Gå til innhold

Fremhevede innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 7/27/2020 at 10:12 AM, Switch said:

Noen som har TFK mono? Tror den er relativt ny(?), virker som om bagen bare settes opp til å bli en sportsdel.

Hvordan er den å legge ned som sportsdel for litt større barn? Tenker da 2-3 år. Blir det full liggestilling, eller blir det noe ergonomisk opplegg, kan kun ryggen legges ned mens bena «henger» ned? Håper det er forståelig og folk kan fortelle meg litt om det. Og erfaringer med vognen. 

Skal ha den i søskenvogn eventuelt, men den er vel helt lik som den enkle, bare med to ved siden av hverandre vil jeg tro. 

Har den forrige versjonen, hvor sittedelen i bagen (vendt mot triller) kun varer til 10-18 mnd. Var superfornøyd! Opplevde sitte/liggestillingen som ergonomisk, ala bugaboo osv når jeg sammenliknet med venner sine vogner. Vesla trivdes veldig godt i den og vi bruker den nå som sportsvogn. Ekstremt god å trille uansett føre, også på snø, og stabil til tross for tre hjul. Uaktuelt for meg med mange bakker rundt meg å få en vogn uten håndbrems nå.

du kan se på den på mimmis i Sandefjord :)

Anonymkode: da5ed...777

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har den forrige versjonen, hvor sittedelen i bagen (vendt mot triller) kun varer til 10-18 mnd. Var superfornøyd! Opplevde sitte/liggestillingen som ergonomisk, ala bugaboo osv når jeg sammenliknet med venner sine vogner. Vesla trivdes veldig godt i den og vi bruker den nå som sportsvogn. Ekstremt god å trille uansett føre, også på snø, og stabil til tross for tre hjul. Uaktuelt for meg med mange bakker rundt meg å få en vogn uten håndbrems nå.

du kan se på den på mimmis i Sandefjord :)

Anonymkode: da5ed...777

Tusen takk for svar😊 Synes den ser både fin og solid ut, og er mye bakker rundt her jeg bor og, så håndbrems er absolutt et stort pluss. 

Og ja, mimmis er rett borti gata her faktisk, og mener å ha lest man kan få komme inn der å se på enkelte ting. Vet ikke hvordan det er nå under en pandemi riktignok, men det er jo alltids mulig å undersøke😋 

Skrevet (endret)

Har ikke helt lagt fra meg Bugaboo Donkey. Den er så midt i blinken ettersom jeg kan ha med alle tre barna på tur (søskenvogn+søskenbrett altså), men synes jo sittedelen virker veldig kort. Ser likevel under hashtaggen på Instagram at større barn sitter greit i den og. Tenker å ta med minste bort på barnas hus en dag og høre om det er greit å prøvesitte, men noen som eventuelt har vogna som vet hvor mange cm det er langs hele sittedelen?

Endret av Switch
Skrevet

Ryddet for spørreundersøkelse og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet
På 31.8.2020 den 6.43, Switch skrev:

Har ikke helt lagt fra meg Bugaboo Donkey. Den er så midt i blinken ettersom jeg kan ha med alle tre barna på tur (søskenvogn+søskenbrett altså), men synes jo sittedelen virker veldig kort. Ser likevel under hashtaggen på Instagram at større barn sitter greit i den og. Tenker å ta med minste bort på barnas hus en dag og høre om det er greit å prøvesitte, men noen som eventuelt har vogna som vet hvor mange cm det er langs hele sittedelen?

Vi brukte denne vogna på eldste til hun var 3,5 år. Fantastisk god og smart vogn når det er litt forskjell i alder på varna. 15 mnd mellom våre :) 

Anonymkode: 2061a...569

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte denne vogna på eldste til hun var 3,5 år. Fantastisk god og smart vogn når det er litt forskjell i alder på varna. 15 mnd mellom våre :) 

Anonymkode: 2061a...569

Er nøyaktig 2 år mellom jentene vi har, skulle absolutt hatt Donkey’en da vi skulle ha nr. 2, men 20 tusen kroner for en vogn synes vi ble alt for mye. Vi endte riktignok med å bruke langt mer enn 20 tusen til sammen med alle andre vogner vi endte opp med fordi vi aldri fant en ordentlig og god vogn, så er mer aktuelt denne gangen å bare investere i en skikkelig vogn med en gang nå. 

Denne gangen blir det 2,5 år mellom minste og babyen, så da rekker hun i alle fall å bruke sittedelen et år, og ved 3,5 år er jo søskenbrett mer passende uansett, og når den tid kommer vil hun eldste være en stor jente på 5,5 år og kan heller gå selv eller sykle eller noe.. 

Tusen takk for svar😊 Tror nok vi kommer til å gå for Bugaboo Donkey denne gangen😄

Skrevet

Finnes det en vogn som kan brukes i terreng og lett jogging på asfalt, med tre hjul og hvor barnet er vendt mot meg? Vi har Thule urban glide, men baggen er veldig liten og jeg er ikke klar for å snu henne. Og det er ikke hun heller. Hun sover ikke i vogn, noe som gjør det til en ekstra utfordring å snu henne. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det en vogn som kan brukes i terreng og lett jogging på asfalt, med tre hjul og hvor barnet er vendt mot meg? Vi har Thule urban glide, men baggen er veldig liten og jeg er ikke klar for å snu henne. Og det er ikke hun heller. Hun sover ikke i vogn, noe som gjør det til en ekstra utfordring å snu henne. 

Jeg elsker min Thule som jeg kjøpte når yngstejenta var drøyt året. Nå venter vi en til og denne gangen visste jeg hva jeg ville ha og ikke ha i ei vogn. Vi har landet på å prøve den nye TFK mono som har bag/vendbar sportsdel som passer til barnet er ca 3 år. Jeg er veldig spent på om denne blir bra, og har store forhåpninger😅 Jeg har vært gjennom en del vogner, og har prøvd både emmaljunga og Stokke Trailz, men ender opp med å kjøpe ny vogn når barna er ca året da jeg trenger en lett og sporty vogn. Ville sjekket ut TFK mono i hvert fall!

Anonymkode: b4cc2...c29

Skrevet

Kan man snu sittedelen også, eller må jeg kjøper den med bag? Jeg er ganske forvirret etter å ha prøvd å google denne vogna.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan man snu sittedelen også, eller må jeg kjøper den med bag? Jeg er ganske forvirret etter å ha prøvd å google denne vogna.

Bagen er sittedelen fram til barnet er 3 år. Den slås sammen og blir en vendbar sportsdel😊

Skrevet

Hvilken vogn ville dere anbefalt for tvillinger? Har sett at man kan bruke søskenvogn, men er ikke sikker hva jeg skal være obs på når jeg ser etter en. Noen tips? 😊 Er førstegangs og har ingen erfaring med babysaker fra familie eller annet i det hele tatt. 

Og hvordan er det med merker? Er det sånt at en viss type (e.g. bugaboo) er best eller er de dyreste vanligvis de beste kanskje?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bagen er sittedelen fram til barnet er 3 år. Den slås sammen og blir en vendbar sportsdel😊

Hva er forskjellen på denne og denne?

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på denne og denne?

Den første er med kun sportsdel, altså ikke vendbar. Den andre er den bagen som gjøres om til vendbar sportsdel. Den første er mulig å bruke fra barnet kan sitte selv til 6 år. Bagen/sportsdelen fra nyfødt til 3 år.

Skrevet

Men ellers er de like? Så da trenger jeg den andre da. Takk! 

Skrevet
3 timer siden, Avianna skrev:

Hvilken vogn ville dere anbefalt for tvillinger? Har sett at man kan bruke søskenvogn, men er ikke sikker hva jeg skal være obs på når jeg ser etter en. Noen tips? 😊 Er førstegangs og har ingen erfaring med babysaker fra familie eller annet i det hele tatt. 

Og hvordan er det med merker? Er det sånt at en viss type (e.g. bugaboo) er best eller er de dyreste vanligvis de beste kanskje?

Jeg har ingen erfaringer med noen av disse to vognene, men har undersøkt en del og vet av tidligere erfaringer hva jeg IKKE skal ha i alle fall..

Skulle vi hatt tvillinger hadde vi enten valgt den nye TFK mono, men i dobbel eller Bugaboo Donkey. Nå er sistnevnte veldig aktuelt her uansett ettersom vi kommer til å ha behov for søskenvogn kun for en liten stund.

