Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen som har erfaring med Beemoo sportsvogner? Vurderer disse to. Synes de så både fine og solide ut! Og rimeligere enn Baby Jogger som jeg vurderte i utgangspunktet. Skal brukes på turer, reise og som sovevogn.

https://www.jollyroom.no/barnevogner/sportsvogner/vendbar-sittedel/beemoo-shade-sportsvogn-black-melange?gclid=EAIaIQobChMIjNvO4L3l8gIViIbVCh0RpQgDEAQYAiABEgJYDPD_BwE

https://www.jollyroom.no/barnevogner/triller/triller/beemoo-bff40-trille-black?gclid=EAIaIQobChMIjNvO4L3l8gIViIbVCh0RpQgDEAQYASABEgJo_PD_BwE

Anonymkode: 1e025...d93

Beemoo er ofte utrolig små i bag- og sittedel. Tenkte å være litt økonomisk der jeg og, men endte opp med å kjøpe en annen vogn rimelig fort. Ikke den beste kvaliteten heller..  

Anonymkode: 057e0...c4b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 9/2/2021 at 2:54 PM, AnonymBruker said:

Ser alle bare diskuterer og kjøper disse dyrere vognene, er det noen som har vogn på budsjett å anbefale her også?

10.000-20.000 er alt for mye😊

Anonymkode: 0f589...d17

Jeg kjøpte

sportsvogn Britax go big 2 på salg til 3000kr, fant vognbag på salg til 900kr, kjøpte også stokke beat på tilbud til 3000kr (også sportsvogn). Så følger man med på salg så kan man få ting billig. Fikk forøvrig også tak i en Babyjogger city premier (kun bagvogn, uten sportsdelen) til 700kr, men solgte den igjen. Alle kjøpt nye, på salg. 

Anonymkode: 819f7...cae

• Liker 1
Skrevet

Lille frøkna vokser snart ut av baggen. Vi har en mountain buggy som vi ser snart blir for liten. Babyen er 12 uker. Hvilken vogn anbefales? Vi triller stortsett på asfalt. 

Anonymkode: bd2c0...a0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lille frøkna vokser snart ut av baggen. Vi har en mountain buggy som vi ser snart blir for liten. Babyen er 12 uker. Hvilken vogn anbefales? Vi triller stortsett på asfalt. 

Jeg opplevde det samme. Bag'en på den vognen ble raskt for liten, spesielt da vi gikk inn i vinter og det ble trangt med pose også. Kjøpte da en bugaboo for en mellomperiode og var godt fornøyd med den! Men da det ble tid for å bruke sportsdelen gikk jeg tilbake til buggyen. Den er fantastisk god ♥ Kjøpte og solgte bugabooen brukt for samme pris, så ingen tap i penger.

• Liker 1
Skrevet

Det skulle vært en søkefunksjon i denne tråden altså, for det har helt sikkert blitt skrevet mye om tidligere🙈 Men er det noen som har erfaring med Silver Cross Wave? Jeg har forelsket meg i denne vognen!

Er den lett å legge sammen/få inn og ut av bilen? Oppleves den som god og stabil å kjøre? Er den ergonomisk bra for barnet å ligge/sitte i? :) 

Anonymkode: b88ba...83f

• Liker 1
Skrevet
Amatariel skrev (8 timer siden):

Jeg opplevde det samme. Bag'en på den vognen ble raskt for liten, spesielt da vi gikk inn i vinter og det ble trangt med pose også. Kjøpte da en bugaboo for en mellomperiode og var godt fornøyd med den! Men da det ble tid for å bruke sportsdelen gikk jeg tilbake til buggyen. Den er fantastisk god ♥ Kjøpte og solgte bugabooen brukt for samme pris, så ingen tap i penger.

Hvilken bugaboo valgte du? Jeg har mulighet å kjøpe en bugaboo buffalo til kr 3000…

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det skulle vært en søkefunksjon i denne tråden altså, for det har helt sikkert blitt skrevet mye om tidligere🙈 Men er det noen som har erfaring med Silver Cross Wave? Jeg har forelsket meg i denne vognen!

Jeg tror det er søkefunksjon her ;) Du kan trykke på forstørrelseglasset helt øverst, skrive søkeord og huk av for 'denne tråden'. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken bugaboo valgte du? Jeg har mulighet å kjøpe en bugaboo buffalo til kr 3000…

Det var en cameleon den gang som var på markedet 

Skrevet
Amatariel skrev (35 minutter siden):

Jeg tror det er søkefunksjon her ;) Du kan trykke på forstørrelseglasset helt øverst, skrive søkeord og huk av for 'denne tråden'. 

