Gå til innhold

Vekta går oppover etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med de to første gikk jeg jevnt og trutt nedover men denne gangen stoppet vektnedgangen etter 4 uker og har siden da gått oppover. Nå er det snart 3 mnd siden fødsel og har kun gått ned 8 kg av de 30 jeg la på meg. La på meg like mye med de to andre også. 

Spiser sunt har trent to ganger i uka siden babyen var 6 uker. Bare ta tiden til hjelp eller bør jeg begynne å telle kalorier? Er så sulten hele tiden og spiser nok mye men sunt.  Spiser ikke godterier, potetgull eller kake/is da jeg har helt avsmak på dette. 

Anonymkode: f9e6d...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ammer og er sulten, så kan det nok hende du spiser mer enn du bruker. Skal ikke så mye til, selv om det er sunt😑 er du i bevegelse ila dagen da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pearl2.0 skrev:

Hvis du ammer og er sulten, så kan det nok hende du spiser mer enn du bruker. Skal ikke så mye til, selv om det er sunt😑 er du i bevegelse ila dagen da? 

Ja det er det eneste logiske.  At jeg spiser mer enn meg forbrenner.  I tillegg til to treningsøkter(ca 40 min per gang, kommer an på når babyen våkner osv) så går jeg tur hver dag ca 15 000 skritt om dagen. Går i mye oppoverbakker så jeg tar det som en økt. Har hund så går hvertfall tre turer per dag. Løper etter de to første før og etter bh 😂 så problemet er at jeg spiser for mye. Må bare begynne å telle kalorier tror jeg. 

Ts

Anonymkode: f9e6d...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det eneste logiske.  At jeg spiser mer enn meg forbrenner.  I tillegg til to treningsøkter(ca 40 min per gang, kommer an på når babyen våkner osv) så går jeg tur hver dag ca 15 000 skritt om dagen. Går i mye oppoverbakker så jeg tar det som en økt. Har hund så går hvertfall tre turer per dag. Løper etter de to første før og etter bh 😂 så problemet er at jeg spiser for mye. Må bare begynne å telle kalorier tror jeg. 

Ts

Anonymkode: f9e6d...ae9

Ja, kan hende. Det er kjedelig, men man kan ikke spise så mye man tror egentlig, selv om man ammer og er aktiv. Jeg ammer min nr to, og trener mye. Synes ikke jeg spiser så mye, men jeg har stabil vekt. Noe som betyr at jeg må kutte når jeg slutter med amming🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ta en tur til legen å sjekke stoffskiftet. Det blir påvirket av hormoner og kan gi vektøkning. Høres jo ut som du er i mer enn nok aktivitet og har ett sunt kosthold! Med første baby gikk jeg ikke ned babyvekten før jeg sluttet å amme, mens denne gangen raste alt av etter 3 måneder, selv om jeg unner meg en skoleboller og div usunt... hadde nok tatt en sjekk hos legen! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pearl2.0 skrev:

Ja, kan hende. Det er kjedelig, men man kan ikke spise så mye man tror egentlig, selv om man ammer og er aktiv. Jeg ammer min nr to, og trener mye. Synes ikke jeg spiser så mye, men jeg har stabil vekt. Noe som betyr at jeg må kutte når jeg slutter med amming🙄 

Ja amming er vel 500 kcal sier de ca. Nei huff nå skal jeg ta meg en treningsøkt siden babyen sover. Det er så frustrerende å ikke ha klær å ha på seg. Går fortsatt i gravidklær og siden jeg har gått høygravid tre vintere har jeg ikke shortser som passer. Ingen av sommerkjolene funker heller fordi det ser ut som jeg er 5 mnd på vei. 

Ts

Anonymkode: f9e6d...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Hoppelopp skrev:

Kanskje ta en tur til legen å sjekke stoffskiftet. Det blir påvirket av hormoner og kan gi vektøkning. Høres jo ut som du er i mer enn nok aktivitet og har ett sunt kosthold! Med første baby gikk jeg ikke ned babyvekten før jeg sluttet å amme, mens denne gangen raste alt av etter 3 måneder, selv om jeg unner meg en skoleboller og div usunt... hadde nok tatt en sjekk hos legen! Lykke til! 

Høyt eller lavt? Min mor har lavt... kanskje det er arvelig. Skal sjekke det om jeg ikke ser en vektnedgang de neste fire ukene. 

Ts

Anonymkode: f9e6d...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyt eller lavt? Min mor har lavt... kanskje det er arvelig. Skal sjekke det om jeg ikke ser en vektnedgang de neste fire ukene. 

Ts

Anonymkode: f9e6d...ae9

Lavt stoffskifte som gir vektoppgang, usikker på om det er arvelig, men det er jo hormoner som styrer stoffskiftet og det er det mye av. Syns du bør leve som du gjør og bestille en time til lege til uka,ikke sulte deg for å prøve å gå ned i vekt! Du lever jo allerede veldig sunt og har en hektisk hverdag med 3 barn. hvis din mor har det så ville jeg tatt en sjekk. Viktig å komme i gang med behandling! Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...