Gå til innhold

Pes fra medstudenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være litt hard og stå opp for seg selv. Si at det du har skrevet faktisk er relevant og har bra akademisk nivå og hvorfor. Påpek hvorfor det hun andre har skrevet ikke er bra. Hun behandler deg allerede så dårlig, har det egentlig noe å si om hun blir sur? Det er vel viktigere at du står opp for deg selv og får en bedre karakter?

Anonymkode: 8f95e...9ae

Hjelper lite når det ble sletta.

I dag var det gruppe igjen. Men da var det pån igjen med masing og kritikk på hvorfor jeg ikke møtte opp på de forelesningene som ikke er obligatorisk. Første dagen med gruppearbeid var på tirsdag, men ingen spurte meg om datoer for oppmøte eller planleggingen at gruppearbeidet. Det vis si at planen ble laget på mandag når jeg ikke var til stede (men i dokumentet står det tirsdag)

Tirsdag hadde jeg skrevet et hjelpedokoment til gruppa for de slet med referanser, delte denne i gruppechatten. Men den ble merkelig nok «borte» av seg selv.

Onsdag var det forelesning, så jeg satt hjemme og skrev teksten som også ble slettet.

Torsdag hadde de skrevet gruppearbeid i planen, men timeplanen hadde forelesninger fra 09-14 (ikke obligatoriske) og da var vi to som ikke dukket opp. Hun andre ble selvfølgelig unnskyldt, men ikke jeg. Det har blitt de mot meg nå tydeligvis..

Fredag (i dag møtte jeg opp og fikk kjeft pga for dårlig oppmøte) fikk også pes fordi jeg kladder i Word på datamaskinen istedenfor rett på dokumentet online. Sa jeg kom til å forsette med det og lime inn når jeg hadde skrevet ferdig. Fikk også spørsmål hva jeg synes om arbeidet så langt, og sa jeg synes det var rotete og dårlig formulert. Det ble ikke likt fordi de mener vi umulig kan legge lista så høyt når det gjelder akademisk skriving. 

Sa jeg ikke ville fokusere eller forsvare mine valg når det gjaldt oppmøte til frivillige forelesninger og at jeg ikke ville kaste bort mere tid på andre ting enn oppgaven. Og at pga trivsel valgte jeg faktisk ikke å komme hvis jeg ikke måtte.

Leder i gruppa skulle hatt klart spørsmål til møte med veileder på mandag. Men nå fikk vi Mail om at spørsmålene ble sendt for sent inn og vi får ikke veiledning. Men det blir fokus på gruppekonflikt isteden. 

 

 

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, jeg har spurt. Fikk nei på det.. spurte allerede i høst.

Anonymkode: b5680...cff

Da må du lære å stå opp for deg selv, de kan ikke nekte deg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere ikke beskrive hvilken del dere har stått for? Da får dere dele mellom dere slik at du blir dømt for ditt bidrag. Denne dama kan ikke slette etter eget forgodtbefinnende, uten noen andre i gruppas velsignelse. Bruk hele gruppen, ikke bare deg mot henne.

Anonymkode: 32251...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 21.10, NBA skrev:

Da må du lære å stå opp for deg selv, de kan ikke nekte deg dette.

Joda, det kan de. Spurte allerede i høst, begrunnet det med trivsel og sa jeg følte meg trakassert. Det resten av gruppen ikke vet er at hun jeg ikke liker sendte meg en mail der hun viste sitt sanne jeg.

Spurte skolen igjen når eksamensgruppene var kalte og fikk beskjed om at det ikke var lov å bytte.

Anonymkode: b5680...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal dere ikke beskrive hvilken del dere har stått for? Da får dere dele mellom dere slik at du blir dømt for ditt bidrag. Denne dama kan ikke slette etter eget forgodtbefinnende, uten noen andre i gruppas velsignelse. Bruk hele gruppen, ikke bare deg mot henne.

Anonymkode: 32251...10c

Dessverre så er det slik at man leverer en samlet oppgave. Ingen navn som står på i forhold til hvem som har skrevet hva. 

Anonymkode: b5680...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det kan de. Spurte allerede i høst, begrunnet det med trivsel og sa jeg følte meg trakassert. Det resten av gruppen ikke vet er at hun jeg ikke liker sendte meg en mail der hun viste sitt sanne jeg.

Spurte skolen igjen når eksamensgruppene var kalte og fikk beskjed om at det ikke var lov å bytte.