Det var en cameleon den gang som var på markedet 

Ahh, takk for tips!🙌🏻 Det funka ikke helt, ellers så fikk jeg det ikke til (er på mobil), kom kun opp spørsmål fra meg selv og etpar andre 😄 Så er fremdeles interessert i å høre erfaringer🤩

Skrevet

Når byttet dere barnet fra liggedel til sportsdel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når byttet dere barnet fra liggedel til sportsdel?

Veldig variabelt. Ene barnet mitt var 8 måneder, mens et annet var 4 måneder. Sistnevnte var veldig mye våken, og bare gråt når han ble lagt i vognen. Utrolig tidlig ute og veldig "med" så han ville opp og se. Måtte derfor frem med sportsdel da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 15.13):

Vi hadde den til første. Veldig grei vogn, ergonomisk sittedel og fine tekstiler.

Men det er en ren byvogn, synes ikke at kjørekomforten stod helt til prisen. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Skrevet

Babyen har vokst ut av vogna (straks) vogna vi har nå er 72 cm og vi vurderer en bugaboo til 76cm. Brukt koster den 4000kr. Syntes bare det er så innmari dyrt for 4 cm. Er det verdt det? Babyen er 12 uker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Babyen har vokst ut av vogna (straks) vogna vi har nå er 72 cm og vi vurderer en bugaboo til 76cm. Brukt koster den 4000kr. Syntes bare det er så innmari dyrt for 4 cm. Er det verdt det? Babyen er 12 uker. 

Jeg syns det var verdt det. Men så solgte jeg vognen videre for samme sum som jeg hadde kjøpt den for da... 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei , det ville jeg ikke gjort. Hvor stor er babyen din da? Om to måneder kan du gå over til sittedel.

Anonymkode: 85a2f...5ea

Skrevet

Har googla barnevogner og lest en del, men lurer på om noen har personlige anbefalinger som matcher disse kriteriene:

- ei vogn som er lett å løfte.

- enkel å legge sammen.

- ikke så stor (bor i by), så jeg kan ferdes i butikker og på kafeer uten å «braute» meg frem. 

- som passer både for meg som er lav (1,60) og mannen (1,93).

Skal hovedsaklig trille på asfalt og grus. Ikke behov for vogn tilpasset løping. 

Setter stor pris på svar! 😁

Anonymkode: 20789...0dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Jeg hadde sjekket bruktmarkedet i nærheten etter en brukt simo med bag, eller lignende (kanskje de eldre emmaljungaene også hadde stor bag?), evt Stokke Trailz, den har svær bag. 

Anonymkode: 07e0d...184

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har googla barnevogner og lest en del, men lurer på om noen har personlige anbefalinger som matcher disse kriteriene:

- ei vogn som er lett å løfte.

- enkel å legge sammen.

- ikke så stor (bor i by), så jeg kan ferdes i butikker og på kafeer uten å «braute» meg frem. 

- som passer både for meg som er lav (1,60) og mannen (1,93).

Skal hovedsaklig trille på asfalt og grus. Ikke behov for vogn tilpasset løping. 

Setter stor pris på svar! 😁

Anonymkode: 20789...0dc

Det er nok mange vogner som kan passe :). Jeg hadde tilsvarende kriterier og kjøpte Britax smile og venninna mi kjøpte Bugaboo fox, vi er begge fornøyd til samme type bruk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei , det ville jeg ikke gjort. Hvor stor er babyen din da? Om to måneder kan du gå over til sittedel.

Hun er rundt 64cm… men det ser så tight ut i vogna :)

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hun er rundt 64cm… men det ser så tight ut i vogna :)

Det er ikke farlig om det ser litt tight ut, det gjør det for alle :)  De trenger jo ikke mye plass rundt seg, de sover ofte bedre når det er litt trangt og lunt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2021 den 20.36):

Vi hadde den til første. Veldig grei vogn, ergonomisk sittedel og fine tekstiler.

Men det er en ren byvogn, synes ikke at kjørekomforten stod helt til prisen. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Ok, takk så mye for svar! 😄 Da får jeg vurdere litt mer. På grunn av hundebur i bilen er det et pluss om vognen er så nett som mulig, samtidig er det en fordel om vognen kan brukes på et større variasjon av terreng. Disse to egenskapene er vel ofte dessverre ikke helt forenlige.

Noen andre som erfaring å dele? :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...