Gå til innhold

Pes fra medstudenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen er det for slags holdninger? Ikke rart folk ikke takler å samarbeide med deg når du spyr ut slike ting! 

Anonymkode: 8139d...414

Fordi det ikke er rart man tenker slikt.. men folk vet jo det er mye sladder og styr på bygda. Kaller i hvertfall en spade for en spade.

Anonymkode: b5680...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsetter du å henge deg opp i dette når det har ordnet seg for deg? Er du så hevngjerrig? 

Anonymkode: 8139d...414

Hevngjerrig?

Endret av LittleMermaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsetter du å henge deg opp i dette når det har ordnet seg for deg? Er du så hevngjerrig? 

Anonymkode: 8139d...414

Fordi de fortsetter bare. Alle vet jo hvem «de» sikter til. Er jo ingen hemmelighet i sosiale medier. Har ingenting med hevn å gjøre. Deler bare mine synspunkter på samme måte som de gjør. Jeg gjør det anonymt i et forum og de gjør det åpenlyst. 

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det ikke er rart man tenker slikt.. men folk vet jo det er mye sladder og styr på bygda. Kaller i hvertfall en spade for en spade.

Anonymkode: b5680...cff

Du er ikke lite generalisernende og nedlatende da. Hva med å se på deg selv og dine holdninger? Det er ikke rart du ikke blir likt når du møter opp med slike holdninger. 

Anonymkode: 8139d...414

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er ikke lite generalisernende og nedlatende da. Hva med å se på deg selv og dine holdninger? Det er ikke rart du ikke blir likt når du møter opp med slike holdninger. 

Anonymkode: 8139d...414

Haha. Akkurat det de vil jeg skal synes som bare provoserer. Jeg henger ikke ut folk med navn i sosiale medier, ikke kritiserer jeg og lager mobbetendens i gruppa, ikke omgås jeg slike mennesker, ikke forteller jeg folk hva de skal gjøre, så er det meg som har dårlige holdninger? 

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er den lagret. Satt 12 timer i dag og skrev, men hjelper lite foe vi må levere samme oppgave :(

Anonymkode: b5680...cff

Selvsagt hjelper det - avtal et møte med deg og din veileder. Forklar situasjonen og be om hjelp til hvordan dette ordnes. Si at du gjerne kan snakke med henne og forsøke ordne opp, men at du til dette møtet vil ha et "neste steg" som du kan presentere for henne. Sett henne så ned og forklar ståa. Vær klar og konsis på neste steg.

Meld dersom hun ikke jenker seg fra via offisielle kanaler at din med-leverer bevisst har slettet og boikottet dine bidrag og at du etter møte med henne fremdeles møter en vegg av motvilje, og du derfor ikke kan stå for hennes leveranse. Legg ved hennes nye dokument, originalen med begges bidrag og originalen med kun din del. 

Studiesteder har selvsagt rutiner på å klage på med-studenter. Følg dem. 

Anonymkode: 51384...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at ikke hele denne konflikten egentlig handler om dårlig kommunikasjon og misforståelser? At når gruppa klager over at du ikke møter på ikke-obligatoriske forelesninger, så klager de egentlig over at du ikke møter opp til gruppearbeidet? Ja, du kan delta hjemmefra over nettet, men det er da unektelig mye enklere å fordele oppgaver og diskutere oppgaven når man møtes ansikt til ansikt. 

Anonymkode: c4fba...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at ikke hele denne konflikten egentlig handler om dårlig kommunikasjon og misforståelser? At når gruppa klager over at du ikke møter på ikke-obligatoriske forelesninger, så klager de egentlig over at du ikke møter opp til gruppearbeidet? Ja, du kan delta hjemmefra over nettet, men det er da unektelig mye enklere å fordele oppgaver og diskutere oppgaven når man møtes ansikt til ansikt. 

Anonymkode: c4fba...dd6

Er helt sikker. 

Jeg møtte opp på alt av gruppearbeid relatert til eksamen. Så de kan umulig klage på det. De klaget at jeg ikke dukket opp en dag som ikke var obligatorisk, fordi jeg ikke visste at de skulle møtes. De ekskluderte meg fra alle avgjørelser og slettet mine bidrag, så blir de sure for at jeg nekter å komme på en forelesning jeg kan alt ut og inn på. (Men mest fordi jeg vil unngå all tid jeg kan med de)

Hvis de ikke får bestemme over meg, og henger seg i hvordan jeg kladder en besvarelse så har de lite å bli sure for, men det er vanskelig å innrømme, så da må de finne andre ting å lage bråk om. 

