AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #1 Skrevet 23. mai 2019 Merker jeg blir skeptisk. Det er jo en kjensgjerning at skilsmissebarn har større sannsynlighet for å selv ende opp skilt. Hadde du tatt sjansen? Anonymkode: 96c37...382 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #3 Skrevet 23. mai 2019 Ikke hans feil at det ble skilsmisse. Dersom det skal være en dealbreaker, utelukker du minst halvparten. Anonymkode: cbc88...05b 16
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #4 Skrevet 23. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke hans feil at det ble skilsmisse. Dersom det skal være en dealbreaker, utelukker du minst halvparten. Anonymkode: cbc88...05b Nei, selvsagt ikke hans feil, men statistikken er jo klar likevel. Ts Anonymkode: 96c37...382 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #5 Skrevet 23. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Merker jeg blir skeptisk. Det er jo en kjensgjerning at skilsmissebarn har større sannsynlighet for å selv ende opp skilt. Hadde du tatt sjansen? Anonymkode: 96c37...382 Kan du vise til dokumentasjon på det? Anonymkode: 1f062...eab 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #6 Skrevet 23. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, selvsagt ikke hans feil, men statistikken er jo klar likevel. Ts Anonymkode: 96c37...382 Lykke til med å finne noen uten skilte foreldre 😀 Anonymkode: ba1da...226 12
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #7 Skrevet 23. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du vise til dokumentasjon på det? Anonymkode: 1f062...eab Det er da ganske opplyst og vedtatt, men ok: https://forskning.no/barn-og-ungdom-samliv/skilsmissebarn-skilles-oftere/986595 ts Anonymkode: 96c37...382 3
Jadzia Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 Hvorfor føler jeg at jeg har lest den debatten her en gang tidligere her inne? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #9 Skrevet 23. mai 2019 Som skilsmissebarn selv er jeg kanskje ekstra motivert for å holde på (mitt potensielle fremtidige) ekteskap. Får vi barn sammen så skal vi være sammen for livet, med mindre han er utro, voldelig eller skader barnet på noe vis. Det var ikke noe kult å være skilsmissebarn, selv om steforeldrene og søskna mine var/er fantastiske. Det er ikke noe mine barn skal oppleve. Sier man Ja til noen livet ut, så er det Ja livet ut. Ikke til man kjeder seg i hverdagen eller livet blit tøft. Anonymkode: 90fd9...4ae 12
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #10 Skrevet 23. mai 2019 Og du er helt sikker på at du ikke har noe negativt arvelig i din familie? Siden du dømmer andre for noe som i statistikken kan se arvelig ut, så har du vel testet deg for absolutt alle arvelige sykdommer? Også de som kan hoppe over flere ledd? Alle i slekten din er skoleflinke, som kan gå i arv? Ingen som har milde psykiske lidelser engang? Økonomisk sans er også noe som kan gå i arv, så du er sikker på at ingen i din familie stiller svakt der? Før du dømmer han, så bør du være rimelig sikker på at du stiller med gullkantet DNA selv. Anonymkode: e4003...6c0 7
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #11 Skrevet 23. mai 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som skilsmissebarn selv er jeg kanskje ekstra motivert for å holde på (mitt potensielle fremtidige) ekteskap. Får vi barn sammen så skal vi være sammen for livet, med mindre han er utro, voldelig eller skader barnet på noe vis. Det var ikke noe kult å være skilsmissebarn, selv om steforeldrene og søskna mine var/er fantastiske. Det er ikke noe mine barn skal oppleve. Sier man Ja til noen livet ut, så er det Ja livet ut. Ikke til man kjeder seg i hverdagen eller livet blit tøft. Anonymkode: 90fd9...4ae Det er fint for deg, men statistisk sett, på gruppenivå, så stemmer ikke dette. Ts Anonymkode: 96c37...382 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #12 Skrevet 23. mai 2019 Hold deg unna!! Vil du virkelig gifte deg med et skillmissebarn? Anonymkode: 3d3d6...74e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #13 Skrevet 23. mai 2019 Jeg er skilsmissebarn og vet da hvor tøft det er for barn når foreldre skilles. Og jeg har snakket mye om dette med min forlovede. Hans foreldre er sammen men ikke gift. Og jeg vil aldri skilles, jeg syns det er kjempe sårt at mamma og pappa er det. Så tror ikke du kan ta den kammen og kamme over alle skilsmissebarn. Hva syns din fyr om skilsmisse da? Anonymkode: 0f11a...64b 4
NBA Skrevet 23. mai 2019 #14 Skrevet 23. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Merker jeg blir skeptisk. Det er jo en kjensgjerning at skilsmissebarn har større sannsynlighet for å selv ende opp skilt. Hadde du tatt sjansen? Anonymkode: 96c37...382 Ikke ta sjansen. Han er sikkert en fin fyr og fortjener ikke en fordomsfull kjerring som deg. 6
Mann1979 Skrevet 23. mai 2019 #15 Skrevet 23. mai 2019 Jeg forstår ikke hvorfor du får så mye pes for dette. Jeg ville tatt en prat med han om dette. Snakk sammen! Spør hvordan han ser på forhold, spør hvordan han ser på kjæreste. Som du ser i denne tråden så finnes faktisk skilsmissebarn som har tatt lærdom av sine foreldres feil også. 1
SoWhat? Skrevet 23. mai 2019 #16 Skrevet 23. mai 2019 Men hvorfor er statistikken sånn? Vet skilsmissebarn at en ikke må være i forhold som ikke er ok, fordi de har opplevd foreldre som tar konsekvensen av dårlige forhold? Hva er i så fall galt med det? Hvis en holder ut i et ekteskap som ikke er bra for en, så et det en veldig feil "arv" å gi videre. Å lære barn at ekteskap er "hellig" er vel litt avlegs i 2019. Men det er for all del veldig hyggelig når et par holder sammen "livet ut" fordi de vil og har det bra! Men man blir ikke i et ekteskap når en føler at det er dødt og av andre dårlige grunner. 4
Måbarefåsiat... Skrevet 23. mai 2019 #17 Skrevet 23. mai 2019 Mine foreldre er ikke skilt. Det burde de vært, og jeg og mine søsken har lært hvordan vi ikke skal gjøre det. Jeg skal ikke skilles. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #18 Skrevet 23. mai 2019 Du kan jo se på hans evne til å bedømme andre, hva slags verdier han vektlegger, og evne til å unngå/løse konflikter på konstruktivt vis på om han har en rekke endte forhold bak seg, eller ikke. Anonymkode: fe6df...f9d 1
NBA Skrevet 23. mai 2019 #19 Skrevet 23. mai 2019 Nei, TS trenger ingen samtaler med partneren fordi han er skilsmissebarn. Hun må gå i seg selv og konfrontere disse fordommene sine. 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #20 Skrevet 23. mai 2019 Jeg er skilsmissebarn. Er godt gift med faren til mine barn. Vi har vært sammen i 14 år i år. Føler ikke at det er større sannsynlighet at vi skiller oss enn noen av vennene mine som har foreldre som er sammen. Anonymkode: f571e...f1d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå