Gå til innhold

Har du møtt en psykopat?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger sårt noen gode ord. Jeg har en med psykopatiske trekk i livet mitt som jeg aldri kommer til å bli kvitt. Ved en hver anledning skal det kveruleres, og manipuleres, og stille meg i dårlig lys. Jeg blir så ufattelig lei og sliten av denne oppførselen. Er det noen som kan hjelpe meg mot dette mennesket? 

Vår relasjon er at han er far til mitt barn. 

Endret av Føniksfiken
Videoannonse
Annonse
Gjest Arwen Undómiel
Skrevet (endret)

Jeg har vært offer for en psykopat, jeg ble helt skakk skjørt. Har alltid hatt ett ønske om å bli fri fra henne og det skal jeg en vakker dag! og aldri mer!

Endret av Arwen Undómiel
Skrevet

Min første sjef. Det eneste rådet er å minimere kontakten, men det er nok vanskelig hvis det er slekt fex...

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, vokst opp med en, kuttet kontakten da jeg ble voksen. Kutte kontakten er det eneste som hjelper.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Føniksfiken skrev:

Jeg trenger sårt noen gode ord. Jeg har en med psykopatiske trekk i livet mitt som jeg aldri kommer til å bli kvitt. Ved en hver anledning skal det kveruleres, og manipuleres, og stille meg i dårlig lys. Jeg blir så ufattelig lei og sliten av denne oppførselen. Er det noen som kan hjelpe meg mot dette mennesket? 

Er det umulig å bryte kontakten med denne personen?

Anonymkode: d9c45...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er ditt forhold til denne personen?

Anonymkode: 849ee...29c

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en del gode råd i boken Sjarmør og tyrann som kan søkes opp og leses gratis på Nasjonalbibliotekets side her https://www.nb.no/

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en del gode råd i boken Sjarmør og tyrann som kan søkes opp og leses gratis på Nasjonalbibliotekets side her https://www.nb.no/

Se kapittel 12 på side 200 og utover:  Å takle psykopater

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var sammen med en. Han tok nesten livet av meg, ble banker opp mange ganger. Ødela bilen min og leiligheten min. 

Kjenner du en psykopat så løp for harde livet. 

Anonymkode: 8a61f...b6e

• Liker 5
Skrevet
53 minutter siden, Føniksfiken skrev:

Er det noen som kan hjelpe meg mot dette mennesket? 

Ja. Du selv. Du må slutte å bry deg, slutte å gi personen makt over deg, holde avstand der du kan, alt over streken melder du til politiet.

Og det er ingen man MÅ ha i livet sitt. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, faren min som jeg vokste opp med. Sitter med kompleks ptsd, voldsoffererstatning og engstelig personlighetsforstyrrelse som resultat av det. Klarer ikke å leve livet mitt som andre voksne. 

Anonymkode: 2f21c...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Google gråsteinmetoden/grey rock method: 

Anonymkode: 24786...829

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, faren min som jeg vokste opp med. Sitter med kompleks ptsd, voldsoffererstatning og engstelig personlighetsforstyrrelse som resultat av det. Klarer ikke å leve livet mitt som andre voksne. 

Anonymkode: 2f21c...78b

Har også vokst opp med en og har kompleks ptsd og fysiske skader etter det. Hvordan fikk du Voldsoffererstatning?

Anonymkode: 4853e...2e1

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, min mor. Brudd er det eneste som gjelder. 

Anonymkode: 5d84e...c67

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Invicta skrev:

Ja. Du selv. Du må slutte å bry deg, slutte å gi personen makt over deg, holde avstand der du kan, alt over streken melder du til politiet.

Og det er ingen man MÅ ha i livet sitt. 

Stiller meg bak dette Ts. En må få avstand til psykopater for å skjønne hvordan de påvirker. Du har på en måte blitt vant til det, og du tror at du må ha dette menneske i livet ditt. Nei, du må ikke det; dere er ikke siamesiske tvillinger?... 

Så det er lite andre råd om du vil skåne deg selv for den nedpsykingen du opplever og blir utsatt for. Ditt valg! (Brutalt men ærlig sagt) Ta vare på deg selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ser meg selv i speilet hver dag!

Anonymkode: 1cdab...c64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har opplevd en psykopat, har denne personen fått diagnosen psykopat/sosiopat?

Hvis ikke, hvordan kan dere si at han er det?

Anonymkode: c63bc...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Min søster. Jeg føler meg alltid dårlig etter å ha vært med henne og mannen. Synd det tok så mange år og forstå. Man kan snakke om et liv før og etter psykopaten. Nå trenger jeg verken fysikalske behandlinger eller psykolog lenger for nå regner jeg meg som utlært- DVs jeg vet å ta avstand og våger å si nei uten dårlig samvittighet. jeg som var en nervebunt har nå fått ro i sjelen og har ikke lenger muskulære spenninger.

Anonymkode: 57beb...f92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en i ti år. Flere drapsforsøk, mye tullball i ettertid med drapstrusler, vold og andre ting. Vold daglig den tida vi var sammen. Jeg er veldig glad jeg klarte å gå til slutt. Nå vet jeg ikke hva slags relasjon du har til vedkommende, men du må prøve å ta så mye avstand som mulig for din egen skyld.

Anonymkode: aaea4...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...