Gå til innhold

Hvem kunne du tenke deg å gifte deg med?


AnonymBruker

Ikke-vestlig innvandrere og giftemål  

21 stemmer

  1. 1. Kunne du tenke deg at ektemannen din var fra ... (velg flere)

    • Tyrkia
      6
    • Syria
      5
    • India
      6
    • Iran
      8
    • Sri Lanka
      7
    • Indonesia
      4
    • Fiji
      7
    • Marokko
      4
  2. 2. Er du nasjonalist?

    • Ja, gifter meg bare med norske menn.
      1
    • Nei, jeg er åpen for alle.
      10
    • Nei, avhengig av personen
      10


Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er greit. Slik skal det være...not.

Anonymkode: 0f05d...4de

Det er da ikke du som avgjør hva som er riktig partner for andre😂

Anonymkode: 63550...3ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke du som avgjør hva som er riktig partner for andre😂

Anonymkode: 63550...3ea

Mener du man skal basere valg av partner på hudfarge, etnisitet, nasjonalitet og religion? 

Anonymkode: 0f05d...4de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du man skal basere valg av partner på hudfarge, etnisitet, nasjonalitet og religion? 

Anonymkode: 0f05d...4de

Noe så tullete. Noen drar det tilogmed så langt at de vil basere partnervalg på alder og kjønn. Skikkelig diskriminering altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du man skal basere valg av partner på hudfarge, etnisitet, nasjonalitet og religion? 

Anonymkode: 0f05d...4de

Når det kommer til partner tenker jeg folk kan få være så kresne som de vil. Det viktigste er at man behandler folk med respekt og likeverd ellers i livet. Preferanser vil folk alltid ha..

Anonymkode: 63550...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til partner tenker jeg folk kan få være så kresne som de vil. Det viktigste er at man behandler folk med respekt og likeverd ellers i livet. Preferanser vil folk alltid ha..

Anonymkode: 63550...3ea

Er det greit at innvandrere ikke vil gifte seg med nordmenn fordi de er hvite? I følge deg så er det greit.

Anonymkode: 0f05d...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at innvandrere ikke vil gifte seg med nordmenn fordi de er hvite? I følge deg så er det greit.

Anonymkode: 0f05d...4de

Kjenner flere som er bestemte på at de skal hente partner i hjemlandet pga vi skandinaviske damer mangler mye på både utseende og personlighet. Skal jeg bli sint for det? Hadde jeg blitt glad for en partner som valgte meg fordi det er politisk ukorrekt å velge meg bort? Akuratt når det kommer til partner må folk få velge det de vil.

Anonymkode: 63550...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som er bestemte på at de skal hente partner i hjemlandet pga vi skandinaviske damer mangler mye på både utseende og personlighet. Skal jeg bli sint for det? Hadde jeg blitt glad for en partner som valgte meg fordi det er politisk ukorrekt å velge meg bort? Akuratt når det kommer til partner må folk få velge det de vil.

Anonymkode: 63550...3ea

Jeg er imot at man diskriminerer minoritet basert på hudfarge, nasjonaliteter, etnisitet, religion og kjønn. Du skal selvfølgelig få lov til å gifte deg med hvem du vil. 

"Hvordan ville du ha reagert hvis jeg sa: jeg vil ikke ha muslimer, siden da må jeg underkaste meg mannen?"
eller ..
"Jeg vil ikke gifte med norske jenter fordi de ligger rundt med hvem som helst"

Jeg synes det er forkastlig at man generaliser på denne måten. 
 

Anonymkode: 0f05d...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er imot at man diskriminerer minoritet basert på hudfarge, nasjonaliteter, etnisitet, religion og kjønn. Du skal selvfølgelig få lov til å gifte deg med hvem du vil. 

"Hvordan ville du ha reagert hvis jeg sa: jeg vil ikke ha muslimer, siden da må jeg underkaste meg mannen?"
eller ..
"Jeg vil ikke gifte med norske jenter fordi de ligger rundt med hvem som helst"

Jeg synes det er forkastlig at man generaliser på denne måten. 
 

Anonymkode: 0f05d...4de

Det kan du gjerne mene, men folk gjør likevel som de vil. Synes det er stor forskjell på det vi prater her og nå, kontra hvordan man oppfører seg ellers. Jeg har ikke noen sterke preferanser, men jeg vil helst ha en som har et likt levesett og like verdier som meg. Det finnes alltid unntak men vi er nå engang inndelt i land og folkegrupper fordi vi har ulikheter. Ulikheter er ikke nødvendigvis negativt, men det er positivt å leve med de som tenker likt som oss. Det skaper harmoni.

Anonymkode: 63550...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er imot at man diskriminerer minoritet basert på hudfarge, nasjonaliteter, etnisitet, religion og kjønn. Du skal selvfølgelig få lov til å gifte deg med hvem du vil. 

"Hvordan ville du ha reagert hvis jeg sa: jeg vil ikke ha muslimer, siden da må jeg underkaste meg mannen?"
eller ..
"Jeg vil ikke gifte med norske jenter fordi de ligger rundt med hvem som helst"

Jeg synes det er forkastlig at man generaliser på denne måten. 
 

