Gå til innhold

Klarer ikke å spise, sove eller slappe av før eksamen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går i vg1, og skal ha eksamen i T-matte på fredag. Jeg har vært helt sykt nervøs hele uka, har nesten ikke klart å få i meg noe mat, og sovet maks 3 timer per natt. Jeg stresser så sykt! Og det at jeg ikke får sove eller spise gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg, noe som gjør meg enda mer stressa. Hvordan skal jeg klare å gjennomføre eksamen på fredag når jeg ikke har noe energi? (Jeg har også vært helt sykt kvalm, i dag spydde jeg på morgenen av nervøsitet, selv om det fortsatt er noen dager til).

Jeg er egentlig skoleflink, og har 6-er i standpunkt i matte. Derfor føler jeg det er mye press på at jeg skal gjøre det bra nå, og det er fortsatt mye pensum jeg er usikker på. Jeg har en drøm om å studere medisin på NTNU etter vgs, og er redd for at jeg skal få 4-er på eksamenen, noe som vil trekke ned snittet mitt...

Noen som har noen råd?

Anonymkode: 70814...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen og forklar situasjonen. Kanskke du kan få Vallergan for søvnen

Anonymkode: e9da3...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg! Så flink du er og står på! Nå har nervene dine tatt overhånd og da trenger du hjelp til å bli "skrudd ned".  Bestill en hastetime hos fastlegen i morgen, og forklar situasjonen. Dette kan de. Legen vurderer om du trenger henvisning til psykolog for å jobbe med prestasjonsangsten din, samt om du kan ha nytte av noe å sove på eller en Sobril for å 'knekke' angsten i dagene før eksamen og på selve eksamensdagen. Ønsker deg varmt lykke til. Stor klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå kjenner meg sånn igjen. Sliter også med enorm kvalme og kaster ofte opp pga. Enormt mye stress og indre uro. Men sånn er det hele tiden for meg og jeg blir gal av det.

Hadde det sånn på skolen også og på eksamen. Vi skulle alle sitte på gymsalen på vidregående og vaktene der hadde jeg aldri møtt. Vi fikk papirene og jeg sa ingenting og så bare rett ut og fikk helt panikk inne i meg. Trodde ikke at noen andre merka det før en av eksamensvaktene viska til meg om det gikk bra med meg. Jeg svarte bare ja fordi var så flau og utilpass og helt i panikk konflikt innvendig der hjertet dundra og jeg følte jeg skulle bli kvalt. Også spurte eksamensvaktene om hun skulle kontakte læreren min eller noe. Og jeg bare stammet at det går bra. Uff altså, turte jo ikke det. Var livredd. Skjønner ennå ikke hvordan alt ble sånn det ble. Sov omtrent ikke i flere uker før dette. Jeg bare gikk tur. Gikk og gikk og gikk fordi var så stressa og hadde så eksamensangst.

Ennå husker jeg datoene jeg hadde skriftlig eksamen og det er 20 år siden nå. Skrekk og gru. Eksamen er helt angstpanikk angst frykt hjelp panikk rød varsel lampe står å blinker og alarmen går og alt går rundt og rundt og jeg tror jeg blir gal og blir kvalt av angsten.

Klem til deg og alle dere andre. Er helt fryktelig å slite med angst og eksamensangst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte, men på universitetet. Føler med deg! Mitt tips er å forsøke å legge en overkommelig plan for lesingen. Del pensum opp i små biter og sett seg små mål. Når du har klart å lese/nådd et mål så gi deg belønning ved å slappe av (netflix, en dusj, mat etc). Hodet trenger å slappe av... 

Anonymkode: 9324a...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt og stress over det. Det går som det går. Så lenge du består så går det nok fint. Du går trossalt bare på vg1 så skjønner ikke helt hvorfor du bekymrer deg sånn. ..

 

28 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg tror du gjør for mye ut av dette.

Er nok litt enig med deg der 

Anonymkode: 3f5de...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...