TFK mono virker som en veldig solid og stødig vogn, og jeg elsker at bag og sittedel er i ett, og at man dersom det er behov for det, kan bytte ut setene så barna kan sitte i vognen til de er hele 6 år. Har hørt masse bra om den, og har snakket med flere som har barn i tett alder som anbefaler TFK på det sterkeste. Vi vurderte denne, men det er en dyr vogn, og når minste kun kommer til å ha behov for å sitte i vogn i et års tid før vi måtte kjøpt enkeltvogn isteden, så la vi det fra oss. Skulle vi hatt tvillinger hadde vi nok gått for denne.

Synes også at Bugaboo Donkey virker som en helt super vogn. Det er nok den vi ender opp med ettersom man her har barna i bredden (har hatt et par hvor de sitter i lengden og det er virkelig noe dritt) og den kan gjøres om til enkeltvogn, som er en god løsning for oss når hun minste her sannsynligvis kommer til å være ferdig med å sitte i vogn et års tid etter at babyen er født (da vil hun være 3,5 år). Står at den skal vare fra fødsel og opp til 4 år, men synes sittedelen ser ALT for liten ut til vår eldste som snart er 4 år. 

Vil i alle fall anbefale en eller annen vogn der barna sitter i bredden, hvor sittedelen kan vendes begge veier. Og størrelsen på sittedelen er viktig! Første søskenvogna vi hadde kjøpte vi tidlig i svangerskapet, og nr. 2 ble født 2 dager etter at hun eldste fylte 2 år, og da var sittedelen allerede litt for liten for 2-åringen. Og hvor lenge tenker du at du kommer til å ha behov for vogn? Har du lappen? Kjører du til de fleste steder? Går du mye turer til vanlig? 
Jeg har f.eks ikke lappen og går/triller derfor mye. Jeg er derfor (kanskje) mer avhengig av vogner hvor det er plass i sittedelene til de er 3,5-4 år. Vår snart 4-åring orker fremdeles ikke gå hele veien til- eller fra barnehagen (1,2-2km). Kan man kjøre til steder lenger unna derimot har man kanskje ikke behov for vogn like lenge. Søk eventuelt etter bilder av større barn som sitter i vognen du vurderer å kjøpe😋 Og tenk litt over hvordan det blir om vinteren med vinterpose i tillegg.. Hadde jeg undersøkt bedre alle gangene vi har kjøpt vogn hadde nok listen over vogner vi har hatt vært utrolig mye kortere.. Tror mannen min kom frem til at vi hadde hatt 18 eller 19 vogner i løpet av de 4 årene vi har hatt barn😳 

Vet ikke om noe av dette var til hjelp jeg, uansett lykke til med å finne vogn😊❤️

Skrevet
9 timer siden, Switch skrev:

Jeg har ingen erfaringer med noen av disse to vognene, men har undersøkt en del og vet av tidligere erfaringer hva jeg IKKE skal ha i alle fall..

Skulle vi hatt tvillinger hadde vi enten valgt den nye TFK mono, men i dobbel eller Bugaboo Donkey. Nå er sistnevnte veldig aktuelt her uansett ettersom vi kommer til å ha behov for søskenvogn kun for en liten stund.

TFK mono virker som en veldig solid og stødig vogn, og jeg elsker at bag og sittedel er i ett, og at man dersom det er behov for det, kan bytte ut setene så barna kan sitte i vognen til de er hele 6 år. Har hørt masse bra om den, og har snakket med flere som har barn i tett alder som anbefaler TFK på det sterkeste. Vi vurderte denne, men det er en dyr vogn, og når minste kun kommer til å ha behov for å sitte i vogn i et års tid før vi måtte kjøpt enkeltvogn isteden, så la vi det fra oss. Skulle vi hatt tvillinger hadde vi nok gått for denne.

Synes også at Bugaboo Donkey virker som en helt super vogn. Det er nok den vi ender opp med ettersom man her har barna i bredden (har hatt et par hvor de sitter i lengden og det er virkelig noe dritt) og den kan gjøres om til enkeltvogn, som er en god løsning for oss når hun minste her sannsynligvis kommer til å være ferdig med å sitte i vogn et års tid etter at babyen er født (da vil hun være 3,5 år). Står at den skal vare fra fødsel og opp til 4 år, men synes sittedelen ser ALT for liten ut til vår eldste som snart er 4 år. 

