Gå til innhold

Skal jeg ha tvillinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Tok en Cb test i dag. Er 4 + 3 og fikk 3+ på clearblue. Hatt sterk test fra 8-9dpo.

Tror dere det er en mulighet for at jeg bærer tvillinger? 

 

Anonymkode: 0dc46...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ikke vi vite. Du kan bare re lenger på vei enn du tror. Du får vente et par uker og ta ultralyd.

Anonymkode: 53a2d...69e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke vi vite. Du kan bare re lenger på vei enn du tror. Du får vente et par uker og ta ultralyd.

Anonymkode: 53a2d...69e

Neida det forstår jeg. 

Fikk eggløsning 4 mai så det er sikkert da jeg temper. Har slitt litt med å bli gravid så har hvert under oppfølging. Gyn så to modne egg før eggløsning. Så tanken min går med en gang til om begge eggene slapp. Skal på UL om 2 uker men ville høre hva andre evt. Har erfart eller tror. 

Jeg vet også at dere ikke kan vite det, men må da være lov å spørre uten å få en spydig kommentar tilbake. 

Anonymkode: 0dc46...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror det kan være en mulighet.

Anonymkode: 45808...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 3+ samme dag som deg, det er en bare én 😅

Anonymkode: b7322...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengden HCG er veldig individuelt fra kvinne til kvinne. Jeg hadde 3+ På CB før forventet mens men det var bare en. Fikk hastetime hos gynekologen min fordi jeg trodde jeg kunne være dobbelt så langt på vei, men det var jeg absolutt ikke. Hun så en fostersekk og ikke noe hjerte ennå da. Alt har gått bra, men fortsatt bare en!

Anonymkode: 472e0...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som bærer tvillinger har høyere hcg enn vanlig. 

Men av alle med høyere hcg enn gjennomsnittet er det forsvinnende få som har tvillinger. Så det trenger ikke bety tvillinger i det hele tatt. 

Mengde hcg er ulik både fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. En jordmor jeg hadde fortalte meg om forsikring på hcg og at de hadde funnet høyere nivå i de som hadde morkaken opp og bakover, altså at egget trolig hadde festet seg u det øyeblikket det var ute av egglederen. Hcg begynner ikke ved eggløsning, men etter at egget fester seg. 

Og egget kan feste seg 2-12 dager etter eggløsning, det er store forskjeller. Gjennomsnittlig er det mest vanlig med dag 5-8.

Kanskje egget ditt festet seg fort. 

Kanskje morkaken din blir bakovervendt. 

Kanskje det er tvillinger. 

Kanskje det er trillinger. 

Kanskje det er én. 

Kanskje det er gutt. 

Kanskje det er jente. 

Uansett, gratulerer! 

Anonymkode: 9b3eb...5ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare smøre deg med tålmodighet :) Jeg hadde høy hcg, men testet ikke med digital (tok blodprøver fordi det var prøverør). Jeg fikk beskjed om at det var litt større sannsynlighet for to, basert på hcg-verdigene (hadde satt inn to egg). Det var én hos meg. 

Anonymkode: db68e...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle som bærer tvillinger har høyere hcg enn vanlig. 

Men av alle med høyere hcg enn gjennomsnittet er det forsvinnende få som har tvillinger. Så det trenger ikke bety tvillinger i det hele tatt. 

Mengde hcg er ulik både fra kvinne til kvinne og fra svangerskap til svangerskap. En jordmor jeg hadde fortalte meg om forsikring på hcg og at de hadde funnet høyere nivå i de som hadde morkaken opp og bakover, altså at egget trolig hadde festet seg u det øyeblikket det var ute av egglederen. Hcg begynner ikke ved eggløsning, men etter at egget fester seg. 

Og egget kan feste seg 2-12 dager etter eggløsning, det er store forskjeller. Gjennomsnittlig er det mest vanlig med dag 5-8.

Kanskje egget ditt festet seg fort. 

Kanskje morkaken din blir bakovervendt. 

Kanskje det er tvillinger. 

Kanskje det er trillinger. 

Kanskje det er én. 

Kanskje det er gutt. 

Kanskje det er jente. 

Uansett, gratulerer! 

Anonymkode: 9b3eb...5ec

Håper virkelig ikke jeg har bakovervendt morkake. Det kan vel være litt farlig? 

Tror egget festet seg 7dpo. Fikk en liten blødning den dagen. 

Kan man se bakovervendt morkake på ultralyd tidlig? 

Anonymkode: 0dc46...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når egget festet seg har mye å si for hcg-verdien. CB bruker nok et snitt for sine beregninger. Jeg hadde også veldig høye hcg verdier, legen tippet at egget festet seg veldig tidlig. Kan variere fra alt mellom 3 dager og opp mot 10-12 dager, med et snitt på ca en uke.

Men det betyr selvfølgelig ikke at tvillinger er utelukket.. bare at det finnes en veldig god forklaring på hvorfor CB digital ikke alltid samsvarer med eggløsningstidspunktet.

Anonymkode: cc47a...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig ikke jeg har bakovervendt morkake. Det kan vel være litt farlig? 

Tror egget festet seg 7dpo. Fikk en liten blødning den dagen. 

Kan man se bakovervendt morkake på ultralyd tidlig? 

Anonymkode: 0dc46...f07

Det er da ingenting farlig med morkake som ligger bak? Det som *kan* være problematisk er hvis den ligger helt nede og stenger for livmoråpningen. Men av disse vil morkaken hos de fleste flytte seg oppover når livmoren vokser så det ikke er et problem når man kommer til fødsel. Oppdager man morkaken nede i livmoren ved OUL får man oppfølging med UL. Dersom morkaken ikke flytter seg oppover med den voksende livmoren må man ta KS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig ikke jeg har bakovervendt morkake. Det kan vel være litt farlig? 

Tror egget festet seg 7dpo. Fikk en liten blødning den dagen. 

Kan man se bakovervendt morkake på ultralyd tidlig? 

Anonymkode: 0dc46...f07

Morkaken dannes ikke med en gang, embryoet får næring fra det gule legemet de første ukene, men det kan sees på ultralyd. Og bakovervendt er ikke farlig. Forovervendt er heller ikke farlig, men de som har forovervendt kjenner gjerne bevegelse senere enn andre. 

Anonymkode: 9b3eb...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med en så sterk test nå er det garantert tvillinger. Og siden du da har blitt befruktet like etter nymåne og før 17.mai kommer det til å bli en jente og en gutt. Om du forteller hvilken stilling du ble befruktet i kan jeg og si hvilken hårfarge babyene kommer til å ha og om de kommer til å få fregner.

Anonymkode: 7d297...e0d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, med en så sterk test nå er det garantert tvillinger. Og siden du da har blitt befruktet like etter nymåne og før 17.mai kommer det til å bli en jente og en gutt. Om du forteller hvilken stilling du ble befruktet i kan jeg og si hvilken hårfarge babyene kommer til å ha og om de kommer til å få fregner.

Anonymkode: 7d297...e0d

Kan jeg anbefale deg en tørr hvitvin for kvelden? 

Anonymkode: 9b3eb...5ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, med en så sterk test nå er det garantert tvillinger. Og siden du da har blitt befruktet like etter nymåne og før 17.mai kommer det til å bli en jente og en gutt. Om du forteller hvilken stilling du ble befruktet i kan jeg og si hvilken hårfarge babyene kommer til å ha og om de kommer til å få fregner.

Anonymkode: 7d297...e0d

🙄 ellers går det bra? 

Anonymkode: 0dc46...f07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Tok en Cb test i dag. Er 4 + 3 og fikk 3+ på clearblue. Hatt sterk test fra 8-9dpo.

Tror dere det er en mulighet for at jeg bærer tvillinger? 

 

Anonymkode: 0dc46...f07

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida det forstår jeg. 

Fikk eggløsning 4 mai så det er sikkert da jeg temper. Har slitt litt med å bli gravid så har hvert under oppfølging. Gyn så to modne egg før eggløsning. Så tanken min går med en gang til om begge eggene slapp. Skal på UL om 2 uker men ville høre hva andre evt. Har erfart eller tror. 

Jeg vet også at dere ikke kan vite det, men må da være lov å spørre uten å få en spydig kommentar tilbake. 

Anonymkode: 0dc46...f07

Overrasket over at ingen har poengtert dette, men: Hvis du hadde EL 4. mai og du stilte dette spørsmålet 25. mai så har det gått 21 dager, eller 3 uker, mellom EL og test. Da er du ikke 4+3, men heller 5+0. Da er embryoet 3 uker gammelt og det er absolutt ikke noe uvanlig høy hcg-produksjon at du får 3+ på CB digital. 

Forøvrig har jeg hørt at egg fester seg i snitt 9 DPO og mellom 6 og 12 DPO, ikke fullt så tidlig som nevnt over. Antar man det stemmer og vet at du da har testet positiv 8 DPO, så tyder på at egget festet seg tidlig hos deg, så da startet hcg-produksjon tidligere enn gjennomsnittet, som tilsier at du kunne fått utslag på 3+ på CB kanskje litt før gjennomsnittet. 

Hvorvidt det er tvillinger er helt umulig å si så tidlig som dette, sannsynligheten er nok akkurat like stor som hos de fleste andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, det heter verken bakovervendt eller forovervendt morkake!!! Herregud, hvor får dere det fra? Den er plassert på fremme eller vakte vegg i livmor evt høyt oppe i fundus.. Det er imidlertid noe som heter bakovervendt og forovervendt livmor, dette er noe helt annet og like ufarlig. Begge er normalvarianter, bare at det ene er mer vanlig enn det andre. 

Anonymkode: f2893...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, det heter verken bakovervendt eller forovervendt morkake!!! Herregud, hvor får dere det fra? Den er plassert på fremme eller vakte vegg i livmor evt høyt oppe i fundus.. Det er imidlertid noe som heter bakovervendt og forovervendt livmor, dette er noe helt annet og like ufarlig. Begge er normalvarianter, bare at det ene er mer vanlig enn det andre. 

Anonymkode: f2893...c29

*fremre eller bakre.

Anonymkode: f2893...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, May 25, 2019 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Ja, med en så sterk test nå er det garantert tvillinger. Og siden du da har blitt befruktet like etter nymåne og før 17.mai kommer det til å bli en jente og en gutt. Om du forteller hvilken stilling du ble befruktet i kan jeg og si hvilken hårfarge babyene kommer til å ha og om de kommer til å få fregner.

Anonymkode: 7d297...e0d

lol! Kanskje du burde kvitte deg med denne tåpelige krystall-kulen dinog heller komme med noe langt mer konstruktivt!?? 

Anonymkode: d87ca...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 3+ på digital  4+3 jeg også, men det er bare én baby inni der. Jeg testa positivt 9 dpo, så antakelig har egget festa seg tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...