Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Vi gikk for Britax smile2, godt fornøyd med den. Det er ikke så viktig for oss at den varer hele vognperioden, vi tenker at vi kjøper oss en brukt sportsvogn når babyen har vokst ut av denne.

Anonymkode: 6018e...f0d

Vår 1 åring er desverre for stor til den vogna allerede😕

Anonymkode: f0da0...4c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Vår 1 åring er desverre for stor til den vogna allerede😕

Anonymkode: f0da0...4c6

Da er hen nok for stor for mange andre tilsvarende vogner også :) vi tenker bytte i ny vogn når vår er 1,5år, så det går nok uansett fint. 

Anonymkode: 6018e...f0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om emaljunga nxt90 er veldig tung og trille?

Og dere som har hatt den/kjenner til den, varte den ut store deler av vognperioden?

Anonymkode: 59775...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Noen som vet om emaljunga nxt90 er veldig tung og trille?

Og dere som har hatt den/kjenner til den, varte den ut store deler av vognperioden?

Anonymkode: 59775...201

God å trille.

Synes sittedelen er liten, så gikk for nxt90F. Den triller jeg nå en 2 1/2 åring i og det går fint.

Anonymkode: 98415...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 19.42, lillemeg90 skrev:
 

Noen som har erfaring med babyjogger City elite med bagdel? Lurer på om den er litt ustødig mtp. At tyngdepunktet blir på forhjulet?

Har en 3.5 åring fra før som Sikkert kan finne på å lene seg på siden uten å tenke seg om.. :)

Litt seint svar her, men det var nå jeg såg det 😛 jeg er positivt overrasket over stødigheten, vi har en 3 åring som støtt og stadig klatrer opp på ene hjulet for å titte inn til lillebror og den har ikke veltet enda. Den er god å trille og jeg har ikke hatt noen problemer på 4 mnd, og vi har trillet mye. Som sagt, positivt overrasket da jeg har hørt at den ikke skulle være så bra med bag. I forhold til Brio happy som jeg hadde til 1 mann, er denne en drøm å kjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, neon_sun skrev:
 

Litt seint svar her, men det var nå jeg såg det 😛 jeg er positivt overrasket over stødigheten, vi har en 3 åring som støtt og stadig klatrer opp på ene hjulet for å titte inn til lillebror og den har ikke veltet enda. Den er god å trille og jeg har ikke hatt noen problemer på 4 mnd, og vi har trillet mye. Som sagt, positivt overrasket da jeg har hørt at den ikke skulle være så bra med bag. I forhold til Brio happy som jeg hadde til 1 mann, er denne en drøm å kjøre. 

Tusen takk for tilbakemelding! 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.10.2018 den 21.52, Tyah skrev:
 

Jeg har termin 28 mars. Bor på Vestlandet. Kjører liten bil (yaris) og har ikke tenkt å bytte den ut med det første. Kriteriene våre er at: 

- Vognen er lett å slå sammen og tar liten plass i bilen

- Den må være lett og god å kjøre

- Både jeg på 165 cm og min mann på 200 cm må kunne trille den

- Det må gå an å få vognen i lys farge (beige eller hvit) 😂 Ikke spør hvorfor... 

- Duvogn, og at vognen varer ut vognperioden eller værtfall store deler av den

Hittil vurderer jeg både Britax smile 2 og Emaljunga nxt90f. Hadde det ikke vært for at jeg leser at Britax smile 2 kan bli litt knapp i størrelsen etterhvert hadde jeg helt klart gått for den. Liker alt med den ellers, og prisen!!! 

Vi har også kjøpt Britax Smile 2 :) Har fått den hjem og er storfornøyd hittil. Eneste momentet er som du nevner at barnet kanskje vokser ut av den tidlig - men jeg tenker at dette er veldig individuelt. Har lest om barn som bruker den til de er 2 år også :) Testet med niesen min som er 10 mnd og hun hadde ok plass i sportsdelen. Hun kunne nok ha brukt den til hun var hvert fall 1-1,5 år. Når man kommer til den alderen skal man uansett ha en vogn som barnet sover i i barnehage, og så kjøper man kanskje en rimelig sportsvogn til hverdagsbruk - her går vi sikkert for en brukt Baby Jogger City Elite eller TFK Joggster Twist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til søskenvogn? Vi får nr 2 tidlig sommer neste år, og vil da ha 14mnd mellom dem, så jeg føler vi får behov for vogn som kan ta begge. Det viktigste for meg er at barna kan sitte begge veier, og at jeg har mulighet til å se dem samtidig. Er det bare donkey og emmaljunga som oppfyller disse kravene? Emmaljungaen vil neppe få plass i bilen, og donkey koster flesk, selv brukt. Si at det finnes et rimelig alternativ jeg har gått glipp av? 

Anonymkode: a93b2...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn er best av Babyjogger City Premier og Elite? Har termin nå i november.

Anonymkode: b0faa...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med Cybex Balios s? De har den på barnas hus, og hun ene anbefalte den veldig, men de andre selgerne er selvsagt rask med å anbefale bugaboo fox, tviler ikke på at dette er en helt super vogn. Den er jo superflott med masse gode løsninger. Men et argument jeg fikk for at bugaboo fox var bedre enn cybexen, var at cybexen har små hjul foran, noe som kan være en ulempe her nord, men når jeg da poengerte at hjulene foran er mindre på bugaboo fox ble de litt overasket. Og de klarte ikke helt svare for seg hvorfor bugaboo foxen er så mye bedre, og kjenner jeg da ble litt i tvil for at jeg kan få en god anbefaling som ikke er basert på ønske om å selge den dyreste vogna. 

