Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Stokke Trailz i dag, jeg! Etter å sjekket mye rundt dette med vintervogn/terreng/byvogn. Og jeg tenker at det er denne som vil passe best. Grunnen til dette er hjulene og fremkommeligheten jeg tror denne vognen har. MEN jeg har jo ikke erfart den, har altså bare lett og lest på nett. Bugaboo Fox var f. eks uaktuelt som vintervogn/ trille-tur-i- marka-vogn og det var kun etter å sett og testet den i butikk... Stokke Trailz er stor da, men jeg er liten og tenker at den kommer til å passe bra. Pluss at bag og sportsdelen kommer så høyt opp at kontakten med barnet, tror jeg, blir bedre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 8.6.2019 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Og jeg har helt motsatt erfaring med sportsdelen. Grusom for de minste. Min satt som en potetsekk(6mnd), og jeg syns ingenting om å ha han vendt fra meg når han var så liten. Kjøpte en annen vogn med vendbar sittedel, og når jeg ser hvor ofte han søker meg når vi triller, får jeg vondt av å tenke på den perioden han satt fremovervendt. Men det er en knallgod vogn etter de fyller året ++. 

Anonymkode: c9f8c...26a

Det er nok veldig forskjell fra barn til barn. Mitt barn søkte alt utenfor vogna og vred seg til siden for å titte, slik at å ha en vogn med barnet vendt mot meg ble vanskelig. Veldig fornøyd med city elite! En av de få som hadde lang nok rygg til vårt barn! Brukte den fra ca. 8 mnd. 

Anonymkode: 29a1d...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er veldig fornøyd med city elite, og den selges jo til en fin pris. Bagen er ganske lett noe som er en fordel når du skal bære opp fire etasjer, og understellet slås sammen enkelt og blir smått, noe som er en fordel når du skal få plass til den i inngangspartiet på en blokk eller i bagasjerom. Barnet er nå tre år og vognen brukes fremdeles mye til transportetapper til og fra barnehage og butikk med tunge handleposer (bor i Oslo). Helt ypperlig på snø/slaps og is. Har i tillegg en city tour trille som brukes på handlesenter eller flyreiser. 

Anonymkode: 5a5c9...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha oss en ekstra vogn som er mindre og lettere å dra med. Jeg tenker at denne skal vi ha med oss når vi reiser til syden, og første tur til Spania vil være når minsten allerede er noen mnd gammel og fortsatt bruker bagdel i vogn. Fra før har vi Emmaljunga Monidal Delux, men denne blir fryktelig stor og tung å dra med seg på fly osv... Så vi er ute etter en mindre (og ikke så dyr) duovogn. Lett og legge sammen, sportsdel som det er mulig og legge helt flatt også. Har sett på En duovogn fra merket Beemoo.

Har dere noen erfaringer? Første tur reiser jeg og minsten alene sammen også! (Har familie som bor i Spania)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal ha Stokke Trailz som hovedvogn. Den har alt vi ønsker av funksjonalitet og design, og vil i hverdagen passe oss godt, siden vi har stor familiebil, hus uten for mye trapp, gangavstand til de fleste fasiliteter og mor kommer til å trille/busse på de fleste turer.

MEN, mors bil er veldig liten og pga familiesituasjonen kommer mor og baby til å dra på en del lengre turer alene. Da vil vi trenge en god ekstravogn. Krav til denne vil være at den blir svært kompakt og enkel å slå sammen, god kvalitet og egner seg til lange turer på grus/sti. Har sett på Easywalker Harvey. Noen med erfaring med denne, eventuelt andre forslag?

Anonymkode: 6fcc0...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Finns det ingen vogner med sportsdel vendt mot fører som kan legges sammen som én del? Altså, uten å måtte løfte vekk spprtsdelen. 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finns det ingen vogner med sportsdel vendt mot fører som kan legges sammen som én del? Altså, uten å måtte løfte vekk spprtsdelen. 

Babyjogger city tour lux. Men det er mer trille enn ordentlig vogn dessverre. Litt usikker på om bugaboo fox kanskje kan det? 

Anonymkode: c9f8c...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Silvercross sleep over. Men den er stor sammenlagt da.

Anonymkode: 3788c...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har prøvd både emmaljunga edge duo og Stokke trailz? Hvilken foretrekker dere? 

Venter baby i november/desember og har allerde nå begynt å se meg om etter vogn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kanskjekanskje skrev:

Noen her som har prøvd både emmaljunga edge duo og Stokke trailz? Hvilken foretrekker dere? 