Anonymkode: b5680...cff

Altså, nå troller du bare. Skolen har ikke lov til å ikke gjøre noe når du kommer med en slik begrunnelse, og hvorfor har du ikke bare vist dem denne e-posten?🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, NBA skrev:

Altså, nå troller du bare. Skolen har ikke lov til å ikke gjøre noe når du kommer med en slik begrunnelse, og hvorfor har du ikke bare vist dem denne e-posten?🤔

«Skolen har ikke lov til å gjøre noe?»

Hva mener du jeg skal si? Buuuhuuu, de plager meg? De kan jo bare nekte. 

Eposten har jeg mest sannsynlig slettet da jeg blokkerte henne. Så den kan jeg jo ikke bruke.

Veldig merkelig kommentar fra deg i grunn. Tror du virkelig jeg har valgt selv å være i en gruppe jeg ikke trives i? 

Anonymkode: b5680...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at du må lære deg å stå opp for deg selv. Skolen PLIKTER å sørge for et godt studiemiljø, jf. universitets- og høyskoleloven § 4-3.

Merkelig å skulle slette et åpenbart bevis på uakseptabel oppførsel. Høres nesten ut som om det aldri har vært noen e-post...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, NBA skrev:

Det er klart at du må lære deg å stå opp for deg selv. Skolen PLIKTER å sørge for et godt studiemiljø, jf. universitets- og høyskoleloven § 4-3.

Merkelig å skulle slette et åpenbart bevis på uakseptabel oppførsel. Høres nesten ut som om det aldri har vært noen e-post...

Endret av LittleMermaid
Feilsitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, NBA skrev:

Det er klart at du må lære deg å stå opp for deg selv. Skolen PLIKTER å sørge for et godt studiemiljø, jf. universitets- og høyskoleloven § 4-3.

Merkelig å skulle slette et åpenbart bevis på uakseptabel oppførsel. Høres nesten ut som om det aldri har vært noen e-post...

Jeg er fullstendig klar over det. Og har endelig fått gehør for dette. Skolen ser på dette som svært alvorlig. Møtte ei som hjalp meg i dag.

Når det gjelder den mailen så var ikke fokuset mitt på å ha bevis for noe, men heller på å la være å bli distrahert av barnslig drama. Men mulig dette kan hentes frem igjen selv om det er slettet. Uansett så er det bare en dråpe i havet i forhold til den behandlingen jeg har fått av mine medstudenter. Jeg har blitt ekskludert fra gruppa, møtt med falskhet, baksnakking og usanne ting. 

Konfliktmøtet var basert på en ikke-eksisterende konflikt mellom meg og hun ene sist uke. Altså det var ingen konflikt. Alt var rettet på at jeg stilte et spørsmål om hvorfor det jeg hadde skrevet plutselig var slettet fra hele oppgaven. 

Og resten av gruppa hadde blitt provosert fordi jeg satte krav til oppgaven.

Jeg fortalte de også at jeg hadde slått meg til ro med at alle umulig kunne like hverandre til enhver tid, og at fokuset rett og slett var på eksamen og ikke hva de mente om mitt fravær på ikke-obligatoriske forelesninger. Eller hvem jeg måtte komme overens med. Det er jo et tema som stadig går igjen, og «studentpolitiet» er jo flinke til å poengtere dette hver gang. 

Jeg fikk heldigvis skrive oppgaven alene i dag, selv om tiden nå er knapp og jeg har mistet en uke, så slipper jeg mere unødvendig tidstyver i forhold til eksamen. 

Av og til så er livet helt uforutsigbar og det skjer ting som gjør at man må ta en dag av gangen for å mestre det, noe av dette vet et par i klassen, men velger da istedenfor å ha en syndebukk fordi at selv om de ikke liker meg, så vil de jeg skal være der. Merkelig. 

Har heldigvis andre studenter jeg kommer godt overens med, og samarbeider fint med. Jeg har aldri hatt drama i livet mitt og føler meg for gammel til slikt. Haka ble i hvertfall lang på grupp når de ikke fikk bruke meg lenger slik de trengte. 

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

«studentpolitiet» er jo flinke til å poengtere dette hver gang. 

Har selv studert i 8 år, aldri lagt merke til noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NBA skrev:

Har selv studert i 8 år, aldri lagt merke til noe slikt.

Akkurat det som er poenget. Ikke vanlig at folk oppfører seg slik. Bygdefolk er grusomme😡 Sladder og drama lang vei..