Og da derfor spørsmål her, noen som har erfaring med cybex balios s? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvilken vogn er best av Babyjogger City Premier og Elite? Har termin nå i november.

Anonymkode: b0faa...66b

Premier😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Minlillelykke skrev:
 

Premier😊

Er denne god på grusvei også? Er bagen større enn på Eliten?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, frk.Sanna skrev:
 

Er denne god på grusvei også? Er bagen større enn på Eliten?☺️

Samme bag man bruker på elite. Helt ok vil jeg si😊 bedre enn elite. Plusset er at du kanha barnet mot deg lenger. Plugg en meget romslog handlekurv

Endret av Minlillelykke
Tilleggsinfo og skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.11.2018 den 23.35, AnonymBruker skrev:
 

Hvilken vogn er best av Babyjogger City Premier og Elite? Har termin nå i november.

Anonymkode: b0faa...66b

Jeg følte at eliten ble for lang/stor...Etter mye om og men endte jeg på å bestille den vogna i går til vår 1 åeing. Vi hadde Stokke trailz først, men følte den vogna var for dyr til å ha stående da vi ikke bruker vogn så ofte lenger. Vi har en stor 1 åring å det at man kan snu baggen mot meg veide mye for valget mitt + at den skal være god å kjøre og liten sammenslått☺️ Er litt spent på framhjula i ulike terreng da men. Har lest at kallesjen er litt dum, men at noen har byttet den med en bugaboo kallesj🤷‍♀️

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lese gjennom, søke og stille spørsmål her. Jeg trenger konkrete meninger om følgende (Føler jeg at jeg ikke får gode nok svar blir det en ny tråd?

Står mellom Stokke Trailz og en tilsvarende Boogabo. Hva er argumenter for og mot på disse to mot hverandre.

Bor i by, skal brukes på grus i skogen, har stor bil. Vi er begge litt høye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2018 den 23.35, AnonymBruker skrev:
 

Hvilken vogn er best av Babyjogger City Premier og Elite? Har termin nå i november.

Anonymkode: b0faa...66b

City premier med Bugaboo donkey kalesje😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sjøstjernen skrev:
 

Har prøvd å lese gjennom, søke og stille spørsmål her. Jeg trenger konkrete meninger om følgende (Føler jeg at jeg ikke får gode nok svar blir det en ny tråd?

Står mellom Stokke Trailz og en tilsvarende Boogabo. Hva er argumenter for og mot på disse to mot hverandre.

Bor i by, skal brukes på grus i skogen, har stor bil. Vi er begge litt høye

Sto mellom disse to for meg også. Endte opp med Bugaboo Buffalo (Dette er litt under et år siden så rett før Fox kom). Valgte da Buffalo fordi jeg syns den var lettere å slå sammen og tok mindre plass sammenslått enn Trailz (har liten bil). Syns også Bugaboo sin kalesje var bedre, men dette har Stokke forbedret i sin nyeste modell. Jeg har jo kun prøvd Stokke i butikken så vet ikke hvordan den er på grus, men Buffalo er helt super på grus og skogsveier (spesielt hvis du låser framhjulene). Fox skal jo være hakket bedre enn Buffalo så jeg hadde gått for Bugaboo igjen. Samboer er 1.90 og Syns det går veldig fint å trille Buffalo. Den kan jo stilles ganske høyt opp. Ellers så husker jeg at jeg ikke klarte å kjenne spesielt forskjell på de når jeg trillet de rundt i butikken. Så det faller kanskje på hvilken du syns er finest?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sjøstjernen said:
 

Har prøvd å lese gjennom, søke og stille spørsmål her. Jeg trenger konkrete meninger om følgende (Føler jeg at jeg ikke får gode nok svar blir det en ny tråd?

Står mellom Stokke Trailz og en tilsvarende Boogabo. Hva er argumenter for og mot på disse to mot hverandre.

Bor i by, skal brukes på grus i skogen, har stor bil. Vi er begge litt høye

Det var de det sto om for oss også, og vi endte opp med Trailz. Vi har ikke bil så vi falt veldig for det store kurven under i tillegg til at den er veldig lett å trille med store lufthjul og enkel å manøvrere på kollektivtransport (den er høy og litt brei, men har ganske kompakt flate i forhold til mange andre vogner). Vi er to høye foreldre og har satt pris på hvor høy den er og at spesielt bagen er stor og god. Syns den kommer seg godt fram i allslags terreng. 

Et vennepar av oss valgte bort Trailz til fordel for Bugaboo blant annet fordi den tok så stor plass i bilen. Og det gjør den! Spesielt når du har den store bagen i tillegg. Ellers føler jeg Buffaloen føles mindre og lettere, den er også veldig god å trille og bagen er veldig enkel å grei å bære for seg sjøl med baby oppi om det er noe du tror du kommer til å gjøre. Det er veldig knotete og tungt med Stokke-bagen i forhold. 

Vi har vært veldig fornøyd med Stokke Trailz og har ikke angret et sekund på at vi valgte den, og vår har vært MYE brukt de siste to årene. Men tror Buffaloen er en veldig god vogn den også så tror egentlig ikke at dere kommer til å angre på noen av de. Så lenge dere har plass i bilen 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...