Gå til innhold

Ta vannet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har tatt vannet på 3-4 cm(uten andre midler for å sette igang fødsel)? Får man føde normalt, feks i vann om man vil? Eller blir det sett på som risikofødsel?

 

Jeg har gått med regelmessige rier i flere døgn, er 3-4 cm og moden(3 cm i 3 uker nå). Riene dabber av så fort jeg kommer på sykehuset. Jeg har hatt superraske fødsler tidligere og er redd for å ikke rekke frem i tide med 30-40 min reisevei. Den største motivasjonen min er å føde i vann. Er redd jeg er utslitt lenge før fødselen faktisk sitter i gang. Jeg sover ikke og har mye smerter. 

Spørsmålet mitt er om jordmødrene vil ta vannet? Og om jeg eventuelt får føde i vann om jeg ønsker hvis de gjør det. 

 

Erfaring? 

Anonymkode: 2f2fe...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, da regner de fødselen som igangsatt og dermed en risikofødsel. Da får du normalt sett ikke føde i vann. Men ring fødeavdelingen din og spør.

Anonymkode: 638f3...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da regner de fødselen som igangsatt og dermed en risikofødsel. Da får du normalt sett ikke føde i vann. Men ring fødeavdelingen din og spør.

Anonymkode: 638f3...5b5

Selv om man har rier når de tar vannet? 

Tok vannet mitt på forrige fødsel på 8 cm, fikk likevel føde i vann. 

Anonymkode: 2f2fe...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble vannet tatt etter at ballong falt ut. Fikk tilbud om å være i badekaret, men jeg ville ikke. 

Anonymkode: 4c6e9...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil regne det som igangsatt fødsel likevel siden du ikke har effektive rier. 

Anonymkode: 2c9a4...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...