Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har hittil vært gift i 45 år, har et solid ekteskap. Foreldrene til han jeg VAR gift med er gift og har hittil vært sammen i 53 år. Selv klarte vi det ikke, og gikk fra hverandre etter 18 år, tross "' god arv' på området. 

Syns du skal bli kjent med mannen uten å dømme ham utfra foreldrenes valg og handlinger. Ingen garantier uansett. 

Anonymkode: 9e0f0...2ab

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre har hittil vært gift i 45 år, har et solid ekteskap. Foreldrene til han jeg VAR gift med er gift og har hittil vært sammen i 53 år. Selv klarte vi det ikke, og gikk fra hverandre etter 18 år, tross "' god arv' på området. 

Syns du skal bli kjent med mannen uten å dømme ham utfra foreldrenes valg og handlinger. Ingen garantier uansett. 

Anonymkode: 9e0f0...2ab

Jeg tenker at du og eksmannen ga dere altfor lett. Gikk dere i parterapi? Snakka dere med prest?

Du har raskt funnet ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

Anonymkode: 3d3d6...74e

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du og eksmannen ga dere altfor lett. Gikk dere i parterapi? Snakka dere med prest?

Du har raskt funnet ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden.

Anonymkode: 3d3d6...74e

Hvordan i all verden kan du være så frekk og bastant på grunnlag av den informasjonen du fikk?🤬

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, SoWhat? said:

Men hvorfor er statistikken sånn? Vet skilsmissebarn at en ikke må være i forhold som ikke er ok, fordi de har opplevd foreldre som tar konsekvensen av dårlige forhold? Hva er i så fall galt med det?

Hvis en holder ut i et ekteskap som ikke er bra for en, så et det en veldig feil "arv" å gi videre. Å lære barn at ekteskap er "hellig" er vel litt avlegs i 2019. Men det er for all del veldig hyggelig når et par holder sammen "livet ut" fordi de vil og har det bra! Men man blir ikke i et ekteskap når en føler at det er dødt og av andre dårlige grunner. 

En vel så sannsynlig forklaring er at skilsmissebarn har lært om samliv fra to personer som selv ikke har forstått hva som skal til for at et samliv skal fungere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les artikkelen du linket til, TS, der står det bl.a.

Etter ti år i ekteskapet flater nemlig forskjellene ut og det er ikke lenger noen større risiko for at skilsmissebarn skiller seg, sammenlignet med de andre. (...) bevissthet om mulige problemer kan gjøre det lettere å unngå skilsmisse.

(...) - Dette er bare statistikk. Man har alltid mulighet til å påvirke sitt liv gjennom de valgene man gjør.

Et godt poeng. Skal man unngå alt som statistisk sett har større risiko for sånn eller slik, blir det tilslutt umulig å leve. Men livet innebærer faktisk en viss risiko - faktisk har alle levende 100% sjanse for å dø. Skal man droppe å leve av den grunn, eller stå på og gjøre det beste ut av det?

Anonymkode: a5f93...600

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er skilsmissebarn og mitt mål for livet er å ikke la mine barn bli det samme. Dagens samfunn er skremmende med det faktisk. Folk går fra hverandre og hopper rett på en ny med en gang, ofte! Slik som jeg sa til bestemoren min her om dagen: «vi har det vanskelig til tider, men jeg skal fader ikke gå fra han for det. Alle har det og det betyr ikke at man må gå! Man må jobbe for det!» så sier henne «nei, jeg og bestefar har vært sammen siden vi var 17 år og i dag er vi 81 år. Vi har hatt det vanskelig, men vi har stått sammen igjennom stormene.»

Anonymkode: dd6a9...c6d

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er skilsmissebarn og mitt mål for livet er å ikke la mine barn bli det samme. Dagens samfunn er skremmende med det faktisk. Folk går fra hverandre og hopper rett på en ny med en gang, ofte! Slik som jeg sa til bestemoren min her om dagen: «vi har det vanskelig til tider, men jeg skal fader ikke gå fra han for det. Alle har det og det betyr ikke at man må gå! Man må jobbe for det!» så sier henne «nei, jeg og bestefar har vært sammen siden vi var 17 år og i dag er vi 81 år. Vi har hatt det vanskelig, men vi har stått sammen igjennom stormene.»

Anonymkode: dd6a9...c6d

Tror du ikke de fleste "jobber for det"? Dere som har disse målene tror liksom at dere er alene om å ha de tankene. Du er ovenfra og ned mot de som skiller seg og finner en ny. Du bør kanskje være mer åpen for at du ikke er enestående i tanken om å holde sammen. Men livet skjer... du er ikke alltid noe en har kontroll over akkurat. Men litt hyggelig at du ville imponere bestemor. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Tror du ikke de fleste "jobber for det"? Dere som har disse målene tror liksom at dere er alene om å ha de tankene. Du er ovenfra og ned mot de som skiller seg og finner en ny. Du bør kanskje være mer åpen for at du ikke er enestående i tanken om å holde sammen. Men livet skjer... du er ikke alltid noe en har kontroll over akkurat. Men litt hyggelig at du ville imponere bestemor. 

Det er forskjell på å si at man jobber for noe og å faktisk gjøre det. Mange sier at de vil gå ned i vekt, men så ja...

Anonymkode: fa332...b6a

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å si at man jobber for noe og å faktisk gjøre det. Mange sier at de vil gå ned i vekt, men så ja...

Anonymkode: fa332...b6a

Jeg velger å tro at de aller fleste jobber for forholdet. Hvis det er følelser med i bildet. Og det tar jeg utgangspunkt i at det er. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg velger å tro at de aller fleste jobber for forholdet. Hvis det er følelser med i bildet. Og det tar jeg utgangspunkt i at det er. 

