Gå til innhold

Vil starte med yoga men har så stygge føtter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å benytte meg av yogatimene på treningssenteret, men ser at de trener barbeint der. Jeg sliter med hard hud under føttene og det sprekker ofte opp. Prøver å file og vedlikeholde, men i en hektisk hverdag med gubbe og små barn er det ikke alltid tiden strekker til. Skammer meg over føttene mine, syns alle andre har så søte, myke føtter og så kommer jeg med DE fæle pailabbene. Er vel upraktisk å trene yoga med sokker på også, man sklir vel på matta? Huff :(

Anonymkode: 91436...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine føtter har også mye hard hud som jeg piller på. Ser ofte ikke ut. Men neglene er stelt og føttene er rene. Og jeg har drevet med yoga i studio og hjemme i mange år. Aldri tenkt over det. Og aldri tenkt over andres føtter. Ikke la føttene dine stoppe deg. Fokuset er HELT andre steder i en yoga-klasse. I promise you😊❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt upraktisk ja. Tror det finnes egne sokker med gripevne til formålet, men det beste vil jo være om du slutter å stresse med føttene dine! Det er nok ingen andre som legger merke til det, altså, mens de er opptatt med å vri kroppen sin rundt sin egen akse og holde balansen mens de teller innpust og utpust. 

Hvis ikke, så funker baby feet formålet veldig bra altså :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk veldig få som bryr seg om andre når de trener. 

Ikke la et kompleks ødelegge for hva du har lyst å gjøre.. 

Kjør på!! 

Anonymkode: 8df76...282

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt yogastudio "må" vi være barbeint. Altså, det er vel ingen som tvinger deg til noe, men det er bare sånn vi gjør det. De aktive yoga-formene fungerer liksom ikke noe særlig med hverken sko eller sokker. Og tro meg, det er absolutt ikke alle som har så fine føtter! Men fokuset er et helt annet sted, og ingen bryr seg om det. 

Yoga handler ikke om hvordan det ser ut, men om hvordan man føler seg - altså som foregår inni kroppen. Dessuten krever det så mye energi og konsentrasjon at ingen har tid til å studere hva andre driver med på sin matte - eller hvordan de ser ut. 

Lykke til! :) 

Anonymkode: ad3f8...4af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krakilsk skrev:

Det er litt upraktisk ja. Tror det finnes egne sokker med gripevne til formålet, men det beste vil jo være om du slutter å stresse med føttene dine! Det er nok ingen andre som legger merke til det, altså, mens de er opptatt med å vri kroppen sin rundt sin egen akse og holde balansen mens de teller innpust og utpust. 

Hvis ikke, så funker baby feet formålet veldig bra altså :)

Babyfoot  vil jeg også anbefale, ikke spesielt for yoga og annen trening, men for eget velvære. Hard hud som sprekker og revner, er vondt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Ingen bryr seg. Men unn deg en fotbehandling i ny og ne og vær flink å smøre føttene med olje og krem hver morgen og kveld så vil du merke stor forskjell.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri lagt merke til andres føtter på yoga. Ikke har jeg tenkt på at andre kan legge merke til eller bry seg om mine heller, selv om de ikke akkurat er noen fryd for øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Arabella said:

Babyfoot  vil jeg også anbefale, ikke spesielt for yoga og annen trening, men for eget velvære. Hard hud som sprekker og revner, er vondt. 

Hei. Jeg har forsøkt babyfot, men det tok bare hudlaget på de "friske" områdene av foten. Der hvor huden er tynn og myk fra før. Ingen effekt på problemområdene/tykk hud

Anonymkode: 91436...b92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen som legger merke til andre sine føtter, om så er det fåtallet.

Det eneste som har hjulpet på meg, er så bruke en feit krem som jeg smører på beina mine på kvelden. Stor forskjell allerede etter noen dager. Sist var det vel Mango bodybutter fra body shop jeg brukte med stor hell. Før var beina mine også skikkelig harde, oppsprukne med mørk farge i sprekkene. Ikke alt var bedre før 😄

Anonymkode: 6088d...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har forsøkt babyfot, men det tok bare hudlaget på de "friske" områdene av foten. Der hvor huden er tynn og myk fra før. Ingen effekt på problemområdene/tykk hud

Anonymkode: 91436...b92

Hvis du har mye hard hud, må det nok flere behandlinger til. Du vet vel at det er flere varianter av babyfoot? Søk på google. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk yoga tåsokker da med antiskli. Det gjør deg bare bedre:

Leo-2017-Women-Yoga-Toes-Socks-Gym-Dance

Anonymkode: 9f32e...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker yogasokker og yogahansker. Ikke fordi jeg har stygge føtter, men fordi jeg sklir mye mindre da. Jeg blir fort svett på føttene, og da blir matta veldig glatt. Glatt yoga er ikke gøy.

Jeg kjøpte mine på Tgr.

Anonymkode: 23185...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...