Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Vi venter vårt første barn og vurderer Thule Urban Glide 2. Vi er et aktivt par og trenger en vogn som vi kan ta med oss i marka og som er lett å manøvrere. Fikk prøve Thule-vognen av et vennepar av oss og likte den veldig godt. Har også testet Britax Smil (synes den var veldig tung) og Stokke Trailz. 

Er det noen her som har erfaring med Thule Urban Glide og kan si litt om den? Er det et stort minus at sittedelen er fremovervendt? Finne det noen gode alternativer til Thule-vognen som treffer våre behov? 

Takk for svar!😊

Anonymkode: ab6a3...97b

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! 

Vi venter vårt første barn og vurderer Thule Urban Glide 2. Vi er et aktivt par og trenger en vogn som vi kan ta med oss i marka og som er lett å manøvrere. Fikk prøve Thule-vognen av et vennepar av oss og likte den veldig godt. Har også testet Britax Smil (synes den var veldig tung) og Stokke Trailz. 

Er det noen her som har erfaring med Thule Urban Glide og kan si litt om den? Er det et stort minus at sittedelen er fremovervendt? Finne det noen gode alternativer til Thule-vognen som treffer våre behov? 

Takk for svar!😊

Anonymkode: ab6a3...97b

Thule liggedel er VELDIG liten. Derfor må dere regne med å bytte til sittedel tidlig, og da er det selvsagt en ulempe at den ikke kan snus. Jeg har ikke vært komfortabel med å ha ungene mine vendt fra meg i vogna før de har kunnet snakke. Og det har vært tydelig for meg at ungene mine har søkt min trygghet når de har hørt høye lyder, noen har snakket til dem osv. Men bortsett fra det er Thule UG2 en veldig god noen. Vi endte opp med å ha den til skogsturer og løping, og en annen til bruk i byen, på butikken osv. 

Anonymkode: 5955c...f2e

AnonymBruker

Hvilke funksjoner setter dere som har bugaboo mest pris på på vognen? 

Jeg har Emmaljunga nxt90f til førstemann og vurderer å bytte til bugaboo (brukt) med nr 2. Er noen ting jeg ikke er fornøyd med/savner som jeg synes ser bedre ut på bugaboo. 

Anonymkode: 3154b...81c

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har Emmaljunga nxt90f til førstemann og vurderer å bytte til bugaboo (brukt) med nr 2. Er noen ting jeg ikke er fornøyd med/savner som jeg synes ser bedre ut på bugaboo. 

Lettere vekt.

Savner kneleddet på styret.

100% fornøyd blir man vel aldri.

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

-Den er lett og tar liten plass. Slås raskt sammen og tar liten plass i bilen. Enkel å styre med en hånd og kommer fint inn på trange steder.

-God kalesje som går helt ned. 

-Kan vippe sittedelen opp og ned enkelt med en hånd (vi har også city elite, og der må du bruke begge hender for å stramme et rem bak ryggen når den skal opp, sinnsykt irriterende).

Anonymkode: a8e9c...9e8

• Liker 1
AnonymBruker

Hei. Har en liten pensjonist-hund på 5 kg. Muligheter for en barnevogn med en liten kurv\oppbevaringsplass ved siden av vogna? Tenker at jeg da kan ta med meg hunden på turer, selv om han ikke vil gå. Han elsker å sitte og se ut alikevel.

Anonymkode: 9f0f8...b08

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Har en liten pensjonist-hund på 5 kg. Muligheter for en barnevogn med en liten kurv\oppbevaringsplass ved siden av vogna? Tenker at jeg da kan ta med meg hunden på turer, selv om han ikke vil gå. Han elsker å sitte og se ut alikevel.

Jeg fant. Takk uansett :)

• Liker 1
AnonymBruker

Hei, har ei bj city elite-vogn, og kunne tenkt at det var litt brattare sittestilling. Har høyrt om at enkelte brukar stropp, men har berre funne til city elite 2,  og lurar på om nokon har tips til stropp som funkar eller har ei anna løysning?

likar vogna greit elles, så hadde vore greit å fått til noko slik at me får brukt den. 

Anonymkode: d1208...a30

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 17.00):

Tips til barnevogn som funker på vinterføre? Bor i nord hvor det til tider er mye snø og sørpe på veiene. 

Anonymkode: 68e26...0bc

Store hjul både foran og bak. Av nyere kan du få kjøpt ekstra hjul som er store (såkalt terrenghjul de er like store som bakhjulene) er Emmaljunga nxt90 (tror faktisk det gjelder 60 også) og Cybex priam. Vogner med kun faste hjul er det eldre brukte og nye fra div billigere merker hos feks jollyroom.

Det går med svingbare hjul også, men det er mye tyngre i tung snø, slaps og mengder med snø.

Nokon som har tips til barnevogn til oss? Vi bur i Oslo utan bil, så fint med ei vogn som er grei å reise kollektivt med. Mest asfalt i nærområdet, men kjem sikkert til å trille ein del på grusvegar i marka. Vi bur på toppen av ein bratt bakke, så treng ei vogn som er grei å dytte opp og ned (ser for meg at vi kjem til å forbanne den bakken etter kvart). 

Begge er forresten HØGE (over 1,80), så Bugaboo og Emmaljunga kan kanskje bli litt låge? Tenkte på Stokke Trailz, men skulle gjerne ha testa den i butikk først. Og den tar kanskje mykje plass på bussen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Jennni skrev (2 timer siden):

Nokon som har tips til barnevogn til oss? Vi bur i Oslo utan bil, så fint med ei vogn som er grei å reise kollektivt med. Mest asfalt i nærområdet, men kjem sikkert til å trille ein del på grusvegar i marka. Vi bur på toppen av ein bratt bakke, så treng ei vogn som er grei å dytte opp og ned (ser for meg at vi kjem til å forbanne den bakken etter kvart). 

