Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker du som akkurat har fått barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer voldsomt på P-piller. Blir regelrett deprimert. Jeg er surrete nå som jeg ammer og har ikke sjans til å huske ta ppiller uansett. 

Noen som har prøvd p-stav i hånda?

Anonymkode: 3690c...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her bruker vi kondom 

Anonymkode: 2ffd4...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på Cerazette da jeg fikk mensen igjen. Kommer til å fortsette med ppiller når jeg slutter å amme. 

P-stav i arm har jeg hørt litt ymse om. Jordmor her anbefaler sterkt hormonspiral. Den nyestw typen er visst veldig liten og har lite bivirkninger. Jeg kunne få det gratis gjennom helsestasjonen ved etterkontroll, men jeg vil ikke ha, så fikk heller piller. 

 

Anonymkode: 76a17...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er babyen prevansjon nok i seg selv ! 😂🤣

Anonymkode: 50de5...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Her er babyen prevansjon nok i seg selv ! 😂🤣

Anonymkode: 50de5...43b

Kan forøvrig skrive under på det 🙈 ikke noe særlig sjanse for å gi gravid her i gården, uten noe guddommelig innblanding 😂

Anonymkode: 76a17...4f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minipille, men med denne ammehjernen så blir det vel snart lillebror 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med p-stav. Ingen mensen og ingen bivirkninger. Blødde en stund etter jeg byttet fra  første til andre stav, og kjente at jeg ble ganske hormonell, men det ga seg etter 2 og 1/2 måned. 

Når det er sagt har jeg hørt mye negativt om p-stav. Mye kviser og blødninger som aldri tar slutt er noe av det jeg har hørt av kvinner jeg kjenner. En risiko er også dessverre at staven kan ligge for dypt under huden slik at den må «opereres ut», noe jeg frykter jeg må gjøre denne gangen. 

Om halvannet år når min stav er «gammel» skal vi tenke på barn etterhvert, og jeg kommer ikke til å ta p-stav igjen. Det er deilig med et prevensjonsmiddel man slipper å huske og ta/bytte ofte, men det er så mange andre gode alternativer jeg vil vurdere til neste gang, og siden det er så stor variasjon på hvordan kvinner reagerer på p-stav tør jeg heller ikke å anbefale det videre.

lykke til! 

Anonymkode: 6ba88...5c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiral. Sist gang minipiller mens jeg amma, men tåler de dårlig, merka det på psyken.... hatt spiral nå i 4 mnd, merker ikke noe sånt nå. Men spottet i månedsvis 

Anonymkode: d67d0...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer om kobberspiral etter første menstruasjon, 
(jeg er selv nyskjerrig på når den kommer, med de to forrige kom den etter 10uker selv ved fullamming).

I mellomtiden så blir det ingen elskov før etter minimum 5uker og så bruk av kondom men kun elskov dersom ingen ubehag.

Har fremfall i skjeden fra forrige fødsel, så jeg ønsker ikke å provosere mens ting holder på å løfte seg på plass og vil derfor ved ubehag la området være i fred så kan jeg heller hjelpe mannen til utløsning innimellom.

Anonymkode: 3ff0e...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullamming som prevensjon - fungerte i 6 måneder!

(Vi ønsket oss en til altså.)

Anonymkode: 66537...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 hours ago, AnonymBruker said:

Planer om kobberspiral etter første menstruasjon, 
(jeg er selv nyskjerrig på når den kommer, med de to forrige kom den etter 10uker selv ved fullamming).

I mellomtiden så blir det ingen elskov før etter minimum 5uker og så bruk av kondom men kun elskov dersom ingen ubehag.

Har fremfall i skjeden fra forrige fødsel, så jeg ønsker ikke å provosere mens ting holder på å løfte seg på plass og vil derfor ved ubehag la området være i fred så kan jeg heller hjelpe mannen til utløsning innimellom.

Anonymkode: 3ff0e...582

Hvorfor vente? Jeg setter spiral i dag og har ingen tegn på mens 😮

Anonymkode: bbd9a...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe av i svingen ;) Fungerte fint i to år før vi begynte å prøve + at et barn til ikke er fullstendig uønsket. Foretrekker to tette foran å putte masse hormoner i kroppen, selv om vi helst vil vente litt. 

Anonymkode: 64e97...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er babyen prevansjon nok i seg selv ! 😂🤣

Anonymkode: 50de5...43b

Samme her 😂 Babyen er straks 9 uker. Blir nok kondom dersom vi skulle finne på å ha sex igjen 😂

Anonymkode: 9d272...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk satt inn hormonspiral på 6 ukers-kontrollen, gratis på helsestasjon til jordmor 😊

 

ingen bivirkninger - merket ikke så mye til den, men har heller ikke reagert på p-piller og denne er det mye mindre hormoner i siden den sitter lokalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...