Gå til innhold

Jeg tør ikke gå i skogen lenger...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 27.5.2019 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Det beste hadde vært om du hadde ordnet deg med en pistol som du hadde med deg i tilfelle en nødssituasjon. Noen har det.

Anonymkode: 38a40...6d7

Hadde det ennå vært lov her i Norge.. Vi må se til Tsjekkia når det gjelder våpenlover.. De kan sakene sine.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 26.5.2019 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Rovdyrene er reddere oss vi er dem. Syng litt høyt når du er ute og går. Ulv er ikke farlig og vil vike unna, så sant du ikke kommer over en ulveflokk som spiser, en tispe med unger, eller en gal ulv med rabies 😄

Anonymkode: 6afa0...bf4

Ulven er faktisk større enn en gjennomsnittlig kvinne, og kommer med sylskarpe klør, tenner og i flokk. De løper om de hører et jaktlag eller fiskerlag ja, men de kommer ikke til å være spesielt redd for en lys kvinnestemme og en skikkelse på rundt 55-65 kg. En stor hanhulv kan vel være over 70 kg. Du har veldig falsk trygghet

Anonymkode: 75204...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ulven er sky, den vil unngå mennesker mest mulig. Den kjenner lukta av menneske og har forsvunnet lenge før du ser den.

Men elgku med kalv! Da har du grunn til å bli redd. Spesielt om du er så uheldig å komme mellom elgkua og kalven. 

Anonymkode: ca864...46f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå og prate med deg selv burde være nok, de pleier å stikke så fort de lukter deg, lenge før du ser dem eller enser at de er der :) Prater du vil du også, om du er heldig, få elgen til å flytte på seg, de er nemlig ikke så greie at de stikker, de går til angrep istedenfor!

Personlig går jeg heller i bjørne/ulveområder enn områder med mye elg! Selv med hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/5/2019 at 12:32 AM, AndreasBR said:

Joda, det var en artikkel for en stund siden om ulv som angrep en mor med en barnevogn.. Hvordan ulvene klarte å angripe med en barnevogn vet jeg ikke, men det var det som stod i overskriften. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ulver-angrep-mor-med-barnevogn---hunden-tajson-ble-drept/63665346

Er jo skikkelig bommert på overskriften.. Burde vært "Mor med barnevogn angrepet av ulv" .. 

Dette er fra Sverige i 2011. To ulver dukker opp, den ene angriper hunden, den andre løper mot moren med barnevogn men snur da hun tar opp barnet. Ikke noe menneske ble angrepet her.

Anonymkode: aa83b...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fra Sverige i 2011. To ulver dukker opp, den ene angriper hunden, den andre løper mot moren med barnevogn men snur da hun tar opp barnet. Ikke noe menneske ble angrepet her.

Nå må du se hva jeg faktisk skriver.. Som var ment delvis som en spøk, men journalisten burde sendes på noe kurs av noe slag..  Aldri påstått at et menneske blir angrepet, vennligst pek på hvor jeg påstår dette. 

"Ulver angrep mor med barnevogn.. " 
Hvordan fikk ulvene tak i barnevogna, og hvordan visste ulvene hvordan man angriper noen ved å bruke en barnevogn?
Hele setningen er feil, den insinuerer at ulvene brukte en barnevogn for å angripe.

"Mor med barnevogn ble angrepet av ulver"
Nå er det snakk om en mor ute og går med en barnevogn som blir angrepet av ulver.. 

VESENTLIG forskjell.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva skal man gjøre om man møter elg da? Og grevling?

Anonymkode: edece...bc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/8/2019 at 6:58 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde vært mer redd for elg, grevling, voldteksmenn og flått! Her ble jeg angrepet av en grevling en natt og jeg har aldri vært så redd. Og etter at vi hørte om et voldtektsforsøk i skogen her går jeg aldri alene i skogen mer. 

Anonymkode: 13e92...a9a

Hvordan ble du angrepet av grevling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som møter meg i skogen, tror nok det er en skrulling eller no... går med to rottweilere jeg har så mye å fortelle til når vi er i skogen, eller jeg synger så det jomer, mulig falsk tryyghet, men nekter være for redd å gå der. 

Anonymkode: 2391d...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.6.2019 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Enig at ulv og bjørn er langt nede. Men noe jeg ikke skjønner at ku og tiur kommer så høyt opp...?

https://www.budstikka.no/nyheter/planter-og-dyr/kyrne-er-farligst/s/5-55-122934

Møtt en tiur ute i riktig sesong? Han dreper deg nok ikke, men jeg hadde løpt som søren og satsa på å komme unna. 

Anonymkode: 55f7d...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde grevling under nabohuset, møtte de\den mange ganger på sen kveld \ natta når jeg kom hjem, hendte den knurra \ freste, aldri problem. Gått på elg som akkurat hadde føda, kalven stablet seg opp på beina for første gang få meter forran meg, mor ikke blid, blåste i nesa, sparket i bakken, rygget rolig unna de, -gikk en diger omveg... Møtt mye elg, problemfritt. Sett rompa på brunbjørn, den stakk for full maskin. Lå å fotograferte isbjørnspor, lanskap... Kreka meg opp på beina frossen og stiv. Mellom meg og hytta jeg lå på hadde det gått en bamse, -spor av att den hadde gått opp på to, tatt noen skritt mot meg og sjekket meg ut, -før den hadde dratt ut i fjorden, bra med sel der...

Måtte forstyrre tiurleik en gang, ikke mulig å gå rundt, ble flydd på, han slo hardt med vingene, hakket meg, helt ¨hakke-gal¨...  

Tror ikke hund gjør det tryggere i ulve-land. Ser ikke på ulv som farlig for mennesker, -som går Uten hund...

Bikje taper for ulv. Tror det øker tjangs for konflikt å gå med hund.

Isbjørn er skummel, en av ca. 100 vil prøve å ta deg. Bruke varslings-BLUSS Rundt telt. Seff rifle i isbjørnland.

Hatt flått på meg 3-4 ganger, -3 -4 på hvær av de to bikjene jeg har hatt, gått greit...

a.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...