Begge er forresten HØGE (over 1,80), så Bugaboo og Emmaljunga kan kanskje bli litt låge? Tenkte på Stokke Trailz, men skulle gjerne ha testa den i butikk først. Og den tar kanskje mykje plass på bussen? 

Stokke trailz er dessverre ikkje mogleg å få prøvd på butikk då den ikkje blir produsert meir. Ei populær vogn, og du finn nok ei god på finn om du vil ha, men då anbefalar eg den nyaste modellen med lenger kalesje. Eg har ein eldre modell,  er 182cm med lengd i beina, den er veldig god å trille, men eg sparkar borti den stanga der bremsen er heile tida🙈 Den er litt tung å drasse på og tek litt plass, men absolutt ei veldig god vogn☺️

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stokke trailz er dessverre ikkje mogleg å få prøvd på butikk då den ikkje blir produsert meir. Ei populær vogn, og du finn nok ei god på finn om du vil ha, men då anbefalar eg den nyaste modellen med lenger kalesje. Eg har ein eldre modell,  er 182cm med lengd i beina, den er veldig god å trille, men eg sparkar borti den stanga der bremsen er heile tida🙈 Den er litt tung å drasse på og tek litt plass, men absolutt ei veldig god vogn☺️

Tusen takk for tips! Ja, eg veit at den er gått ut av produksjon - ser at det er mange til sals brukt, men då er det jo vanskelegare å få testa litt. Kva for modell er den siste? 

AnonymBruker
Jennni skrev (11 minutter siden):

Tusen takk for tips! Ja, eg veit at den er gått ut av produksjon - ser at det er mange til sals brukt, men då er det jo vanskelegare å få testa litt. Kva for modell er den siste? 

Truuuur modellen med lang kalesje kom i 2018, men det skal eg ikkje seie heilt sikkert. Heilt sikkert nokon her inne som veit!?☺️ Eg kjøpte også brukt, kjøpte nye hjul hjå stokke og så blei vogna som ny! Hadde egentleg ei anna vogn, men når baby skulle over i sportsdel så syns eg han kom så langt ned og sat elendig! Så då var det veldig kjekt at trailzen var høg og ergonomisk☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Jennni skrev (På 16.6.2022 den 8.21):

Vi har Uppababy Vista V2, og den kan du få adapter til så du kan «løfte» liggedelen opp kanskje 10 cm. Da blir det ikke så langt ned til babyen, selv om vogna er ganske høy i utgangspunktet. Perfekt vogn på asfalt, men funker ok på grusveier i marka også. Lettvekter og triller veldig lett. 

Fordi Vistaen kan bygges om til å romme to barn er rammen stivere enn Bugaboo, og det merkes når du kjører vogna. Jeg var skeptisk til å begynne med, men etter å ha prøvd en Bugaboo etter å ha brukt Vistaen liker jeg følelsen av at den er stødig. 

Anonymkode: a3961...132

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker

Hei! Vi har Britax Smile 3, og er forsåvidt fornøyd med den. Det som er er at lillegull er så innmari lang! Ligger godt over gjennomsnittet, og er nå 67cm som 3 mnd gammel! Ser derfor at bagdelen allerede nå begynner å bli for liten! 😨 vi har sportsdelen til samme vognen, men de skal man vel helst ikke bytte til før de er 6 mnd gamle?! Noen som har noen tips? Hun ELSKER vogna, det er eneste plassen hun sovner på dagtid (både inne og ute), så er derfor ganske avhengige av den.. kan man bytte til sportsdel tidligere? Eller er det eventuelt noen som vet om en rimelig vogn med en større bagdel? 

Anonymkode: 8c165...104

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 20.16):

Hei! Vi har Britax Smile 3, og er forsåvidt fornøyd med den. Det som er er at lillegull er så innmari lang! Ligger godt over gjennomsnittet, og er nå 67cm som 3 mnd gammel! Ser derfor at bagdelen allerede nå begynner å bli for liten! 😨 vi har sportsdelen til samme vognen, men de skal man vel helst ikke bytte til før de er 6 mnd gamle?! Noen som har noen tips? Hun ELSKER vogna, det er eneste plassen hun sovner på dagtid (både inne og ute), så er derfor ganske avhengige av den.. kan man bytte til sportsdel tidligere? Eller er det eventuelt noen som vet om en rimelig vogn med en større bagdel? 

Anonymkode: 8c165...104

Nå kan jeg ikke alt for mye om Britax, men mange populære vogner i dag har ergonomisk sittedel. Og har man det er det ingen problem å bytte til sportsvogn tidligere. Det er flere i min barselklubb som har byttet (lange babyer og babyer som bare vil opp og se er årsaken) og de er nå mellom 4 og 5 måneder. Du kan jo prøve den sittedelen du har og se hvordan babyen er i den? Man ser fort om babyen 'drukner' og ikke passer. Finnes også innlegg av type minimizer nå som man kan kjøpe for å ha i vognen som gjør at den tilpasses en liten kropp bedre.

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Nå kan jeg ikke alt for mye om Britax, men mange populære vogner i dag har ergonomisk sittedel. Og har man det er det ingen problem å bytte til sportsvogn tidligere. Det er flere i min barselklubb som har byttet (lange babyer og babyer som bare vil opp og se er årsaken) og de er nå mellom 4 og 5 måneder. Du kan jo prøve den sittedelen du har og se hvordan babyen er i den? Man ser fort om babyen 'drukner' og ikke passer. Finnes også innlegg av type minimizer nå som man kan kjøpe for å ha i vognen som gjør at den tilpasses en liten kropp bedre.

Britax er flat til info.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...