Gå til innhold

Begge lederne mine er enig i at jeg burde få økt lønn, men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

de vil vente med lønnspraten til høsten.

Vi har lønnsjustering på jobben rett før sommeren, og siden jeg fikk pålagt mer ansvar før jul inkl. personalansvar syntes jeg at jeg burde bli kompensert for dette ekstra ansvaret.

Jeg har snakket med min leder som er enig i at jeg burde få et ekstra tillegg for dette, og tok dette med øverste sjef (som godkjenner alle lønninger). Han var også enig, og jeg tenkte at det da ordnet seg...MEN NEIDA, de ville ta opp tråden igjen etter sommeren. De mente at hvis jeg fikk økt lønn nå (mer enn "normalt") ville det ha blitt en snakkis (?). 

Jeg kjenner meg så tom og umotivert! Jeg gjør så mye for bedriften, og har funnet mange løsninger der vi kan spare penger. Hvorfor skal jeg nå gidde? 

Hva tenker dere? Hva ville dere ha gjort? Jeg er ikke fagorganisert.

PS. økningen jeg ba om tilsvarer markedsverdi for lignende stillinger, og bedriften har svært god råd, så det står ikke på økonomien. D.s

 

Anonymkode: 2a0dc...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når er normal lønnsjustering i bedriften da? Til høsten?

Anonymkode: e5cfa...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tydeligvis fått endret stillingen din (før jul inkl. personalansvar), er helt naturlig at lønnen justeres også da som et resultat av endret stilling. 

Jeg ville likevel ventet til høsten å se hva som skjer. Det er faktisk bare 2-3 måneder til. Ta fatt i problemet etter sommerferien og purr på da. Dem er jo tydeligvis enige, så jeg ser ikke problemet. Spørsmålet er om dem egentlig bare jattet med? Ikke klag til andre om dette, vær tålmodig og avvent respons. Det er jo likevel tydeligvis ingenting du kan gjøre med dette nå uansett. 

Skjer det ingenting til høsten, så kan du informere dem at du er på utkikk etter annet arbeid fordi du ikke får tilbake det du føle du gir av deg selv. Er jo motivasjonsteori på sitt beste dette, og det er ikke rart at du føler deg slik du gjør. Men ha is i magen, enn sålenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...