AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #21 Skrevet 25. mai 2019 De har alle diagnosen psykopat/sosiopat? Anonymkode: c63bc...a6b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #22 Skrevet 25. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har alle diagnosen psykopat/sosiopat? Anonymkode: c63bc...a6b Min eks har i hvert fall det. Fått diagnosen av en psykiater. Anonymkode: aaea4...878
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #23 Skrevet 25. mai 2019 Gi null oppmerksomhet, reager aldri, vær mest mulig grå og uinteressant. Alle reaksjoner fra deg gir narsissistisk forsyning, som er deres mål. Hvis felles barn, ha kun 1 kanal åpen for ting vedr dem, som tlf. Ikke fb, messenger, mail, annet Anonymkode: e36ad...44a 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #24 Skrevet 25. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har også vokst opp med en og har kompleks ptsd og fysiske skader etter det. Hvordan fikk du Voldsoffererstatning? Anonymkode: 4853e...2e1 Anmeldelse, bistandsadvokat, utredning osv. Anonymkode: 2f21c...78b
Føniksfiken Skrevet 25. mai 2019 Forfatter #25 Skrevet 25. mai 2019 Jeg skulle ha ønsket jeg kunne sluppet å ha noe kontakt, men han er barnet mitt sin far.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #26 Skrevet 25. mai 2019 Vokst opp med en steforelder som var psykopat. Kom oss unna ved hjelp av krisesenter, voldsalarm og heldigvis ingen samvær med øvrige barn. Dere som har fått kompleks ptsd, hvordan fikk dere diagnose, oppfølging/ hjelp i ettertid? Jeg fikk ingen hjelp som barn, nå i voksen alder tørr jeg ikke spørre. Klarer ikke snakke om det. Mistenker Ptsd (klarer ikke nære relasjoner eller være sammen med øvrig familie). Anonymkode: 9858f...3e0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #27 Skrevet 25. mai 2019 Hver 50 mann fu møter på gata er psykopat, og hver 100 kvinne, det er mange blandt oss Anonymkode: 64d92...e5c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #28 Skrevet 25. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hver 50 mann fu møter på gata er psykopat, og hver 100 kvinne, det er mange blandt oss Anonymkode: 64d92...e5c Er det så utbredt? Har du en link til noe som bekrefter dette? Anonymkode: d9c45...06e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #29 Skrevet 25. mai 2019 5 timer siden, Føniksfiken skrev: Jeg trenger sårt noen gode ord. Jeg har en med psykopatiske trekk i livet mitt som jeg aldri kommer til å bli kvitt. Ved en hver anledning skal det kveruleres, og manipuleres, og stille meg i dårlig lys. Jeg blir så ufattelig lei og sliten av denne oppførselen. Er det noen som kan hjelpe meg mot dette mennesket? Mener du han har trekk eller er psykopat? Og hvorfor kan du ikke bli kvitt personen? Litt vesentlig med tanke på råd. Anonymkode: dce7a...77b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #30 Skrevet 25. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du han har trekk eller er psykopat? Og hvorfor kan du ikke bli kvitt personen? Litt vesentlig med tanke på råd. Anonymkode: dce7a...77b Hun skriver: 1 time siden, Føniksfiken skrev: Jeg skulle ha ønsket jeg kunne sluppet å ha noe kontakt, men han er barnet mitt sin far. Anonymkode: d9c45...06e
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #31 Skrevet 25. mai 2019 Eksen til moren min. Kort fortalt endte det i et drapsforsøk, og min mor var innlagt på sykehus i månedsvis. Hun ble handicappet og lever nå med store smerter. Han truet bla. med å drepe de tre barna hennes hvis hun slo opp med ham, han var voldelig og banket opp storesøsteren min, mamma måtte bytte lås og spikre igjen døra, men han snakket med naboer og klatret inn balkongvinduet (4. etg.). Det var 'umulig' for henne å bli kvitt ham pga. truslene. Flere politianmeldelser, men han sjarmerte dem og fikk dem til å tro at det var mamma som var gal. Og han klarte å sjarmere og snike seg inn på henne da hun kom hjem fra sykehuset. Huff. Håper virkelig at du får denne personen på avstand. ❤ Anonymkode: 5f4dd...5cf 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #32 Skrevet 25. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det så utbredt? Har du en link til noe som bekrefter dette? Anonymkode: d9c45...06e Det er jo ikke alle som er «trigget», men jo, det er såpass Anonymkode: 64d92...e5c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #33 Skrevet 25. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det så utbredt? Har du en link til noe som bekrefter dette? Anonymkode: d9c45...06e Nei, det er ikke så utbredt. Men det antas at 1 av 100 menn er innafor i skalaen og noe mindre med kvinner. Det blir langt flere hvis du tar med alle som har flere psykopatiske trekk og evt de som er sosiopat. Anonymkode: dce7a...77b 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #34 Skrevet 25. mai 2019 Har du møtt en psykopat? Som om dette er ett sjeldent fenomen. Det anslås at ca 2 - 5% av befolkningen kan være psykopater. Det er frisøren, legen, læreren, politikeren, husmoren, sykepleieren m.m. Helt vanlige folk med andre ord. De aller fleste av oss kjenner noen med psykopatiske trekk. Anonymkode: b61dc...fa7 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #35 Skrevet 25. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke så utbredt. Men det antas at 1 av 100 menn er innafor i skalaen og noe mindre med kvinner. Det blir langt flere hvis du tar med alle som har flere psykopatiske trekk og evt de som er sosiopat. Anonymkode: dce7a...77b Takk for svar! Det er skremmende mange. Anonymkode: d9c45...06e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #36 Skrevet 25. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du møtt en psykopat? Som om dette er ett sjeldent fenomen. Det anslås at ca 2 - 5% av befolkningen kan være psykopater. Det er frisøren, legen, læreren, politikeren, husmoren, sykepleieren m.m. Helt vanlige folk med andre ord. De aller fleste av oss kjenner noen med psykopatiske trekk. Anonymkode: b61dc...fa7 Å ha trekk er ikke så uvanlig, men det er ikke d samme som å være en psykopat. 2-5% er nok for høyt. Anonymkode: dce7a...77b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #37 Skrevet 25. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har opplevd en psykopat, har denne personen fått diagnosen psykopat/sosiopat? Hvis ikke, hvordan kan dere si at han er det? Anonymkode: c63bc...a6b Trodde det var nærmest umulig å stille en «psykopat» lidelse... Anonymkode: 7b30d...05c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #38 Skrevet 25. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trodde det var nærmest umulig å stille en «psykopat» lidelse... Anonymkode: 7b30d...05c Det er ikke en diagnose eller en lidelse i seg selv, men faller inn under dyssosial personlighetsforstyrrelse. Disse individene er fratatt emosjonelle følelser og empati. De er etter mitt syn levende demoner. Men det er ikke umulig å bli testet eller å få diagnosen dyssosial personlighetsforstyrrelse. De aller fleste slipper unna, da de ikke havner bak murene eller aldrig lider av psykriatiske lidelser som krever behandling eller inleggelse. Anonymkode: dce7a...77b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #39 Skrevet 25. mai 2019 Jeg hadde en fordypningsoppgave om psykopati for en tid tilbake, der studier viser at hele 10 % av befolkningen har psykopatiske trekk. Flesteparten kommer ikke i kontakt med helsevesenet. 2-5 % kan absolutt være riktig. Anonymkode: 9858f...3e0 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2019 #40 Skrevet 25. mai 2019 Om han faktisk er psykopat eller om han har trekk, vil ha stor betydning her. Dersom han er psykopat, vil dette mest sansynlig bli et langt spill, over flere år. Da vil barna trenge minst en god omsorgsperson som motgift for å komme seg igjennom barndommen uten varige men. En fattig trøst er da, at barna til syvende og sist vil kunne gjennomskue hvem denne faren er. Men det vil kanskje ta mange år og mest sansynlig i godt voksen alder før barna klarer å se at det er noe virkelig galt. Dog med god veiledning, kan selv unge gjennomskue. Dersom ting virkelig er ille og hvis noe skader barna, kan du ta opp situasjoner og forklare til kontaktlærer\ avd leder i barnehage. Hvis han begår overgrep på noen som helst måte, blir barnevernet evt politi et nødvendig steg. For hver eneste trussel om fysisk vold etc, han gir deg, ring politi. Ikke la han kjøre over deg eller vinne krigen med frykt. Hvis han er farlig og loven ikke hjelper, må en beskytte seg selv. Ta jegerprøven. Vær ærlig med barna dersom far manipulerer dem eller gir dem trusler. Være obs på hva han sier til barna og hvordan han spiller et spill. Han vil sansynlig forsøke å gjøre deg til den slemme for å få sympatien til barna. Anonymkode: dce7a...77b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå