Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Dette er vårt første barn og vi er på jakt etter vogn. Det står mellom «bugaboo fox3» og «cybex priam». Vi bor i Oslo og skal trille mest i byen, men også noe på grus osv. er det noen som også har vurderert disse to, men endt opp med en av de? Hvorfor? Fordeler ulemper med de to vognene? 

Anonymkode: dd0b0...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei. Jeg uppa baby vista v2 med adapter så setet kommer høyere(slik som Stokke) syyykt fornøyd! Den er som bugaboo litt breiere men mye mer stødig og større vareutvalg. Meeen den knirker. Er d vanlig? Eller kan jeg klage? 

Anonymkode: 54913...444

Hei, du nå smøre den. Søk på YouTube 😊

Anonymkode: 1d410...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Dette er vårt første barn og vi er på jakt etter vogn. Det står mellom «bugaboo fox3» og «cybex priam». Vi bor i Oslo og skal trille mest i byen, men også noe på grus osv. er det noen som også har vurderert disse to, men endt opp med en av de? Hvorfor? Fordeler ulemper med de to vognene? 

Fordel med priam er at du kan kjøpe store hjul til å ha i front om man skulle føle behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vi har priam og er veldig fornøyd med den, men venner som har fox er veldig fornøyd med sine, så begge er gode vogner :) Vi valgte priam fordi den var litt høyere, det var lettere å justere håndttaket og vi så at vi kunne kjøpe terrenghjul ved behov. Mannen er såpass lang at dette med høyde faktisk var en faktor. I tillegg synes vi priamen var litt bedre å kjøre. Fox har dog bedre kalesje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 10.28):

Hei,

Vi vurderer å kjøpe enten Emmaljunga (2023 modell) eller BritaxSmile3. Har derfor noen spørsmål jeg lurer på om noen har lyst til å svare på. 
vi kommer mest til å gå på asfalt og grus.

- positive og negative ting med begge vognene?

- deres erfaring ?

- Hvilken type/modell Emmaljunga vogn?

- hvilken ville dere kjøpt / gikk dere for å kjøpe?

- Hvilken nettside synst dere er best på pris når det kommer til kjøp av vogn? Vi ønsker å kjøpe en slik pakke som er på bildene, med «alt» utstyr som hører til.

Anonymkode: 21eeb...b64

Nå venter jeg på å føde og har jeg enda ikke tatt i bruk min emmaljunga 😅 jeg måtte kjøpe 22 modellen, men ser det ikke er så mye forskjell. 

Jeg stod mellom disse og valgte emmaljunga. 

Førsteinntrykket mitt når jeg prøvde de var at Britaxen var mye mer skranglete og EM mer robust. Samtidig er britax lettere. Vi ønsket en vogn som var god på vinterføre, og hadde mindre behov for vogn til bygåing så dette var det mest avgjørende for oss. Vekt og størrelse var ikke så viktig da vi har veldig stort bagasjerom og ikke kommer til å ta buss etc.

Jeg kjøpte f90 mer ergonomisk sittedel, og den har en mye lettere løsning for å legge ned sete noe som er viktig for oss begge, i tillegg til justerbart håndtak :)

Anonymkode: f86a4...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå venter jeg på å føde og har jeg enda ikke tatt i bruk min emmaljunga 😅 jeg måtte kjøpe 22 modellen, men ser det ikke er så mye forskjell. 

Jeg stod mellom disse og valgte emmaljunga. 

Førsteinntrykket mitt når jeg prøvde de var at Britaxen var mye mer skranglete og EM mer robust. Samtidig er britax lettere. Vi ønsket en vogn som var god på vinterføre, og hadde mindre behov for vogn til bygåing så dette var det mest avgjørende for oss. Vekt og størrelse var ikke så viktig da vi har veldig stort bagasjerom og ikke kommer til å ta buss etc.

Jeg kjøpte f90 mer ergonomisk sittedel, og den har en mye lettere løsning for å legge ned sete noe som er viktig for oss begge, i tillegg til justerbart håndtak :)

Vi fikk veldig bra tilbud med å følge med på tilbud/kundeklubb. Tror samtidig ikke det blir slike bra tilbud på 23 modellen før i vår. Det var masse tilbud overalt og konstant fra februar til sommeren. Vi endte opp med å kjøpe den på prisgaranti på barnas hus (for å kjøpe fysisk og kunne gå dit for garanti og gratis  service) og brukte da et kundeklubbtilbud med pakke fra babycare. Husk at på barnas hus så skal de matche prisen med både butikker og nettbutikker så lenge alle produktene stemmer overens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.9.2022 den 13.07):

Vi har Bugaboo Fox 2, tror 3 kom rett etter at vi kjøpte den i fjor?

Jeg er veldig fornøyd med at den er lett å legge sammen og tar lite plass i bilen min. Ellers er den superlett å trille og styre, og synes den fungerer godt på føret her vi bor. Den har gått mest på asfalt, men også noen grusveier. Synes den virker god da også. Vi fikk barn i desember i fjor, så har trillet mye på snødekket vei også, og det er ikke noe problem. Synes det er fint at hjul kan låses ved behov slik at de ikke svinger, men det er kanskje standard på alle?

Vi får nummer to i vinter, så det blir ikke store mellomrommet, og har da vurdert Bugaboo donkey som søskenvogn. Er rett og slett så fornøyd med Fox at jeg håper Donkey er like god til to. Har ikke prøvd den da, og vet ikke hvor lett det er å trille to uansett.

