AnonymBruker Skrevet 17. mai 2024 #2521 Del Skrevet 17. mai 2024 Tips til sovevogn i barnehagen? Til eldste brukte vi Uppababy Vista-en, men håper på å kunne ha denne stående hjemme nå. Hjemme sov han i en Emmaljunga Super Nitro, mener jeg. Den har vi solgt, og leter etter en litt nettere sovevogn. De sover innendørs. Anonymkode: a3961...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmff20 Skrevet 19. mai 2024 #2522 Del Skrevet 19. mai 2024 Har Emmaljunga sento pro. Fornøyd med den. Babyen er fornøyd i den. Veldig god å trille, stor og robust. Var veldig god på vinterføre. God demping og fin å se på☺️ minus er at den tar stor plass i bilen, litt tung i bakker og er ikke en vogn som er lettvin å pakke med seg (krever to ledige hender). Altså: Ikke en vogn for de som tar mye kollektiv og handler i trange butikker, men heller for oss som triller mye på grus og bor landlig til. Så vi er på utkikk etter en reisevogn/fremtidig barnehagevogn/kjøpesentervogn. Må ta liten plass i bilen (ikke nødvendig at den passer på fly, men er en fordel), ikke være så alt for dyr og være enkel og grei å håndtere. Tips? Kan være dette er et for stort krav, men kunne tenke meg å jogge med vogn når baby blir litt større (4 mnd nå), så ikke en uting om dette også går an?🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 19. mai 2024 #2523 Del Skrevet 19. mai 2024 Kmff20 skrev (1 time siden): Har Emmaljunga sento pro. Fornøyd med den. Babyen er fornøyd i den. Veldig god å trille, stor og robust. Var veldig god på vinterføre. God demping og fin å se på☺️ minus er at den tar stor plass i bilen, litt tung i bakker og er ikke en vogn som er lettvin å pakke med seg (krever to ledige hender). Altså: Ikke en vogn for de som tar mye kollektiv og handler i trange butikker, men heller for oss som triller mye på grus og bor landlig til. Så vi er på utkikk etter en reisevogn/fremtidig barnehagevogn/kjøpesentervogn. Må ta liten plass i bilen (ikke nødvendig at den passer på fly, men er en fordel), ikke være så alt for dyr og være enkel og grei å håndtere. Tips? Kan være dette er et for stort krav, men kunne tenke meg å jogge med vogn når baby blir litt større (4 mnd nå), så ikke en uting om dette også går an?🤷♀️ Reisevogn/kjøpesentervogn og en løpevogn er ikke noe som er direkte lett å kombinere. Babyjogger er jo en stor hit blant mange, men den er ikke direkte liten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kmff20 Skrevet 19. mai 2024 #2524 Del Skrevet 19. mai 2024 mereo skrev (3 timer siden): Reisevogn/kjøpesentervogn og en løpevogn er ikke noe som er direkte lett å kombinere. Babyjogger er jo en stor hit blant mange, men den er ikke direkte liten. Hehe tenkte meg det. Da kan det tenkes at vi må ha ei løpevogn etterhvert. Er først og fremst reisevogn vi er på utkikk etter nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 20. mai 2024 #2525 Del Skrevet 20. mai 2024 Kmff20 skrev (8 timer siden): Hehe tenkte meg det. Da kan det tenkes at vi må ha ei løpevogn etterhvert. Er først og fremst reisevogn vi er på utkikk etter nå. Hva legger du i ikke alt for dyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. mai 2024 #2526 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 22.29): Tips til sovevogn i barnehagen? Til eldste brukte vi Uppababy Vista-en, men håper på å kunne ha denne stående hjemme nå. Hjemme sov han i en Emmaljunga Super Nitro, mener jeg. Den har vi solgt, og leter etter en litt nettere sovevogn. De sover innendørs. Anonymkode: a3961...132 Til mine to siste barn har jeg brukt Mountain buggy til sovevogn i barnehagen. Babyjogger er også ganske lik. Lang rygg til barn som vokser og plass til vognpose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2024 #2527 Del Skrevet 20. mai 2024 Amatariel skrev (9 timer siden): Til mine to siste barn har jeg brukt Mountain buggy til sovevogn i barnehagen. Babyjogger er også ganske lik. Lang rygg til barn som vokser og plass til vognpose. De har tre hjul, har de ikke? Tror barnehagen ønsker vogn med fire hjul. Anonymkode: a3961...