Gå til innhold

Hva er en ekte kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.......

 

Anonymkode: 2962c...ddf

For å supplere innlegget mitt over med en ting til, som jeg glemte å ta med. Siden vi er inne på "husarbeid" og at det også er tydeligvis god grunn til å avslutte ekteskapet med mannen, ifølge henne jeg har svart. 

Hva med dette scenarioet - kona mister jobben i dagens kapitalistiske verden der det å miste jobb ikke lenger er så uvanlig, hun skal dermed søke dagpenger og etter at dagpenger perioden hennes har gått ut og hun ennå ikke har fått jobb, får hun dermed beskjed av NAV at hun får ikke mer støtte fordi mannen hennes har fast jobb. Ifølge henne jeg svarer, bør altså mannen bare pakke sakene sine, fordi "partnere ikke lenger er liksom likeverdige".  Jeg, derimot, mener at mannen selvsagt bør stille opp for kona si mens hun finner seg jobb. 

For NAV gir lang blaffen i at du liker å fremheve deg så mye du vil som et såkalt "fritt menneske" (Er egentlig sykt å mene at man angivelig ikke er "fri" hvis man er lojal). NAV legger altså vekt på og betydeligheten av et forhold her i samfunnet og dermed kan NAV nekte en støtte hvis den andre "halvdelen" har full jobb under diverse scenarioer og under dette scenarioet burde altså mannen forlate kona, ifølge henne jeg svarer. Men hos meg, ville det vært helt normalt selvsagt å støtte kona i dette tilfellet.

 

 

Anonymkode: 2962c...ddf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner at Trulteskogen og meg har like tanker. Identisk faktisk. Så da er vi i det minste to slike damer. 

Anonymkode: d1660...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er usikker på "ekte" kvinne.

Som man har jeg sett etter følgende:

Utseende på samme nivå som meg på skalaen - For høyt blir man forlatt, for lavt - vil jeg se til andre utseendetmessig.

God utdannelse, fast jobb og arbeidslyst - Ønsker en som bærer det økonomiske lasset sammen med meg.

Lojal 

Humor

En kvinne som deler maltbalansen med meg. Noen bosser noe voldsomt og prøver å bestemme det meste. 

Feminin i klesstil på ukentlig basis - bryr seg litt om utseendet sitt, vekt, sminke, bmi. Trenger ikke å være sykelig opptatt av noen av disse. 

Ikke puritansk - god sex

Ikke drama queen - hylende. skrikende, lager store problemer av hverdagslige ting. 

Ikke ha barn fra før. 

Finn en som er 70 lik deg selv, 20% utfyller hverandre, så kan 10% være forskjellig når det kommer til egenskaper og personlighetstrekk. 

 

 

Anonymkode: 9c5aa...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...