Gå til innhold

Hva er for mye alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne er "for mye" når du ikke klarer å stoppe. Det kan være alt fra å måtte drikke seg dritings hver gang eller å måtte ta et par øl hver dag etter jobb. 

Anonymkode: 44e0b...bf6

Det at noe gjøres hver dag, er ikke i seg selv negativt. Jeg kjenner noen som tar et par glass melk hver morgen. Om de er "avhengig", er en definisjonssak, en vane er det i hvert fall. Det samme er å ta seg et par øl hver dag. En litt dyr vane om du ikke brygger selv, det er så, men harmløs som melkedrikking. Forutsatt at du hører til det store flertallet som tåler det, da. Tåler både melk og øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg drikker jo «mye» men aldri alene.

For eksempel: 

mandag : 0

tirsdag: deler 1 flaske vin med en date/venn/kollega

onsdag: 0

torsdag: deler 1 flaske vin med en date/venn/kollega

Fredag: 3 pils, 1 flaske vin og 2-5 drinks

lørdag: 2-5 pils/glass vin

søndag: 0 (med mindre middag, da ~2 pils/glass)

 

Typisk uke det... men så trener jeg hver dag så det hjelper - sliter heller ikke med fyllesyke

Endret av SM30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SM30 skrev:

Tja, jeg drikker jo «mye» men aldri alene. For eksempel: mandag : 0, tirsdag: deler 1 flaske vin med en date/venn/kollega, onsdag: 0, torsdag: deler 1 flaske vin med en date/venn/kollega. Fredag: 3 pils, 1 flaske vin og 2-5 drinks, lørdag: 2-5 pils/glass vin, søndag: 0 (med mindre middag, da ~2 pils/glass). Typisk uke det... men så trener jeg hver dag så det hjelper - sliter heller ikke med fyllesyke

Alkohol er ikke mindre skadelig om den drikkes i lag med andre, så at du ikke drikker alene, har ingenting å si.
Trening hjelper for mangt og er å anbefale, men det fjerner ikke skadene ved alkohol, så det har heller ikke noe å si.
Du drikker jevnlig, kan en vel si, men ikke så mye hver gang, noe som fører til at du ikke blir fyllesyk. Men fyllesyke er ikke et helseproblem, den er bare ubehagelig der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/25/2019 at 9:24 AM, Vox_populi said:

Alkohol er ikke mindre skadelig om den drikkes i lag med andre, så at du ikke drikker alene, har ingenting å si.
Trening hjelper for mangt og er å anbefale, men det fjerner ikke skadene ved alkohol, så det har heller ikke noe å si.
Du drikker jevnlig, kan en vel si, men ikke så mye hver gang, noe som fører til at du ikke blir fyllesyk. Men fyllesyke er ikke et helseproblem, den er bare ubehagelig der og da.

...

Endret av SM30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...