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. mai 2024 #2528 Del Skrevet 20. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har tre hjul, har de ikke? Tror barnehagen ønsker vogn med fire hjul. Anonymkode: a3961...132 Ja har tre hjul ja. Veldig rart om barnehagen har krav til designet på vognen man kommer med? Det har de vel strengt tatt ikke noe med. I vår barnehagen er det maange vogner med tre hjul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2529 Del Skrevet 25. mai 2024 Jeg er på jakt etter en vogn som blir minst mulig slått sammen! Hjeeelp? Anonymkode: fcb05...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 27. mai 2024 #2530 Del Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 25.5.2024 den 20.28): Jeg er på jakt etter en vogn som blir minst mulig slått sammen! Hjeeelp? Anonymkode: fcb05...808 Du bør nevne alder på barnet. Skal det være vogn som brukes daglig, reisevogn, etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #2531 Del Skrevet 27. mai 2024 mereo skrev (11 minutter siden): Du bør nevne alder på barnet. Skal det være vogn som brukes daglig, reisevogn, etc? Litt over 2 år. Vil helst bare gå, men vet det trengs på tur. Så til ferier, til-fra bhg. Anonymkode: fcb05...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. mai 2024 #2532 Del Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Litt over 2 år. Vil helst bare gå, men vet det trengs på tur. Så til ferier, til-fra bhg. Anonymkode: fcb05...808 Hvis det ikke er behov for å trille på vinter i snø, så ville jeg nok gått for en trille her. Finnes flere gode. Vi var i Spania flere uker en gang med en 3-åring og tok da med en Babyjogger City tour. Den dekte alt behovet. Avlasting for å gå, samt soving. Hun satt veldig fint i den. Denne blir jo så liten som en skulderveske når den er slått sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2533 Del Skrevet 28. mai 2024 Enda lenge til termin, men jeg må fordele utgifter til babyutstyr noe utover året og har derfor begynt å se på barnevogner. Er det noen som har en å anbefale? Jeg har termin på vinteren og her jeg bor er det MYE snø gjennom hele vinteren som er lang. Ofte dårlig brøyting... Vil også tilføye at jeg bor i 2. etasje, ingen heis. Vogn må derfor kunne bæres opp og ned trapp. Anonymkode: a533e...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 29. mai 2024 #2534 Del Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Enda lenge til termin, men jeg må fordele utgifter til babyutstyr noe utover året og har derfor begynt å se på barnevogner. Er det noen som har en å anbefale? Jeg har termin på vinteren og her jeg bor er det MYE snø gjennom hele vinteren som er lang. Ofte dårlig brøyting... Vil også tilføye at jeg bor i 2. etasje, ingen heis. Vogn må derfor kunne bæres opp og ned trapp. Anonymkode: a533e...818 Mye snø og dårlig brøyting = store hjul foran. Cybex Priam får man store hjul til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2535 Del Skrevet 29. mai 2024 Hei! Noen som har erfaring med Bellino Di Lusso barnevogn? Anonymkode: 8c165...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollemy Skrevet 29. mai 2024 #2536 Del Skrevet 29. mai 2024 Hei! Vi vurderer bugaboo fox 5. Bor litt på bygda så er ikke lett å finne butikker for å teste vogn. Mannen er 2 M høy, noen som kan si noe om lengden og om den blir kort for han? Og hvis dere har bugaboo fox 5, hva er dere mest fornøyd med på vogna?😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2537 Del Skrevet 30. mai 2024 Bollemy skrev (6 timer siden): Hei! Vi vurderer bugaboo fox 5. Bor litt på bygda så er ikke lett å finne butikker for å teste vogn. Mannen er 2 M høy, noen som kan si noe om lengden og om den blir kort for han? Og hvis dere har bugaboo fox 5, hva er dere mest fornøyd med på vogna?