Gå til innhold

Har du møtt en psykopat?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har møtt flere på en del cluster b folk, men båndet er brutt så nå er det mer sjelden jeg spotter en.

Anonymkode: 02445...280

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leser man trådene her inne over tid så ser man raskt at minst halvparten av alle kvinner på KG har vørt i forhold eller på date med en psykopat. Jeg mistenker heller at flere av de er psykopater selv, men det blir bare spekulasjon.

Anonymkode: bc192...1f7

Hvorfor mistenker du det? Er vel ikke så rart at man søker til et forum når man har vært oppi noe sykt, det er ikke akkurat det letteste å snakke om med hvem som helst i virkeligheten og mange i slike relasjoner har blitt isolert fra venner og/eller familie. 

Anonymkode: 72ecd...94d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En Psykopat eller Narsissist vil gjerne gi andre skylden for egne feil og tillegge andre personer sine egne følelser så det er egentlig ikke så unaturlig å tenke at en god del av dem som beskylder andre for å være psykopater er det selv (uten å selv innse det).

Det er forøvrig godt mulig å ha en veldig kjip oppførsel uten å være psykopat.. Psykopat blir gjerne slengt rundt i alt for stor grad i dagliglivet. Psykopater fins, men det er ikke slik at alle kjipe folk er psykopater.

Har man med en ekte psykopat å gjøre er det bare å begrense all kontakt så langt det lar seg gjøre. Dessverre er ikke det alltid så lett...

Anonymkode: 98d14...8ff

• Liker 2
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Ja dessverre. Har en kollega med helt tydelige psykopatiske trekk. Jeg har etter jeg sa han i mot, kommet på hat-listen hans. Eneste løsning for meg er dessverre å forlate en jobb jeg trives veldig godt med. Det har også to tidligere kollegaer gjort før meg. HR-avdelingen krever riktignok at vi to skal treffes og snakke ut om konflikten vår. Jeg nekter fordi en psykopat ikke er i stand til å bry seg om hva jeg føler rundt denne konflikten. HR ser tydeligvis bare den hyggelige karen, og har ikke skjønt at mannen er psykopat. 

AnonymBruker
Skrevet
Føniksfiken skrev (På 25.5.2019 den 17.06):

Jeg trenger sårt noen gode ord. Jeg har en med psykopatiske trekk i livet mitt som jeg aldri kommer til å bli kvitt. Ved en hver anledning skal det kveruleres, og manipuleres, og stille meg i dårlig lys. Jeg blir så ufattelig lei og sliten av denne oppførselen. Er det noen som kan hjelpe meg mot dette mennesket? 

Vår relasjon er at han er far til mitt barn. 

Min eks kverulerer, manipulerer og setter meg i dårlig lys. 

Han og hans familie har alltid elsket å sette meg i dårlig lys. Mye latterligjøring og mobbing og baksnakking. Det er nesten litt sykelig hvordan de har trengt meg som et slags sort får for å føle seg bra. 

Plutselig skaffer jeg meg bolig. Lærer meg bil. Pusser opp rommet til poden i min nye bolig ( uten deres hjelp) eksen min står forran lærere og skryter om at han hjelper meg, mens i realiteten svarer han ikke på meldinger. Later som at han husker alle beskjeder mens han egentlig er like glemsom som meg. Får meg til å virke så håpløs forran lærere å bup, slik at jeg blir innkalt til kurs mens han selv nekter.

Eks svigers var her og var forbauset. Hva? Hadde JEG fått satt inn varmepumpe? Elbilladder? Pusset opp? De finner noe å kritisere så klart og eks svigermor ringer garantert til sin datter for å rapportere som vanlig. Men det er ikke så gøy når det er mye positivt å si da.

Det er vondt å være alene uten støtte, men sånn er livet mitt. 

Ts jeg tror du må være sterk. Fikse alt selv. Han vil ikke hjelpe deg eller støtte deg. 

Anonymkode: 97c20...477

AnonymBruker
Skrevet

nå veit jeg ikke om hun egentlig var psykopat, eller om hun hadde noen annen "diagnose" da. Eller kanskje hun bare var en forbanna drittsekk. Men jeg hadde ett familie-medlem som rett og slett ELSKET å kaste mest mulig "dritt" mot alle andre hele tiden. For eksempel hvis jeg tok grønnsaker oppi en kjele før vann faktisk hadde begynt å koke (og så lot jeg grønnsakene koke lenge nok) så begynte hun umiddelbart å klage og sutre. Jeg burde absolutt vente til vannet faktisk hadde kokt helt opp, FØR jeg tok grønnsakene oppi. Hun kom selvfølgelig aldri med noen som helst ordentlige "argumenter" på hvorfor jeg burde gjøre ting på hennes måte. Bare at alt jeg gjorde viss nok var "feil" og hvor forbanna idiot jeg var, og at jeg var helt "ubrukelig" til å lage middag. 

Seinere forsøker jeg selvfølgelig å gjøre ting på nøyaktig hennes måte. Jeg venter til vannet faktisk har kokt ordentlig opp, FØR jeg tar oppi grønnsakene. Men da får jeg umiddelbart DEN kjeftesmella, at det var unødvendig å vente helt til vannet hadde kokt ordentlig opp. Så lenge grønnsakene var ett visst antall minutter på kokende vann, så spiller det selvfølgelig ingen rolle om vannet blir tatt oppi litt "for tidlig" eller ikke. Men enkelte folk ønsker å finne ett eller annet unødvendig sludder og vås som de kan skrike og remje seg for så lenge de klarer. 

Anonymkode: 522ff...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...