Venter baby i november/desember og har allerde nå begynt å se meg om etter vogn 😊

Har ikke prøvd annet enn i butikk, men jeg siklet veldig på Stokke Trailz og etter å ha testet i butikk og snakket med en ansatt som hadde barn selv konkluderte vi med at dempingen ble for dårlig på Stokke. Jeg har dårlig bekken når jeg ikke er gravid også så blir lite tur på asfalt og mye i terreng, så god demping er veldig viktig. Men har en venninne som bruker den fortsatt til treåringen sin og er veldig fornøyd. Det er lurt å prøve litt i butikk om du har muligheten, man lærer mye ved å kjenne og se på vognene i virkeligheten. 

Nå står en Emmaljunga Super Nitro i gangen og uten å ha prøvd den annet enn prøvetrilling (baby kommer i september) virker den veldig bra. God demping, stor bag og svingbare framhjul. Så selv om jeg heller ville ha en mer moderne vogn er jeg fornøyd enn så lenge😊

Anonymkode: baec5...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke prøvd annet enn i butikk, men jeg siklet veldig på Stokke Trailz og etter å ha testet i butikk og snakket med en ansatt som hadde barn selv konkluderte vi med at dempingen ble for dårlig på Stokke. Jeg har dårlig bekken når jeg ikke er gravid også så blir lite tur på asfalt og mye i terreng, så god demping er veldig viktig. Men har en venninne som bruker den fortsatt til treåringen sin og er veldig fornøyd. Det er lurt å prøve litt i butikk om du har muligheten, man lærer mye ved å kjenne og se på vognene i virkeligheten. 

Nå står en Emmaljunga Super Nitro i gangen og uten å ha prøvd den annet enn prøvetrilling (baby kommer i september) virker den veldig bra. God demping, stor bag og svingbare framhjul. Så selv om jeg heller ville ha en mer moderne vogn er jeg fornøyd enn så lenge😊

Anonymkode: baec5...acf

Takk for svar 😊 jeg har dårlig kropp selv (hofteproteser) så god demping er viktig for meg. Har prøveteillet Stokke en del i butikken 😅 og liker bagdelen godt, men skeptisk til sporsdelen kjenner jeg. Hadd edge duo og jentungen som er 5 nå, så vet jo at det er ei god vogn egentlig, så sikler litt på en nyere utgave av den og med svinghjul 😊 viktig for meg at baggen er stor og romslig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaring med Joolz Day 3? Vi blir foreldre for første gang i desember, og er ganske overveldet over alle valgmulighetene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bugaboo Donkey2 søskenvogn. 

En av de mest populære søskenvogn ene. Jeg skjønner ikke denne vogna når jeg ser den på nett. Poenget med den er at man skal kunne ha bag+kurv eller bag+sittedel.

Betyr det at jeg kan kjøpe den som heter MONO, når det følger med kurv, bag og sittedel som koster ca 12.700? På bildene er det alltid kun én del i bruk...

Eller må jeg ha den som heter DUO? Den kostet fra ca 16.400 og har alltid bag+sittedel på bilde... 

Anonymkode: 6e489...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan er emmaljunga city cross vs super nitro? Har de like god demping?

Anonymkode: 0b3f1...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en vogn som blir liten sammenslått, er fin på vinterføre og grus og der man kan ha sportsdelen vendt mot seg? Har en e-Up så har litt liten plass 😅 Med eldstemann fungerte det fint med Emmaljunga Mondial Duo, men dette blir nr tre så kan ikke ha bagen i forsetet om jeg skal ha med alle tre ungene pluss vogn. Vurderer takboks da, men da må understellet være ganske lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2019 den 0.05, AnonymBruker skrev:

Hei Vi har stokke trailz til en baby på 7mnd. Får ikke plass til noe annet i bilen hvis vognen ligger i bilen. Pluss at noen ganger kan det være litt slitsomt å ta den ut og inn hvis jeg skal kun en liten tur til butikken. Vurderer å kjøpe en enkel vogn som er lett å slå sammen og som tar lite plass i bilen. Planen er at den nye vognen skal stå fast i bilen. Og jeg bruker stokke trailz når jeg går ut uten bil. Det er denne vognen jeg har sett på:

https://www.babybanden.no/products/titanium-baby-comet-trille-auto-fold-sort

Høres det greit ut? Kom gjerne med forslag😊

Anonymkode: c6424...94c

Hva slags bil har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Noen som har hørt om britax B-motion 4+?

det viktigste for meg er at den er sikker, lett og bære og billig🤑

det står at den lift delen er 75 cm, altså kan han ligge der til han er ca 1 år. Vi bor i leilighet i by så han skal ikke sove ute i vogna. Den der sittedelen kan visst legges ned så han kan sove der.

noen som vet om den liften burde vert lenger, eller er det ikke nødvendig?

Anonymkode: ffc26...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...