Anonymkode: ee4ba...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 21.01):

Hei. Jeg uppa baby vista v2 med adapter så setet kommer høyere(slik som Stokke) syyykt fornøyd! Den er som bugaboo litt breiere men mye mer stødig og større vareutvalg. Meeen den knirker. Er d vanlig? Eller kan jeg klage? 

Vår knirker også! Har gjort det en stund, så regner med det er vanlig, men kanskje vi trenger å få smurt den og.

Anonymkode: 531ea...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2022 at 10:28 AM, AnonymBruker said:

Hei,

Vi vurderer å kjøpe enten Emmaljunga (2023 modell) eller BritaxSmile3. Har derfor noen spørsmål jeg lurer på om noen har lyst til å svare på. 
vi kommer mest til å gå på asfalt og grus.

- positive og negative ting med begge vognene?

- deres erfaring ?

- Hvilken type/modell Emmaljunga vogn?

- hvilken ville dere kjøpt / gikk dere for å kjøpe?

- Hvilken nettside synst dere er best på pris når det kommer til kjøp av vogn? Vi ønsker å kjøpe en slik pakke som er på bildene, med «alt» utstyr som hører til.

Anonymkode: 21eeb...b64

Jeg kan nevne positive ting med britax: lett og smidig vogn, kommer frem overalt, god å trille, veldig enkel å slå sammen. Kan kneppe på britax bilstol uten adapter. Stooor kurv under. 

Har inntrykk av at Emmaljunga er tyngre og stivere, som er en fordel i noen situasjoner og en ulempe i andre.

Anonymkode: ab13e...d56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her, da det er vanskelig å få svar på barnevogntråden😅

men klarer ikke bestemme meg for om jeg skal velge cybex priam eller fox 3. Noen her som har prøvd begge, og hvilken likte du best? Er de like lette og enkle å legge sammen? 
Og er begge like gode å bruke om vinteren/grus osv? 

Anonymkode: 601f9...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kan nevne positive ting med britax: lett og smidig vogn, kommer frem overalt, god å trille, veldig enkel å slå sammen. Kan kneppe på britax bilstol uten adapter. Stooor kurv under. 

Har inntrykk av at Emmaljunga er tyngre og stivere, som er en fordel i noen situasjoner og en ulempe i andre.

Anonymkode: ab13e...d56

Med Britax i-Sense babystolen bruker man adapter som følger med vogna for å klikke den på :)

Anonymkode: 2bfbd...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til ei god «bilvogn» som er mulig å få tak i brukt til grei pris?

Vi har ei Britax Go Big 2 som vi bruker i det daglige til trilling og soving, og har stående ei gammel Emmaljunga hos et familiemedlem som skal bli sovevogn når han begynner i barnehage. 

Ønsker meg likevel ei rimelig og grei lita vogn som vi fast kan ha liggende i bagasjerommet til byturer o.l. Den må kunne slås sammen med sittedelen på og bli flat nok til å kunne soves i ved behov. Sittedelen bør likevel ikke være av de minste da ungen foreløpig er litt over snittet på lengde. 

Anonymkode: f83d8...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 18.34):

Vi har ei Britax Go Big 2 som vi bruker i det daglige til trilling og soving, og har stående ei gammel Emmaljunga hos et familiemedlem som skal bli sovevogn når han begynner i barnehage. 

Ønsker meg likevel ei rimelig og grei lita vogn som vi fast kan ha liggende i bagasjerommet til byturer o.l. Den må kunne slås sammen med sittedelen på og bli flat nok til å kunne soves i ved behov. Sittedelen bør likevel ikke være av de minste da ungen foreløpig er litt over snittet på lengde. 

Ta en kikk på Joie, der kan flere av vognene felles med sittedelen og er som en større reisevogn. (Krysning mellom en stor vogn og reisevogn).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser etter en lett og kompakt vogn med vendbart sete som kan legges helt flatt. Tips? 

Anonymkode: 0d3a4...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 18.34):

Babyjogger city tour er jeg fornøyd med. Den er nok mer ei trille enn vogn når det gjelder kjørekomfort, men den er supersnedig og veldig lett å løfte inn og ut av bil (jeg har ryggproblemer, så dette er veldig viktig for meg). Vi betalte 3000 for denne vogna ny, så det burde gå an å finne brukt til en grei pris. 

Anonymkode: 8f526...0d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre som har Uppababy Vista2, hvilket regntrekk bruker dere til sittedelen? Synes det som fulgte med er litt rart, klarte ikke helt å feste det ordentlig..

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dere andre som har Uppababy Vista2, hvilket regntrekk bruker dere til sittedelen? Synes det som fulgte med er litt rart, klarte ikke helt å feste det ordentlig..

Anonymkode: 61a24...ded

Jeg har uppababy sitt performance regntrekk, det sitter bedre. Tinkafu passer også. 

Anonymkode: 1d410...7cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.9.2022 den 21.01):

Vår knirket helt vanvittig i festet. Fikk smurt den med silikonspray, har ikke knirket etter det. 👍🏻

Anonymkode: a3961...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ser at Easywalker Harvey3 er på tilbud til 5500,- med bag og sportsdel hos barnashus. Er dette er bra tilbud, eller kan jeg forvente at det kommer bedre tilbud til black friday?

Anonymkode: 0aaa4...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 19.50):

Ser at Easywalker Harvey3 er på tilbud til 5500,- med bag og sportsdel hos barnashus. Er dette er bra tilbud, eller kan jeg forvente at det kommer bedre tilbud til black friday?

Anonymkode: 0aaa4...837

Hvor fant du det tilbudet? I fysisk butikk? 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...