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la henne vinne! Svar henne, stå opp for deg selv, så lærer hun å holde smella!

"Disse forelesningene er ikke obligatoriske, så da kan du passe på deg selv, Tante Sofie!"

Anonymkode: 10bc1...c65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pastpresent

Sånne drittunger er de verste. Slet meg gjennom 3 år med toskete gruppearbeid da jeg var student. Alltid noen sterke personligheter som skal detaljstyre alt og alle, og ofte er ikke disse så glupe som de tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pastpresent skrev:

Alltid noen sterke personligheter som skal detaljstyre alt og alle, og ofte er ikke disse så glupe som de tror. 

Vel, det er bare å bli vant til dem, for du møter på dem gang på gang i arbeidslivet. Disse er eksperter på å slikke røven til sjefen sin, og nordmenn flest tør ikke si fra til slike. Jo tidligere man lærer seg å vise at man ikke aksepterer slik oppførsel, desto bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pastpresent skrev:

Sånne drittunger er de verste. Slet meg gjennom 3 år med toskete gruppearbeid da jeg var student. Alltid noen sterke personligheter som skal detaljstyre alt og alle, og ofte er ikke disse så glupe som de tror. 

Lederen i gruppa sa til lærer at det hadde vært konflikt, og vi måtte ha konfliktmøte på skolen. Det har ikke vært konflikt mellom meg og hun andre dama fordi jeg har ignorert alt med henne. Men jeg sa i mot lederen i forhold til at hun ba meg skrive på et onlinedokument istedenfor å kladde for meg selv i Word før jeg la det til u eksamensbesvarelsen. 

I tillegg nekta jeg til å la henne diktere når jeg skulle møte opp på forelesning. Hun ble skikkelig hissig fordi jeg ikke dukka opp, og laget et spill for skolen om at konflikten dreide seg om noe helt annet.

Kvalme menneske! Enkelte tror seriøs de kan bestemme over andre, og egentlig tror jeg hun hadde håpet på at jeg ikke fikk gå opp til eksamen. Ren sabotasje med andre ord.

Det verste av alt at jeg trodde faktisk hun var et realt menneske.

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, NBA skrev:

Vel, det er bare å bli vant til dem, for du møter på dem gang på gang i arbeidslivet. Disse er eksperter på å slikke røven til sjefen sin, og nordmenn flest tør ikke si fra til slike. Jo tidligere man lærer seg å vise at man ikke aksepterer slik oppførsel, desto bedre.

Jeg har vært heldig, og stortsett møtt på reale folk i arbeidslivet. Men har det vært folk man ikke kommer spesielt overens med, så har min erfaring vært at man kunne forholdt seg profesjonell i det minste. 

Mens den studentgruppe er seriøs ikke mye å glede seg for at de skal inn i helsevesenet. Av 11 stk kan jeg telle 4 som er ok, og voksen. 

Resten burde finne seg en annen jobb og utdanning. 

Anonymkode: b5680...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

And so it goes.. 

Oppgaveteksten er veldig tydelig, likevel spiller gruppa på « det skulle vært bedre forklart..» hvor unnskyld ordspråket men hvor dumme går det virkelig an å bli? Et ord som forklarer hele oppgaven, så mener de ikke det er godt nok😂😂😂👏🏻

Er såå glad jeg slipper. Takk, Gud. 

Hvor mye har forelesningene betydd for de som har vært der? Nada, tydeligvis. 

Anonymkode: b5680...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 7.42, AnonymBruker skrev:

Akkurat det som er poenget. Ikke vanlig at folk oppfører seg slik. Bygdefolk er grusomme😡 Sladder og drama lang vei..

Anonymkode: b5680...cff

Hva faen er det for slags holdninger? Ikke rart folk ikke takler å samarbeide med deg når du spyr ut slike ting! 

Anonymkode: 8139d...414

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

And so it goes.. 

Oppgaveteksten er veldig tydelig, likevel spiller gruppa på « det skulle vært bedre forklart..» hvor unnskyld ordspråket men hvor dumme går det virkelig an å bli? Et ord som forklarer hele oppgaven, så mener de ikke det er godt nok😂😂😂👏🏻

Er såå glad jeg slipper. Takk, Gud. 

Hvor mye har forelesningene betydd for de som har vært der? Nada, tydeligvis. 

Anonymkode: b5680...cff

Hvorfor fortsetter du å henge deg opp i dette når det har ordnet seg for deg? Er du så hevngjerrig? 

Anonymkode: 8139d...414

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...