Gå til innhold

Hvor mye mme gir du ditt 3 mnd gamle barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi delammer. Regner med jeg har 30-60 pr måltid, og gir alltid flaske i tilegg på rundt 50-70. Føler egentlig dette ikke er nok lenger, men barnet mitt gulper noe hinnsides og har da lurt på om det er for mye... Føler h*n aldri blir fornøyd, og lurer nå på om det ikke er nok mat... Krever mat hver 3.time, kunne være godt om h*n holdt lenger. Sover også veldig dårlig om natta... Hvor mye skal en da gi? Er jo redd det blir for mye og at gulpet skal «sitte fast». 

Anonymkode: 84529...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei på 3,5 måneder. Gir ca. 120 ml per måltid, omtrent 6 ganger i døgnet. Som oftest spiser hun opp alt, men noen ganger ikke :) Hun sover fra ca. 21 til 09, så derfor blir det få og store måltider på dagen. Lettest å sammenligne døgnmengde kanskje - ca. 7 dl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 18.58, Geitrams skrev:

Jeg har ei på 3,5 måneder. Gir ca. 120 ml per måltid, omtrent 6 ganger i døgnet. Som oftest spiser hun opp alt, men noen ganger ikke :) Hun sover fra ca. 21 til 09, så derfor blir det få og store måltider på dagen. Lettest å sammenligne døgnmengde kanskje - ca. 7 dl.

Wow.. Sover hun i 12 timer?? Ja, min får nok 7-8 dl også.. men blir rundt 8 måltid. Gulper hun mye? Må være så godt m mye søvn. Her Våknes det 3-4 ganger om natta, og veldig vanskelig å sove igjen.... nesten umulig. Sover hun mye på dagtid?

Anonymkode: 84529...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok, ja! Vi er meget heldige når det kommer til søvn. Nyter det så lenge det varer :) men ja, hun begynte å gulpe en del etter at hun sluttet å våkne på natta. Sover veeldig lite på dagtid. 20 minutter x 3 omtrent. Har din gode lurer på dagen i det minste? Har du snakket med helsesøster angående fast føde? Har hørt at grøt kan hjelpe både på nattesøvn og gulping. Og mener også å ha lest at hvis babyen krever mer enn 7 dl mme i døgnet skal man gi grøt. Men nå er jeg veldig på gyngende grunn her altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

120 ml ca hver 3 t. Noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere. Spiser et måltid om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...