Vil i alle fall anbefale en eller annen vogn der barna sitter i bredden, hvor sittedelen kan vendes begge veier. Og størrelsen på sittedelen er viktig! Første søskenvogna vi hadde kjøpte vi tidlig i svangerskapet, og nr. 2 ble født 2 dager etter at hun eldste fylte 2 år, og da var sittedelen allerede litt for liten for 2-åringen. Og hvor lenge tenker du at du kommer til å ha behov for vogn? Har du lappen? Kjører du til de fleste steder? Går du mye turer til vanlig? 
Jeg har f.eks ikke lappen og går/triller derfor mye. Jeg er derfor (kanskje) mer avhengig av vogner hvor det er plass i sittedelene til de er 3,5-4 år. Vår snart 4-åring orker fremdeles ikke gå hele veien til- eller fra barnehagen (1,2-2km). Kan man kjøre til steder lenger unna derimot har man kanskje ikke behov for vogn like lenge. Søk eventuelt etter bilder av større barn som sitter i vognen du vurderer å kjøpe😋 Og tenk litt over hvordan det blir om vinteren med vinterpose i tillegg.. Hadde jeg undersøkt bedre alle gangene vi har kjøpt vogn hadde nok listen over vogner vi har hatt vært utrolig mye kortere.. Tror mannen min kom frem til at vi hadde hatt 18 eller 19 vogner i løpet av de 4 årene vi har hatt barn😳 

Vet ikke om noe av dette var til hjelp jeg, uansett lykke til med å finne vogn😊❤️

Tusen takk for utfyllende svar! 🥰

Det høres ut som Bugaboo Donkey er kanskje også den beste for oss. Jeg kan se hva du mener at der er bedre å ha barna i bredden enn i lengden. Må bare sjekke om vi kan komme oss gjennom alle dører i bygget med den 😂

Ikke sikker hvor lenge man trenger en vogn. Jeg har lappen men vi har ikke bil og jeg har ikke kjørt på 11 år haha! Tenker det blir sikkert lik for oss som det blir for deg, at vi trenger vogn ganske lenge. Men planen er jo at samboeren skal få seg lappen og bil om 2 år eller noe sånt.
Tenker det høres egentlig greit ut å ha barn i vogn kun til de er 4-5 år, men har ikke erfaring med dette. Og forhåpentligvis har vi tilgang til bil på den tiden, så da skal det gå greit. 

Skal se litt nærmere på vognen, takk for hjelpen 🥰

Skrevet
På 5.9.2020 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Er det ikke til 18 mnd bagen fungerer som sittedel? Eller var det den gamle? 

Når denne vogna dukka opp var jeg bombesikker på at det var drømmevogna og fremtidig vogn til nestemann. Nå som jeg er gravid syns jeg den blir for råflott mtp at vi bærer ganske mye og vogn hovedsaklig brukes til soving her 😅 Men den er voldsomt fin og kjekk med multibaggen! 

Anonymkode: c55be...8ab

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke til 18 mnd bagen fungerer som sittedel? Eller var det den gamle? 

Når denne vogna dukka opp var jeg bombesikker på at det var drømmevogna og fremtidig vogn til nestemann. Nå som jeg er gravid syns jeg den blir for råflott mtp at vi bærer ganske mye og vogn hovedsaklig brukes til soving her 😅 Men den er voldsomt fin og kjekk med multibaggen! 

Anonymkode: c55be...8ab

Tror det var den gamle, ja. De sier denne fungerer til 36 mnd. Erfaringsmessig overdriver de litt når de sier hvor lenge ting kan brukes, men...

Vi bærer også mye mer enn vi bruker vogn, men jeg trenger en vogn som kan brukes i på grusveier i skogen, noen av dem er ganske dårlige, og til jogging. Jeg er litt skeptisk til hvordan denne fungerer som joggevogn, spesielt sammenliknet med Thule, men samtidig er det jo slik at ikke alt kan være perfekt. For meg er det så viktig å ha barnet mitt vendt mot meg at det trumfer nesten alt annet.

Skrevet

Hei. For oss står det mellom to vogner til kommende baby: Emmaljunga nxt90 og Emmaljunga mondial. 

Grunnen til at vi liker Nxt90 så godt, er at den er så nett, og virker så lett og håndtere, samt den lille plassen den tar i bagasjerommet. Vi er begge foreldrene ganske lave i tillegg, så vi føler mondial duo vogna blir så stor og "klumpete"? 

Er det noen her som har tenkt det samme som oss, og som har erfaringer å dele? Tar i mot tips med stor takk 😄 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...