Gå til innhold

Fødebag


Amy.kw

Anbefalte innlegg

Hva er dine beste tips til fødebagen? 

Hva kunne du ikke klart deg uten? 

Når begynte du å pakke bagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste tips er smågodt! Ikke til fødselen, men til barseltida. Jeg var så søthungrig når melka begynte å komme at jeg nesten spiste mitt eget barn 😝

Helt seriøst kunne jeg klart meg helt fint uten ALT i bagen med unntak av hjemreiseantrekk til meg og mini. De hadde ALT på sykehuset, og jeg er ikke så opptatt av at det skulle være mitt eget. Angrer fremdeles på at jeg ikke stjal en av de slappe, deilige sykehusskjortene (men med dagens sykehusøkonomi hadde jeg ikke samvittighet til det 😂)

Jeg skrev pakkeliste da jeg gikk ut i permisjon, og satte frem en bag som jeg putta litt klær og hentesett til mini oppi. Alt annet pakket jeg mens pappaen dusja før vi reiste på sykehuset.

Anonymkode: 34d1a...d13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettetang. Har freshe bilder av meg selv og babyen pga den.

Anonymkode: e3822...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lypsyl, slippers, kimono, BB Hug me pute, mobillader, kamera og filmkamera. 

Og ellers behagelige klær, litt toalettsaker osv. 

Anonymkode: 9a21b...1cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å pakke i uke 36. Brukte liten/mellomstørrelse koffert, så det var oversiktlig og lett å finne det jeg skulle ha når jeg åpnet. 

Drikke, noe som er også er godt romtemperert til barsel.  

Øreplugger (silikon eller voks) var lytt på sykehuset. Hadde mannen med på sykehuset, så når jeg var trygg på at mannen passet babyen puttet jeg di i og kunne sove godt og tungt uforstyrret.

Nesespray. Hadde venta lenge på å få bruke den og deilig å kunne puste normalt når en først skulle sove. 

Medisiner. Smertestillende. Tok evigheter for å få det når jeg spurte sykepleier om det. Like greit å holde kontroll på det selv om man vet hva og hvor mye man kan ta. Var også plaget med halsbrann etter fødsel også. 

Behagelig soveklær. Gjerne shorts og ammesinglet. Sov mer oppå dyna enn under det første døgnet. Ble utrolig varm etter fødsel!

Morgenkåpe. Hadde toalett/bad utenfor rommet. 

Tøfler/sandaler/slippers/innesko 

Myke og tørre vaskeservietter til baby. Var bare tørkepapir eller klut på mitt sykehus. 

Høytaler, en liten en om mobilen ikke har bra lyd. Koselig å høre på mens du venter på fødsel. 

Noe godt å spise og drikke til barsel. 

 

Endret av Nimneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bag var pakka heilt perfekt. Det eg digga var ein rull med plastikkposer. Det var greitt å beskytta klær og fin måte å organisera på. 

Ellers

~ crocks (unngå fotsopp i dusjen)

~ Små flasker balsam og sjampo.

~ klær til baby i tynn ull. Str.50 

~ mobillader

~ Powerbank

~ Multimam kompresser

~ Purilan

~ Våtservietter

~ Masse anna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pakket når jeg måtte dra. Det eneste jeg ikke klarte meg uten var mamma. Hun måtte tilkalles. til hjemmet. Slutt med dette tullete fjåseriet "fødebag".

Anonymkode: 6ac08...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pakket når jeg måtte dra. Det eneste jeg ikke klarte meg uten var mamma. Hun måtte tilkalles. til hjemmet. Slutt med dette tullete fjåseriet "fødebag".

Anonymkode: 6ac08...9f2

Du synes det er "tullete fjåseri" med fødebag..men utifra innlegget ditt så virker det som du pakket med deg en fødebag du også?😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Khalisi skrev:

Du synes det er "tullete fjåseri" med fødebag..men utifra innlegget ditt så virker det som du pakket med deg en fødebag du også?😂

Tok meg joggebukse og tannbørste+tannkrem ja :) Ikke akkurat verken planlagt eller bag..de to sistnevnte hadde jeg fått på sykehuset om jeg ville.. 

Anonymkode: 6ac08...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok meg joggebukse og tannbørste+tannkrem ja :) Ikke akkurat verken planlagt eller bag..de to sistnevnte hadde jeg fått på sykehuset om jeg ville.. 

Anonymkode: 6ac08...9f2

Selvom du tydeligvis ikke har behov for rene klær, rent undertøy og toalettsaker når du skal bort noen dager så er dette ganske normalt for resten av befolkningen og ikke noe tullete fjåseri som du påstår😉 

Edit: Skrivefeil 

Endret av Khalisi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Khalisi skrev:

Selvom du tydeligvis ikke har behov for rene klær, rent undertøy og toalettsaker når du skal bort noen dager så er dette ganske normalt for resten av befolkningen og ikke noe tullete fjåseri som du påstår😉 

Edit: Skrivefeil 

Vet ikke hvor mange fødsler du har hatt, men på sykehuset har man som regel bleie...På hotell meg venner og familie pakker jeg naturligvis undertøy for alle dager.

Anonymkode: 6ac08...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor mange fødsler du har hatt, men på sykehuset har man som regel bleie...På hotell meg venner og familie pakker jeg naturligvis undertøy for alle dager.

Anonymkode: 6ac08...9f2

Jeg har vært på et par fødsler, og jeg har ikke brukt bleie. Det blir for tett for underlivet å bruke. Man bruker innlegg (så bind) 😏. først sammen med nettingtruse fått på sykehus, så med egne truser. Forresten er bh også regnet som undertøy. 

Endret av Nimneri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor mange fødsler du har hatt, men på sykehuset har man som regel bleie...På hotell meg venner og familie pakker jeg naturligvis undertøy for alle dager.

Anonymkode: 6ac08...9f2

Skal føde først om noen uker men har en del venninner som har født og da har det blitt brukt libresse Nattbind eller disse gigabindene fra et annet merke avhengig av "flowen"😛 Men du gikk rundt på sykehuset/ reiste hjem i bare bleie og joggebukse du eller? Babyen din hadde heller ikke noe annet enn bleie?😛Siden alt du hadde med var joggebukse og ting til tannpuss😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Khalisi skrev:

Skal føde først om noen uker men har en del venninner som har født og da har det blitt brukt libresse Nattbind eller disse gigabindene fra et annet merke avhengig av "flowen"😛 Men du gikk rundt på sykehuset/ reiste hjem i bare bleie og joggebukse du eller? Babyen din hadde heller ikke noe annet enn bleie?😛Siden alt du hadde med var joggebukse og ting til tannpuss😛

Jeg kunne fint reist på sykehuset med det samme hun hadde med. Regner med at mannen kunne tatt med en klesskift til meg og klær til babyen før vi skulle hjem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, puffy123 skrev:

Jeg kunne fint reist på sykehuset med det samme hun hadde med. Regner med at mannen kunne tatt med en klesskift til meg og klær til babyen før vi skulle hjem 😊

Ja, alle kunne reist på sykehuset med så lite, men om noen må ta med ting til deg når du først er på sykehuset så er det et behov. Da blir det for dumt å kalle en fødebag for tullete fjåseri. Det er bare å være bedre forberedt å ha det med. Skal si med enig i feks rettetang, hårføner osv er unødvendig. Men helt normale ting som skift til seg selv og baby er normalt å slenge i en bag før man stikker på føden. Å si noe annet blir litt rart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Khalisi skrev:

Ja, alle kunne reist på sykehuset med så lite, men om noen må ta med ting til deg når du først er på sykehuset så er det et behov. Da blir det for dumt å kalle en fødebag for tullete fjåseri. Det er bare å være bedre forberedt å ha det med. Skal si med enig i feks rettetang, hårføner osv er unødvendig. Men helt normale ting som skift til seg selv og baby er normalt å slenge i en bag før man stikker på føden. Å si noe annet blir litt rart.

Jeg er enig i at fødebag eller å ta med klær og utstyr som er nødvendig ikke er tullete. Hva man trenger og hvor mye må være opp til hver enkelt tenker jeg. Noen trenger masse godteri og to ammeputer og andre trenger en vannflaske liksom. Men synes det blir dumt å stille spørsmål ved om hun skulle dra hjem i bleie og joggebukse og at babyen skulle ha kun bleie. Det finnes jo løsninger, og diskusjoner blir så dumme når man skal argumentere mot sånt. Og det å dra hjem i joggebukse og bleie er kanskje helt topp for noen, selvom det ikke er helt min stil da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, puffy123 skrev:

Jeg er enig i at fødebag eller å ta med klær og utstyr som er nødvendig ikke er tullete. Hva man trenger og hvor mye må være opp til hver enkelt tenker jeg. Noen trenger masse godteri og to ammeputer og andre trenger en vannflaske liksom. Men synes det blir dumt å stille spørsmål ved om hun skulle dra hjem i bleie og joggebukse og at babyen skulle ha kun bleie. Det finnes jo løsninger, og diskusjoner blir så dumme når man skal argumentere mot sånt. Og det å dra hjem i joggebukse og bleie er kanskje helt topp for noen, selvom det ikke er helt min stil da😅

Er absolutt enig i det du sier, må være opp til hver enkelt hva man pakker med:) Men jeg valgte å stille henne disse spm som var satt veldig på spissen da hun gikk så bastant ut mot de som velger å ta med seg en bag med helt vanlige ting:) Jeg prøvde å være morsom og prøve å få henne til å forstå ved å svare "dumt" med "dumt"😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke hvor mange fødsler du har hatt, men på sykehuset har man som regel bleie...På hotell meg venner og familie pakker jeg naturligvis undertøy for alle dager.

Anonymkode: 6ac08...9f2

På mitt sykehus må man ha med egne nettingtruser til å ha bleia i, og man får kun noen få bleier. Jeg ba om ny bleie 20 timer etter fødsel, fikk beskjed om å bruke bind... Så jeg er hvertfall glad jeg hadde truser for flere dager. :P

Mitt største must er lactulose! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40+2 på vei i dag og har ikke pakket noe som helst enda.  Slenger vel oppi et klesskift til meg og babyen + toalettsaker før vi drar.

Anonymkode: 373d3...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 40+2 på vei i dag og har ikke pakket noe som helst enda.  Slenger vel oppi et klesskift til meg og babyen + toalettsaker før vi drar.

Anonymkode: 373d3...02b

Ha,ha, noen år siden jeg fødte barna mine, men det var vel akkurat sånn jeg pakket også.  Det er nesten litt fascinerende å se hva mange mener det er nødvendig å ha med seg på sykehuset (enkelte lister opp lengre pakkeliste enn jeg har til en ukes ferie ;) )

Anonymkode: 15ecb...6fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...