😋 Vet ikke hvordan Fox 5 er i forhold til 3 og sånn, men bugaboo for 2 måtte jeg selge fordi jeg følte at jeg hadde ungen ved knærne. Den lå så sykt langt nede. Håndtaket var ikke noe problem, for det kan teleskopjusteres. Jeg er 165 og lurer på hvor lav man må være for å få barnet i en bedre høyde med den vogna. 😅 Anonymkode: 8f526...0d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #2538 Del Skrevet 8. juni 2024 Skulle gjerne hatt litt tips til vogn! Vi venter barn nummer to i høst. Eldste barnet vil da være i underkant av 2.5 år og trenger fortsatt vognen sin en stund. Kjøpte Bugaboo Donkey nylig for å venne oss til søskenvogn før baby kommer. Vi er dog ikke solgt.. Syns den er alt for komplisert å slå opp og ned for å få inn og ut av bil. I tillegg tar den stor plass og er rett og slett litt knotete for vårt bruk. Easywalkeren vi har fra før er en lek i forhold. Vi ønsker derfor å prøve oss på enda en separat vogn til baby nr to istedenfor søskenvogn. Mulig vi angrer når vi skal ut alene med begge barna, men det finner vi fort ut av 😅🫣 Kriterier/ønsker: - enkel å slå sammen - ikke for tung å løfte. Må både opp/ned trapper daglig og inn/ut av bil regelmessig. - kan slås sammen med sittedelen på - bagdelen kan kollapses for å ta mindre plass i bilen/ved oppbevaring - helst ergonomisk sittedel - hvis ikke ergonomisk sittedel, muligheten for å ta opp fotenden - lang kalesje - god liggestilling - barnet sitter godt i oppreist stilling, ikke kun halvveis sittende - enkelt å justere ryggen - lett å manøvrere/styre - skal brukes til hverdags (asfalt, grus, bakker, kjøpesenter) og etterhvert til/fra og ved soving i bhg - litt størrelse på kurven under vognen Takk for innspill og hjelp ☺️🙏🏻 Anonymkode: 37812...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 9. juni 2024 #2539 Del Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skulle gjerne hatt litt tips til vogn! Vi venter barn nummer to i høst. Eldste barnet vil da være i underkant av 2.5 år og trenger fortsatt vognen sin en stund. Kjøpte Bugaboo Donkey nylig for å venne oss til søskenvogn før baby kommer. Vi er dog ikke solgt.. Syns den er alt for komplisert å slå opp og ned for å få inn og ut av bil. I tillegg tar den stor plass og er rett og slett litt knotete for vårt bruk. Easywalkeren vi har fra før er en lek i forhold. Vi ønsker derfor å prøve oss på enda en separat vogn til baby nr to istedenfor søskenvogn. Mulig vi angrer når vi skal ut alene med begge barna, men det finner vi fort ut av 😅🫣 Kriterier/ønsker: - enkel å slå sammen - ikke for tung å løfte. Må både opp/ned trapper daglig og inn/ut av bil regelmessig. - kan slås sammen med sittedelen på - bagdelen kan kollapses for å ta mindre plass i bilen/ved oppbevaring - helst ergonomisk sittedel - hvis ikke ergonomisk sittedel, muligheten for å ta opp fotenden - lang kalesje - god liggestilling - barnet sitter godt i oppreist stilling, ikke kun halvveis sittende - enkelt å justere ryggen - lett å manøvrere/styre - skal brukes til hverdags (asfalt, grus, bakker, kjøpesenter) og etterhvert til/fra og ved soving i bhg - litt størrelse på kurven under vognen Takk for innspill og hjelp ☺️🙏🏻 Anonymkode: 37812...e8b Du kan jo løse det med «stå brett» som har sånn «sykkelsete». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #2540 Del Skrevet 9. juni 2024 mereo skrev (1 minutt siden): Du kan jo løse det med «stå brett» som har sånn «sykkelsete». Jeg tenker også at søskenbrett høres bedre ut. En 2,5-åring har ikke samme vognbehov som en nyfødt baby. Mest sannsynlig vil de ikke være synket i søvnritiner slik at det uansett er begrenset behov for å trille lengre sovetur med begge samtidig hvis man bare er en voksen. Kjedelig om de vekker og forstyrrer hverandre. Vi hadde samme aldersforskjell og brukte kanskje søskenvogn 2-3 ganger, og det var aldri en suksess. Tok stor plass, tung å trille med begge oppi, og barna trengte den nesten aldri samtidig. Søskenbrett eller yngste i bæreselen og eldste i vogna var best for oss de gangene jeg skulle ut med begge samtidig. Anonymkode: 8f526...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå