Gå til innhold

Samle opp melka fra brystes som ikke ammes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg ammer renner det jo melk fra brystet som ikke ammes. Pleier å ha en klut inni bhen så ikke ammeinnlegget blir kjempevått.

Finnes det noe smart å samle opp melka med istedet, så den kan spares og gis til babyen senere?

Begynte å tenke på det siden jeg etterhvert skal jobbe igjen, og helst ikke vil pumpe.

Anonymkode: 331c8...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes melkeoppsamler ja. Google det, så finner du flere varianter.

Anonymkode: 7f861...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover i ammeforløpet blir det mindre vanlig med lekasjer, men ja du får kjøpt melkeoppsamlere. Jeg synes de bare var klønete men. 

Anonymkode: 07658...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte melkeoppsamler,kunne fylle de ganske godt opp! Hold melkeoppsamlerene rene (kokt) og hell melka i flasker som du kan gi hvis du skal ut eller spare til senere :) Men etter et par måneder så gir det seg.

 

Anonymkode: 7f2ae...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte melkeoppsamler,kunne fylle de ganske godt opp! Hold melkeoppsamlerene rene (kokt) og hell melka i flasker som du kan gi hvis du skal ut eller spare til senere :) Men etter et par måneder så gir det seg

Babyen er 6 mnd. Det renner ikke plutselig mye som det gjorde før. Men når babyen drikker, kommer det fortsatt endel fra det andre brystet.

Finnes det å få kjøpt billigere enn 300 kr? Ser ikke for meg at den vil bli brukt ved hver eneste amming liksom..

Anonymkode: 331c8...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
7 hours ago, AnonymBruker said:

Babyen er 6 mnd. Det renner ikke plutselig mye som det gjorde før. Men når babyen drikker, kommer det fortsatt endel fra det andre brystet.

Finnes det å få kjøpt billigere enn 300 kr? Ser ikke for meg at den vil bli brukt ved hver eneste amming liksom..

Anonymkode: 331c8...12c

Ja vanlige melkeoppsamlere er billigere. Den til 300 kr skaper jo et vakuum og man får derfor ut mer melk. Vanlig melkeoppsamler tar kun imot melka som renner ut av seg selv. 

Bare å google! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...