Gå til innhold

Jeg tør ikke gå i skogen lenger...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Intensjonen med dette innlegget er IKKE å skape en debatt rundt ulv.

Jeg bor i et område hvor det er mye ulv, og det er registrert ulv så nære som i boligfeltet jeg bor i. Jeg elsker å gå i skog og mark, men har satt dette på pause i et halvt år nå fordi jeg er redd for å møte ulv. Jeg vil så gjerne tørre å gå i skogen igjen, og er så redd for at jeg ikke kommer til å føle meg trygg! Hvilke forhåndsegler kan man ta? Er det noen som har tips eller erfaringer?

Anonymkode: f08d7...fcc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser du en så roper, skriker og bråker du, slår rundt deg med en stokk og lager et helsikes leven rett og slett. Gjør deg stor, bråkete og farlig.

Anonymkode: 4ef43...80e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man liksom ikke luffe rundt med skytevåpen i norsk utmark. Kniv kan gå, eller en liten øks? 

Hørte om en som klatret opp i et tre etter at en ulveflokk omringet han. De jakter visst i flokk. 

Dette hjelper bok lite mot din frykt, men jeg vil bare si «ikke gjør det». Du bor på et sted med ulv, og da må du innrette deg etter det. 

Statistisk sett er det ikke stor sjanse for å bli tatt av ulven, er visst ingen som har blitt det på 200 år eller noe sånt. Det betyr derimot ikke at man ikke skal ta sine forholdsregler. 

Anonymkode: 810c8...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rovdyrene er reddere oss vi er dem. Syng litt høyt når du er ute og går. Ulv er ikke farlig og vil vike unna, så sant du ikke kommer over en ulveflokk som spiser, en tispe med unger, eller en gal ulv med rabies 😄

Anonymkode: 6afa0...bf4

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bor midt i tjukkeste ulveskogen, har ofte ulv rundt huset. Ulven er jeg ikke redd for. Elg bør du være mere redd. De er ordentlig farlige. Ulv driter hardt i deg. De er ikke aggressive mot folk og ser ikke på deg som noen trussel på noen måte. 

Anonymkode: 65d89...5bf

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er , hør på om den uler :)  gørr kjedelige Norge skal jo utrydde alt som er farlig 😛 hvor i landet er dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det skjedd noe som plutselig har gjort deg mer redd enn tidligere? Er du redd hunder? En ulv er jo ikke mer enn en hund, og egentlig ikke det en gang. Ulven er redd mennesker, og som beskrevet over her har det ikke vært ulveangrep siden 1800-tallet. Du bør nok tenke gjennom hva som har utløst denne frykten, og starte der. Kanskje vurdere å dra til psykolog for å sortere tankene litt. Ikke greit å gå rundt å være redd hjemme. Lykke til! 

Anonymkode: 8a267...443

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ulv er jeg ikke redd for. De stikker jo så fort de får ferten på deg. Elg og villsvin, derimot!

Anonymkode: 524b9...70a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i et område med mye ulv og har sett ulv flere ganger i tillegg til at det ofte er ulvespor å se vinterstid. Imidlertid går jeg ofte og mye i skogen og så lenge jeg har hunden min i bånd er jeg ikke redd for å møte ulv. Da er jeg mer redd for huggorm (Mest med tanke på hunden...) og, spesielt nå i disse dager, elgku med kalv. Hvis du er redd kan du lage litt lyd, for eksempel knekke noen kvister med vilje når du går, synge, eller snakke med deg selv. De fleste ville dyr vil da være borte lenge før du får se dem! Du trenger jo heller ikke å velge de mest øde skogsområdene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv er veldig sjelden farlig. Bråk litt når du går, tenn opp bål. Ta med deg det som jeg kaller samekniv (litt stor kniv, 300 kr på sportsbutikken), den er nyttig for alt annet også. Er du fortsatt nervøs så tar du med skytevåpen, da må du minst ha småviltjaktprøven. Det siste er ikke nødvendig i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er mest redd for elg. Spesielt under kalvetiden😐

Anonymkode: ab866...353

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ulv er veldig sjelden farlig. Bråk litt når du går, tenn opp bål. Ta med deg det som jeg kaller samekniv (litt stor kniv, 300 kr på sportsbutikken), den er nyttig for alt annet også. Er du fortsatt nervøs så tar du med skytevåpen, da må du minst ha småviltjaktprøven. Det siste er ikke nødvendig i det hele tatt. 