Anonymkode: b5680...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt sikker. 

Jeg møtte opp på alt av gruppearbeid relatert til eksamen. Så de kan umulig klage på det. De klaget at jeg ikke dukket opp en dag som ikke var obligatorisk, fordi jeg ikke visste at de skulle møtes. De ekskluderte meg fra alle avgjørelser og slettet mine bidrag, så blir de sure for at jeg nekter å komme på en forelesning jeg kan alt ut og inn på. (Men mest fordi jeg vil unngå all tid jeg kan med de)

Hvis de ikke får bestemme over meg, og henger seg i hvordan jeg kladder en besvarelse så har de lite å bli sure for, men det er vanskelig å innrømme, så da må de finne andre ting å lage bråk om. 

Anonymkode: b5680...cff

For å være helt ærlig får jeg litt inntrykk av at de synes det er vanskelig å samarbeide med deg, og utifra denne tråden kan jeg forstå det. Det virker som om du tar alt i verste mening, og heller enn å innrømme at du kanskje ikke er så lett å samarbeide med, fokuserer du på å finne feil hos dem. Kan det hende at de slettet ditt bidrag fordi det ikke passet inn i resten av oppgaven? At de på et av møtene du ikke har deltatt på, ble enige om at oppgavens fokus skal være rettet mot noe annet enn det du skrev om? 

Anonymkode: c4fba...dd6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lederen i gruppa sa til lærer at det hadde vært konflikt, og vi måtte ha konfliktmøte på skolen. Det har ikke vært konflikt mellom meg og hun andre dama fordi jeg har ignorert alt med henne.

Anonymkode: b5680...cff

Forstår du ikke at nettopp det at du ignorer en medstudent som du skal samarbeide med, oppleves som en konflikt både for henne og for de andre på gruppa? 

Dersom jeg misforstår det du har skrevet, og det var deg selv som ba om et konfliktmøte, må jeg berømme deg for å forsøke å ta tak i dette. 

Anonymkode: c4fba...dd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du ikke at nettopp det at du ignorer en medstudent som du skal samarbeide med, oppleves som en konflikt både for henne og for de andre på gruppa? 

Dersom jeg misforstår det du har skrevet, og det var deg selv som ba om et konfliktmøte, må jeg berømme deg for å forsøke å ta tak i dette. 

Anonymkode: c4fba...dd6

Nei, ikke jeg som ba om det møtet. Som tidligere sagt i denne tråden sa jeg forrige uke at jeg ikke var ute etter konflikter og ønsket fokus kun på oppgaven. 

Jeg har dog bedt om et møte på skolen fordi dette har pågått for lenge. Skolen sier de tar dette veldig seriøst. 

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være helt ærlig får jeg litt inntrykk av at de synes det er vanskelig å samarbeide med deg, og utifra denne tråden kan jeg forstå det. Det virker som om du tar alt i verste mening, og heller enn å innrømme at du kanskje ikke er så lett å samarbeide med, fokuserer du på å finne feil hos dem. Kan det hende at de slettet ditt bidrag fordi det ikke passet inn i resten av oppgaven? At de på et av møtene du ikke har deltatt på, ble enige om at oppgavens fokus skal være rettet mot noe annet enn det du skrev om? 

Anonymkode: c4fba...dd6

Selvfølgelig synes de det. Jeg orker ikke la meg bli tråkket på og bestemt over, og sier fra. Jeg har andre jeg samarbeider med og alt fungerer veldig godt der og på jobb. Aldri hatt problemer med noen. Og aldri hatt behov for å fortelle voksne mennesker når de skal ta ansvar. 

Bidraget mitt ble slettet uten å informere meg. Det var helt klart relatert til oppgaven, men sikkert for bra skrevet for dem. Så insisterte de på at jeg ikke fikk lov å kladde, og hva hadde skjedd om jeg ikke hadde gjort det. Jo, da hadde jeg mistet alt. 

Arbeidsfordelingen var på trynet. De hadde sikkert 8-9 ting de selv skulle skrive om, og jeg 2. Men i dag dukker jo samme regla opp i sosiale medier: fravær. 

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer og mer ut som om du er problemet TS, så like greit for alle parter at dere ikke deler oppgave lenger. Bare slutt å sleng dritt her, det er patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, i et tidligere innlegg i tråden sier du at dere studerer et helsefag, og at pga oppførselen til denne dama så skremmer det deg at hun skal utøve dette yrket. Vel, ut fra hvordan du skriver og svarer i denne tråden så skremmer det meg at du potensielt sett skal bli min kollega. De aller fleste av de helsefaglige yrkene krever at du kan samarbeide uavhengig om du liker noen eller ei-og med å stemple noen som dum eller håpløst bygdefolk kommer du svært kort med. 

Anonymkode: 51531...300

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, i et tidligere innlegg i tråden sier du at dere studerer et helsefag, og at pga oppførselen til denne dama så skremmer det deg at hun skal utøve dette yrket. Vel, ut fra hvordan du skriver og svarer i denne tråden så skremmer det meg at du potensielt sett skal bli min kollega. De aller fleste av de helsefaglige yrkene krever at du kan samarbeide uavhengig om du liker noen eller ei-og med å stemple noen som dum eller håpløst bygdefolk kommer du svært kort med. 

Anonymkode: 51531...300

Av min erfaring innen helsevesenet er det meste av helsepersonell veldig vanskelige å jobbe med. Lite sosiale intelligente mennesker som spesielt ser ned på kollegaer uten 3-årig utdannelse.

Anonymkode: 0c3a4...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av min erfaring innen helsevesenet er det meste av helsepersonell veldig vanskelige å jobbe med. Lite sosiale intelligente mennesker som spesielt ser ned på kollegaer uten 3-årig utdannelse.

Anonymkode: 0c3a4...be9

Det er selvsagt leit å gjøre, og jeg er glad for at jeg ikke har samme erfaringen 🙂 det betyr ikke at jeg ikke har møtt på kollegaer jeg ikke har hatt særlig kjemi med-men det har egentlig vært helt irrelevant. Det er så mange i dette landet som jobber innen helse at det blir umulig å omtale dem som en homogen gruppe, men samarbeidsevner er likevel en forutsetning for at jobben skal bli gjort godt. 

Anonymkode: 51531...300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt leit å gjøre, og jeg er glad for at jeg ikke har samme erfaringen 🙂 det betyr ikke at jeg ikke har møtt på kollegaer jeg ikke har hatt særlig kjemi med-men det har egentlig vært helt irrelevant. Det er så mange i dette landet som jobber innen helse at det blir umulig å omtale dem som en homogen gruppe, men samarbeidsevner er likevel en forutsetning for at jobben skal bli gjort godt. 

Anonymkode: 51531...300

Jeg har opplevd en veldig nedlatende holdning til folk uten relevant utdannelse, og at man kan «alt» fordi man har studert syke- eller vernepleier. «Treåringene» glemmer også ofte å se det menneskelige aspektet, og blir for firkantet i sin tankegang fordi de skal dytte alle pasienter inn i diagnosebokser.

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men i privat sektor, der jeg har jobbet, er dette dessverre erfaringen jeg sitter igjen med. Det er jo ikke som om jeg ser ned på sykepleieren som ikke aner hvordan hun skal håndtere en psykotisk person fordi jeg har trening i fysisk makt og ikke henne.

Anonymkode: 0c3a4...be9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at at begeret til TS har rent over, og at det derfor gjenspeiles i de siste innleggene hennes. Jeg tar det hun skriver nå med en klype salt da jeg regner med mye er frustrasjon, og tenker egentlig det er en grei løsning at de kom frem til å skrive oppgaven hver for seg. 

Anonymkode: 1dcf6...a15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NBA skrev:

Høres mer og mer ut som om du er problemet TS, så like greit for alle parter at dere ikke deler oppgave lenger. Bare slutt å sleng dritt her, det er patetisk.

Patetisk av deg å kommentere da. Men du unnskylder vel folk som behandler andre slik. Kanskje du er en av de selv? 

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Jeg mistrives så fælt sammen med mine medstudenter. Spesielt ei som gir meg pes hele tiden for at jeg ikke dukker opp på forelesninger som ikke er obligatoriske. 

Uansett hva man snakker om så skal hun absolutt kommentere det. Alt skal gå etter hennes piper og hun tuter og kjører på.

Men nå har det gått så langt at hun faktisk sletta det jeg hadde skrevet på gruppeeksamen! Unnskylder med at det ikke var relevant, men hun er ikke akkurat smarteste kniven i skuffen, og klarer ikke skjønne sammenhengen i akademisk skriving. Men jeg klarer ikke å fordra henne! Nå er det så ille at jeg vurderer å slutte:(

 

Anonymkode: b5680...cff

Det der er jo mobbing. Er det noen å ta slikt opp med på skolen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...