De aller fleste gjør nok det, men tror du alle legger like mye i det?

Skrevet
1 minutt siden, NBA skrev:

De aller fleste gjør nok det, men tror du alle legger like mye i det?

Jeg tror ihverfall ikke at så mange er likegykdige. Jeg tror det fins uansvarlige mennesker som gir f... Men jeg tror ikke at de er i flertall akkurat da. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg tror ihverfall ikke at så mange er likegykdige. Jeg tror det fins uansvarlige mennesker som gir f... Men jeg tror ikke at de er i flertall akkurat da. 

Jeg skrev da vitterlig ikke likegyldig? Jeg sa at folk legger forskjellig innsats i det. Det finnes noe i mellom å barbere seg og å kutte av seg hodet vet du...

Skrevet
2 minutter siden, NBA skrev:

Jeg skrev da vitterlig ikke likegyldig? Jeg sa at folk legger forskjellig innsats i det. Det finnes noe i mellom å barbere seg og å kutte av seg hodet vet du...

Du kan jo ikke sitte å dømme etter hvilken innsats andre gjør. Herregud da. Du har vel ikke akkurat vært i deres sko heller? Vi kan ikke sitte på utsiden å bedømme hvor flinke andre er til å jobbe med ting. Jeg velger å tro at brudd er ganske vanskelig for de fleste. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, FrodeF skrev:

Ja vel. 11 år gammel artikkel. 🤣🤣🤣🤣

Her er en fra 2019, og det er mange, mange flere hvis man orker å google, pluss de andre risikofaktorene da..🤣

The statistics vary, but one study by researchers Paul Amato and Danelle Deboer indicated that if a woman's parents divorced, her odds of divorce increased 69 percent, while if both a husband and wife's parents divorced, the risk of divorce increased by 189 percent. https://www.psychologytoday.com/us/blog/between-the-generations/201902/if-my-parents-are-divorced-is-my-marriage-doomed-fail

Anonymkode: fe6df...f9d

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du kan jo ikke sitte å dømme etter hvilken innsats andre gjør. Herregud da. Du har vel ikke akkurat vært i deres sko heller? Vi kan ikke sitte på utsiden å bedømme hvor flinke andre er til å jobbe med ting. Jeg velger å tro at brudd er ganske vanskelig for de fleste. 

Altså, hva er det du vaser om nå egentlig? Tror du må roe litt ned på rødvinspimpinga di, for du ser fiender der det ikke er noen.

Det er ingen brannfakkel å komme med en påstand om at ikke absolutt alle gifte mennesker i verden jobber like hardt for ikke å bli skilt. Da hadde ikke så mange vært utro.

Jeg har vitterlig ikke bedømt noe som helst i denne tråden, annet enn den håpløse TS som er så fordomsfull at det er til å bli kvalm av!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, NBA skrev:

Altså, hva er det du vaser om nå egentlig? Tror du må roe litt ned på rødvinspimpinga di, for du ser fiender der det ikke er noen.

Det er ingen brannfakkel å komme med en påstand om at ikke absolutt alle gifte mennesker i verden jobber like hardt for ikke å bli skilt. Da hadde ikke så mange vært utro.

Jeg har vitterlig ikke bedømt noe som helst i denne tråden, annet enn den håpløse TS som er så fordomsfull at det er til å bli kvalm av!

Det startet vel med at du spurte om alle la like mye i det. Å jobbe for forhold. Er vel det det gikk på.

Drikker ikke rødvin gitt. Ikke vin i det hele tatt faktisk. Hvorfor tror du det? 

Skrevet
4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det startet vel med at du spurte om alle la like mye i det. Å jobbe for forhold. Er vel det det gikk på.

Drikker ikke rødvin gitt. Ikke vin i det hele tatt faktisk. Hvorfor tror du det? 

Jeg spurte om du trodde at alle legger like mye i ekteskapet sitt.

Min påstand er dermed at du er naiv om du tror alle gifte mennesker i verden legger like mye i ekteskapet sitt.

Om du var brisen eller full hadde du hvertfall hatt en unnskyldning for å ikke forstå hva jeg skriver og for å se fiender overalt.

Skrevet
Akkurat nå, NBA skrev:

Jeg spurte om du trodde at alle legger like mye i ekteskapet sitt.

Min påstand er dermed at du er naiv om du tror alle gifte mennesker i verden legger like mye i ekteskapet sitt.

Om du var brisen eller full hadde du hvertfall hatt en unnskyldning for å ikke forstå hva jeg skriver og for å se fiender overalt.

Du har helt sikkert andre erfaringer enn meg da. Jeg tror de fleste gifter seg av en grunn og at de vil det skal vare. Ikke min skyld hvis du er desilusjonert. Og hvorfor så aggresiv? Først beskylder du meg for at jeg drikker rødvin. Så at jeg er naiv. Jaja. Det er måten du velger å diskutere på da. Og det er jo bare å bruke unødvendig energi på å fortsette å diskutere med deg vil jeg si. 

Jez

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fint for deg, men statistisk sett, på gruppenivå, så stemmer ikke dette. 

Ts

Anonymkode: 96c37...382

Vannligst kom med link til statistikk som bekrefter ditt standpunkt.
Tror du noen har lyst til å skille seg? Tror du man vet at man fint kan skille seg allerede før man gifter seg? Tror du det er kult? Kjekt? Lettvindt? Tatt lett på? Tror du det tas lettere på fra en som har opplevd å stå imellom skilte foreldre i skilsmisseprosessen som barn? Eller tror du at det var en enkel og grei proess som gir en form lavere terskel for å skille seg fra partneren som voksen? 

Anonymkode: 90fd9...4ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...