Anonymkode: 0f05d...4de

Dette handler vel ikke bare om diskriminering? Det handler vel også om verdier. Hvis man har andre verdier, så kan det hende at noen med en annen religion vil være utelukket. Man bør ikke være diskriminerende av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er greit. Slik skal det være...not.

Anonymkode: 0f05d...4de

Hvorfor er det ikke greit? Tror du man bestemmer hva man tenner på og finner attraktivt? 
I følge den logikken så er homofili et valg, og sånn er det vel ikke, er det vel?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at innvandrere ikke vil gifte seg med nordmenn fordi de er hvite? I følge deg så er det greit.

Anonymkode: 0f05d...4de

Selvfølgelig er det helt greit. Preferanser er da ikke noe man styrer. Jeg er ikke en arbeidsplass så diskriminering er ikke akkurat ulovlig i valg av partner. Jeg "diskriminerer" også med tanke på kjønn, alder og vekt, blant annet, ikke bare etnisitet og kulturell bakgrunn.

Anonymkode: bfb61...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gifte meg med noen som praktiserer noen form for religion. Spiller ingen rolle om du er norsk kristen eller syrisk muslim. Har heller ingen preferanser på land. Det er så ekstremt uvesentlig i forhold til alle andre kvaliteter som faktisk er viktig

Anonymkode: e81c1...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er positivt å leve med de som tenker likt som oss. Det skaper harmoni.

Anonymkode: 63550...3ea

Man tenker ikke nødvendigvis likt fordi man er oppvokst i samme land. 

Anonymkode: 6b085...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man tenker ikke nødvendigvis likt fordi man er oppvokst i samme land. 

Anonymkode: 6b085...b3f

Det har du helt forbanna rett i, men jeg gidder ikke å sitte her å dytte inn den ene t-skjeen etter den andre fordi folk ikke klarer å skille. Siterer meg selv:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du gjerne mene, men folk gjør likevel som de vil. Synes det er stor forskjell på det vi prater her og nå, kontra hvordan man oppfører seg ellers. Jeg har ikke noen sterke preferanser, men jeg vil helst ha en som har et likt levesett og like verdier som meg. Det finnes alltid unntak men vi er nå engang inndelt i land og folkegrupper fordi vi har ulikheter. Ulikheter er ikke nødvendigvis negativt, men det er positivt å leve med de som tenker likt som oss. Det skaper harmoni.

Anonymkode: 63550...3ea

 

Anonymkode: 63550...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne kun giftet meg med en nordmann, svenske, danske, brite eller amerikaner. Jeg kan derfor ikke besvare undersøkelsen. 

Anonymkode: 4b5c1...739

Er du spik, spenna gæren? Skotter og irer er forresten kanskje ok folk.

Anonymkode: 9dcff...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet interessert i norske menn. Andre alternativer kan være en danske, amerikaner, sveitser, tysker eller kanskje franskmann. Men helt ærlig så har jeg bodd utenlands i flere år, og selv blant vestlige land er det store kulturelle forskjeller.

Alle landene på listen er utelukket for min del. Så kan man si at forelskelse har med andre ting å gjøre, og det er greit nok. Forelskelse er en kjemisk reaksjon, og det er trigget av mange ulike faktorer.

Men så er det heller ikke forelskelse som avgjør om man bør tilbringe livet med et menneske. Det er ting som verdier, å forstå hverandre, kultur, å flette to familier sammen og danne en egen, en ny, felles sosial sirkel m.m. Sjansene for at dette er optimalt med en fra la oss si Irak, er minimale, og man kan faktisk argumentere for at det er dumskap å ville gå imot all statistikk og prøve sjansene med en fra en vidt ulik kultur. Jeg mistenker at mange kvinner som gjør dette enten har dårlige erfaringer med norske menn, dårlige forutsetninger for partnere generelt, eller har noe å bevise mtp. flerkultur og politisk korrekthet. Mange vil synes det er frekt, men det er nå min ærlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen av de. Afrika utenom Marokko

Anonymkode: f34a8...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. Huket av på alle. De valgene var faktisk gankse gode. Synes kvinner fra samtlige land er veldig vakre.

Stemte også: Nei, jeg er åpen for alle. Men sliter litt med å se hva det har med Nasjonalisme å gjøre.

Det går helt fint ann å være gift med noen fra utlandet, og samtidig være en skikkelig stor nasjonalist. Jeg vet om mange eksempler på det. Personlig ser jeg på nasjonalisme som en av de mest ødeleggende kreftene i dagens verden. Uten tvil den største trusselen mot vår fred.

Anonymkode: 6ce20...7cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Er du spik, spenna gæren? Skotter og irer er forresten kanskje ok folk.

Anonymkode: 9dcff...67e

Skotter og irer er briter de også. Jeg er 1/4 brite, jeg er hyggelig. 

Anonymkode: 4b5c1...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke religioner eller språkproblemer. Men hvis det var eliminiert ser jeg ingen grunn til å ikke gifte meg med en person fra de landene om vedkommende bodde her, og planla et liv i Norge da. Hvis jeg hadde følelser da, vel og merke. 

Anonymkode: 919d1...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...