Gå til innhold

Fødebag


Amy.kw

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det var digg med en omslagskjole og strømpebukse til meg selv. Strømpebuksa holdt godt på bindene, noe jeg ikke syne joggebukser gjør. Veldig greit med et ekstra skift i klær i tilfelle du blør igjennom. Og ekstra sokker, et par store truser, egne bind (de på sykehuset brukte jeg kun den første kvelden, for de var så megastore og ubehagelige, men nå var jeg heldig å ikke blø slike voldsomme mengder etterpå). Også egen sjampo, balsam og såpe. Er ikke så fan av de som er der, samt hårbørste og noen hårstrikk. Samt smågodt og noe godt å drikke. Kjøpte egen saft, da de kun hadde rød saft på sykehuset/hotellet noe jeg ikke liker. Kan også være godt med noe kjeks el. Elsket å kle min baby i egne klær, så jeg hadde med noen plagg til baby. Og et hentesett, og et teppe om det er litt kjølig på hjemreisedagen

Anonymkode: f7cae...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor du skal føde! Sjekk om det står noe info på sykehuset. Der jeg fødte var det barselhotell, Ullevål, så måtte ha med ALT av klær og utstyr til både meg selv og baby. Det eneste vi fikk på sykehuset var bleier til baby og bind/bleier til meg :P det var også håndklær der men de ble veldig fort brukt opp og vaskepersonalet var der bare en gang om dagen, så hadde likt å ha et lite lager med håndklær, kluter og gulpekluter.  Og eneste såpe var sånn håndsåpe. Og putene var elendige,så egen pute ville jeg tatt med. 

Jeg hadde i forkant fått høre "du trenger ikke ha med så mye for du får alt på sykehuset" her inne, så jeg hadde med alt for lite 🙈 Vi bor nær sykehuset så jeg sendte bare mannen hjem for å hente klær og kjøpe inn diverse (ting til stell av baby og amming). Men kjipt å bruke unødvendig tid på det. 

Så sjekk med sykehuset! Jeg måtte ha med alt, mens jeg ser mange her inne skrive de trengte ingenting. 

Anonymkode: 7eadb...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en stappfull bag som bare ble irriterende rot av. Jeg brukte undertøyet, klærne til baby, et pysjsett jeg hadde med + morgenkåpe mellom dusj og rommet, og hjemreiseantrekket. Pluss stellesaker som sjampo, ansiktsvask og anaiktskrem. Hadde med litt sminke, men det gadd jeg ikke bruke. Brukte kun pysjen siden vi byttet sykehus mellom fødsel og barsel og jeg ikke fikk noe sykehusskjorte på sykehus nr 2 😭 Den var gull. 

Ellers var det godt med litt brus og godteri i dagene etter, men det kom mamma med så trengte ikke ha med. 

Bleier til baby og bind (og ebt bleier) hadde de på sykehuset. Tok med meg noen bind hjem også, hadde ikke kjøpt i forkant fordi jeg visste ikke hva jeg ble å trenge. Alle blør ikke like mye, mens noen blør som en foss osv... 

Anonymkode: 119ed...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myk ammebh

2 ammetopper

2 sett joggebukse/hettegenser 

Flere freshe truser 

en pakke nattbind, bedre enn bind de gir deg på sykehuset 

sokker

Slippers 

bellybandit korsett 

toalettsaker 

klær til baby 

smokk( dette er fy fy å begynne med på sykehuset, men jeg tok med likavell) 

energidrikk og muslibarer til fødsel 

tror alt i alt det er veldig forskjellig hva man trenger på føden/barsel. For meg var det viktig å ha mine egne komfortable klær. Mens for andre er det helt greit å gå tre dager i sykehus skjorte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg hadde pakket var sjokolade 😂 Den fikk bein å gå på om natta.. Hadde også drikkeflaske med frossen saft som jeg tok ut av fryseren rett før vi dro :) 

Andre uunværlige ting for meg var badesko (til å tasse rundt på+ dusje med), store gode truser, en myk og behagelig amme bh, lader med lang ledning til mobil, noen komfortable klær å reise hjem i for meg og baby og en flaske antibac :) 

Anonymkode: ed05f...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg var mest glad for å ha i baggen: sjokolade og smågodt!! Herregud så godtesyk jeg var etter fødselen når jeg kom på barselhotellet.

Andre ting jeg fikk bruk for:

AmmeBH, digg og myk kosebukse, fordeler til å lade mobil (langt til stikkontakt), flip flops, lette t-skjorter, hårstrikker, lypsyl, babyklær i str 56 til hjemreise (50 var for lite.. lang baby 😅). 

Hva hadde jeg ikke med, som jeg burde hatt:

Tørre engangsservietter og gulpekluter! 

Pakket den over tid.. var vel ca ferdig pakket uke 38 med unntak av toalettsaker som ble pakket rett før vi drog :)

 

Anonymkode: bcb9e...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke klar over at jeg skulle føde to timer senere når jeg kom på sykehuset i uke 28 og hadde derfor ikke med meg noen ting. Mannen dro hjem etterpå og hentet noe klær og toalettsaker. 

Anonymkode: abef8...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...