Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at bagdeler har håndtak, men det er stor forskjell på dem! Den forrige vogna jeg hadde var en Brio Go, og på den bagdelen var det bare tøyhåndtak som gjorde at bagen hang veldig fremover. Imens med f.eks. bugaboo er det jo en fast bøyle som man bærer i, og det ser mer stabilt ut.

Jeg bare fant ingen bag med navnet nxt90, så det så ut som om nxt90 kun er understell og sittedel, og at man velger mellom ulike bagmodeller utenom. 

Takk for svar :).

Anonymkode: cd2a0...1ba

Det finnes to typer bag til nxt-vognene:

https://emmaljunga.com/eu/accessories/all-accessories/extra-carrycots/nxt-carrycot-(90-60-f)-outdoor-black-30912?dt=acc

https://emmaljunga.com/eu/accessories/all-accessories/extra-carrycots/nxt90-f-supreme-carrycot-outdoor-timber-28914?dt=acc

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Ginny skrev:

Se der, ja! :) Takk! Vet du noe om disse bagene? Er det bæring i kalesjen på begge to?

Anonymkode: cd2a0...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg vet at bagdeler har håndtak, men det er stor forskjell på dem! Den forrige vogna jeg hadde var en Brio Go, og på den bagdelen var det bare tøyhåndtak som gjorde at bagen hang veldig fremover. Imens med f.eks. bugaboo er det jo en fast bøyle som man bærer i, og det ser mer stabilt ut.

Jeg bare fant ingen bag med navnet nxt90, så det så ut som om nxt90 kun er understell og sittedel, og at man velger mellom ulike bagmodeller utenom. 

Takk for svar :).

Anonymkode: cd2a0...1ba

Men jeg kom jo med to konkrete eksempler på vognbager som er uproblematiske å bære opp mange trapper :)🙈 Britax smile og Bugaboo sine er fine å bære. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kom jo med to konkrete eksempler på vognbager som er uproblematiske å bære opp mange trapper :)🙈 Britax smile og Bugaboo sine er fine å bære. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Ja, jeg var bare mest nysgjerrig på Emmaljunga sine :p.  Britax har vi ikke sett noe særlig på denne gangen, ettersom vi hadde litt varierende erfaring med Brio. Men det er jo mulig det har blitt bedre siden da 👍. Hvordan synes du dempingen er på Britax Smile?

Anonymkode: cd2a0...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Se der, ja! :) Takk! Vet du noe om disse bagene? Er det bæring i kalesjen på begge to?

Anonymkode: cd2a0...1ba

Er håndtak i kalesjen på den vanlige såvidt jeg vet, ser ikke ut til at supreme har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, jeg var bare mest nysgjerrig på Emmaljunga sine :p.  Britax har vi ikke sett noe særlig på denne gangen, ettersom vi hadde litt varierende erfaring med Brio. Men det er jo mulig det har blitt bedre siden da 👍. Hvordan synes du dempingen er på Britax Smile?

Anonymkode: cd2a0...1ba

Syntes Emmaljunga som.passer på nxt90/60 ser ganske like ut som Britax smile, med håndtak i skjermen. 

Jeg har ikke tenkt noe særlig over demping egentlig, triller for det meste på grus og syntes det funker fint. Humper jo litt for baby der det er gjørme og ulendt, men hun sover bare. Er jo lufthjul, det demper vel litt?

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har Simo kombivogn? Får man lagt en liten baby trygt helt flatt i den hvis man ikke har liggebagen som hører til? Tror de har trekk til nederste del. Baby skal ligge i en vognpose. (Er til å låne en vogn når vi er på besøk, ikke daglig bruk). 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har liten bil ( Peugeot 308) og som har hatt Emmaljunga ? Litt usikker på hvilken modell, men skulle få kjøpe billig av ei venninne. 

Del fjerne erfaringer med vogn og liten bil, og evt kom med andre tips. Ønsker ikke å bruke en formue på vogn ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Pandamor said:

Noen som har liten bil ( Peugeot 308) og som har hatt Emmaljunga ? Litt usikker på hvilken modell, men skulle få kjøpe billig av ei venninne. 

Del fjerne erfaringer med vogn og liten bil, og evt kom med andre tips. Ønsker ikke å bruke en formue på vogn ☺️

Vi har en liten Yaris og Britax smile. Den går greit baki med litt fantasi. Bare understellet går baki uten problemer, som regel har vi bare med understellet og plopper bilsete oppå hvis vi bare skal på butikken. 

