannen på 207 cm kan trives med? Skal trilles på asfalt, grus, snø og kjøpesenter😅Har hatt TFK og NXT90 tidligere. Anonymkode: 1bb5e...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1911 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 15.46): Vi har kjøpt denne (men ikke satt den opp), men den i butikken vi prøvde var ikke sånn du beskriver. Behøvde ikke å bruke noe makt. Tror den kanskje er litt ødelagt? Anonymkode: f86a4...fa0 Var innom Barnas hus og viste frem, og de mente at det skulle være sånn. Man skulle bare dytte kalesjen med med 'makt'. Ingen knapp e.l å trykke på. Men ettersom kalesjen spretter av på ene siden så ofte når jeg dytter på den så kan jeg ikke skjønne at dette skal være riktig 😦 Anonymkode: 29553...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2022 #1912 Del Skrevet 18. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var innom Barnas hus og viste frem, og de mente at det skulle være sånn. Man skulle bare dytte kalesjen med med 'makt'. Ingen knapp e.l å trykke på. Men ettersom kalesjen spretter av på ene siden så ofte når jeg dytter på den så kan jeg ikke skjønne at dette skal være riktig 😦 Anonymkode: 29553...2c7 Er du sikker på at du har montert riktig? Vi har tre Emmaljunga NXT90 2022 i familien og jeg har aldri opplevd eller hørt noe om at den spretter av for verken oss eller de andre 😶 Anonymkode: 5151e...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1913 Del Skrevet 20. august 2022 Virker som storfavorittene er bugaboo fox og britax smile? Vi har britax smile 3, bakdelen med vogna er at den skrangler og dermed føles veldig billig ut, samtidig som at den er elendig på vinterføre. Ønsker derfor å bytte ut vogna til nestemann kommer. Noen som har tips til vogn her? Anonymkode: 8b947...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1914 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Virker som storfavorittene er bugaboo fox og britax smile? Vi har britax smile 3, bakdelen med vogna er at den skrangler og dermed føles veldig billig ut, samtidig som at den er elendig på vinterføre. Ønsker derfor å bytte ut vogna til nestemann kommer. Noen som har tips til vogn her? Anonymkode: 8b947...ca3 Ville sett på Nuna mixx next og Uppababy vista v2 🙂 Anonymkode: 387a9...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1915 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Virker som storfavorittene er bugaboo fox og britax smile? Vi har britax smile 3, bakdelen med vogna er at den skrangler og dermed føles veldig billig ut, samtidig som at den er elendig på vinterføre. Ønsker derfor å bytte ut vogna til nestemann kommer. Noen som har tips til vogn her? Anonymkode: 8b947...ca3 På vinterføre har eg best erfaring med vogn med 4 faste og store hjul, men når det er sommar føretrekk eg svingbare hjul🙈 Eg løyste det ved å ha 2 understell til emmaljunga, men ein får dessverre ikkje kjøpt desse nye lenger.. i tillegg vaks ungen fort ut av den då ryggen knekk seg opp i enden når den blir lagt i liggande stilling. Han er over kurva på høgd, så er ikkje sikkert din evnt hadde vokse så fort ut av den då.. Har både emmaljunga med 2 understell, stokke trailz og babyjogger c.elite, men akkurat på vinteren med slaps og snø er edge (med 4 faste lufthjul) best av dei vognene. Anonymkode: d1208...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1916 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): På vinterføre har eg best erfaring med vogn med 4 faste og store hjul, men når det er sommar føretrekk eg svingbare hjul🙈 Eg løyste det ved å ha 2 understell til emmaljunga, men ein får dessverre ikkje kjøpt desse nye lenger.. i tillegg vaks ungen fort ut av den då ryggen knekk seg opp i enden når den blir lagt i liggande stilling. Han er over kurva på høgd, så er ikkje sikkert din evnt hadde vokse så fort ut av den då.. Har både emmaljunga med 2 understell, stokke trailz og babyjogger c.elite, men akkurat på vinteren med slaps og snø er edge (med 4 faste lufthjul) best av dei vognene. Anonymkode: d1208...a30 Man kan jo gjøre de svingbare hjulene faste på emmaljunga. Trenger ikke to understell da. Anonymkode: 3154b...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #1917 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan jo gjøre de svingbare hjulene faste på emmaljunga. Trenger ikke to understell da. Anonymkode: 3154b...81c Ja, det er eg klar over, men understell med fire faste og likestore hjul er fortsatt mykje bedre på snøføre☺️ Anonymkode: d1208...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjeleglad Skrevet 21. august 2022 #1918 Del Skrevet 21. august 2022 Kan ingenting om barnevogner😅 noen som vil anbefale en god en til januarbaby? Vil trilles mye på grus, så viktig med gode hjul. Fordel om den er grei å slå sammen og ikke tar kjempestor plass i bil. takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1919 Del Skrevet 21. august 2022 Hvilken vogn anbefaler dere som både er god for babyen å ligge i, men som er nett og liten nok til å ta med på kollektivtransport? Trille til butikken, trille i litt ulendt terreng, etc. Sommerbaby. Anonymkode: 08ea3...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #1920 Del Skrevet 21. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken vogn anbefaler dere som både er god for babyen å ligge i, men som er nett og liten nok til å ta med på kollektivtransport? Trille til butikken, trille i litt ulendt terreng, etc. Sommerbaby. Anonymkode: 08ea3...417 Er vel kun Britax smile 3 som er liten og nett😊 Anonymkode: 0f589...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg