Gå til innhold

Hodet veldig langt ned, rask fødsel?


Frøken M

Anbefalte innlegg

36+2
Vært på Ahus for CTG registrering og ultralyd. 
Alt sto bare bra til med lillebror, veier 3100g 

Hodet sto så langt ned at hun ikke fikk målt hodet hans ordentlig, og det var godt festet
Fødsel kan skje når som helst fikk jeg beskjed om av legen

Dere som har to barn, lå hodet veldig langt ned? Og gikk fødsel fort? 
Første lå ikke så langt ned med hodet, å der kom jeg inn på sjukehuset kl 14:15 med 5 cm åpning kl 21:45 var hun født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på vekstestimering i uke 37 troooor jeg det var og da lå hun med hodet så langt ned at de ikke klarte å måle skikkelig, vi fikk 3D-ultralyd og så bare munn og dobbelthake. 

 

Vannet begynte å lekke natt til 17 og jeg hadde 3 runder med rier som dabbet av fram til kl 04 den 18, da startet det skikkelig. Hun ble født kl 10:28 og aktiv fødsel var på 3,5 timer. Dette var mitt andre barn. 

 

Med nr 1 så var aktiv fødsel på 2,5 time, men aner ikke hvordan han lå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, addict skrev:

Var på vekstestimering i uke 37 troooor jeg det var og da lå hun med hodet så langt ned at de ikke klarte å måle skikkelig, vi fikk 3D-ultralyd og så bare munn og dobbelthake. 

 

Vannet begynte å lekke natt til 17 og jeg hadde 3 runder med rier som dabbet av fram til kl 04 den 18, da startet det skikkelig. Hun ble født kl 10:28 og aktiv fødsel var på 3,5 timer. Dette var mitt andre barn. 

 

Med nr 1 så var aktiv fødsel på 2,5 time, men aner ikke hvordan han lå. 

Hørtes veldig kjent ut vi fikk bare se et øye, fordi bekkenet mitt var i veien, å baby lå så langt ned og var ordentlig festet😂 Første lå ikke så langt ned. 

Du hadde ganske raske fødsler da vil jeg si :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (første, eneste) fødsel varte bare 2,5 time fra første rie til baby var ute. Hodet var festet men i følge jordmor lå ikke hodet langt nede da jeg kom inn på fødestuen med full åpning og fullt kjør. Måtte presse skikkelig i ca en halvtime før hodet kom nok ned og vannet gikk pga presset. Etter vannet hadde gått var baby kjapt ute. Måtte klippes. 

Anonymkode: 1d569...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Frøken M skrev:

Hørtes veldig kjent ut vi fikk bare se et øye, fordi bekkenet mitt var i veien, å baby lå så langt ned og var ordentlig festet😂 Første lå ikke så langt ned. 

Du hadde ganske raske fødsler da vil jeg si :) 

 

Ja jeg føder ganske kjapt 😊 Lillesøster var nesten 4,5 kilo og jeg hadde ikke sovet på 2 netter etter at vannet begynte å lekke, så jeg var ekstremt utslitt på slutten. Derfor tok det også litt lengre tid med henne. De sier jo det skal gå kjappere med nr 2, men men 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har så mye å si. Min var så lite nede i bekkenet at han snudde seg i fødsel og plutselig kom med rumpa først, og det tok fremdeles bare fire timer fra vi ankom sykehuset med 3,5 cm til han var ute. Fikk litt selskap på fødestua når de oppdaga bek da kan du si, men det ble vaginal fødsel. Tok vel knappe tolv timer fra første kynner som i ettertid antagelig ikke var kynner. 

Anonymkode: 3d46b...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første min lå langt ned, fødselen varte i 17 timer, neste fødsel så vet jeg ikke hvor langt ned han lå, men fødselen varte 1,5 time. Men begge har kommet ut på 2 press, så fra 10 cm åpning og presserier så er de jo veldig raskt ute. Og første fødsel, så fra 4 cm åpning til 10 cm, tok det bare 30 min. Jeg hadde jo bare 1-2 cm i en evighet. 

Anonymkode: dcd51...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå med hode langt ned med begge to og hadde fødsler på 2.5 og 1 time. Men tror ikke det har noe å si da.. 😊

Anonymkode: 528dc...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet langt ned med alle tre, første 68 timer, andre styrtfødsel og tredje 4 dager med igang setting. Tror ikke hvor hodet ligger har så mye og si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første lå ikke hodet langt nede, ikke festet og fødsel gikk unna på 1,5 time. To jordmødre måtte ligge seg oppå meg for å dytte han lenger ned i bekkenet under fødsel fordi hjerterytmen sank og jeg hadde full åpning. 

Med andre lå hodet langt nede, men ikke festet. Fødte på 4 timer. 

Tredje er festet og ligger langt nede, spent på hvor for det går. 

Anonymkode: 4a165...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn og begge lå langt nede med hodet. Hadde ca 7-8 timer med aktiv fødsel begge gangene. Men tok 12 og 15 min med pressrier før baby var ute. Tror kanskje det kan ha noe å si med at pressingen gikk relativt raskt. Mange babyer ligger jo fortsatt langt opp når pressriene begynner, så de må først bruke tid på å presse baby langt nok ned. Jeg aner ikke altså, bare en teori jeg har innbilt meg 😂

Anonymkode: ec512...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man at hodet ligger langt nede?

Når jeg hadde innvendig UL lå hodet helt inntil livmorhalsen, vel og merke ingen tegn til modning, men regner med babyen da ligger langt nede siden han ikke kommer lenger ned før det åpner seg? 

Anonymkode: 06cd9...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man at hodet ligger langt nede?

Når jeg hadde innvendig UL lå hodet helt inntil livmorhalsen, vel og merke ingen tegn til modning, men regner med babyen da ligger langt nede siden han ikke kommer lenger ned før det åpner seg? 

Anonymkode: 06cd9...16a

Jeg fikk beskjed hos legen på onsdag at «oi han ligger langt ned og er festet». 

Så var jeg på sykehuset i går pga lite aktivitet fra baby. Og da kjente hu på magen min og virka overrasket over at baby lå så langt ned.

tok ultralyd og fikk rett og slett ikke tatt ordentlig mål av hodet fordi det lå veldig langt ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodet var godt festet i uke 24 langt nede. Magen sank.Satt i gang på termin pga svangerskapsforgiftning. Tang vaakum og hastesnitt etter 2 dager. Kom aldri ned siste stykke. Satt fast rett og slett..

Anonymkode: 59686...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...