Hva skal du med samekniv hvis en ulv angriper? En skadet ulv er enda mere farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk liker å si det der med at det ikke har vært ulveangrep på så og så lang tid. Men det henger jo sammen med at det ikke har vært ulver som kunne angripe. Nå er det desverre det. Rundt folks husvegger.

Endret av Tøytigern
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Hei! Intensjonen med dette innlegget er IKKE å skape en debatt rundt ulv.

Jeg bor i et område hvor det er mye ulv, og det er registrert ulv så nære som i boligfeltet jeg bor i. Jeg elsker å gå i skog og mark, men har satt dette på pause i et halvt år nå fordi jeg er redd for å møte ulv. Jeg vil så gjerne tørre å gå i skogen igjen, og er så redd for at jeg ikke kommer til å føle meg trygg! Hvilke forhåndsegler kan man ta? Er det noen som har tips eller erfaringer?

Anonymkode: f08d7...fcc

Jeg skjønner godt at du ikke tør å gå i skogen lengre. Jeg ville satset på å gå i skog og mark andre steder i landet- der de ikke har ulv i krattet.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Elg med unge er det farligste dyret vi har, bare så det er sakt. Mye fordi, det er veldig mye elg i mange områder= større risk for å møte på.

Ulven vi har her, er ikke farlig. Det eneste rovdyret som potensielt kan bli en trussel er bjørnen. Slik som oss, har du en og annen psycho der også. Og dersom de blir for mange, øker oddsen ganske mye for menneskedrap. Også med tanke på mindre territorie.

Ulven vi hadde her, før den ble utryddet. Kunne faktisk ha vært mere farlig. Hvis en skal tro ting som er nedskrevet. Den var større også.

Anonymkode: 0d2d1...170

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med samekniv hvis en ulv angriper? En skadet ulv er enda mere farlig. 

Må jo drepe den selvsagt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Folk liker å si det der med at det ikke har vært ulveangrep på så og så lang tid. Men det henger jo sammen med at det ikke har vært ulver som kunne angripe. Nå er det desverre det. Rundt folks husvegger.

Den er jeg enig i. Ulv og hund er ganske lik på ett område. Ekstremt feig alene, men veldig tøff i stor flokk.

Men tror ikke den her ulven vil gå til anngrep på vanlige folk. Men hvis den ser et snitt med en liten unge/ baby. Hvem vet. Evt noen som er skadet eller nede for telling.

Anonymkode: 0d2d1...170

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2019 at 11:02 PM, AnonymBruker said:

Rovdyrene er reddere oss vi er dem. Syng litt høyt når du er ute og går. Ulv er ikke farlig og vil vike unna, så sant du ikke kommer over en ulveflokk som spiser, en tispe med unger, eller en gal ulv med rabies 😄

Anonymkode: 6afa0...bf4

Det er da flere historier hvor folk blir angrepet uansett. Jeg vil si det er naivt å tro at ulver ikke er farlig. Jeg vil også si at det er direkte farlig, å si at ulver ikke er farlig. Ulv er rovdyr, og ikke en hund. Dem som er veldig for ulv, kan ha dem i sin egen bakgård. Etter en stund, så kan dem fortelle hva dem synes, og om dem føler seg så trygg.

En ensom ulv, kan være like farlig som en en ulveflokk, og dem kan bli mere nærgående, hvis den da er utstøtt og trenger mat. Da vil jeg tro den blir mer desperat, og gjerne angriper unger f.eks.

Endret av TrekStar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...