Vi så litt på Emmaljunga nxt90 som er ganske lik smile i størrelse, men synes den ble dyr uten at den ellers var noe bedre. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tips til vogn? Pris er ikke det viktigste. Har helst lyst på 4 hjul, synes de med 3 hjul er så skumle med veltefaren, og jeg kommer nok aldri til å jogge med babyen. 

Ønsker en fin, elegant vogn uten for mye ‘fuzz’. Helst lett og enkel å ta sammen. Har en BMW X5 og en touring, så er god plass til det meste tror jeg...?

Anonymkode: 0a359...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Tips til vogn? Pris er ikke det viktigste. Har helst lyst på 4 hjul, synes de med 3 hjul er så skumle med veltefaren, og jeg kommer nok aldri til å jogge med babyen. 

Ønsker en fin, elegant vogn uten for mye ‘fuzz’. Helst lett og enkel å ta sammen. Har en BMW X5 og en touring, så er god plass til det meste tror jeg...?

Anonymkode: 0a359...86e

Kommer litt an på hva du mener med elegant? Av de mer gammeldags-elegante syntes jeg de klassiske Emmaljunga vognene definitivt er stiligst. Vil du ha noe mer moderne, se på Emmaljunga nxt90, Bugaboo eller Stokke. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Emmaljunga Net90F. God å trille, fin å se på. Sittedelen legges helt flat (i motsetning til NNxt90).

Anonymkode: 98415...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Bugaboo Donkey? Ønsker muligens søskenvogn med mulighet for enkelvogn. Hvordan er dempingen? Kan man regulere liggestillingen i bagdelen slik som sportsdelen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler Emmaljunga Net90F. God å trille, fin å se på. Sittedelen legges helt flat (i motsetning til NNxt90).

Anonymkode: 98415...f81

Støtter! Gutten vår elsker NXT90F, spesielt sportsdelen. Han har gått fra å ikke sove, til å sove lange, gode dupper. Han har også hatt noen netter i vognen og sover da flere timer lenger enn i seng. Vognen får fint plass i vår golf.

Anonymkode: b0ceb...c72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Støtter! Gutten vår elsker NXT90F, spesielt sportsdelen. Han har gått fra å ikke sove, til å sove lange, gode dupper. Han har også hatt noen netter i vognen og sover da flere timer lenger enn i seng. Vognen får fint plass i vår golf.

Anonymkode: b0ceb...c72

Netter i vogn? Er det trygt da, å ligge i vognen i så mange timer uten tilsyn? Trodde soving i vogn bare regnes som trygt hvis man passet på. 😬 Sorry hvis jeg høres helt hysterisk ut nå 😂

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om stokke trailz får plass i bagasjerommet på Toyota Prius? :)

Anonymkode: d7edc...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som vet om det går ann å kjøpe nytt sittetrekk til BabyJogger City Elite? Og hva set koster? Vår er blitt ødelagt 😔

Anonymkode: d49bf...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Noen som har erfaring med Bugaboo Donkey? Ønsker muligens søskenvogn med mulighet for enkelvogn. Hvordan er dempingen? Kan man regulere liggestillingen i bagdelen slik som sportsdelen? 

Vi har den! Liker den godt, men det er ikke noe særlig demping. I vår ( ikke nyeste modell) kan vi ikke det.

Anonymkode: d49bf...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Noen som har Simo kombivogn? Får man lagt en liten baby trygt helt flatt i den hvis man ikke har liggebagen som hører til? Tror de har trekk til nederste del. Baby skal ligge i en vognpose. (Er til å låne en vogn når vi er på besøk, ikke daglig bruk). 

Anonymkode: 6018e...f0d

Ja den kan legges helt flat uten bag.

Anonymkode: 564fc...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/1/2019 at 5:42 PM, AnonymBruker said:

Kommer litt an på hva du mener med elegant? Av de mer gammeldags-elegante syntes jeg de klassiske Emmaljunga vognene definitivt er stiligst. Vil du ha noe mer moderne, se på Emmaljunga nxt90, Bugaboo eller Stokke. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Tusen takk! De var veldig fine de du nevnte, skal inn og prøve disse i dag:)

Anonymkode: 0a359...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...